Havai Fişek: Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi

Otomotivde 'mavi' genelde tasarrufu simgeler ama burada anlamı bambaşka.

58
  • Motor: 1582 cc, 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 136 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 300 Nm @ 1750 – 2500 d/d
  • Şanzıman: 7-ileri çift kavramalı otomatik
  • 0-100 km/s: 10 sn
  • Son hız: 190 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 6 litre/100 km
  • 0-50-100 km/s ses ölçümü: 43-56-64 dB
  • Ağırlık: 1255 kg
  • Bagaj hacmi: 465 litre
  • Fiyat: 69.750 TL

 

+ Dokunmatik ekran
+ Multimedya bağlantıları
+ Sessiz motor
+ Performans
+ Şanzıman

Klimayla artan tüketim
Hissiz direksiyon

58 YORUMLAR

  1. emniyet önlemi olarak kore grubunda kilidi acmaya calısırsan geri kapar videodaki gibi tıpkı. 1-2 saniye kilit mandalında elinizi tutarsanız kapı sizle inatlasmayıp kendini ototmatik geri kilitlemez 🙂

      • Üzülüyorum cidden… B sınfı bir araca 70000 lira vericekseniz buyrun sizi tutmuyorum.Sırf dizel+otm diye baya baya göstererek geçiriyorlar.
        Bu paraya gidersin adam gibi Astra,Golf,Focus gibi araçlara binersin.70k dan bahsediyoruz ya
        Full donanım diye üst segmente geçiş yapmıyor araçlar,
        Eşşeğe …. Diye bir söz var bilirsiniz.
        Hadi sınıfını bir kenara koydum.Ağırlığına göre ve diğer muadillerine göre fazla yakıyor 1
        2.si ektra büyük bir yaşam alanı sunmuyor (D sınıfı olan SuperB nin E sınıfı boyutlarını sunması gibi)
        3.sü ne i20 gibi yakışıklı iç ve dış olarak (direksiyonu bile eski hyundai direksiyonu yahu)
        4.sü konfor yok,sürüş zevki yok,
        5.si fiyat avantajı yok

        Hadi gelin birbirimizi kandırmayalım bu parayı bu araca vericek aramızda 1 insanoğlu YOK.

        • Anlatamadım sanırım yine yuvarlak cümleler kurmuşsunuz. Marka isimleri sıralamışsınız lakin bir kesinlik ve fiyat unsuru yok içinde mesela Astra, Golf, Focus demişsiniz kalmış şu marka şu model şu fiyat deyin ki biz de öğrenelim karşılaştırabilelim fiyat ve donanımları çöpe atmayalım paramızı. Mesela Golf 1.6 TDI BMT 88900 TL ile 97000 arası Focus Trend X 1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm kampanyalı 77230TL ile 86715 opsiyonlar hariç fiyatı Opel Astra Sedan 1.6 dizel ama otomatiği yok kampanyalı ve opsiyonsuz 79700TL ile 85900 arası gibi örnek verilmesi daha uygun olur. Belirttiğim araçlarda opsiyonlar dahil değil ve 5 yıllık garantiyi hiç bir firmanın vermediğini de hatırlatayım.

          • Beyler bu araba C segmentine üye değil mi ? Eskiden B idi ama zamanla aks mesafesi ve bagajı baya büyüdü .

          • Şöyle bir şey var: Eskiden Hyundai gerçekten dolu araba satardı. Ama marka bilinirliği ve popülerliği arttıkça, o da aynen eleştirilen VW gibi boş arabalar satma eğilimine giriyor yavaş yavaş. Bunu i20 ile net gördük. Yeni i20, artık eski i20 kadar dolu satılmıyor pek. Bu araba da öyle pek dolu bir araba değil. Hız sabitleyici, yağmur sensörü, otomatik katlanan yan aynalar, otomatik karanan iç ayna vb. gibi önemli donanım eksiklikleri var. 70.000 TL para verip, boyutları itibariyle B buçuk segmenti olan sedan bir araç alıyorsunuz. Bu araç çok dolu değil, çok konforlu değil, çok yakıyor. Ben de açıkçası bu fiyatı biraz yüksek buldum bu araç için. 60.000 desem biraz abartmış olurum ama, bu aracın bu haliyle hakettiği fiyat 65.000’in altında olmalı. 62 – 63.000 civarı olabilir mesela.

    • Çöp diye kesip atmadan önce Hundai markasının otomobil sektörüne ne kadar yatırım yaptığını DCT için ayırdığı ARGE bütçesini bir araştırmanızı tavsiye ederim Oğuz bey yorumunuz ve yaklaşımınız çok çiğ olmuş.(Çöp olmayıp 70.000 civarı bir dizel otomatik tavsiye ederseniz bilgilerinizden bizde istifade etmiş oluruz)

  2. Gırtlak dolu test olmuş 🙂 teşekkür ederiz….
    Her Seferinde üstüne birşeyler daha koyarak ilerlendiğini görmek beni mutlu etti açıkcası.
    Testin artıları
    + Seslerin Desibel olarak ölçülüp , bilgi olarak verilmesi
    + Motor Kaputunu açıp motor sesini dinletmek (CRDI nin motor sesini merak edenler için iyi)
    + Aile’ yorumu değişik bir konsept olmuş, bilmiyorum iyi mi kötü zaman gösterir, fakat abiyle ablamız sempatik olduğundan izlettirdi, bir dahakine daha bilgili bir aile yorum yaparsa daha da iyi olabilir…
    + Bonus video, sondaki kısa yarış 🙂

  3. Uzun zaman sonra güzel oldu bu test, ara hızlanmalar 0-100’den daha iyiymiş. Sondaki aile teste renk katmış, gerçi ablanın konuşmalarını anlamakta biraz zorlandım ama canları sağolsun 🙂

  4. araba güzelmiş bide aynı sınıftan citroen c-elysee testi olsa çok güzel olurdu ayrıca yan makinesi h100 de hiç fena olmazdı 🙂

  5. adn abi test süper olmuş benim gördüğüm tek eksik aslında eksik değilde dış çekimlerde arabayı çekerken farlarını veya içini çekerken kamera biraz ilerliyor duruyor sonra tekrar devam ediyor yani akıcı değil onun dışında süper yeni format çok güzel olmuş 🙂

  6. Abi testin kalitesi ciddi şekilde artmış gerçekten emeğinize sağlık.arabada fiyatına göre sundukları güzel gibi.son bölümde gösterdiğiniz gibi insanların severek kullanacağı bir araba gibi gözüküyor 🙂

  7. Araç sabit iken yapılması gereken pek çok şeyin incelenmesi trafikte hareket halinde iken yapılıyor. Böyle bir site için pek doğru bir hareket olmamış bence.

  8. Güzel, açıklayıcı bi test ellerinize sağlık. Lakin gönül ister ki testte en az 2 kişi olsun. Sohbet ortamında anlatılanlar daha ilgi çekici oluyor. Bu şekilde verilen bilgiler biraz kuru kalıyor. O eksikliği hissettim ki test bitince eskilerden muhip ve sinanlı videoları izledim kendime geldim

  9. çok güzel test olmuş standartlar her geçen gün artıyor bu çok güzel ve arabayı sınama konusundada belli bir standart gelmiş.

  10. Araba hiç de fena değil, güzel de yürüyor. Ama B sınıfı araca 70.000TL olacak gibi değil. Artık memleketimde 2. el araçtan başka araç almak büyük lüks.

  11. Yav abicim şu arabayı keşke daha önce test edebilseydiniz. 2 senedir klima açık gezdim içim acıdı şimdi, benzinli gibi yaktı araba klima yüzünden:( Navigasyonu da çıkıştan kapattıktan sonra bir daha açmıyor siz açana kadar.

  12. Sondaki aileye ve onlarla sıcak ilişkine bayıldım. And, testlerine teşekkür ediyorum fakat üstüme vazife olmasa da iyi ve karakterli bir insan olmanı da takdir ediyorum. Emeğine sağlık.

  13. Değerli “Otopark.com” yetkilileri, biliyorsunuz eğitim-öğretim yılı açılışı 28 Eylül’e ertelendi. İstanbul’da 20 Eylül’de yapılması planlanan buluşma etkinliğinin tarihinin ileri bir tarihe alınma ihtimali var mı? Sanırım bir çok üye İstanbul’a gelişini ertelemiştir. Bunu bir değerlendirirseniz seviniriz.

  14. Testler artık çok daha zengin. Dış çekimler ve 0-100,ara hızlanmalar oldukça ilgi çekici. Bunun için teşekkürler. Testin sonundaki ekstra değerlendirme olmasa da olurmuş. Araba ise kalite olarak fiyatnın bence oldukça altında. Bir çok donanım eksikliği var. Dizel + otomatik sevdasından vazgeçilirse bu paralara kamyon ile araba var ama yok dizel + otomatik denirse sanki bu araba çok ucuzmuş gibi algılanir ki alakası yok. 70k az para değil. O torpido bile beni benden aldı zaten. Geçen bi kaç genç arabanın ne kadar hızlı gittiği ile ilgili facebook’a bir şeyler karalamış vallahi okurken aklım çıktı. Yapmayın etmeyin bu arabalar hız için değil

    not: Testi çeken arkadaşlar, şu arabalar ile lütfen roll,kalkış yapmayın abi sonra gençler galeyana geliyor,bir şeyler yapıyorlar, trafikte kaos oluşuyor:D naçizane fikirlerim..

    • Kesinlikle katılıyorum. Araba dolu desen değil. Konforlu desen değil. Kaliteli desen değil. Az yakıyor desen, bir dizele göre o da değil. İç mekan ve bagaj konusunda daha iyi örnekleri var. Sürüş dinamikleri desen, fena değil ama çok da ön plana çıkartacak kadar değil. Üstelik, imaj açısından da durum çok iç açıcı değil. Ben dahil pek çoklarının gözünde, taksici arabası sonuçta 🙂 Çok iyi yürüyor, başka da elle tutulur bir özelliği yok. Bu araba kesinlikle 70K etmez.
      Ama, böyle arabaların böyle paralara satılmasına yine de şaşırmıyorum. Dizel arabaların fiyatlarını aslında üreticilerin – distribütörlerin değil, yılda 5000 km yol yaptığı halde, arabaya kullanıcı değil galerici mantığıyla yaklaşıp, rahat satarım gibi anlamsız bir gerekçeyle dizel alan kullanıcıların şişirdiğini düşünüyorum. Kullanıcıların bu zihniyeti değişmediği sürece, abuk sabuk arabalarda abuk sabuk fiyatlar görmeye devam edeceğiz.

  15. eskiden uzun testlerde ne yalan söyliyim solo testleri izlerken biraz testten kopardım aralarda ama bu yeni stil, yeni yaklaşım bu testle birlikte beni bağladı zaman nası geçti anlamadım, sürekli gelişerek ve olumlu yönde ilerliyerek testler çok daha tatlı bir hal almaya başladı, tebrikler.
    fiyata takılan gençlere, maalesef tr pazarı durumu bu, enflasyon, dolar Euro kuru üzerinden belirlenen sıfır araç fiyatları her yıl daha da ileriye gidecek geri düşmesi gibi bi durum söz konusu olmayacaktır, ve her zaman 2. elin fiyatını da aşağı yukarı sıfır araç piyasası belirliyor, yıllardır araç alım satımı içindeyim temiz kullanılmış hiç bir aracın ilk alındığı zamanki fiyatından ucuza gittiğini görmedim, sizde görmemişsinizdir, ya düşük sınıf ve beklentilerinizi çok karşılamayan ama yüksek modelli yeni bir araca olur diyeceksiniz ya da gözünüzü karartıp modeline kmsine fazla takmadan istediğiniz sınıf ve beklentilerinizi karşılayan bir araca yöneleneceksiniz, her iki durumunda artıları eksileri var tabi ki. umarım herkes gönlündeki araca sahip olup sürme fırsatı bulur.

    • Ben bu konuda size ancak kısmen katılabiliyorum. Enflasyon, döviz kuru, bunlar elbette ki etkili. Ancak, 70.000 TL para verdikten sonra alınabilecek çok güzel benzinli araçlar var, onlar bu enflasyondan, döviz kurundan etkilenmiyor mu yani? Mesele, dizel araçlar için anormal paralar talep ediliyor olması. Bundaki temel etken de, daha önce de belirttiğim gibi, görseniz kullanıcı değil galerici ya da komisyoncu sanacağınız mantalitede vatandaşlar. Adam yılda 5000 km yapıyor, gidip dizel alıyor. Neden? Rahat satarım. Dizel, hakettiğinden fazla bir teveccüh görünce, fiyatlar da haliyle şişiyor.

  16. Aile arabası ama Türkiye’de bu fiyatlar ile sadece zengin ailelerin oluyor.Halkım cam açma düğmesini görünce bile seviniyor çok üzüldüm çok bu kadar vergi alınır mı ya 🙁
    Test çok güzel emeğinize sağlık

  17. Aracı 8 ay önce aldım.Belli bir kilometreden sonra titreme sorunu ortaya çıktı vites geçişlerinin alt devirlerinde ve özellikle 7.viteste,bu sorun sadece bende var sanıyorum ki Hyundai merkez Bütün Dct lerde hatta i30 larda bile var o yüzden sorun yok demektedir. Bilgilerinize eğer sorun olmayacaksa sorunlarımı anlattığım form sitesinin bağlantısı aşağıdadır.

    http://www.hyundaiclubtr.com/konu/dct-titreme-sorunum.33171/

  18. Hyundai Accent Blue aldığı parayı hakeden bir otomobil değil. Hyundai hiç utanmasa Accent Blue’yu sırf “Blue” isminden dolayı i30 fiyatına satacak. Hyundai Accent Blue’yu çok uçuk fiyatlara satıyor. Accent Blue yerine o paraya Chevrolet Cruze, Renault Fluence filan alınır daha akıllıca ve mantıklı bir tercih olunur. Era’nın Blue’dan çok daha başarılı bir otomobil olduğu kanaatindeyim. Blue Era’nın yerini asla alamaz

    • Burak bey Hyundai söz konusu ise Accent Era, Elantra ya da i30 filan alırdım. Blue’nun eski Accentlerden daha başarılı olmadığı kesin. Accent Blue fiyatını haketmiyor. Araçta konfor yok(zıplatma vs), uzun yol çekilmez, bununla birlikçe ferah bir iç mekanı yok. Ancak F/p oranı düşük. Unutmayın bunlar öznel yorumlardır. Eğer siz beğendiyseniz milyonlarca yorumda yapılsa bir değeri olmaz. O fiyatlara çıkılmışken C segment araçlara bakmanızı öneririm. Full+Full sunrooflu bir Cruze hiçte fena olmaz aslında

  19. abi ben bu işten hiç bir şey anlamadım bende 2015 model bule var abi şehir içi
    ortalama yakıt tuketim 8.5 yakıt tüketimini goruyorum şehir ici ama oyle abartılı trafiklere girmiyorum hızım 50 60 bu dedigim e5 te falan otobanda 6 6.1 i göruyorum full depoyla 500 km yol yaptım cokmu yakıyor azmı yakıyor anlamadım

CEVAP VER

Yorumunuzu yazın!
İsminizi giriniz