Mercedes bayiiden lastik almak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Derdaakin

Taklacı Güvercin
10
Öncelikle merhaba beyler, Mercedes aracımın ön 2 lastiğini değiştirmeyi düşünüyorum.Mercedes bayiiden lastik almakla Pirelli bayiisinden lastik almak arasında bir fark var mıdır?
 
Hocam sıfır bir lastiği otomobilinizin bayisinden alırsanız üste biraz daha fazla komisyon koyabilirler. Lastikçiden gidip alırsanız tanıdığınız var ise uygun meblağlarda indirim alabilirsiniz. Tanımıyorsanız da pazarlık yapabilirsiniz. Lastik markasının direkt dağıtıcısından alırsanız hem otomobil bayisinden hem lastikçiden daha uyguna alabilirsiniz. İnternetten ise mümkün olan en uygun fiyata alırsınız.

Pahalıdan uyguna doğru sıralamak gerekirse;

Otomobil bayii - Lastikçi - Bölge dağıtıcısı - İnternet

Bu kış için almış olduğum Conti Ts860 kış lastiği için yapmış olduğum fiyat araştırmasında ( istisnalar olabilir tabii ) pahalıdan uyguna doğru fiyatlandırma bu şekilde gidiyordu.
 
Son düzenleme:
İnternetten alınan lastiklerde dikkat edilmesi gereken şeyler var: Genellikle lastik üreticileri lastiklerin fiyatını Euro kurunun artışı yüzünden artırıyorlar. Çünkü lojistiği, lastiğin kendisi, bazı üreticiler için hammaddesi Euro üzerinden alınıyor. ( O zaman yerliler neden artıyor? sorusunun cevabı).
İnternetten alınan fiyatlar ise, düşük kurda ucuz fiyata alınıp, bekletilen lastikler. Üreticiler de fiyat artırınca, En ucuz lastik internetten alınan (aslında bir kaç aydır depoda bekletilmiş) lastikler oluyor. Bu lastiklerin saklanma koşulları nasıldır bilemiyoruz. Risk bana göre yüksek.

Bayii'den almanın güzelliklerinden biri de, her bayiinin deposunun olması. Yani depoda saklama yapabiliyorlar, bu ne demek? Kış lastiği aldıysanız yaz lastiklerinizi depoluyorlar. Bunun için bazen ücret talep etmiyorlar, bazense yıllık 50 TL gibi bir ücret talep ediyorlar. Evinizin apartmanında kilerinde vs. Saklanma koşullarına uymayan ortamlarda lastiği saklamaktansa, bayiide saklamak daha iyi. En azından yanlış saklanmışsa, bayiinin problemi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İnternetten alınan lastiklerde dikkat edilmesi gereken şeyler var: Genellikle lastik üreticileri lastiklerin fiyatını Euro kurunun artışı yüzünden artırıyorlar. Çünkü lojistiği, lastiğin kendisi, bazı üreticiler için hammaddesi Euro üzerinden alınıyor. ( O zaman yerliler neden artıyor? sorusunun cevabı).
İnternetten alınan fiyatlar ise, düşük kurda ucuz fiyata alınıp, bekletilen lastikler. Üreticiler de fiyat artırınca, En ucuz lastik internetten alınan (aslında bir kaç aydır depoda bekletilmiş) lastikler oluyor. Bu lastiklerin saklanma koşulları nasıldır bilemiyoruz. Risk bana göre yüksek.

Bayii'den almanın güzelliklerinden biri de, her bayiinin deposunun olması. Yani depoda saklama yapabiliyorlar, bu ne demek? Kış lastiği aldıysanız yaz lastiklerinizi depoluyorlar. Bunun için bazen ücret talep etmiyorlar, bazense yıllık 50 TL gibi bir ücret talep ediyorlar. Evinizin apartmanında kilerinde vs. Saklanma koşullarına uymayan ortamlarda lastiği saklamaktansa, bayiide saklamak daha iyi. En azından yanlış saklanmışsa, bayiinin problemi olur.
İnternet satışlarının maalesef bunun gibi riskleri var. Evet, uygun fiyattan satış yapıyorlar ama bazı siteler lastiklerin üretim tarihini elinize ulaşana kadar söylemiyor. Örneğin; hepsiburada.com'a lastik almadan evvel mail attım ve lastiğin tam üretim tarihini söyleyemeyeceklerini belirttiler. Kolayoto.com'a baktım, onlarınki zaten yeni lastik gibi duruyordu. 36 hafta 17 üretim. Ama tabii iş sadece üretim tarihinde bitmiyor. Saklama koşulları, depolama nasıl oldu veya üretim hatası olduğunda muhattap bulmak ve uğraşmak zor oluyor.

Lastikçiden alınan lastikler daha pahalı olabiliyor. İnternet ile lastikçi arasında 4 lastikte toplamda 200 lira fark vardı ben alırken. Ama sök-tak-balans 70 lira, depolama 70 lira derken 140 lira ayrı bir maliyet çıkıyordu internetten alınınca. Bunun yerine gittim bayiden aldım. İnternete göre 60 lira zararım oldu ama en azından üretim tarihiymiş, saklama koşullarıymış, üretim hatasıymış stresine girmedim. 60 lira için değmezdi.

Lastiğin bölge dağıtıcısında tanıdık vardı ondan fiyat aldım. Ama o da bayiden aldığım fiyattan 40-50 lira aşağıda bir rakam söyledi sadece. O sebeple işin içine sök-tak-balans + depolatma girdiği vakit lastikçiler daha uyguna denk geliyor denebilir.
 
Ben de lastik bayiinden almayı tercih ederim ama Mercedes bayiinden almanın şöyle bir avantajı olabilir:
Araç Mercedes olunca, lastik basınç sensörleri bulunması yüksek ihtimal. Bazı sığır lastikçiler lastik değişimi sırasında bu sensörlere zarar verebiliyor. %90 ihtimalle de arızanın kendilerinden kaynaklandığını reddediyorlar. Değişimi Mercedes bayii yaparsa, bu tarz bir hasarda tamamen mesul olacaklardır ve verdikleri hasarın onarımını da kendileri yapacaktır.
 
Ben de lastik bayiinden almayı tercih ederim ama Mercedes bayiinden almanın şöyle bir avantajı olabilir:
Araç Mercedes olunca, lastik basınç sensörleri bulunması yüksek ihtimal. Bazı sığır lastikçiler lastik değişimi sırasında bu sensörlere zarar verebiliyor. %90 ihtimalle de arızanın kendilerinden kaynaklandığını reddediyorlar. Değişimi Mercedes bayii yaparsa, bu tarz bir hasarda tamamen mesul olacaklardır ve verdikleri hasarın onarımını da kendileri yapacaktır.
Daha hiç başıma gelmedi, geleni de duymadım vallahi. Sensör jantın yüzeyinde değil mi? Nasıl lastik sökerken zarar veriyorlar?
 
Daha hiç başıma gelmedi, geleni de duymadım vallahi. Sensör jantın yüzeyinde değil mi? Nasıl lastik sökerken zarar veriyorlar?
Tam lastiği janttan ayırma işlemi sırasında levyeyi sibobun olduğu bölgeye denk getirirlerse geçmiş olsun. Levye sibobun altındaki sensörü kırıp yere düşürüyor. İşini bilen ustalar daha lastiğin havasını indirirken bile çıkan havanın ses farklılığından araçta basınç sensörü var mı yok mu direkt anlıyor. Ne olur ne olmaz diye de lastiklerin üzerine 1-2-3-4 diye numara veriyor ki tekrarında aynı yerlere takılsın. Bazı basınç sensörleri sıkıntı çıkarıyor öndeki jantı arkaya ya da diğer başka yere takarsan. Tabii sensör var diye uyarıp, levyeyi ona göre kullanması gerektiğini konusunda da uyarmak gerek ustaları.
57bd3bbe4a241894900e1c2134cb952a.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve by
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...