Jant ve yay tercihi arabayı şimdiden çok değiştirmiş. Benim 118i için de gaza getiriyorsun hoca, yapma şu yoklukta arabayla oynamayalım :d
İmzam herşeyi anlatıyorStoh candır.![]()
Valla ben tok ve hafif sessiz egzozları daha çok seviyorum zaten, 70lik silencerla falan nasıl olmuş onu merak ettim. Benzer setupı kendi arabama da yapasım var bu arada para bulabilirsemO kadar sessiz ki çekmesem daha iyişaka bir yana istiyorsanız elbet çekeriz
ama tüm bildiğiniz sesleri unutun çünkü onların hepsi boğazdan sonra düz boru sonda da kumandalı. bunun ses ve performans olarak onlar ile hiçbir alakası yok
Hocam hangi milletse söyle de oraya göçelim yetti artık.millet F20 projesi diye S85B50 takıyor arabaya biz de 1.6 dan 200 beygir çıkarınca seviniyoz![]()
teşekkür ederim. dikkatini çekti mi bilmiyorum downpipe sport katlı. catless downpipe yapmadık. egzoz boğazdan sona 70'lik. orta susturucusu stok orta susturucudan büyük ama son susturucu tabi ki stok son susturucudan ufak. amaç minimim ses maximum performans. yazılım yaptıktan sonra egzoz işine tekrar bakılır. o çok dert tasa birşey değil. denemeden de bilemiyorsun. Raşit Abi'nin Passat'a ustamızın sayısını hatırlamayarak valla herhalde en az 20 kere egzoz yaptık dediğini biliyor muydun? artık biliyorsunÖncelikle beni gerçekten çok şaşırttın, vallahi F20 alacağını hayatta tahmin etmezdimama kesinlikle hayırlı olsun, tekerine taş değmesin, aramıza hoşgeldin
İlk başta dikkatimi çeken, downpipe küçük olmamış mı? Arabanın orijinal kat çapı zaten 76mm, 70 lik dp pek olmamış bence. Genelde yükleyenler 76-70-65(70 de olur) diye devam ediyor. Yay ve jant tercihin nokta atışıyla doğru olmuş. Keşke 116i değil de 118i alsaymışsın
gerçi piyasada pek yok. Ben biraz araştırdım yağ soğutucu takılıyormuş, yağ basıncına da etkisi yok, o yüzden mümkünse taktır derim. Bakalım yazılımı nerde yaptıracaksın, ben RSA tavsiye ederim, ama eminim superchips'de stage 2 yaptırırsın gibi duruyor. Birde bobin 335i almışsın da bujiler hakkında bir bilgi göremedim. 335i bobin olarak geçen parçanın tam parça kodunu verebilirsen sevinirim, ben ulaşamadım, ayrıca bujileride söylersen iyi olur
2014 alman yerinde olmuş, epey revizyondan geçti 2014'de. Zaten realoem.com dan detaylarına bakarsın.
maalesef fiyat paylaşmak gibi bir düşüncem yok. kusura bakmazsın umarım.Bir de senin için sorun olmazsa yaptığın harcamaları yazabilir misin? Egzoz ve yay ne kadara mal oldu sana? Ayrıca bmwcctr'ye üye ol bence.
standart yayların uzunluğu hakkında bilgim yok. ben 3,5mm taktımHocam f20'lerin standart yayları kaç cm ve sen kaç cm yay taktın?
maalesef fiyat paylaşmak gibi bir düşüncem yok. kusura bakmazsın umarım.
özgür okumadan yorum yapıyorsun ya da okuduğunu anlamıyorsun bir sayısalcı olarakKüserimözelden yaziver bari
Edit 1:Benim dp de catless degil, spor kat, acikcasi ben spor kat in pek arabayi rahatlatmadigini dusunuyorum, ha etkisi yok dersem haksizlik etmis olurum ama yapmisken catless yapmak daha iyi gibi bence.
Edit 2: ooo ben senin egzozu yeni ayiktim, arabanin orijinal egzoz 51 lik zaten biliyorsun, bence orijinal mufflerlari kullanman iyi olmamis, egzoz akisini cok bozar, burda biraz artislik yapicam son sinif muhendislik ogrencisi olarakbildigin laminer olmasi gereken akis turbulansa doner ve yarardan cok zararini gorebilirsin. Bence ortaya 70 lik bir freeflow(zaten arabanin orijinalide free flow gormussundur), sona da guzel bir son susturucu, alt devirlerde sessiz ustlerde guzel tatli ses cikartacak cinsten. Biz gokce abinin arabaya yazilimcinin onerisi(gokce abi icinde arabanin ses cikarmamasi onemliydi) uzerine sportcat ve ortaya 63 luk freeflow yaptirmistik. O yazilimi silince sportcat i ben aldim, freeflow ufa taktircaktim, soktuk baktik orijinalide free flow, e o zaman hic orijinalini bozmim, zaten egzoz 51 lik dedim. İstersen kargoyu karsilarsan gokce abiden artan free flow u sana ucretsiz yollayayim. Zaten elde kaldi.
özgür okumadan yorum yapıyorsun ya da okuduğunu anlamıyorsun bir sayısalcı olarakşaka bir yana. egzoz'da hiçbir original parça kullanılmadı. boğaz'dan sonra kadar custom. susturucuların ikisi de freeflow. egzoz tek bir düzlemde yapıldı ve akışın bozulmaması için parçalar birbirine yakın kullanıldı. hatta maalesef original orta sustucu ile aynı boyuttaki custom orta susturucu ufak geldi 1000 2000 devir arası arabada inanılmaz bir uğultu vardı. bu cumartesi ortayı büyüttük sorun ortadan kalktı. catless downpipe yapmamamızın sebebi hem manevralardaki benzin kokusunun önüne geçmek,hem alt deviri korumak hem de emisyonu aşırı yükseltmemek. şuan ki setup'ın muayeneden geçme şansı bile var. 2 sene var ama kısmet olursa vakti gelince deneyeceğim.
dediğim gibi egzozda bir setup kurduk ancak tamam bu iş bitti daha oynamayız bunla diyemiyoruz. yazılım yapıldıktan sonra log alınacak duruma bakılacak. gerekli görürlürse catless'a dönebiliriz. sanmam ama şart olursa mecbur yaparız. arabaya 12lt civarı intercooler da takılacağı için catless şart gibi durmuyor. bakacağız.