F1 lastik ve araç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Denizyagmur012

Profesör
376
28
Arkadaşlar f1 lastikleri normal binek araçlarda kullanılabilir mi? Mesela şu an pirelli nin ultra yumuşak hamur lastiğini benim megane a takabilir miyim
 
Takabilirsiniz de, formula araçları full slik lastik kullanıyor. Tahta kılıç ile ışın kılıcı gibi aralarındaki fark.
 
jant ebadın uygunsa veya jant uydurabilirsen neden takamayasın. yüksek performans lastikleri konusunda conti'yi tavsiye ederim.
piyasada satılan lastiklerin hamurları ne kadar yumuşak olursa olsun Formula 1 de kullanılan lastiklerle ilgisi yok. en "yakın" toyo'nun semi slick'leri falan var ama tr'de var mıdır emin değilim.
 
Tamam takılabiliyor yani. Peki continentalin yüksek performans lastikleri ile pirellinin f1 karşılaştırınca çok bir farkı yok mu? Ben bu lastikleri normal markalardan daha özel üretim olduğunu sanmıştım
 
Yalnız araştırdınız mı bilmiyorum ama slick lastikler kuruda çok iyi olduğu gibi yağmurda zayıftır. Focus rs kazasında yerler ıslakken aracın üzerinde olan lastik yanlışım yoksa semi slick bir lastikti. Bu lastikler kuru yolda yüksek performans gösteriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Tamam takılabiliyor yani. Peki continentalin yüksek performans lastikleri ile pirellinin f1 karşılaştırınca çok bir farkı yok mu? Ben bu lastikleri normal markalardan daha özel üretim olduğunu sanmıştım
Pirelli F1 lastikleri sadece F1'a özel pist kullanımı için üretilir ve tanesi binlerce euro. Ayrıca CenkGS'nin de dediği gibi yağmurda tutunması normal yol lastikleri kadar bile değildir. Ayrıca kullanacağın araç F1 aracı kadar aerodinamik yere basma kuvveti üretemiyorsa, hafif değilse, ağırlık merkezi düşük değilse yada aynı sertlikte süspansiyona sahip değilse bu lastikler bile tek başına aracınıza F1 aracı gibi bir yol tutuş kazandırmaz. Özetle aracınızla kuru havada ralliye yarışa falan katılmayacaksanız bu tarz "slick" lastikleri ayrı bir yere koyalım, piyasadaki en performanslı lastikler: Conti SportContact 5 veya 6, Michelin Sport Cup 2, Dunlop Sport Maxx RT, Pirelli P-Zero, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Bunların ebatları da biraz büyük olabilir sadece. Ben jantımı büyütmeden iyi viraj performansı isterim çok da para harcamıyim dersen Conti Premium Contact 5 tavsiye olunur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Pirelli F1 lastikleri sadece F1'a özel pist kullanımı için üretilir ve tanesi binlerce euro. Ayrıca CenkGS'nin de dediği gibi yağmurda tutunması normal yol lastikleri kadar bile değildir. Ayrıca kullanacağın araç F1 aracı kadar aerodinamik yere basma kuvveti üretemiyorsa, hafif değilse, ağırlık merkezi düşük değilse yada aynı sertlikte süspansiyona sahip değilse bu lastikler bile tek başına aracınıza F1 aracı gibi bir yol tutuş kazandırmaz. Özetle aracınızla kuru havada ralliye yarışa falan katılmayacaksanız bu tarz "slick" lastikleri ayrı bir yere koyalım, piyasadaki en performanslı lastikler: Conti SportContact 5 veya 6, Michelin Sport Cup 2, Dunlop Sport Maxx RT, Pirelli P-Zero, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Bunların ebatları da biraz büyük olabilir sadece. Ben jantımı büyütmeden iyi viraj performansı isterim çok da para harcamıyim dersen Conti Premium Contact 5 tavsiye olunur.
Örneğin 2015 ford Mustang için takarsak bunlardan dördünü nasıl olabilir?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...