Km artıkca Yakıt tüketimi düşermi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Bu soruyu herkes sorar, bende bunu mevcut datalar ile karşılaştırarak avrupalı 150 kadar arabaya sordum
Hyundai i10 gibi 1,0 şehir otomobili için çıkan sonu aşağidaki gibidir.

5 bin km 6,02 lt
10 bin km 5,98 lt
20 bin km 5,83 lt
30 bin km 5,69 lt
40 bin km 5,5 lt
50 bin km 5,38 lt
60 bin km 5,04 lt

Burdan anlaşılan sonuc , evet yakıt tüketimi bir şekilde 6/1 oranında düşmüş görünüyor. Daha büyük düşmeler yeni nesil araçlarda olcağını düşünmüyor, aksine artması gerektiğini düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz. Birdehaki incelememi Turbo motorlarda yapacağım. Turbo yaşlandıkca yakıt tüketimi ne alemde oluyor görelim.
 
Rodajdan sonra tüketim tabii ki düşer. Ama ondan sonrası kullanıcının arabasını tanımasıyla alakalı bir durum. Arabasını tanıdıkça daha doğru devir aralıklarında, daha randımanlı kullanmaya başlıyor demektir.
 
Rodajdan sonra tüketim tabii ki düşer. Ama ondan sonrası kullanıcının arabasını tanımasıyla alakalı bir durum. Arabasını tanıdıkça daha doğru devir aralıklarında, daha randımanlı kullanmaya başlıyor demektir.

İncelemeyi otomatik arabalardan yapacağım. Böylece sürücü faktörünü azaltarak, gercekten araba kendi kendine zamanla az yakıyormu görmüş oluruz. Bir yaşlı amca, 1974 Golften başlıayarak 2012 golfe kadar arabaların yakıt tüketimlerini karşılaştıran bir sunum yapmıştı. Bende ondan etkilendim. En az yakan 1974 golf dü.

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
İncelemeyi otomatik arabalardan yapacağım. Böylece sürücü faktörünü azaltarak, gercekten araba kendi kendine zamanla az yakıyormu görmüş oluruz. Bir yaşlı amca, 1974 Golften başlıayarak 2012 golfe kadar arabaların yakıt tüketimlerini karşılaştıran bir sunum yapmıştı. Bende ondan etkilendim. En az yakan 1991 golf dü.

İlla ki araba dünyasında Benjamin Button bulacağım diyorsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Benjamin buton, şu yaşlandıkca gençleşen herif değilmiydi. Alakayı anlayamadım :(
Motor yol yaptıkça her hareketli metal parça gibi eskir, zamanla verimi düşer. Verimin düşmesi demek eşit koşullar altında yakıtın artması demek. Dümdüz mantık. :) Otomatik şanzıman da olsa kullanıcı faktörü her zaman etkili olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
94 adet Ford Fiesta Ecoboosta sorduk.

5000 km 6,34 litre
10000 km 6,33 litre
20000 km 6,33 litre
30000 km 6,26 litre
40000 km 6,16 litre
50000 km 5,98 litre
60000 km 5,91 litre
70000 km 5,85 litre

Ecoboost manual şanzıman Fiestlarda bu şekilde tüketim düşmüş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
Aracın kullanımı ve bakımı önemli bir unsur. Kullanım ve bakım unsurlarının ideal bir şekilde sağlandığını varsayarsak ;
Parçalar aşındıkça ve yıllar geçtikçe motor performansını kaybeder. Ancak 100.000 km'ye kadar böyle bir sorun olacağını düşünmüyorum..Motor en verimli dönemlerini bu aralıkta yaşar..Ancak 100-120.000 km sonrası yakıt tüketimi rakamının artacağını düşünüyorum..Tüketim verileriyle birlikte aracı dyno'ya da sokmak gerekir sağlıklı bir analize varabilmek için
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
2000 km geldi aracım daha 1 ay oldu aracım daha düşen bir şey yok şehirler arası en düşük 4.2 lt düşebildim zar zor gerçekçi şehirler arası tüketim 5 LT şuan bakalım km arttıkça düşecek mi bende merak ediyorum satış temsilcisi başta fazla yakar düşer demişti banada
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
1500-2000 km rodajına dikkat edilmiş, bakım aralıklarına zamanında riayet edilmiş ve rodaj döneminden sonra ara ara yüksek devir çevirilerek kullanılmış otomobillerin ilerleyen zamanlarda tüketiminin biraz daha düşeceğine inanıyorum. Kendi aracımda durum böyle oldu. Ben otomobili ilk aldığımda yol bilgisayarında 7 litreleri bile görüyordum. İlerleyen zamanlarda yukarıda anlattıklarıma riayet ederek, aynı yol ve kullanım şartlarında tüketimimi 5-6 litre arasına kadar düşürebildim. Tabii bunda sık şekilde vites değiştirmemek, otomobili doğru lastik basınçlarıyla kullanmak, değişken hava şartlarına göre motoru kullanmak, otomobilin tork ve güç aralıklarını bilerek gaza basmak.. gibi bir çok önemli nüans da var

Özellikle otomobili sürekli olarak sakin ve devirsiz kullanmak bir yerden sonra değişken yol ve kullanım koşullarında biraz daha fazla yaktırabiliyor. Üst devirleri pek görmemiş, devir çevirmeye alışkın olmayan otomobiller hızlanmakta, daha ağır şartlarda yol almakta biraz daha fazla zorlanıyor, yabancılık çekiyor. Bu da tüketimi artıran unsurlardan biri. O yüzden benzinli olsun, dizel olsun otomobili üst devirlere de ara ara alıştırmak gerekiyor tüketimin optimum seviyeye gelebilmesi için.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
Bildigim 6 7 senede 5 bg civari dusus yasar oda yansimaz cekise fazla
Ford'un atmosferiklerinde şöyle oluyor, tecrübeyle sabit: 200.000 km'de ortalama tüketimde temiz veya hor kullanıma göre 0,5 ile 1 lt arası tüketim artışı oluyor.
Performansta gözle görülür fark olmuyor, farkı anlamak için kronometre kullanmak gerekir. Sadece kullanıma göre 90.000 - 150.000km arasında maksimum hızda 10-20 km/h arası bir düşüş oluyor. Farklı atmosferik benzinli Ford araçlarda gözlemim bu oldu. Tecrübelerim Honda'da filan olsa belki bunun için 5-6 yıl daha gözlemlemem gerekirdi ama yine aynı sonuca varırdı. =) Yani temiz de kullanılsa, hor da kullanılsa motorlar zamanla az da olsa düşüyor. Tüketimin azalması tamamen sürücülerin araçlarını tanımalarıyla alakalı bir durum.
 
Zamanla insanlar yaşlanıp olgunlaşıyor :)
Büyük çoğunluğun yılda 8-10k km den fazla yapmadığını düşününce 0 dan 60k km ye gelene kadar epeyce yıl geçip eski heyecanlar kalmıyor,tecrübeyle sabit.
Tabi birde ülkemize mahsus yakıt sürekli zamlandığı için hep 50 liralık alıp hep aynı menzili gitme isteğiyle doğal olarak her zam'da biraz daha kasıyoruz-kısıyoruz.
 
Benim fikrim şu:
1. Bu tür verileri kaydedecek sabra sahip bir insan her gittiği km de aracını daha iyi tanıyarak daha az yaktırır.
2. Lastikler gitgide yıprandığı için sürtünme azaldığı için yakıt düşmüştür. Böyle bir kullanıcı alacağı yeni set lastikte ekonomi etmenine dikkat eder.
3. Ekonomi amaçlı motor yağı konulabilir.
4. Otomatikte olsa bir arabayı öğrenmek yakıtı çok değiştirir.
5. Her geçen gün kurum,vb... biriken kirler motorun nefes almasını zorlaştırdığı için eminim daha fazla yakmalıdır.
 
1500-2000 km rodajına dikkat edilmiş, bakım aralıklarına zamanında riayet edilmiş ve rodaj döneminden sonra ara ara yüksek devir çevirilerek kullanılmış otomobillerin ilerleyen zamanlarda tüketiminin biraz daha düşeceğine inanıyorum. Kendi aracımda durum böyle oldu. Ben otomobili ilk aldığımda yol bilgisayarında 7 litreleri bile görüyordum. İlerleyen zamanlarda yukarıda anlattıklarıma riayet ederek, aynı yol ve kullanım şartlarında tüketimimi 5-6 litre arasına kadar düşürebildim. Tabii bunda sık şekilde vites değiştirmemek, otomobili doğru lastik basınçlarıyla kullanmak, değişken hava şartlarına göre motoru kullanmak, otomobilin tork ve güç aralıklarını bilerek gaza basmak.. gibi bir çok önemli nüans da var

Özellikle otomobili sürekli olarak sakin ve devirsiz kullanmak bir yerden sonra değişken yol ve kullanım koşullarında biraz daha fazla yaktırabiliyor. Üst devirleri pek görmemiş, devir çevirmeye alışkın olmayan otomobiller hızlanmakta, daha ağır şartlarda yol almakta biraz daha fazla zorlanıyor, yabancılık çekiyor. Bu da tüketimi artıran unsurlardan biri. O yüzden benzinli olsun, dizel olsun otomobili üst devirlere de ara ara alıştırmak gerekiyor tüketimin optimum seviyeye gelebilmesi için.
Aracı üst devirlere alıştırmak gerçekten çok önemli bizim honda en atağı diğer kullanılan daha hor kullanılmış ısınmadan sürülmüş çok az devir çevirilmiş arada 20-25k km var ama aşırı fark var
 
Aracı üst devirlere alıştırmak gerçekten çok önemli bizim honda en atağı diğer kullanılan daha hor kullanılmış ısınmadan sürülmüş çok az devir çevirilmiş arada 20-25k km var ama aşırı fark var
Üst devirlere alıştırılmamış otomobil en iyi sıfır alıp rodaj bittikten sonra basmaya başladığında anlaşılıyor. Rodaj bitince otomobili yeni yeni zorlamaya başlıyorsun ve otomobil devir çevirmede çok isteksiz davranıyor, üst devirleri hantal kalıyor, devir çevirsin diye gaza daha fazla yüklenmek gerekiyor veya bir alt vitese geçip gazlamak gerekiyor. O hantallık hissi gerçekten kötü. Ama zamanla üst devirlere alıştırdığında otomobilin kendine geldiğini hissediyorsun, nefesi açılmış gibi davranıyor.
 
Üst devirlere alıştırılmamış otomobil en iyi sıfır alıp rodaj bittikten sonra basmaya başladığında anlaşılıyor. Rodaj bitince otomobili yeni yeni zorlamaya başlıyorsun ve otomobil devir çevirmede çok isteksiz davranıyor, üst devirleri hantal kalıyor, devir çevirsin diye gaza daha fazla yüklenmek gerekiyor veya bir alt vitese geçip gazlamak gerekiyor. O hantallık hissi gerçekten kötü. Ama zamanla üst devirlere alıştırdığında otomobilin kendine geldiğini hissediyorsun, nefesi açılmış gibi davranıyor.
Sürekli kullanılan yakıtta önemli ben shell v-power koyuyorum olabildiğince ve en iyi istasyonlardan almaya çalışıyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...