KAPALI Yüksek devirlerde gelen ses hakkında.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ukoray
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ukoray

Ümit yaşar
Senkromeççi
19
58
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar merhaba otopark.com' un yeni üyesiyim. Bende jetta mk6 1.2 tsi 2013 var. Aracım şuanda 114 binde. Sizlere bir şey sormak isterim. Diyelimki araç 4 viteste ve 3500-4000 devir bandındayken vites değiştirmek için ayağımı debriyaja bastığım anda, sanki bilyayı hızlı çevirirsizde döner ya, ayağıma aynı öyle bir tepki alıyorum. Araç içine ses olarak vermiyor. Sadece debriyajdaki ayağımda hissettiriyor.Yorumlayabilirseniz sevirim. Teşekkürler.
 
Balatası değişti mi bilginiz var mı? Birde debriyaj titriyor mu yani tam anlamadım orayı.
Balatalarda sorun yok. Debriyajdan titreme yok. Şöyle anlatmaya çalışayım. Araç durur vaziyette rolantide veya stop vaziyette debriyaja bastığınızda herhangi bir ses olurmu yok olmaz, ayrıca normal 1500- 2000 devir bandında vites değiştirirken ayağa debriyajdan vibrasyon veya herhangi ses gelir mi, yok gelmez. Aynı rolantide ve stop halindeki gibi debriyaj çalışır. Lakin ne zamanki vitesi 3500 veya 4000 devir bandında değiştiriyorum. O zaman debriyajda herhangi bir ses olmadan bir titreşim geliyor. Bu titreşim pedalı hareketlendiren veya içeriye ses veren bir durum değil. Sadece en derinde bir yerde sanki rulmanı elinizde çevirmişsinizde hala elinizde dönme hissi varya. Aynen o şekilde. Umarım anlatabilmişimdir. :)
 
Anlamadım da hava akışının sesi olabilir mi, hava basıncı o devirde yüksek olur?
Titreşimse kulak, takoz onlarla alakalı olabilir ama araba da yeniymiş 🤷‍♂️
 
Son düzenleme:
Anlamadım da hava akışının sesi olabilir mi, hava basıncı o devirde yüksek olur?
Titreşimse kulak, takoz onlarla alakalı olabilir ama araba da yeniymiş 🤷‍♂️
Merak etmeyin sıkıntı sizinle ilgili değil kendim yazdığım halde ne yazdığımı anlamak için 5 sefer okudum. :)

Hava akış debriyaj pedalına etki edermi?
Titreşim, debriyaj pedalında ayağı sarsacak şekilde hissedilmiyor. Ayrıca genel kontrollerde, 1 ay önce falan motor ve şanzuman takozlarının kontrollerinde yaptırdım.
 
3500-4000 devir 1.2 tsi'in maksimum gücünü verdiği aralık diye biliyorum. Büyük ihtimal güçten dolayı hissediyorsun, bence kafaya takacak bir şey değil boşuna söktürüp falan baktırma. Şimdi aklıma geldi o devirde debriyaja basınca bende blow off sesi duyuyorum belkide turbonun bilyalarını hissediyorsun
 
Son düzenleme:
3500-4000 devir 1.2 tsi'in maksimum gücünü verdiği aralık diye biliyorum. Büyük ihtimal güçten dolayı hissediyorsun, bence kafaya takacak bir şey değil boşuna söktürüp falan baktırma. Şimdi aklıma geldi o devirde debriyaja basınca bende blow off sesi duyuyorum belkide turbonun bilyalarını hissediyorsun
Doğrudur lakin bazen ufak bir şey diyip daha sonra karşına maliyeti sorunlar çıktığında o zaman canın sıkılıyor. Demekki daha önce bu sesi farketmedim çünkü aracın motoru tabiri caizse biraz zırıltılı çalışıyordu. Motor yüke bindiğinde olması gereken horultudan :) ziyade motor reno motorları gibi zırıltılı:) çalışıyordu. Bende biraz araştırdım. 3 gün önce Motor içi temizliği yaptım. Yüzde yüz motor resmen evrim geçirdi. Hal böyleyken motordaki en ufak ses ayrıntısı dikkatinizi çekiyor. Bu arada ilginiz için teşekkür ediyorum.
 
Devir ve vibrasyona göre değişiyor evet başka araçlarda da olabiliyor zamanla
Kusura bakmayın ama bir şey daha sorayım. Başka araçlarda da zamanla olabilir demişsiniz ya, bu zamanla oluşabilecek bir sorun anlamınamı geliyor. Aynı zamanda sizin bilye mesajınızdan sonra biraz araştırdım. Benim sorun olarak gördüğüm durum, sizin tespitinize geliyor ama bunun baş ağrıtacak bir durum olup olmadığı ile ilgili çok ayrıntıya ulaşamadım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...