Zamanında çok tartıştık, çok kararsız kaldık, epey al-sat yaptım ve sonunda yıldızın izinden giderek doğru yolu buldum fkmdkd Neyse, aracımız 2014 model 42 bin kmde olan Intercity uzun dönem kiralamadan çıkmış olan makyajsız B180 CDI, taş gibi 110 hp lik renault motorlu olan arkadaşımız. Bu arabayı almadan önce hanemizde 3 adet araba var idi. Bunlar; 13' 116i, 11' Golf, 09' Lancer. Öncelikle Lancer'ı annem kullanıyordu ve ben ikna edip satmak için epey annemle tartıştım ve kazanan ben oldum Eve 3 arabanın fazla geldiğini, manuel araba sürmesinin sürüş yeteneklerini sınırlandırdığını söylerek her gün tartışıyorduk. Neyse, sonra Golf'ü de satayım derken satmaktan son anda vazgeçtim çünkü zaten 2 arabaya düşmüştük. Baktım olmuyor, annem manuel araba süremiyorum(bence süremiyor, aslında bugüne kadar hep manuel sürdü) benim Golf'ü satıp 2 araba parasını tek araba parasına çevirmem lazımdı. 2 araba 84 bin tl getirdi. Epey araştırma ve eleme sonucunda Volvo S60 D2 ve B180 CDI arasında kalıp satıcı ve sorunsuzluk imajını gözden geçirdikten sonra annemin gönlü olsun diyerek B180 CDI'da karar kıldık. Neden annemin isteği oldu çünkü babam araba almak için benden daha tek kuruş çıkmaz dedi.
Aslında arabayı alalı 3 ay oldu. Geçtiğimiz 3 ay içerisinde arabayı epey çözdüm diyebilirim. Bu da şu an araba hakkında sağlıklı yorumlar yapabilirim demek oluyor
Öncelikle iç hacim ve kullanışlılık anlamında gerçekten çok iyi bir araba, klostrofobik 1 serisinden sonra nefes alabildiğinizi anlıyorsunuz. Bagaj 500 litre ama tam olarak her litresini kullanıyorsunuz. Perdeli pandizot kullanışlılık açısından iyi ama yalıtımı kötü yönde etkiliyor. Koltukları yatırıp pandizotu komple sökebildiğiniz için çok fazla yükleme alanı oluşuyor. Mutfak masasını geçende büyük rahatlıkla yerleştirdim mesela
Motor: Renault grubundan tanıdığımız 1.5 DCI 110 luk ünite, alt devirler insan olana yeter ta ki 2500 deviri geçene kadar, sanki boşa devir çeviriyormuş hissine kapılıyorsunuz. Yazılım şart önümüzdeki Eylül-Ekim gibi bir gıdıklatacağım elime para geçsin.
Şanzıman: Tabiri caizse "gerizekalı" bir şanzımana sahip ama hiç sorun yaşayan birine rastlamadım, o yönden mutlu ediyor. Islak kavrama 7gdct 350 nm torka dayanıklı bir şanzıman. Eğer arabanın yakıt tüketimi biraz yüksekse tek sebebi şanzıman, saçma sapan seçimler yapıyor. 80 le gidiyorum hala 6. viteste tutuyor, 7. vitesi kullanmamak için elinden geleni yapıyor, sonuç olarak çok yüksek devirlerde vites atıyor ve yüksek yakıt tüketimine sebep oluyor. Manuel olarak kulakçıktan müdahele edebilirsiniz ama insan niye otomatik araba aldım diye soruyor kendine ve kendi haline bırakıyorsunuz. Yokuşta geri geri park etmek, daha büyük bir stres yok. Bir türlü kavramayı ayarlayamıyor. İstanbul Park'a girdim arabayla, kesinlikle downshift yapmanıza izin vermiyor, downshiftten fren alamadığım için 3 viraj sonra şişen frenler, keyif sıfır. Sadece upshiftler keyifli.
Donanım olarak en boş paket(style) olmasına rağmen gayet dopdolu bir araba. Kötü yönlerinden başlayacağım, ne önde ne de arkada park sensörü yok, arka kamera var sadece. Çarpışma uyarı sistemi var ama sadece aptal saptal ötüyor. İstanbul Park'ın içindeki sert kasislerde ötüyor gerçekten ciddi sert kasisler. Fren fonks cruise var, hiç sevmem, normal cruise severim. Şimdi işin ilginci, arabada fren yapan bir sistsm var, çarpışma uyarı sistemi var amma velakin çarpışma önleme sistemi yok, ayıp ayıp, her şey hazır, aktive etmiyorsun, dolu araba almaya teşvik diye buna derim. Ortadaki ekran rezalet-rezalet-rezalet, ama ekran var diye öpüp başına koyuyorsun işte. Yol bilgisayarı kullanımı biraz zor. 3 ay geçti hala alışamadım. Yarı dijital diye tabir edilip bildiğin manuel olan klima saçmalık.
İyi yönlerinden devam edersek, elektrikli park freni, auto hold(aşığım sana), direksiyon arkası vites ve kulakçık, bol bol saklama gözü, yalandan bir ambiyans ışığı, far-yağmur sensörü(yağmur sensörünü sürekli açık bırakabiliyorsunuz), çok fazla iç dış aydınlatmar var, bence premium bir arabada önemli bir şey, gündüz led, halojen farlar, elektrikli katlanır ayna(kitleyince otomatik katlanır), ayna altı aydınlatma, otomatik sol ve orta dikiz ayna karartma falan feşmekan işte... Kısacası gündelik kullanıöda her ihtiyacınızı karşılayıp hayatı kolaylaştıracak her türlü donanıma sahip, son derece memnunum. Daha dolusunu ve makyajlısını almak isterdim ama fiyatlar çok fazla oynuyordu.
Arabanın bana hiç bir masrafı olmadı, bakımları ve detaylı temizliği yapılarak teslim edildi. Ben de pasta falan yaptırmadım zaten beyaz araba, detailing işleri yorucu oluyor, ekstra işleme ihtiyaç duymadım. Aldığımdan beri sadece yazlık lastik aldım, ön arka silecek değiştirdim. Kesin önerimdim, runflatlerden kurtulun, gerek yarattığı sertlik gerekse yarattığı lastik arabanın kalite hissiyatını düşürüyor. Arabanın zaten genel olarak motor dışında yalıtımı iyi değil, rft ile durumj iyice kötü hale getirmeyin.
Yol tutuş bu arabadan beklentiniz zaten olmasın ama yine de beklenenin üstünde bir performans gösteriyor, pistte beni pişman etmedi. Süspansiyon ayarı nokta atış doğru olmuş, yol tutuş-konfor dengesi çok iyi ayarlanmış.
Diyeceğim şudur ki günümüzde araç fiyatlarına bakıp Türk insanın genel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurup tasarım faktörünü arka planlara atınca kesinlikle aşırı mantıklı bir araba. Tercihimden son derece memnunum. Ş içi 6-6.5 arası yaktığımı belirtmek isterim ama harbiden ş içi oturuyorum ve geziyorum. Öyle ümitköyde oturup da ş içi veri vermiyorum.
Aile olup konforlu şekilde seyahat etmek isteyen, her türlü hacim ihtiyacı olup düşük yakıt tüketimi, prestij(en azından mercedes) ve sorunsuzluk isteyen kişiler için son derece uygundur.
SON
gündüz led
dandik multimedya
ankara-istanbul seyahatim
Yarın daha çok resmini çekip yüklerim, elimde bu resimler varmış sadece
Aslında arabayı alalı 3 ay oldu. Geçtiğimiz 3 ay içerisinde arabayı epey çözdüm diyebilirim. Bu da şu an araba hakkında sağlıklı yorumlar yapabilirim demek oluyor
Öncelikle iç hacim ve kullanışlılık anlamında gerçekten çok iyi bir araba, klostrofobik 1 serisinden sonra nefes alabildiğinizi anlıyorsunuz. Bagaj 500 litre ama tam olarak her litresini kullanıyorsunuz. Perdeli pandizot kullanışlılık açısından iyi ama yalıtımı kötü yönde etkiliyor. Koltukları yatırıp pandizotu komple sökebildiğiniz için çok fazla yükleme alanı oluşuyor. Mutfak masasını geçende büyük rahatlıkla yerleştirdim mesela
Motor: Renault grubundan tanıdığımız 1.5 DCI 110 luk ünite, alt devirler insan olana yeter ta ki 2500 deviri geçene kadar, sanki boşa devir çeviriyormuş hissine kapılıyorsunuz. Yazılım şart önümüzdeki Eylül-Ekim gibi bir gıdıklatacağım elime para geçsin.
Şanzıman: Tabiri caizse "gerizekalı" bir şanzımana sahip ama hiç sorun yaşayan birine rastlamadım, o yönden mutlu ediyor. Islak kavrama 7gdct 350 nm torka dayanıklı bir şanzıman. Eğer arabanın yakıt tüketimi biraz yüksekse tek sebebi şanzıman, saçma sapan seçimler yapıyor. 80 le gidiyorum hala 6. viteste tutuyor, 7. vitesi kullanmamak için elinden geleni yapıyor, sonuç olarak çok yüksek devirlerde vites atıyor ve yüksek yakıt tüketimine sebep oluyor. Manuel olarak kulakçıktan müdahele edebilirsiniz ama insan niye otomatik araba aldım diye soruyor kendine ve kendi haline bırakıyorsunuz. Yokuşta geri geri park etmek, daha büyük bir stres yok. Bir türlü kavramayı ayarlayamıyor. İstanbul Park'a girdim arabayla, kesinlikle downshift yapmanıza izin vermiyor, downshiftten fren alamadığım için 3 viraj sonra şişen frenler, keyif sıfır. Sadece upshiftler keyifli.
Donanım olarak en boş paket(style) olmasına rağmen gayet dopdolu bir araba. Kötü yönlerinden başlayacağım, ne önde ne de arkada park sensörü yok, arka kamera var sadece. Çarpışma uyarı sistemi var ama sadece aptal saptal ötüyor. İstanbul Park'ın içindeki sert kasislerde ötüyor gerçekten ciddi sert kasisler. Fren fonks cruise var, hiç sevmem, normal cruise severim. Şimdi işin ilginci, arabada fren yapan bir sistsm var, çarpışma uyarı sistemi var amma velakin çarpışma önleme sistemi yok, ayıp ayıp, her şey hazır, aktive etmiyorsun, dolu araba almaya teşvik diye buna derim. Ortadaki ekran rezalet-rezalet-rezalet, ama ekran var diye öpüp başına koyuyorsun işte. Yol bilgisayarı kullanımı biraz zor. 3 ay geçti hala alışamadım. Yarı dijital diye tabir edilip bildiğin manuel olan klima saçmalık.
İyi yönlerinden devam edersek, elektrikli park freni, auto hold(aşığım sana), direksiyon arkası vites ve kulakçık, bol bol saklama gözü, yalandan bir ambiyans ışığı, far-yağmur sensörü(yağmur sensörünü sürekli açık bırakabiliyorsunuz), çok fazla iç dış aydınlatmar var, bence premium bir arabada önemli bir şey, gündüz led, halojen farlar, elektrikli katlanır ayna(kitleyince otomatik katlanır), ayna altı aydınlatma, otomatik sol ve orta dikiz ayna karartma falan feşmekan işte... Kısacası gündelik kullanıöda her ihtiyacınızı karşılayıp hayatı kolaylaştıracak her türlü donanıma sahip, son derece memnunum. Daha dolusunu ve makyajlısını almak isterdim ama fiyatlar çok fazla oynuyordu.
Arabanın bana hiç bir masrafı olmadı, bakımları ve detaylı temizliği yapılarak teslim edildi. Ben de pasta falan yaptırmadım zaten beyaz araba, detailing işleri yorucu oluyor, ekstra işleme ihtiyaç duymadım. Aldığımdan beri sadece yazlık lastik aldım, ön arka silecek değiştirdim. Kesin önerimdim, runflatlerden kurtulun, gerek yarattığı sertlik gerekse yarattığı lastik arabanın kalite hissiyatını düşürüyor. Arabanın zaten genel olarak motor dışında yalıtımı iyi değil, rft ile durumj iyice kötü hale getirmeyin.
Yol tutuş bu arabadan beklentiniz zaten olmasın ama yine de beklenenin üstünde bir performans gösteriyor, pistte beni pişman etmedi. Süspansiyon ayarı nokta atış doğru olmuş, yol tutuş-konfor dengesi çok iyi ayarlanmış.
Diyeceğim şudur ki günümüzde araç fiyatlarına bakıp Türk insanın genel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurup tasarım faktörünü arka planlara atınca kesinlikle aşırı mantıklı bir araba. Tercihimden son derece memnunum. Ş içi 6-6.5 arası yaktığımı belirtmek isterim ama harbiden ş içi oturuyorum ve geziyorum. Öyle ümitköyde oturup da ş içi veri vermiyorum.
Aile olup konforlu şekilde seyahat etmek isteyen, her türlü hacim ihtiyacı olup düşük yakıt tüketimi, prestij(en azından mercedes) ve sorunsuzluk isteyen kişiler için son derece uygundur.
SON
gündüz led
dandik multimedya
ankara-istanbul seyahatim
Yarın daha çok resmini çekip yüklerim, elimde bu resimler varmış sadece