BMW G30 520i ve Mazda MX-5 RF

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şu Bmw'nin 1.6 170hp motoru takdire şayan. Gücünü yola bu denli iyi aktaran motor ve şanzıman kombinasyonu nadir bulunur
Düz yolda 227 km/h böyle bir motor ve böyle cüsseli bir araç için çok iyi değer..Araç 200 km/h'den sonra hızlanmaya halen istekli
 
Şu Bmw'nin 1.6 170hp motoru takdire şayan. Gücünü yola bu denli iyi aktaran motor ve şanzıman kombinasyonu nadir bulunur
Düz yolda 227 km/h böyle bir motor ve böyle cüsseli bir araç için çok iyi değer..Araç 200 km/h'den sonra hızlanmaya halen istekli
o blok çok da sağlam çünkü n20 2.0'dan devşirme. stg2 yüklüyorsun sonra geleni geçeni tarihe gömme keyfs :D bana mısın da demiyor gavurun oğlu:D
 
Bmw nin Eco Pro + modunda 60 dakikalık seyir videosu olsa boydan boya izlerdim. :)
Bir tane kadrana 1 tane ön cama kamera takıp seyretmek zevkli olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozzy41 ve Kim?
Üç harfliyi marka olarak sevmem lakin dürüst olmak lazımki inanılmaz güzel 1.6 motor ve şanzıman kombinasyonu var resmen 2.0 gibi giden koca kasayı çok güzel idare eden mütiş bir kombinasyon. Son çıkan kasasını kullanmadım ama bir önceki kasasında çok başarılıydı bu da öyle duruyor. Güzel video olmuş.
 
Valla N20B16 güzel bir motor. Yine de G30 ile artık 150 kW (184 BG) sınırını geçmesini isterdim. @Renard hocamın dediği gibi, blok çok sağlam bir blok. Keşke bir güncelleme gelseydi, tabii 5 serisinin sadece Türkiye ve Yunanistan için bu motorla geldiğini düşünürsek güncelleme gelmemesi normal gibi, yine de keşke gelseydi.

Onun dışında G30, F10'a göre belirgin bir şekilde daha hafif olduğu için çok iyi değerler çıkartılmış. F10'daki 1.6 170'lik 0-100 hızlanmasını 9.2 saniyede yapıyordu. G30'un 8.31'lik değeri çok çok iyi. Şanzımandaki güncellemeler, aracın hafifliği bu kadar farkettirebiliyor demek ki.
 
Onun dışında G30, F10'a göre belirgin bir şekilde daha hafif olduğu için çok iyi değerler çıkartılmış. F10'daki 1.6 170'lik 0-100 hızlanmasını 9.2 saniyede yapıyordu. G30'un 8.31'lik değeri çok çok iyi. Şanzımandaki güncellemeler, aracın hafifliği bu kadar farkettirebiliyor demek ki.
ben 8.7 sn diye biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
eski bir bertoneci olarak diyorum ki büyütmeyin bu kadar yazılımlı bmw lerin hali ortada :D
 
ben 8.7 sn diye biliyorum.
Evet, katolog verisi öyleydi. Reelde 9.2 saniyenin altına hiç inemedim. Denediğim otomobil yeniydi, rodajı tamamlanmıştı, lastikleri iyidi. Çok garipsemiştim...

Edit: Sanırım bir kere 9.0 yapmıştım, ama katolog verisinin uzağında kaldığımı hatırlıyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Evet, katolog verisi öyleydi. Reelde 9.2 saniyenin altına hiç inemedim. Denediğim otomobil yeniydi, rodajı tamamlanmıştı, lastikleri iyidi. Çok garipsemiştim...

Edit: Sanırım bir kere 9.0 yapmıştım, ama katolog verisinin uzağında kaldığımı hatırlıyorum.
olabilir aslında fabrika verisini elde ederken özel şartlar uygulanıyor sanırım. rüzgar&asfalt kalitesi vs :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
eski bir bertoneci olarak diyorum ki büyütmeyin bu kadar yazılımlı bmw lerin hali ortada :D

O 420d'in yazılımı BMW Performance Kit'miş. Bu da sadece 16 beygir güç, 40 nM tork farkettiriyor demek. Opel zaten 2.0 Turbo ise yanlış bilmiyorsam 205 beygir civarı. Sonuçlar son derece normal değil mi?
 
Son düzenleme:
olabilir aslında fabrika verisini elde ederken özel şartlar uygulanıyor sanırım. rüzgar&asfalt kalitesi vs :D
Yakıt tüketimi için evet, hızlanma için sadece güzel bir asfalt kullanıyorlar. Normalde fabrika verilerine ulaşabiliyor olmak lazım.
Denediğim yerin dümdüz, asfaltının ise iyi olduğuna eminim. Belki de o otomobile özel bir durum vardı, bilemiyorum. Motor yağı, hava filtresi, benzin kalitesi bile değiştirebilir bu değerleri...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Yakıt tüketimi için evet, hızlanma için sadece güzel bir asfalt kullanıyorlar. Normalde fabrika verilerine ulaşabiliyor olmak lazım.
Denediğim yerin dümdüz, asfaltının ise iyi olduğuna eminim. Belki de o otomobile özel bir durum vardı, bilemiyorum. Motor yağı, hava filtresi, benzin kalitesi bile değiştirebilir bu değerleri...
aynısı benim başıma da gelmişti.
leon 1.4 tsi 140ps dsg fabrika verisi 8.2 gözüküyordu ama 9un altına inmemişti hiç :D
 
Yeni bilgilerle güncelleyelim buraları:
BMW 520i G30 (Türkiye) versiyonunda N20B16 artık kullanılmıyor. G30'daki yeni motorun B48 türevi olduğu söyleniyor ki bence çok mantıklı. Hiç bir yerde adam akıllı bilgiler bulamasam da, motor hacimleri az da olsa farklı olduğu için değiştiğine eminim. Ayrıntılı bilgiyi BMW'ye soracağım.

Bu bilgilerle bir daha yorumlarımı revize edeyim: 8.31'lik değerinin sebebi muhtemelen N20B16'ya göre daha hafif bir motor olması. Bunun yanında G30'un hafifleye kasasının da etkisi var. 1.6 litrelik turboların bu kadar kütleli otomobillerde eski nesil atmosferikler gibi iş yapması sevindirici.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...