Arabayı Depoda Az Yakıtla Kullanmanın Zararları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkanculha

Asfalt Kurutucu
47
Merhaba Otopark.com,
Fiat Albea 1.3 dizel arabamla yakıt göstergemde yakıt ışığı yandıktan bir süre sonra yolda kaldım. Ama göstergenin gösterdiğine göre daha en az 4-5 litre mazot vardı. Daha önce ibre sona inene kadar kullanabiliyordum. Bana söylenen şey deponun dibindeki mazotu pompa çekemediği için böyle olmuş. Böyle bir durum yaşayan ya da bilgisi olan var mı? Cevaplarınız icin teşekkürler
 
Dizel otomobillerde yakıt ışığının yanmasına izin verilmeden yakıt alınması önerilir. Mazotun içindeki pislikler zamanla dibe çöker. Sizde mazotu dibine kadar kullanırsanız deponun dibindeki pislikler mazot pompanızı tıkayabilir. Onun için ışık yanmadan ya da yandıktan hemen sonra yakıt almaya çalışın.
 
Son ceyrege gelmeden yakit doldurmak gerek. Isigi hic beklememek gerek. Deponun dibinde biriken tortu direkt olarak yakit sistemine gidip tikayabiliyor.
Dizel otomobillerde yakıt ışığının yanmasına izin verilmeden yakıt alınması önerilir. Mazotun içindeki pislikler zamanla dibe çöker. Sizde mazotu dibine kadar kullanırsanız deponun dibindeki pislikler mazot pompanızı tıkayabilir. Onun için ışık yanmadan ya da yandıktan hemen sonra yakıt almaya çalışın.
+1 Ve farklı markalardan yakıt almayın tek markadan almaya calisin
 
Teknik açıklamasını çok bilmiyorum ama ışık yanmadan ben de alırım hep. Yalnız geçen gün ışık yandıktan sonra bir 30 kilometre gitmek durumundaydım ama bir sıkıntı gözlemlemedim. Araba benzinli bu arada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkanculha
Benim de her zaman kafamdaki konudur bu ama zaten yakıt pompası dipten çekmiyor mu her zaman?
Dipten çekiyor ama yakıtı dipten çekmesiyle beraber az yakıtla aracı kullanmanın da oldukça ciddi zararı var. Misal;

Benzinli Araçlar

Benzin pompası sürekli çalıştığı için etrafında etkileşimli olduğu parçalarda ısınma meydana gelir. Eğer deponuzda sürekli az benzin bulundurursanız bu parçalar yeterince soğuyamaz ve belli bir süre sonra benzin pompası yanması diye tabir edilen arıza meydana gelir. Pompa her benzini çekişinde yeterli miktar yakıtı alamayacağı için aşırı ısınmaya sebebiyet verir. Bunu engellemenin yolu çeyrek deponun altında yakıt bulundurmamaktır.

Dizel Araçlar

Dizel araçlarda bunun yanı sıra depoda uzun yıllar kullanıma bağlı olarak tortullaşma meydana gelebilir. Yakıtınız çok az kaldığında (ışık yanması durumu gibi) aracınızın yakıt deposu dibindeki tortularda motora gönderilmek üzere filtreden geçmeye çalışır bu esnada araç tekleme yapar hatta arıza lambası yanar söner veya yanık kalır.
https://www.otomobilblog.com/makale/depoda-az-yakit-bulundurmanin-zararlari_164
 
Son düzenleme:
Dipten çekiyor ama yakıtı dipten çekmesiyle beraber az yakıtla aracı kullanmanın da oldukça ciddi zararı var. Misal;

Benzinli Araçlar

Benzin pompası sürekli çalıştığı için etrafında etkileşimli olduğu parçalarda ısınma meydana gelir. Eğer deponuzda sürekli az benzin bulundurursanız bu parçalar yeterince soğuyamaz ve belli bir süre sonra benzin pompası yanması diye tabir edilen arıza meydana gelir. Pompa her benzini çekişinde yeterli miktar yakıtı alamayacağı için aşırı ısınmaya sebebiyet verir. Bunu engellemenin yolu çeyrek deponun altında yakıt bulundurmamaktır.

Dizel Araçlar

Dizel araçlarda bunun yanı sıra depoda uzun yıllar kullanıma bağlı olarak tortullaşma meydana gelebilir. Yakıtınız çok az kaldığında (ışık yanması durumu gibi) aracınızın yakıt deposu dibindeki tortularda motora gönderilmek üzere filtreden geçmeye çalışır bu esnada araç tekleme yapar hatta arıza lambası yanar söner veya yanık kalır.
https://www.otomobilblog.com/makale/depoda-az-yakit-bulundurmanin-zararlari_164
Evet düşük seviye basınç düşüklüğü de yapıyor tabi, özellikle yokuş çıkarken veya inerken deponun da eğildiğini düşünürsek, özellikle çıkarken bir de yüksek basınçla çekmeye çalışarak pompa ile birlikte bir çok parçaya zarar verebilir
 
Evet düşük seviye basınç düşüklüğü de yapıyor tabi, özellikle yokuş çıkarken veya inerken deponun da eğildiğini düşünürsek, özellikle çıkarken bir de yüksek basınçla çekmeye çalışarak pompa ile birlikte bir çok parçaya zarar verebilir
Kesinlikle.. Özellikle yaz aylarında, havaların oldukça sıcak gittiği dönemlerde yakıt pompası daha da fazla ısınacaktır. O sebeple benzinli-dizel fark etmeksizin son çeyreğin altına düşmemek gerek.
 
Deponun dibinde pislik birikmesi bana saçma geliyor. 270 bin kmde corollanın benzin deposunu söküp baktığımda içi pırıl pırıldı. Tortular oluşuyorsa deponun komple iç yüzeyinde oluşur. Sonuçta depo sürekli sallanıyor ve içerisi sürekli karışım halinde.
Az yakıt kullanmanın zararı pompayı yorar sıvı basıncı oluşmadığından yeterli basıncın oluşmasını tamamen pompa üstlenir.
 
Bir de şöyle bir durum var; ara ara yakıt ışığını beklemek gerekli. Sebebiyse zamanla eskiyen yakıtı bitirmek ve içeriye girecek güncel yakıtın miktarını artırmak. Petrolün kendisi eskimese de içerisindeki kimyasallar zamanla bozulmaya uğruyor ve bu kimyasallar ciddi zararlar verebiliyor (firmaların koyduğu enjektör temizleme, performans artırıcı, yağlayıcı gibi katıklar)
 
Deponun dibinde pislik birikmesi bana saçma geliyor. 270 bin kmde corollanın benzin deposunu söküp baktığımda içi pırıl pırıldı. Tortular oluşuyorsa deponun komple iç yüzeyinde oluşur. Sonuçta depo sürekli sallanıyor ve içerisi sürekli karışım halinde.
Az yakıt kullanmanın zararı pompayı yorar sıvı basıncı oluşmadığından yeterli basıncın oluşmasını tamamen pompa üstlenir.
Zaten depoyu fulleyip sürekli öyle kullansak bile bu tortular her halükarda aracın yakıt filtresinin içinden geçecektir. Neticede filtre bu iş için var. Fakat yakıt miktarı oldukça azaldığında araçtaki yakıt miktarı ve yakıtın içindeki tortu oranı arasındaki seviye oldukça düşecektir. 50 litre yakıtın içindeki tortu miktarıyla 5 litre yakıtın içindeki tortu miktarının filtrenin içinden geçme yüzdesi aynı olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
Zaten depoyu fulleyip sürekli öyle kullansak bile bu tortular her halükarda aracın yakıt filtresinin içinden geçecektir. Neticede filtre bu iş için var. Fakat yakıt miktarı oldukça azaldığında araçtaki yakıt miktarı ve yakıtın içindeki tortu oranı arasındaki seviye oldukça yükselecektir. 50 litre yakıtın içindeki tortu miktarıyla 5 litre yakıtın içindeki tortu miktarının filtrenin içinden geçme yüzdesi aynı olmayacaktır.
Tabi abi haklısın ama inan kesin birşey diyemiyorum bana şehir efsanesi gibi geliyor. Tamam yer çekimiyle tortular çöküyor ama deponun içindeki yakıt köpürecek kadar çalkalanabiliyor ve tortu dediğimiz şeyler toz tanecikleri kadar anca vardır bu yüzden emin değilim ama pompanın yorulması konusunda eminim hatta rampada yakıt çekemediği zaman hava yapıyor çok sıkıntı işler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tabi abi haklısın ama inan kesin birşey diyemiyorum bana şehir efsanesi gibi geliyor. Tamam yer çekimiyle tortular çöküyor ama deponun içindeki yakıt köpürecek kadar çalkalanabiliyor ve tortu dediğimiz şeyler toz tanecikleri kadar anca vardır bu yüzden emin değilim ama pompanın yorulması konusunda eminim hatta rampada yakıt çekemediği zaman hava yapıyor çok sıkıntı işler.
Tabii ki içerideki yeni ve eski yakıt sürekli birbiriyle etkileşim halinde karışıp duruyor çalkalanarak. Ama bu mevzuyu şöyle düşünmek lazım; 50 litre yakıtın içinde ki sallıyorum 1 litre tortu ile 5 litre yakıtın içindeki 1 litre tortunun mazot filtresine vereceği zararın yüzdesi aynı değil. 5 litre yakıttan pompanın çekeceği mazotun içindeki tortuların yüzdesi çok daha fazla olacaktır ihtimal olarak. Dolayısıyla anlık bile olsa yakıt filtresini tıkama, motorun içine daha fazla tortulu yakıtın gitmesi ihtimali yükselecektir. Zaten genelde de arızalar böyle oluyor. Yakıtı dibe indirmiş sürücü aracın teklediğini, boğulduğunu, silkelediğini söyleyebiliyor. Bu davranış tam olarak anlattığım durumdan kaynaklı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...