Sürekli Devirli Kullanmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yüksek hızlara çıkabileceginiz uzun yol yapın son viteste 3000-3500-4000 devir olacak şekilde. Toparlar muhtemelen
Bu konuyu açıp birkaç mesajı okuduktan sonra bi 60-70 km otoyola çıktım dediğim gibi 5.viteste (araç 6 vitesli) 120'yi geçtiği an koltuğa kadar titriyor, direksiyon filan her şey. Rot-balansa baktırdıktan sonra bayramda bi Ankara turum var oraya gidene kadar yaptırırsam yapacağım dediğinizi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Çıktığım yolda 4. viteste bol bol devir arttırdım. 4 bine dayadım bir kere geçtim ama aracın son vitesi 6. rot-balansı beklemedeyim.
 
Hararet gostergesi olmayan arabalarda isinmayi anlamak icin kalorifer acilir.uflenen havanin sicakligina bakilir ve isinmis motor zamanindaki kalorifer sicakligina yaklastiysa motorun isindigi anlasilir.daha sonrasinda kalorifer eski konuma getirilip yola devam edilir.bu yontemi tanimadigim arabalarda uygularim :D
 
Hararet gostergesi olmayan arabalarda isinmayi anlamak icin kalorifer acilir.uflenen havanin sicakligina bakilir ve isinmis motor zamanindaki kalorifer sicakligina yaklastiysa motorun isindigi anlasilir.daha sonrasinda kalorifer eski konuma getirilip yola devam edilir.bu yontemi tanimadigim arabalarda uygularim :D
Nispeten doğru ama bu yol motorun ideal çalışma sıcaklığına eriştiğini göstermiyor maalesef. Motorun henüz daha yeni yeni ısınmaya başladığını, motor yağ sıcaklığının - hararet sıcaklığının henüz hala en dipte olduğunu gösteriyor. Yani size tavsiyem, kalorifer sıcak üflemeye başladı deyip gaza yüklenmeyin, devir çevirmeyin çünkü zamanla araca zararı olur :)
 
Hararet gostergesi olmayan arabalarda isinmayi anlamak icin kalorifer acilir.uflenen havanin sicakligina bakilir ve isinmis motor zamanindaki kalorifer sicakligina yaklastiysa motorun isindigi anlasilir.daha sonrasinda kalorifer eski konuma getirilip yola devam edilir.bu yontemi tanimadigim arabalarda uygularim :D
Jikleli emektar kullanan adam kendini belli ediyor :D
 
Nispeten doğru ama bu yol motorun ideal çalışma sıcaklığına eriştiğini göstermiyor maalesef. Motorun henüz daha yeni yeni ısınmaya başladığını, motor yağ sıcaklığının - hararet sıcaklığının henüz hala en dipte olduğunu gösteriyor. Yani size tavsiyem, kalorifer sıcak üflemeye başladı deyip gaza yüklenmeyin, devir çevirmeyin çünkü zamanla araca zararı olur :)
Zaten kesin sonuç verir demedim fikir vermesi acisindan soyledim ve ideal sicakliga ulasildigindaki sicaklik ile isinmamis sicaklik farki anlasilir.
Jikleli emektar kullanan adam kendini belli ediyor :D
Estafirullah.yokluk insani egitiyor :D
 
Zaten kesin sonuç verir demedim fikir vermesi acisindan soyledim ve ideal sicakliga ulasildigindaki sicaklik ile isinmamis sicaklik farki anlasilir
Zaten nispeten dogru dedigim kisim da o'dur. Kaloriferden sicak hava uflemeye basladigi zaman gaz tepkileri ve devirlenme artik biraz daha yukari cekilebilir motor isisini ideal seviyeye getirmek icin. Fakat motor ideal isisina geldi zannedilip gaz pedalina savurgan basilmamali. O farki tedbir icin yazmis olsaydiniz zaten alintilamazdim yorumunuzu. Benzinli araclarinizda nasildir bilemem ama dizel motorlarda ozellikle dikkat etmek gerekiyor :)
 
Son düzenleme:
Zaten nispeten dogru dedigim kisim da o'dur. Kaloriferden sicak hava uflemeye basladigi zaman gaz tepkileri ve devirlenme artik biraz daha yukari cekilebilir motor isisini ideal seviyeye getirmek icin. Fakat motor ideal isisina geldi zannedilip gaz pedalina savurgan basilmamali. O farki tedbir icin yazmis olsaydiniz zaten alintilamazdim yorumunuzu. Benzinli araclarinizda nasildir bilemem ama dizel motorlarda ozellikle dikkat etmek gerekiyor :)
Bir şey daha soracağım, düşük viteste yüksek devrile gitmek de motorun ölmemesine yardımcı olur mu yani illa son viteste mi olması lazım?
 
Bir şey daha soracağım, düşük viteste yüksek devrile gitmek de motorun ölmemesine yardımcı olur mu yani illa son viteste mi olması lazım?
Düşük vites yüksek devir, yüksek vites düşük devir gibi kullanım şekillerinin doğruluğu veya yanlışlığı yol şartlarına göre belirlenir hocam. Dümdüz, yahut hafif yokuş aşağı bir yolda düşük vites yüksek devir sabit hızla gitmek de bir müddet sonra motoru yorar. Yani aracınızın yük durumuna, hava koşullarına ve yolun durumuna göre devir - vites ikilisini seçmelisiniz. Rampa tırmanmaya başladığınızda çıktığınız vites aracı boğmaya başladıysa, yahut hızı korumak için gaza daha fazla basma ihtiyacı hissettiğinizde bir alt vitese alıp daha devirli çıkmak daha sağlıklı olacaktır.

Dediğim gibi, yol durumuna göre devir - vites ikilisini seçmeye çalışın. Aracınızın motorunu muhakkak dinleyin ve gaz pedalına ne kadar bastığınızı hep hesap edin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve rosel
2005 te iki amcam ayni anda megane 2 dci aldılar. Biri düşük devir biri yüksek devir kullanıyor. Onun için çok net karşılaştırabiliyorum.
Yüksek vites kullanılan çok daha atik şuan düşük devir kullanılan daha hantal.
Ama düşük devir kullanılan çok daha az motor arızası verdi hatta motoru hiç açılmadı. Ama yüksek devir kullanılan bir kaç kez motor problemi yaşadı.
Bu konudan bende çok şikayetçiyim. D4 aisin 8 ilerili Volvo ya devir çevirtemiyorum. 2000 devir 135 km de oluyor. S e alsam bile hızlanmayınca en fazla 7 ye alıyor devir gene 2.500 ü geçmiyor. Fırsat olunca illa ki yapıştırıyorum ama bi nebze.
 
Egr valfinin en açık olduğu yani en çok yanmamış egzoz gazını emme manifolduna bastığı aralık 1000-2000 devir ve devir arttıkça performans ihtiyacı olduğu için valf de gittiçe kapanır motor olabildiğince egzoz gazı yerine temiz hava çeker. Emme manifoldu kuru olsa sorun olmaz yüzeye yapışmadan tekrar yanma odasına gider ama yağ buharı olduğu için ikisi karşılaşınca gazdaki partiküller yağ sayesinde heryere yapışıyor zift gibi oluyor. Egr emme boğazı hava kelebeği portlar heryer balçık gibi oluyor ve bu kurumu bi süre sonra devirli kullanarak çözmek imkansız. Tinerle bile zor söküyorum.
Yapılması gereken kelebek boğaz egr valfi sökülüp temizlenecek sonrasında devirli kullanma alışkanlığı edineceksiniz. Egr temizleyici spreylerin de işe yaradığını söylüyolar ama elle temizleme kadar etkili olması imkansız.
 
Egr valfinin en açık olduğu yani en çok yanmamış egzoz gazını emme manifolduna bastığı aralık 1000-2000 devir ve devir arttıkça performans ihtiyacı olduğu için valf de gittiçe kapanır motor olabildiğince egzoz gazı yerine temiz hava çeker. Emme manifoldu kuru olsa sorun olmaz yüzeye yapışmadan tekrar yanma odasına gider ama yağ buharı olduğu için ikisi karşılaşınca gazdaki partiküller yağ sayesinde heryere yapışıyor zift gibi oluyor. Egr emme boğazı hava kelebeği portlar heryer balçık gibi oluyor ve bu kurumu bi süre sonra devirli kullanarak çözmek imkansız. Tinerle bile zor söküyorum.
Yapılması gereken kelebek boğaz egr valfi sökülüp temizlenecek sonrasında devirli kullanma alışkanlığı edineceksiniz. Egr temizleyici spreylerin de işe yaradığını söylüyolar ama elle temizleme kadar etkili olması imkansız.
Özellikle yaz ayları dizel motorlu araç sahipleri için bu konuda çok elverişli. Kışın dizel motor geç ısınıyor, çok soğuk havada ısınsa da isteksiz davranıyor. Hele benim gibi küçük bir şehirde yaşıyorsan, kışın çoğunlukla soğuk motorla gezmek durumunda kalıyorsan devir çevirmeyi bırak gaza fazladan basamıyorsun bile. Ama havalar yumuşayıp ısındığı zaman daha yumuşak ve rahat bir hal alıyor motor. Havaların ısınmaya başlaması yani yaz ayları, kışın getirdiği bütün kurum, pislik ve sakin kullanım kaynaklı motor durumlarını atmak için ideal hale geliyor. Tabii yine yazın rutubetin ve nemin yüksek olduğu zamanlar motoru zorlamamak kaydıyla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Özellikle yaz ayları dizel motorlu araç sahipleri için bu konuda çok elverişli. Kışın dizel motor geç ısınıyor, çok soğuk havada ısınsa da isteksiz davranıyor. Hele benim gibi küçük bir şehirde yaşıyorsan, kışın çoğunlukla soğuk motorla gezmek durumunda kalıyorsan devir çevirmeyi bırak gaza fazladan basamıyorsun bile. Ama havalar yumuşayıp ısındığı zaman daha yumuşak ve rahat bir hal alıyor motor. Havaların ısınmaya başlaması yani yaz ayları, kışın getirdiği bütün kurum, pislik ve sakin kullanım kaynaklı motor durumlarını atmak için ideal hale geliyor. Tabii yine yazın rutubetin ve nemin yüksek olduğu zamanlar motoru zorlamamak kaydıyla.
Senin kullanmanla bu kadar kurum yapacağını sanmam abi. Genelde 1000 devirde gaza abanıp 2000 devire kadar ivmelendirip vites yükseltiyor insanlar ve motor duman altı hele bi de araba dci motor alt devirleri canlı. Soğuk hava düşük devirde gazı eze eze düşük ivmeyle hızlansak bu kadar olmaz. Ama istediğin kadar dikkat et o manifoldun yüzeyini gün gelecek 3 mm kurum katmanı örtecek dizellerin kaderi bu
 
Senin kullanmanla bu kadar kurum yapacağını sanmam abi. Genelde 1000 devirde gaza abanıp 2000 devire kadar ivmelendirip vites yükseltiyor insanlar ve motor duman altı hele bi de araba dci motor alt devirleri canlı. Soğuk hava düşük devirde gazı eze eze düşük ivmeyle hızlansak bu kadar olmaz. Ama istediğin kadar dikkat et o manifoldun yüzeyini gün gelecek 3 mm kurum katmanı örtecek dizellerin kaderi bu
Egr iptal kafam rahat x)
 
2500 devir çok yüksek bir devir değil. O yüzden çok etkili olacağını sanmıyorum. 105 beygirlik motorun 140 gibi hızlarda titrememesi gerekiyor. Senin motorun filtrelerine vs. baktırdın mı? Bizim arabanın bir ara gücü düşmüştü bakıma girdikten sonra baya gelişim olmuştu. Bizim 75’lik Connect bile 140-150’de titremiyordu.
 
Senin kullanmanla bu kadar kurum yapacağını sanmam abi. Genelde 1000 devirde gaza abanıp 2000 devire kadar ivmelendirip vites yükseltiyor insanlar ve motor duman altı hele bi de araba dci motor alt devirleri canlı. Soğuk hava düşük devirde gazı eze eze düşük ivmeyle hızlansak bu kadar olmaz. Ama istediğin kadar dikkat et o manifoldun yüzeyini gün gelecek 3 mm kurum katmanı örtecek dizellerin kaderi bu
Benim kullanım tarzımdan ziyade kullandığım yerle alakalı problemlerim var. Kömürle ısınan bir memleket ( bu yaz doğalgaza geçtik ama tüm şehir geçmedi ) ve hep kısa mesafe yani soğuk motor. Bu kışın sonlarına doğru 1 ayda tek haftanın içinde tam 2 defa rejenerasyon yapmak için uğraştı araba deli gibi fan çalıştırdı stop ettikten sonra. Daha öncede c4'de başıma gelmişti. 1 hafta içinde 2 defa rejenerasyon yapmaya çalışmak oldukça fazla. Araba sinyali verince aldım uzun yola çıktım sonra kendine geldi. Benim aracın durduğu yerde üstü simsiyah kurum oluyor. Var gerisini sen düşün.
 
Son düzenleme:
Benim kullanım tarzımdan ziyade kullandığım yerle alakalı problemlerim var. Kömürle ısınan bir memleket ( bu yaz doğalgaza geçtik ama tüm şehir geçmedi ) ve hep kısa mesafe yani soğuk motor. Bu kışın sonlarına doğru 1 ayda tek haftanın içinde tam 2 defa rejenerasyon yapmak için uğraştı araba deli gibi fan çalıştırdı stop ettikten sonra. Daha öncede c4'de başıma gelmişti. 1 hafta içinde 2 defa rejenerasyon yapmaya çalışmak oldukça fazla. Araba sinyali verince aldım uzun yola çıktım sonra kendine geldi. Benim aracın durduğu yerde üstü simsiyah kurum oluyor. Var gerisini sen düşün.
Liqui moly diesel systempflege ürününü kullan abi. Elle tutulur bi sonuç aldığım 2 katkıdan biri. Temizleyici olarak geçmiyo ama temizleyici ve yağlayıcı özelliği var yakıtın kalitesini artırıyor özellikle setan sayısını artırdığı için mazot daha kolay yanıyor gaz pedalına daha az basıyosun en son depoya koyup uzun yol yaptığımda 0.3-0.4 litreye kadar tasarruf sağladı ciddi ciddi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...