Ağır Abi: Opel Astra Sedan 1.6 CDTI Edition

125
  • Motor: 1598 cc, 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 110 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 300 Nm @ 1750 – 2000 d/d
  • Şanzıman: 6-ileri, manuel
  • 0-100 km/s: 11,9 sn
  • Son hız: 189 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1503 kg
  • Bagaj hacmi: 420 litre
  • Fiyat: 71.000 TL

+ Konfor
Yol tutuş
Motor
Tüketim
Frenler
Eşya gözleri
Arka yaşam alanı

– Demode ekranlar
– Sert koltuklar
– Oynak direksiyon
– Rüzgar yalıtımı
– Gövde ağırlığı

Foto galeri için tıklayın!

125 YORUMLAR

  1. Elinize sağlık güzel test olmuş.Koltuk konusuna değinmen iyi olmuş çünkü opelin en kötü tarafı olabilir,nerdeyse her arabası böyle.Bu hafta sonu 1600 km yol yaptım astra hatcback’le resmen belim koptu.

  2. Sinan başkan olaydı iyiydi böyle çok yavan olmuş muhabbet babında ama emeğinize sağlık arabayı gayet güzel anlatmışsınız sayın And.

  3. 15:39 dan itibaren ön cam havalandırmaları her kasiste sürekli sağa sola oynuyor.Böyle bir şeyin mümkün olmaması lazım.Kameradan kaynaklı olabilir mi?Yani ön göğüs 2 parça anladığım kadarı ile ön cam tarafındaki katmanın sürekli hareket halinde olduğunu gördüm.Ancak sağ-önde bulunan kamera yine o katmanın üzerinde olmasına rağmen (cama tutturulmadıysa tabi) hareket etmiyor.

    Bir de Sinan’la ilgili soru sormuştum cevap vermediniz.Ben Sinan’ın hayatından endişe ediyorum.Polisi aramam gerekli mi ? 🙂

  4. Cosmo ve edition arasinda resmen ucurum fark varmis farkli iki araba gibiler opel pek sevmem ama bu arabaya bakipta astra icin genelleme yapilmamali, ayrica And abi bagaj kapagi opel logosunun altina bastiginda aciliyor 😀

  5. abi test yine harika şu son iki test gerçekten güzel olmuş sinan abiyle birlikte testleri gündüz ve şu gazlama sahneleerinide gösterseniz tadından yenmeyecek bi test olacak,testlerin bu şekilde devam etmesini istiyoruz kısacası.. abi bide şu sürüş teknikleri videosuna da bi el atsanzı gerçekten hayranlıkla izliyorum seni sinan abiyi gazlarken.. ellerinize emeğinize sağlık..

  6. İlk olarak sunu belirtiyim. Aracin 136 ps 320 tork versiyonunu epeyce uzun bir süre kullandim. sport paketti. Hatta youtube da hızlanma vidyosu falanda var. 0-100 Challenge kanalımda. İnanki burda anlatılandan öte bir araba. Özellikle sport paketteki koltuk, ses sitemi lastik ve jantlar, yol tutusu motor sesi muazzamdı. Arabanin genel intibası çok güzel geceleyin ışıklandirmasi falan çok güzeldi ve arabayi 2014 yılındayken 62.000 tl ye almıstim. Bu edition paketin imkani yokki 71.000 tl olmasına !. Bayilerde mutlak fiyat düsücektir bilginize.

  7. Güzel test olmuş yine eline sağlık başkan, şanzıman bayağı ekonomi odaklıymış çok yüksek süratlerde uzun yolda aracın senin dediğin gibi 4 litrelere düşeceğine eminim. Hatta ekonomi delileri 3 küsur litreleri görebilir. O virajlı yollarda el frenini çektiğin an şunu söyledim ” eyvah arabanın g.tü bariyere vurdu” 😀

  8. kendini sevdiren bi araba 🙂 emeğinize elinize sağlık güzel bi test olmuş sinan abisiz umarım zorluk çekmiyosundur tek başına en kısa sürede onuda görmeyi muhip abiyide görmeyi bekliyoruz :=)

  9. Anlatıma göre ve kağıt üzerinde güzel gibi.Fakat bence tuhaf durumlar var.Bi kere gerçekten çok ağır ve yolda gördüğüm üzere çizgiyi takip etmekte çok zorlanıyor.Sanki GM bunu ABD’ye göre üretmiş gibi bir hava var.İkincisi donanımda para etmeyecek yerlerden kısılmış ve pahalı bence.Son olarak arabaların neler yaptığını görmek için büyük bir hevesle And Abi buna devam et diyen birisi olarak gerçekten bir iki yerde korktum.Aman abi senden değerli değil boş ver. 😀

  10. Eskiden zamanın nasıl geçtiğini anlamazdım ancak son testlerde ileri sarmaya başladım. Tek başına yaptığınız testleri sıkıcı buluyorum. Sinan ile birlikteyken çok daha keyifli görüntüler çıkıyor ortaya. Araba almayı düşünmüyorum, sadece keyif için izliyordum videolarınızı. Ancak tek kişi olan videolar, sizin formatınıza uygun değil. Makara muhabbet görmek istiyorum.

  11. arkadaşlar bu aracın 136 lığıyla vakit geçirdim 1-2 saat, klasik opel, ağır hantal, kalkışta çok yavaş fakat 80 km den sonra araba çok iyi gidiyor, diğer araçlar gibi ciğeri bitmiyor, bu motorlarda katalitik konvertör sorunu var, 2.0 dizel insignia ve 1.6 136 astralarda en buyuk sorun bu, bozulduğu zaman 5000 lira gibi bir masrafı var diye duydum, servisin çözümü ise devirli kullanın, ben bir arabaya 70-130 bin tl arası alıcam ve ekonomi yapmak için düşük devirde kullanamayacağım, insanın canı çok sıkılıyor, yakıt tüketimi 136 bg ile 110 bg in aynı, testi izledikten sonra karar verdim, arabanın içi boş olmasına rağmen And abininde dediği gibi kötü hissettirmiyor, çelik jant olması güzel birşey en boş modelde, ben yalıtım konusunda And abiye katılmıyorum, ben çok beğendim belklide 136 lıkta farklıdır, yalıtım çok iyi ve motor sesini içeri hiç almıyor ve rüzgar sesinide hiç almıyor içeri, start stop inanın bmw 320i den daha sarsıntısız, dün arkadaşımın 2013 320i sini kullandım o daha sarsıntılıydı, diyeceklerim bu kadar umarım yardımcı olmuşumdur.

  12. Yalıtım da iyi olsaymış tadından yenmezmiş. Ayrıca test de güzel olmuş. Emeği geçenlere çok teşekkürler.

  13. araca yapılan yorumlara lafım yok evet o paket ıcın denılenler cok dogru ama paketı yukselttıkce bu denılenler cok degısır bende 1,6 cdtı sport var 136 lık koltuk ayarı direksiyon derısı hoparlol adetı ekranın cozunurlulugu fılan cok daha farklı bu videoyu izlerken bu astra mı dedım yanı hatta el fırenı elektronık 136 lık astrada cok fark var yanı

  14. Sorum And abi ye ben bu arabada focus 2 1.6 Tdci Havası sezdim Sürüş dinamikleri motor esnekligi 3 4 5 vites Uzunluğu
    Onun gibi limitleri yüksek. Kullanıcı dostu Yakıt tüketimi eko kullanimda bile diğer araçlardan geri kalmadan Sergilediği Performansı yanlışmiyim ve kopma eğilimleri cok ehil arka tutmaya yonelik geliyor liner sekilde

    • focus tdci o kadar esnek değil.. 2000 devir üstünü istiyor genelde astra gibi değil.. sürüş dinamikleri benzer olabilir sert yapılılar ikiside

      • ya iyide arabada 300 tork var diyor focus dediğim 240 tork yapma etme ona oranla oda sınıfında kıvrak tamam hızlanmak alıp uçmak için öyle olabilir ama ben focusla araba boşken 2 de kalkıp 3 4 yapıyorum yanı evet değişken geomerili turbo kullanıldığı için focus biraz gaza basınca düşünür bu fazla sürmez ama teknık olarak bahsettiğim focustaki motor 2004 yılından beri cıvata değişmemiş 1561 cc lik 1000-1300 bar pompalı değişken geometrili turbolu psa araç bunun üstüne nesil değişti

  15. hepimiz testleri sevsekte sınırları görmek istesekte kötü zemin şartlarında riske girmeseniz daha iyi olur siz bizim için kıymetlisiniz. ıslak zeminde yerine göre eğlenceli fakat bu yolun töleransı yok gibi

  16. 136 beygirlik motorun sınıfında en sessiz motor olduğu iddia ediliyor
    bu motorla 136 lik ayni deilmi yoksa motorun sesli calismasi 110 luga hasmi

  17. Bence c segmentinin en yakışıklı arabası.H kasaya göre kendini çok geliştirmiş kalite algısı üst donanımlarda daha fazla.arka koltuklar çok rahatsız ve cosmo donanımda dahi arka kol dayama yok 1.3 dizel motorla bile çok ciddi satışlar yaptığı ortada 2009 da 1.6 dizelle gelmiş olsaydı satışları çok daha fazla olurdu.yeni kasayı merakla bekliyorum

  18. Eline sağlık And hocam çok güzel bir test olmuş. Yalnız bu aracın HB’i ile sedanı arasında bir takım farklar var. Mesela kapaklı-sürgülü orta kol dayama 50.000TL’lik 1.6 benzinli Edition HB’te standart ve aracın havasını oldukça değiştiriyor. Bu arabanın HB’i 1500-2000TL masraf ile Navigasyon+geri görüş kamerası+deri direksiyon+park sensörü+arka kapı hoparlörleri+Cosmo donanımdaki kapı içi, vites altı kırmızı ledleri ile oldukça dolu hale geliyor. (İlaveten iki satırlık ekran yerine 7″ multimedia ekranı, TV, video oynatıcı, dijitalleşmiş klima, usb-sd girişleri)

        • Koltuk altı çıkışları çoğu araçta var hocam, benm clio3’de bile vardı 🙂 şimdiki aracım golfte koltuk altında ve orta konsolun arkasında var, arkaya binen küçük çocukların direk bozmak için uğraştıkları ve hatta ızgaralarını kırdıkları için çok lazım mı değil mi karar veremedim 🙂

  19. Test için teşekkürler, Kasım 2014de aynı gün arkadaşımın biri hb 1.6 115hp benzinli (landi lpgli) edition diğeri ise hb 1.6cdti 110hp njoy active aldı, ikisiyle de turladık aynı gün, editionla njoy active arasında bariz yalıtım ve konfor farkı var, editionun bahsedildiği gibi koltukları gerçekten sert ve biraz rahatsızlık verdi bana, njoy active’in koltukları daha rahattı, süspansiyon da sanırım njoy’da watts bağlantı var ve lastiklerin yanaklarından dolayı çukur tepkileri daha güzeldi, motorları hiç karşılaştırmıyorum 🙂 ama az önce baktım sedanın 1.6benzinli ile 1.6dizel arasında 20bin farkı görünce tepkim çok acayip oldu :))

  20. Harika test olmuş, bravo. Ama şu gazlama kısmında limitler daha düşük tutulabilirdi 😀 Bence 71000 fazla, ancak malum sıkıntı Opel’de değil, devlette.

  21. Yeni test videoları hakkındaki yorumum: Hızlanma ve fren kısımları çok güzel. Euro NCAP çarpışma testinin kısaca geçmesi güzel bir ayrıntı hoşuma gitti. ESP OFF virajlı yolda sürdüğü bölümler gayet güzel. Artık çok daha ayrıntılı çok daha bilgiye dayalı testler geliyor bu da çok güzel. Buna bir de ekibin muhabbeti gelirse harikulade olur diye düşünüyorum 😀

  22. Gündüz çekimi gibisi yok. Keşke hep gündüz çekseniz videoları. Bence sadece And abinin çektiği videolarda gayet güzel başarılı ve tatmin edici ayrıca izleyiciyide doyuruyor. Testler 2 kişi harici kaç kişi olursa olsun daha iyi. 3+’nın muhabbeti daha iyi. Tek kişide de bilgiler daha anlaşılır. Ama 2 kişi olunca ne test tam oluyor ne de muhabbet. Son zamanlarda biraz sıkıcı olmaya başlamıştı zaten.

  23. Test için teşekkürler. Her zamanki gibi güzel bir test olmuş. 1.6 136 bg cosmo su bende var. Aralık ayında aldım. Depoyu fulledikten sonra çıkan ses dışında çok memnunum.

  24. 2001 astra g kullanıyorum ön taraftaki rüzgar sesi 140 civari başlıyor, ayni sistem değil muhtemelen ama direksiyon hafiflemesi 160 dan itibaren bir miktar oluyor. Bir markanın ayni seri içerisinde bazi konularda zamanla gerilemesi üzücü ve bu kasa astra j eski jenerasyonularina göre çok daha kapalı küçük klostorofobik bir iç mekana sahip. En güzel astra testi olmuş teşekkürler

  25. And,kendimi tekrar ediyorum ancak performanslı kullanımı testlere dahil ettiğinden beri alınan keyif katladı. Ah ah bir golf gti,220d,420d,320d,c180,a250 bu test tarzını yakalayamadı. Yanarım ona yanarım 🙂 Arabanın üst donanımı alınırmış. Ancak bu haliyle resmen boşları oynuyor 🙂 Şöyle bir iki oyuncak rengine renk katardı.

  26. Degerli And, Özelikle Performasn sürüşlerinde eğer ıssız bir yolda test yapıyorsan, Yanında bir tane daha arkadaşınıda getirirsen iyi olur. Allah korusun olurda kaza yapar ve baygınlık gecirirsen seni takip eden arkadaşın zamanında mudahaleyi yapar.

    Ben bu videoda seni çok tehlikeli durumlarda gördüm.

  27. Çok güzel test olmuş emeğinize sağlık. 2013 hatchback astra 1.3 cdti edition donanımlı versiyonunu sürekli kullanıyorum ve kol dayama ön tarafta mevcut düşünen arkadaşlar varsa bilgilendirme olsun buradan, sedan halinde olmaması kötü olmuş. Ayrıca lastik boyutlarından dolayı hem lastik çeşidi az hem de biraz daha pahalı.

  28. Test baya iyi olmus emeğinize sağlık uzun süredir bekliyordum. Aracın motor-tüketim ilişkisi baya iyi devrinde kullandığınızda 4.9 lt yakmıs ve bu İstanbul trafiğinde büyük bir basarıdır. Vw nin 1.6 tdı 105 likler 5.5 in asağısına düsmüyor.

  29. Sinan abisiz kötü olmuş ben sırf sizin muhabbetiniz için izliyorum birazda araba için ama tek olunca güzel olmuyo testler

  30. yol tutmasının sebebi 225 taban lastikler..225 tabanlı lastiği hangi araca koyarsanız koyun kolay kolay yolsan çıkaramazsınız..

  31. Açıkcası oldum olası sedanlarını sevmedim. Sedanlar hep bir zoraki, sadece ticari kaygıyla üretilmişler havasındalar Gerçekten HB Astra J 136 hb Cosmo ya da en azından orta donanımı test etmiş olmanızı çok isterdim. İzolasyonun HB de kesinlikle daha olduğuna eminim, kelebek camının ordaki boşlukların olup olmadığını konusunda da şüpheliyim. Fakat beni tedirgin eden direksiyonun yüksek hızlarda yumuşak kalması ayrıca direktliğini merak ettim ondan bahsetmemişsiniz bahsettiyseniz de ben kaçırdım. Tamam adam yanlamıyacam diyebilir ama önüne bir köpek atlaması vs gibi ani manevralarda vereceği tepki nasıl olur merak ediyorum. Bu güzel test için teşekkürler.

  32. Aracın, hatchback 1.4 turbo sport modelini kullanıyorum. Kesinlikle bu test edilen araç ile benim araç arasında donanım olarak uçurum var. Bu araç bomboş, izolasyon zayıf, kol dayama, far sensörü, yokuş kalkış asistanı vs.vs.vs hiç bişey yok.
    Bu test edilen aracı görünce resmen arabamdan soğudum, imkan varsa spor yada cosmo donanım tavsiye ederim.

  33. Arkadaşlar bu site otomobil sitesi. Tamam biz de muhabbeti seviyoruz, eğleniyoruz, gülüyoruz, ama belli ki bir sorun var. Sonuçta herkesin yaşadığı bir hayat var, saygılı olmak lazım. Bu siteyi takip edenlerin ortak tutkusu otomobiller. Muhabbet için sizin alternatifiniz elbet vardır, daha önce çok kez açıklanmasına rağmen sırf eleştiri yapmak için eleştirmenin gereksiz olduğu kanaatindeyim. Ama bizim için ülke sınırları içinde bu tarzda uzun, ayrıntılı, bilgilendirici ve objektif test yapan başka bir yer yok.

    And abi emeğine sağlık, bu test de çok güzel olmuş.

  34. Öncelike tanıtım için elinize sağlık.2011 model opel astra1.4t cosmo sahibi olarak videoyu izlediktn sonra iyi ki videoyu izlemeden önce bu arabayı almışım diyerek şükrettim. Cünkü edition paket ile bı arabayı tanıma fırsatım olasaydı asla bulaşmaZdım ama yünede alma fikri olan arkadaslar icin sunu aöylicem üst paketlerde kalite cok daha fazla emin olun mesela aklıma gelenleri yazmak isterim;kapıların iç yüZleri deri kaplı, aracın iç göZleri tamamı kapaklı,güneşlikler ışıklı aynalı be kapağı acınca otomatik yanıyor,farlar afl ama bu en üst paket,göstergede dijital hız göZükeblyor vs.. Aklına birşey takılan olursa yine cevaplayablrlm. Yeniden eliniZe sağlık teşekkürler

    • Zaten baz donanımlar genelde pek satılmıyor çünkü firmalar da em daha donanımlı hem de daha yüksek fiyatlı paketleri satmaya uğraşıyor . Herhangi bir bayide sergilenen baz donanımlı bir araç gördünüz mü hiç veya hiç öyle bir test aracı gördünüz mü ? Bizi donanımlarla etkiliyor firmalar =) Baz donanımlı araçlarda kendilerine filolarda yer buluyor , satış politikası . Tam olarak da boş diyemeyiz araca , Volkswagen’in trendline’ı ile kıyaslanmaz bile .

  35. Son bi kaç testte farkettiğim kadarıyla otopark.com testleri artık belli bir formata ve kurguya oturdu. Bu yeni belli düzende ilerleyen test formatı çok iyi oldu yalnız veya tek farketmez bu tarzda giderse her türlü izlenir, takip edilir . Özellikle performanslı arabaları bu tarz hızlanma, durma ve viraj kabiliyetini ölçerken görmek iyi olurdu. Herşeyi eleştirenler ve boş yorum peşinde olanlara kafayı takmayın emin olun iyi gidiyorsunuz.

  36. Boş Astra’ya 71.000 TL çok fazla değil mi yahu? Hani biraz dolu olsa neyse de, baz versiyona göre bana çok pahalı geldi.

    Test için elinize kolunuza sağlık bu arada.

  37. Bu donanımın en güzel tarafı mekanik el freni… Bir Astra sever olarak And’ın genel olarak arabayı olumlu yorumlamasına sevindim. 110’luk, sedan, ve en alt donanımda bu kadarını beklemiyordum. HB’de arka taraf bana dar gelmişti (boyum And ile aynı), sedan ferah demek ki. Sert koltuk minderleri his olarak rahatsız gelebilir ama uzun vadede dayanıklılık ve görüntü olarak avantajlı olacaktır. Burada 90’lar Corolla tarzı bir yol benimsenmiş olabilir. 200 bin’de sattığımız Astra F’nin koltukları, şimdiki, 80 bindeki 307’mizden daha iyi görünüyordu. Oradan biliyorum. C sınıfında sürücü otomobili Focus’tur hemen ardından ağardır falan ama Astra gelir. Ben, anti Opelciler kabul etmese de ilk nesil Focus ve Astra’dan günümüz kasalara kadar, dinamik sürüşteki tat açısından, bu araya girebilmiş bir model (C’de tabi) olmadığını düşünüyorum.

  38. Kesinlikle test formatı oturdu , bu test formatına Muhip veya Sinan’ın esprili yorumları eklenince tadından yenmeyecek , aynen devam =)

  39. Elinize kolunuza YÜREĞİNİZE SAĞLIK test mükemmel olmuş. Opel’e hayran bir aile olarak bu aracı almak istiyoruz HB modelini bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler 🙂

  40. Test güzel olmuş eline koluna sağlık, emeğin için de teşekkür ederiz.
    Benim merak ettiğim konu testlerde neden artık Sinan’ı göremiyoruz? And’cığım seni de seviyoruz kardeşim eyvallah ama Sinan’ın neden testlerde yer almadığını da merak ediyoruz ve mümkünse eğer senden konuyla ilgili olarak bir açıklama bekliyoruz, herşey için teşekkürler,
    selamlar, sevgiler, saygılar.
    🙂

  41. Astranin testi cok guzel olmus emeginize saglik
    Keske cosmo olsaydi ama olsun
    Ben astra sportstourer 1.6 cdti 136 hp cosmo denedim kahverenk deri koltuklar muhtesem gercekten vw nin alcantara dan bile iyi ve cosmodaki buyuk ekran 45 ulkeli full europe gps harika calisiyor belcika istanbul halkali rota yapip goturuyor bu araci almak isteyene tavsiye ederim pisman olmaz

  42. Emeğe saygı,eline koluna sağlık And,tek başına bu işi devam ettirmek çok zor,seni tekrar tebrik etmek istiyorum verdiğin emekler için.

  43. Test için teşekkürler…
    Daha önce farketmemişim, bu teste aracın NCAP crash test videosunu eklemişsiniz… Keşke her araç için bu videoları koyabilseniz. Forumu takip eden arkadaşlara önerim http://www.iihs.org/ adresini incelemeniz… Özellikle “front small overlap crash test” incelemeleri bana göre alacağınız arabada dikkate alınması gereken bir test… Bu testi geçen araçlar diğer testlerde zorlanmıyor… Verdiğim site sadece Amerika Birleşik Devletlerinde satılan araçları test ediyor ama dış görünüm olarak farklar olsada altyapı ve şasi çoğunlukla aynı olduğu için kullandığımız araçların ne kadar güvenli olduğu hakkında bir fikir veriyor…

    • bahsettiğiniz IIHS zaten şu an en çok önemi arz eden testtir. EURO NCAP in pek bi ayırt edici özelliği yok herkes 5 yıldız alıyor artık. IIHS testleri daha sağlam gerçekten. Small overlap testi en zor test gerçekten sol fardan vuruyorlar ve motor koruyucu olmuyor hemen hemen hepsi darmadağın oluyor. Sağlam diye bildiğiniz arabalar hakkında şüpheye düşüyor insan bi an olsun.

  44. az önce opelin sitesinde teknik özellikler broşüründen baktım astra sedan 1.6cdti 110hp için ağırlık 1428kg diyor, hangisi doğru acaba?

    • Doğrusu şu ki, araçtaki donanımlar aracın ağırlığını etkiliyor. Araca konulan ekstradan her donanımın bir ağırlık bedeli var. Otomobil üreticileri, bu bağlamda, aracın gerçek ağırlık değerini yayınlamıyor. Aracı, ulusal metroloji enstitüsü tarafından kalibrasyonu yapılmış bir kantara çıkartmadan hiç kimse gerçek ağırlık değerini tam olarak bilemez.

  45. Ben Opel’in sitesinde araç oluşturucudan dizel sedan 136bg lik arabayı seçtim opsiyon listesinde “Flexride Paketi” diye bir opsiyon var.Kullanan var mı,gerçekten işe yarıyor mu 3 farklı sürüş modu süspansiyon ayarı var diyor.Bir de CD600 ve Navi650 ses sistemlerinden hangisi daha kaliteli?

    • pedere aldık hb 136 sport flexride opsiyonuyla, çok başarılı oluyor araç testte bahsedilen yol sesi o ikaz boyalarından geçerkenki ses nerdeyse yok oluyor tour modunda, tabi sport modunda baya sert bi hal alıyor, bence kesin alınması gereken bir opsiyon. o araçtan benim corsa binice traktör gibi geliyor süspansiyonları.

  46. Aynı fiyata Focus Style 1.6 TDCi 115 PS varken Astranın bu şekilde boş paketine bu para verilir mi sorgulamak lazım…

  47. bildiğim kadarıyla edition modellerde elektro-hidrolik, diğer donanımlarda ise elektrikli direksiyon kullanılıyor. ben enjoy sahibiyim. yüksek hızlarda direksiyondaki sertleşme ile ilgili sorun yaşamıyorum. bence yeterince sertleşiyor.

  48. Ford Tourneo Courier de yapılan yorumları okuduğun ve dikkate aldığın için ayrı bir teşekkür süre anlatım ve test tarzı Ford Tourneo Courier’e benzer olmuş bu tarz testlerin devamını bekliyoruz.

  49. artık testler daha bilgi verir oluyor. Tebrik ederiz.
    Yalnız fiyatı uygun olduğunu söylemişsiniz ama baz manuel dizel için bence fazla. mesela dizel otomatik i30 67.000 tl şuanda hemde style donanım. astra’da en olması gerekenler bile yok (yokuş kalkış desteği, 3. kafalık…) bence alınacak araba değil.

  50. Lastik konusu da ilginç ? 225 lastik çok iddialı bir lastik 205 neyinize yetmiyor ?
    ayrıca 225 lastik performansı da törpüler araç zaten hız yapacak durumda da değil max 190 km garip tuhaf 🙂 Belki 0-100 değeri bile 1 sn civarı iyileşebilir.

    Sanırım ne olursa olsun araç yoldan çıkmasın yeter, gitmesede olur, frene basınca da zımba gibi dursun mantığı ile düşünülmüş. Bide bu kadar olumsuzluğa rağmen yakıt tüketimi çok başarılı

    • 17” jantlarda genellikle 215 yada 225 taban lastik kullanılıyor, bence de kapak jantlarda 16” 205taban lastik kullansalar daha iyi olurmuş, iyi tmm görüntü hoş, yol tutuş iyi de arkadaşım 4adet michelin kış lastiği için 2bin liraya yakın para verdi walla benm içim cız etti 🙂 düz yolda 110beygirlik astra hb’ye 194km hızı geçirtemedik, ya sınırlayıcı var yada motorun ciğeri yetmiyor

      • aynen, 205 lastik ile 200 km görülebilir ayrıca lastik maliyeti biraz daha düşer, yakıt yüzde 3-5 düşer ve 0-100 hızlanması tahminimce yarım saniye iyileşebilir çekiş artar ayrıca 205 ile 215 lastik arasında öyle büyük bir görüntü farkı oluşmaz.

      • kati suretle elektronik hız sınırlayıcı var 90 hp focus12 saniyede 100 yapıyor ama 200 km geçmiyor çok saçma yazılımları var otomobil camisının

  51. and inceleme için teşekkürler…
    Keşke cosmo donanım olsaydı. Ondaki çoğu özellik faklıydı.
    Bu arada Size araba göndermeyen Opeli şiddetle kınıyorum.

  52. Yine güzel bir test olmuş emeklerinize sağlık. Otomobil yelpazesindeki genişleme de sevindirici. Benimde test fırsatı bulduğum bir araçtı. Kullanırken beni rahatsız eden iki konu olmuştu bende onları söyleyeyim. Birincisi koltuğun baldırıma yapmadığı destekdi, ikincisi ise orta dikiz aynasının hakimiyetinin yetersiz olması (sanki olması gerektiğinden küçükmüş hissi veriyordu). Belki arka camın küçük olmasından kaynaklı bir histir tam kavrayamadım.

    Araç koca cüssesi ve ağırlığının yanında hızlanması, atikliği ve güzel kasası ile birçok kişinin gönlünü alacaktır kanısındayım. Herkese keyifli sürüşler dilerim.

  53. Abi ani frende neden vites dusurup debriyajdan ayagini cekiyorsun? En iyi durma sekli motor itkisini tamamen lastikler uzerinden kaldirmak degil mi? Otomatik araclarda da kendiliginden bosa atiyor frenden cekinceye kadar zaten.?

  54. bide vw’ye çok boş araba satıyor derler, opelin de pek aşağı kalır yanı yok, astranın trend jettadan hız sabitleyici ve tuşlu direksiyon fazlası var ama kol dayama yok 🙂 alman disiplini bu olsa gerek 🙂

  55. müthiş bir test yapmışsın hocam eline sağlık. gel gelelim kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz. bu arabanın 70000 hakkıdır ama o yakıt deposu meselesi olunca (ki bugüne kadar 80 model altı araçlar hariç hiç karşılaşmadım) 50000 bile verilmez diyorsun. saygılar

  56. Arkadaşlar beni eksilemiş fren mesafesi sorumdan dolayı lakin sanırım hiç otomatik araç ile panik fren yapmamışlar. En kısa fren mesafesi debriyaj ve frene aynı anda basmak ve durana kadar dokunmamaktır. AND üstat burada frenlemenin sonlarında durumu motor kompresyonuna bırakmış olabilir zaten metre ölçmüyor o an. Ama eğer metre ölçüyor olsa vites düşürerek debriyajı bırakması durma mesafesini kısaltmaz uzatırdı. Bu konuda gereken teknik açıklamayı DH forumundan yüksek mühendis ” vezir ” hocamız defalarca yaptı. (kendisi ülkemizdeki en bilgili ve ilgili kişilerden biridir).

    • Vitesi küçülterek fren yapma (devri yüksek tutma), özellikle yüksek hızlardan yavaşlarken çok işe yaramakta. Vitesi küçülterek (frene basmadan) gücün gittiği tekerlekleri kitlemek bile mümkün (otomobil için sağlıklı bir durum değil tabi). Farklı otomobillerle yaptığım testlerde vites küçülterek durma mesafelerim debriyaja basarak durma mesafelerimden daha kısa çıktı. Burda önemli olan motor devrinin yüksek tutulması, sabit 5. viteste durmaya çalıştığımda (1000 devirin altına düşünce debriyaja bastım (benzinli motor)), durma mesafem debriyaja basılı tutmamdan küçük bir miktarda uzun çıktı (alttaki yorumunuzda dediğiniz motor itkisi durumu). Yani vites küçülterek yavaşlarken 1.vites devrini çok düşürmeden debriyaja da basmak lazım.

      • Motor freni sadece balataya yuklenmemek icin ani panik fren disinda kullanilir. Amaci frendeki yukun bir kismini motora yoneltmektir. Hic bir 100-0 videosunda vites dusurulup devir cevrildigini gormezsiniz. Yada otomatik araclarin panik frende arada devir arttirdigina sahit olmazsiniz. Motor freni asla sizin pedal ile uyguladiginiz kuvvetten fazla olamaz bu nedenle debriyaja basip vites kuculttugunuzde tekeri durdurmak icin yirtinan frenlere ek olarak 2. Viteste 5-6 bin devir ceviren motor gucunu eklersiniz. Maalesef bu durum ulkemizde nedense hep yanlis biliniyor. E-oto dergi vb platformlarda aletsel olarak 100-0 olcumleri yapilmakta ve hic birinde vites kucultulmemektedir. Eger bir aracin en kisa mesafede durmasini istiyorsaniz sadece fren ve debriyaja basmaniz gerekir.

  57. SOHBET KISMINDA SUREKLI PROBLEM CIKTIGI ICIN BURAYA YAZIYORUM.
    sokakta gordugumuz 10 arabadan 3-4 tanesi toyota ama dogru duzgun toyota testi yok. yeni COROLLA. corolla..

  58. Bu arabanın en fullunu kullandım 2013 😀 şirket arabası hissi veriyor en azından bi Vectra c Makyajlı kasa deil.

  59. Astra sedan tasarım ve malzeme kalitesiyle rakiplerinin gerisinde. Astra sedan artık yerini doldurmuş ve emekliye ayrılmış bir model gibi duruyor ve Opel’e yakışmayan bir model. Opel ya Astra sedan’ı artık yenilesin ya da Astra sedan’ın yerine sıfırdan yepyeni bir model üretsin. Opel Astra sedan’ı yenilemek için çok geç kaldı aracın şimdiye kadar çoktan yenilenmesi ve makyajlaması gerekirdi

  60. 2012’de, 2015’de Auto Show’da görmüştüm, yine Auto Show’da Opel standında yer alıyordu Opel için üzücü bir durum. Opel’in fuara yeni Astra sedan’ı yetiştirmesini beklerdim. Opel’in artık Astra sedan konusunda birşeyler yapması gerekiyor yoksa Astra sedan rakipleri karşısında bu şartlar altında asla rekabet edemez

CEVAP VER

Yorumunuzu yazın!
İsminizi giriniz