HABER Yeni Ford Focus RS, hibrit motora sahip olabilir

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
7 Eyl 2016
1,052
1,185
2,570
27
İstanbul
Marka
Renault
Uzun süredir beklenen dördüncü nesil Ford Focus, 10 Nisan’da meraklı bekleyenlerinin karşısına çıkacak. Sevilen modelin performans versiyonu Ford Focus RS için gelen iddialar ise şaşırtıcı türden!

Yeni Ford Focus RS için hibrit motor söylentileri yayılıyor

Her ne kadar yeni Focus önümüzdeki hafta tanıtılacak olsa da, aynı durum Focus RS için geçerli değil. Ford, her zaman olduğu gibi performanslı modelini en sona saklamayı tercih ediyor. 2020 yılında yollarda olması beklenen otomobil ile ilgili gelen yeni iddia, araçta yenilikçi bir hibrit motorun varlığının altını çiziyor.

Yeni Ford Focus RS, mevcut modelde bulunan 2.3 litrelik Ecoboost motorunu korumayı sürdürecek. Ancak Ford Performance mühendisleri bu motora 48V’luk bir elektrik motoru eklemeyi planlıyor. Hibrit paketin gelmesi ile beraber yeni Focus RS, 400 beygir güç ve 576 Nm tork gibi önemli rakamlara ulaşacak. Çift kavramalı otomatik şanzımanın standart olarak sunulacağı belirtilen araç, vites değişimi sonrası oluşan tork kaybını elektrik enerjisi üzerinden giderecek.

Dört tekerden çekiş sistemini koruyacak olan Ford Focus RS, 50 kilogramlık ağırlık kazancını hibrit sistem için kullanacak. Bakalım yeni Focus RS, güçlü Alman rakiplerine karşı yeni silahlarıyla başarılı olabilecek mi?

Read the whole post here.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Ayni seyi NSX icin soylemek de mumkun. Ondaki 3 elektrik motoru da turbo lag’in ve olasi kayiplarin onune geciyor
Honda Cvt gibi mukemmel bir sanziman dururken Nsx’te cift kavrama kullanmis
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Daha düz focus çıkmamış piyasaya rs in söylentileri çıkmış:D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yanlisim yoksa ingilizlerin ortaya attigi bir iddiaydi bu. Henuz kesinlesmis bir sey yok tabii ki ama awd sistemini korumaya devam etmeleri en buyuk beklentim diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Tork kaybından kasıt alt devirlerde oluşan kayıp. Elektrik motoru alt devirleri dolduracağından onun önüne geçilmiş olacak.

Ayni seyi NSX icin soylemek de mumkun. Ondaki 3 elektrik motoru da turbo lag’in ve olasi kayiplarin onune geciyor
Honda Cvt gibi mukemmel bir sanziman dururken Nsx’te cift kavrama kullanmis

Haberde vites değişimi sonrası tork kaybı diyor bu düşük devirde oluşan tork kaybı ile aynı şey mi? Spor bir araç 5000 ila 6000 devirde vites atınca 1500 devire mi düşüyor?
 
Son düzenleme:

ahmetxxx

Senkromeççi
8 Nis 2018
1
0
85
Arkadaşlar forumda yeniyim fren hala taşı neden alev alev yanar ?opel astra aracta
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Haberde vites değişimi sonrası tork kaybı diyor bu düşük devirde oluşan tork kaybı ile aynı şey mi? Spor bir araç 5000 ila 6000 devirde vites atınca 1500 devire mi düşüyor?

Otomobil pist odakli, dolayisiyla en az kayipla max. performans alinmaya calisiliyor. Bu yuzden cift kavrama kullaniyorlar, kayip minimum
Bahsedilen tork kaybini normal bir kullanicinin anlayabilecegini sanmiyorum, tamamen muhendislerin arac ustunde yaptigi bir gelistirme
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Haberde vites değişimi sonrası tork kaybı diyor bu düşük devirde oluşan tork kaybı ile aynı şey mi? Spor bir araç 5000 ila 6000 devirde vites atınca 1500 devire mi düşüyor?
2.3 ecoboost motor 6000 devirde maksimum gücünü veriyor. 6000-6500 devir arası vites değiştirildiğinde devir ortalama 3500-4000 civarına düşecektir ve güçte kayıplar oluşacaktır. Elektrik motoru sayesinde alt devirlerdeki tork ve güç artacak ve bu sayede de vites atınca arabanın ilerlemesi yavaşlamayacak aksine hızlanacak.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Otomobil pist odakli, dolayisiyla en az kayipla max. performans alinmaya calisiliyor. Bu yuzden cift kavrama kullaniyorlar, kayip minimum
Bahsedilen tork kaybini normal bir kullanicinin anlayabilecegini sanmiyorum, tamamen muhendislerin arac ustunde yaptigi bir gelistirme

Bu mesajın biraz daha akla yatkın ama bir mesaj önce turbo lag kaybı demiştin vites atınca nasıl bir turbo lag oluşuyor? Oluşmuyorsa neden öyle yazdın?

2.3 ecoboost motor 6000 devirde maksimum gücünü veriyor. 6000-6500 devir arası vites değiştirildiğinde devir ortalama 3500-4000 civarına düşecektir ve güçte kayıplar oluşacaktır. Elektrik motoru sayesinde alt devirlerdeki tork ve güç artacak ve bu sayede de vites atınca arabanın ilerlemesi yavaşlamayacak aksine hızlanacak.
Max tork bandında vites atan araç max tork bandının altına düşmez. Dolayısı ile tork kaybı yaşanmaz. O halde elektrik motoru ile vites değişiminde devir duştüğü için buna paralel düşen beygir gücünü tamamlamaya çalışıyorlar. Şanzıman oranları ile motorun ürettiği beygir gücü tekerleklere iletilirken motorun deviri kırılarak tekerlek torkuna dönüştürülür.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Beyler, direkt olarak bu işlerden iyi anlarım diyemem. Fakat bildiğim kadarıyla Ford'un ürettiği 2.3 ecoboost motor 350 hp güçle uygun görülen emisyon mevzuatının tam limitinde. 1 sene önce falan okuduğum bir makalede emisyon mevzuatını aşmadan, ecoboost motorda hacim yükseltmeden 350 hp'den daha fazla güç nasıl alınır sorusunun cevabını arıyordu mühendisler. Muhtemelen direkt motorun gücünü yükseltip emisyon mevzuatına takılmak yerine elektrik motoru koyarak bu gücü yükseltme yoluna gidiyorlar. Böylece emisyon oranı sabit kalacak ama aracın gücü artacak. Yani elektrikli motorun koyulmasının asıl amacı bu olabilir.
 
Son düzenleme:

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Bu mesajın biraz daha akla yatkın ama bir mesaj önce turbo lag kaybı demiştin vites atınca nasıl bir turbo lag oluşuyor? Oluşmuyorsa neden öyle yazdın?


Max tork bandında vites atan araç max tork bandının altına düşmez. Dolayısı ile tork kaybı yaşanmaz. O halde elektrik motoru ile vites değişiminde devir duştüğü için buna paralel düşen beygir gücünü tamamlamaya çalışıyorlar. Şanzıman oranları ile motorun ürettiği beygir gücü tekerleklere iletilirken motorun deviri kırılarak tekerlek torkuna dönüştürülür.
Sanırım bende aynısını söyledim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Turbo lag’in ve olasi kayiplarin onune geciyor yazdim. Ayrica bahsettigim otomobil Nsx’ti ve o otomobilde 3 adet elektrik motoru var. Tabii ki turbo lag ve tork kaybi farkli seyler

https://www.log.com.tr/audi-elektrik-sistemiyle-2018-a8de-turbo-lagina-veda-ediyor/

Haberde Focus RS'te kullanılacak elektrik motorunun nasıl çalışacağı ile ilgili pek bir şey söylenmemiş sadece vites değişimlerinde yaşanan tork kaybını telafi edecek şekilde çalışacağı söyleniyor. Sadece vites geçişlerinde mi aktif olacak sürekli mi çalışacak bilinmiyor. Bu nedenle turbo lag ile ilgili bir kazanç olup olmadığını bilemiyoruz. Tek bilinen araca +50 hp'lik bir güç kazandıracağı.

Verdiğiniz linkteki sistem ise bu konuyla alakalı değil. Düşük devirlerde yeteri kadar hava sıkıştıramayan turbo'nun enerjisini eksoz yerine elektrik motoru ile sağlayarak her devirde yüksek tork elde etmeyi ve bunun doğal sonucu olarak turbo lag yaşatmamayı hedeflediklerini anlatıyor. Bu durumda kompresörde kullanılan elektrik motorunun tüketeceği enerji nereden gelecek sorusu akıllara takılıyor. Yakıt tüketimini düşüreceği söyleniyor ama araç üzerinde elektrik kullanan her donanım yakıtı artırır.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Haberde Focus RS'te kullanılacak elektrik motorunun nasıl çalışacağı ile ilgili pek bir şey söylenmemiş sadece vites değişimlerinde yaşanan tork kaybını telafi edecek şekilde çalışacağı söyleniyor. Sadece vites geçişlerinde mi aktif olacak sürekli mi çalışacak bilinmiyor. Bu nedenle turbo lag ile ilgili bir kazanç olup olmadığını bilemiyoruz. Tek bilinen araca +50 hp'lik bir güç kazandıracağı.

Verdiğiniz linkteki sistem ise bu konuyla alakalı değil. Düşük devirlerde yeteri kadar hava sıkıştıramayan turbo'nun enerjisini eksoz yerine elektrik motoru ile sağlayarak her devirde yüksek tork elde etmeyi ve bunun doğal sonucu olarak turbo lag yaşatmamayı hedeflediklerini anlatıyor. Bu durumda kompresörde kullanılan elektrik motorunun tüketeceği enerji nereden gelecek sorusu akıllara takılıyor. Yakıt tüketimini düşüreceği söyleniyor ama araç üzerinde elektrik kullanan her donanım yakıtı artırır.

Elektrik motorunun turbo lag'i engellediğine dair paylaştığım bir linkti. Konuyla alakalı olmadığını biliyorum, sorduğun için yanıt yazdım
Nsx'te 3 adet elektrikli motor var, elektrikli motorlar farklı görevlerde kullanılabiliyor. Nsx ve turbo lag örneğini de o yüzden verdim..Mesela NSX'te 4. viteste 7500 devirde vites değiştirdiğinde araba 5. vitese 6500 devirden başlıyor ki muazzam bir durum..Arka aksta bir elektrikli motor, ön iki lastikte ayrı ayrı iki tane elektrikli motor'un yarattığı etki. Yani hem lag hem de güç kaybı minimum
Ayrıca evet Focus'ta çalışma prensibini bilmiyoruz, nasıl bir etki yaratacağına veya hangi koşulda çalışacağına dair bir yorum yapamayız
Sürekli mi çalışır, vites geçişinde mi devreye girer..İlerleyen günlerde detay paylaşırlarsa öğreniriz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Elektrik motorunun turbo lag'i engellediğine dair paylaştığım bir linkti. Konuyla alakalı olmadığını biliyorum, sorduğun için yanıt yazdım
Nsx'te 3 adet elektrikli motor var, elektrikli motorlar farklı görevlerde kullanılabiliyor. Nsx ve turbo lag örneğini de o yüzden verdim..Mesela NSX'te 4. viteste 7500 devirde vites değiştirdiğinde araba 5. vitese 6500 devirden başlıyor ki muazzam bir durum..
Ayrıca evet çalışma prensibini bilmiyoruz, nasıl bir etki yaratacağına veya hangi koşulda çalışacağına dair bir yorum yapamayız
Sürekli mi çalışır, vites geçişinde mi devreye girer..İlerleyen günlerde detay paylaşırlarsa öğreniriz

Yalnız linkini verdiğiniz haberde Audi için bahsedilen elektrik motoru aracın tekerleklerine güç vermiyor. Kompesör etkisi ile alt devirlerde turbo basıncını yükseltiyor. Turbo basıncı sürekli yüksek olunca turbo lag yaşanmamış oluyor. NSX ve Focus RS'te ise elektrik motoru ile tekerleklere tahrik uygulanıyor. Audi'deki olayın konu ile alakası yok dediğim budur.
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Yalnız linkini verdiğiniz haberde Audi için bahsedilen elektrik motoru aracın tekerleklerine güç vermiyor. Kompesör etkisi ile alt devirlerde turbo basıncını yükseltiyor. Turbo basıncı sürekli yüksek olunca turbo lag yaşanmamış oluyor. NSX ve Focus RS'te ise elektrik motoru ile tekerleklere tahrik uygulanıyor. Audi'deki olayın konu ile alakasız yok dediğim budur.

Doğru
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Bu durumda çift kavramada minimum düzeyde de olsa kayıp olduğu gün gibi aşikar. O zaman bizim uzmanlar neyin uzmanı?

Cift kavramada da kayip var, kayipsiz bir aktarma istiyorsan sanziman olmadan gucu direk tekere aktarmasi gerekir. Tesla gibi veya Koenigsegg gibi
Cift kavramada kayip minimum o ayri
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım