Fren ısınması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sinanknc

Profesör
136
Arkadaşlar merhaba. Benim aracım fiat fiorino. Bilenleriniz vardı şile ağva arası virajlı inişli çıkışlı bir yol vardır. Ağvalı olduğumuz için sık sık o yolu kullanıyoruz. 2 3 ay öncesine kadar o yolda aracın frenlerini performanslı kullanmama rağmen ısınıp koku yapacak seviyeye gelmezdi. Ancak son 3 4 aydır frenlerim aynı yolda aynı sürüş ile 10-15 km içinde ısınıyor koku yapıyor. Bunun nedeni ne olabilir? Sorun balatandır diye 2defa balata değiştirdim ama bu da bir çözüm olmadı. Nisan ayında 195 55 16 olan lastik ebatlarını 205 55 16ya yükseltmiştim acaba bundan kaynaklı bir aşırı yüklenme mi oluyor? Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler :)
 
Aynısı benim başıma da geldi olaydan üç ay öncesinde balatalarımı kontrol ettirmiştim herhangi bir problem yok demişlerdi sonra benimki de ısınma yaptı çok fazla ve ses gelmeye başladı. Gösterdiğimde balata bitti dediler... Sende ki durumda diskle alakalı olabilir belki disk zedelenmiştir
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
Merhaba
Şile ağva yolu maalesef çok tehlikeli virajlı bir yoldur. Nacizane tavsiyem, motor freni kullanmaktır. Ben 125 km deki Nissan Micra frenlerini orda şişirdim. Yolu ezberleyip cizgi tuturarak minimum fren, maksimum moto fren ile gideceksiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
Benimde aklımda buna benzer bir soru var. Uzun ve dik rampa inişlerinde düşük vites yüksek devir enjektörlere vs zarar verir mi ?
Anlık tüketim 0.0 lt / 100 km gösteriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
3 ay öncesinde mevsim bahardı. Son 3 aydır ise yaz:)
Tüm olay burada. Fiorino gibi bir ticarinin sunabileceği performans her açodan kısıtlı olması beklenir.
Yaz aylarında motor frenini daha fazla kullanmaya özen göstermek gerekir.
 
Son 2 aydir rutubet ve nem yuksekliginden dolayi havalar asiri sicak gidiyor. Bu balatalari etkiler. Ayrica yeni nesil balatalarin cogunda asbest kullanimi yasaklandi. Asbest kimyasali balatanin cabuk isinmasini ve cabuk bitmesini onleyen bir maddedir. Kanserojen icerikli oldugu icin AB mevzuati geregi artik yasaklandi. Dolayisiyla hangi balatayi alirsaniz alin erken isinma olacaktir. Ayni durum yeni nesil debriyaj balatalarinda da yasanmakta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve sinanknc
Son 2 aydir rutubet ve nem yuksekliginden dolayi havalar asiri sicak gidiyor. Bu balatalari etkiler. Ayrica yeni nesil balatalarin cogunda asbest kullanimi yasaklandi. Asbest kimyasali balatanin cabuk isinmasini ve cabuk bitmesini onleyen bir maddedir. Kanserojen icerikli oldugu icin AB mevzuati geregi artik yasaklandi. Dolayisiyla hangi balatayi alirsaniz alin erken isinma olacaktir. Ayni durum yeni nesil debriyaj balatalarinda da yasanmakta.

Vallahi 2 arabadır baskı balatadan sıkıntı yaşıyorum, 50 bin km de aldım tam ikisinide, kaçırma sesi geliyor hep, ne olabilir ki o km deki araba, hep asbest ayağına malzemenin ömrünü kısaltma numaraları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Vallahi 2 arabadır baskı balatadan sıkıntı yaşıyorum, 50 bin km de aldım tam ikisinide, kaçırma sesi geliyor hep, ne olabilir ki o km deki araba, hep asbest ayağına malzemenin ömrünü kısaltma numaraları.
Vallahi özgürüm piyasada mevzuata uymayıp asbestli olan debriyaj ve fren balata setleri bulunuyor. Fakat bunları bulmak, temin etmek, bulduğunda ise asbestli olup olmadığını teyit etmek oldukça güç. Çeşitli balata üreticileri asbest'in yerine farklı farklı ısınmayı ve erken bitmeyi önleyici maddeler kullanabiliyor fakat bunlar günü kurtarıyor diyebiliriz. Araştırdığım kadarıyla üreticiler henüz asbestin yerini tutabilen bir kimyasal karışım bulamamışlar. Dediğin gibi debriyaj balatasından tut da fren balatasına kadar hepsinde erken ısınma, ötme, hemencecik koku yapma, çabuk tükenme gibi sorunlar yaşanıyor. Eskiden otomobiller yokuş kalkışı sırasında kolay kolay balata kokusu çıkarmazdı. Şimdi ilk kalkışta bile az zorlanınca o kokular gelmeye başlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
Geçen hafta aynısı oldu. Bir dağ yolundan inerken 2-3 km'de balata kokusu gelmeye başladı. Otomatik olunca motor freni de yapılmıyo. Servisi aradım normal dedi. Araba da güneşin altındaydı belki durduğu yerde bile bir miktar ısınmıştır bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
Geçen hafta aynısı oldu. Bir dağ yolundan inerken 2-3 km'de balata kokusu gelmeye başladı. Otomatik olunca motor freni de yapılmıyo. Servisi aradım normal dedi. Araba da güneşin altındaydı belki durduğu yerde bile bir miktar ısınmıştır bilmiyorum.
Araç ne vitese müdahale edemiyo musunuz?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...