Debriyaj Pedalı Kavrama Noktası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cromwelle

Asfalt Kurutucu
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
90
Beğeni puanı
54
Puanları
560
Merhaba arkadaşlar Debriyajın Kavrama Noktası nasıl diyim yukarda her arabada genelde ortada olur ya bende yukarıdan kavrıyor direk bazen çok sıkıntı çekiyorum arabayı daha yeni almıştım ama 144000 km'de C3 2010 Furio modeli araç.

Bazılarına sordum ortadan bazılarıda yukarıdan dedi anlamadım açıkcası test ettim arabanın yürüründe falan bir sıkıntı yok gibi rampada geri kaçırıyor hatta şöyle diyim rampada çok dik olanlarda eğer kavramaya getirip o saniyede gaz vermedinmi stop ediyor. Bazen kavramaya bile getirince titreme yapıp stop ettiği oluyor.Bir kaç usta baktı ama bir sıkıntı yok dedi yukardan kavraması daha iyi hemen bırakırsın dedi ne diyor dalgamı geçiyor anlamadım.:)

Hiç sormadım arabayı alırken baskı balatayı değiştirdimi diye triger değişmiş ama sanırım balata bayadır değişmemiş olabilir. Ne yapmam lazım böyle kullanmaya devammı acaba?
 

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,487
Beğeni puanı
16,238
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Renoların yukarıda kavrıyor genelde belki c3 de öyledir
 

Cromwelle

Asfalt Kurutucu
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
90
Beğeni puanı
54
Puanları
560
Renoların yukarıda kavrıyor genelde belki c3 de öyledir

C3 kullanan bir kaç kişiye söyledim ortada kavrıyor dedi. Evet renoların yukarıda kavrıyor farklılık gösteriyor sanırım. Pejoların da ortada kavrıyor genelde pejolar ile cıtroen her şeyi aynı oluyor. Bana sadece ilk kalkışlar haricinde yoğun trafikde arabanın dur kalk esnasında yarım debriyaj ile arabanın titrediğini ve gaz vermeden yürümemesi sıkıntı yaratıyor yeşil ışık yandığında ben biraz geride kalmam sinir ediyor benzinli araç gibi oluyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
18,070
Beğeni puanı
51,462
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Baskı balata ve volanı bir kontrol ettirmenizde fayda var. Hiç elden geçmediyse debriyaj üst ve alt merkezlerini de kontrol ettirin. Kavrama sisteminde sürpriz arızalar için güzel km'lere gelmiş arabanız :)
 

Cromwelle

Asfalt Kurutucu
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
90
Beğeni puanı
54
Puanları
560
En yakın zamanda kontrol ettirmek de fayda var gibi duruyor bakalım.

ONEPLUS A5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,737
Beğeni puanı
7,355
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
C3 kullanan bir kaç kişiye söyledim ortada kavrıyor dedi. Evet renoların yukarıda kavrıyor farklılık gösteriyor sanırım. Pejoların da ortada kavrıyor genelde pejolar ile cıtroen her şeyi aynı oluyor. Bana sadece ilk kalkışlar haricinde yoğun trafikde arabanın dur kalk esnasında yarım debriyaj ile arabanın titrediğini ve gaz vermeden yürümemesi sıkıntı yaratıyor yeşil ışık yandığında ben biraz geride kalmam sinir ediyor benzinli araç gibi oluyor.

Renault'lar gibi yukarıda kavrıyor olabilir..Hiç PSA kullanmadığım için kavramasını bilmiyorum tabii
Ayrıca gaz vermeden yürütmek aracı yorar, çok doğru bir hareket değil
 

Cromwelle

Asfalt Kurutucu
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
90
Beğeni puanı
54
Puanları
560
Renault'lar gibi yukarıda kavrıyor olabilir..Hiç PSA kullanmadığım için kavramasını bilmiyorum tabii
Ayrıca gaz vermeden yürütmek aracı yorar, çok doğru bir hareket değil
Zaten gaz veremeden sıkıntı oluyor Ama dizel olduğu için dedim ben. Diğer konuda ise aldığım kişi çok fazla aracı kullanmamış genelde eşi kullanmış diğer bakımlarını yaptırmıştı Ama baskı balata sormadım Bende. Bu km kadar değişmemiş ise ondan dolayı dedim. Bende ilk defa yukarıdan kavrayan Bir araba kullanmış oluyorum.[emoji3]

ONEPLUS A5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,204
Beğeni puanı
11,547
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Merhaba arkadaşlar Debriyajın Kavrama Noktası nasıl diyim yukarda her arabada genelde ortada olur ya bende yukarıdan kavrıyor direk bazen çok sıkıntı çekiyorum arabayı daha yeni almıştım ama 144000 km'de C3 2010 Furio modeli araç.

Bazılarına sordum ortadan bazılarıda yukarıdan dedi anlamadım açıkcası test ettim arabanın yürüründe falan bir sıkıntı yok gibi rampada geri kaçırıyor hatta şöyle diyim rampada çok dik olanlarda eğer kavramaya getirip o saniyede gaz vermedinmi stop ediyor. Bazen kavramaya bile getirince titreme yapıp stop ettiği oluyor.Bir kaç usta baktı ama bir sıkıntı yok dedi yukardan kavraması daha iyi hemen bırakırsın dedi ne diyor dalgamı geçiyor anlamadım.:)

Hiç sormadım arabayı alırken baskı balatayı değiştirdimi diye triger değişmiş ama sanırım balata bayadır değişmemiş olabilir. Ne yapmam lazım böyle kullanmaya devammı acaba?
Vites geçişlerinde zorlanma yoksa, 3-4. Viteslerde dipgaz verdiğin zaman kaçırma yapmıyosa, debriyaj sertliği ayağın için aşırı yorucu bir etki oluşturmuyosa, volan bozukluğu dolayısıyla rölantide dalgalanma veya ses sorunu yoksa sıkıntı yok.
1. Vites haricinde farklı viteslerde dipgaz vererek devir ibresinin hareketini takip edebilirsin. Cvt şanzımanlar gibi devir sona geldikten sonra hız ibresi artıyorsa kaçırıyor demektir.
Bazı dizel manuel kombinasyonlarında vites oranlarından ötürü sadece debriyajla kalkış yapmayı deneyince stop edebiliyor. Her dizel motor gaz vermeden kalkacak diye bir kural yok
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım