Touareg, VW'nin üzerinde ciddi bir mühendislik ve çalışılmışlık bulunan, bugünkü imajına ulaşması yolunda önemli rol sağlamış, Porsche Cayenne ve Audi Q7 ile ortak platform üzerine inşa edilmiş, o modeller ile birçok ortak parça kullanımı bulunan ve onlar ile aynı fabrikadan çıkan VW'nin E-segment premium SUV modeli. Konumlandırma ve pazarlama olarak Touareg; bir E-segment sedan konforu ve yol tutuşunu sunabilen, başarılı bir aile ve arazi aracı olarak lanse edilmiş.
Aracımız 2006 model 2.5 TDI 5 silindir pumpe-düse 174hp 400nm tork'a sahip ve King Kong özel seri olarak geçiyor. Diğer Touareg'lerden farkı ön-arka tampon koruma, marşpiyel, iç mekanda karbon görünümlü trimler. Geçen yıl Ağustos ayında aldık ve aldığımızda 137 bin km'deydi şuanda 148 bin km. Araçta havalı süspansiyon (airmatic) mevcut ve aracı bu kadar sevmemizdeki en önemli etken; aracın asfaltta bir E-segment sedan konforu ve yol tutuşunu verebilmesini sağlarken arazide geleneksel arazi araçlarından geri kalmamasını sağlıyor. Aracın normal modda yüksekliği 24 cm iken, spor modda 16 cm'e düşürülebiliyor ve offroad modunda 30cm'e yükseltilebiliyor bu sayede Offroad lastiği takmak için herhangi bir ekstra kit'e ihtiyaç duyulmuyor. Hardcore offroad yapmadığımız için arazi lastiği takmadık ancak yol lastikleri ile de oldukça yetenekli 4XMotion dört çeker sistemi sayesinde, araçta orta diferansiyel kilidi ve low range bulunuyor opsiyonel olarak ön ve arka diferansiyel kilidi de alınabiliyormuş. Araç yakıt tüketimi konusunda oldukça iyi. Uzun yolda 100km/s sabit halde 6.5lt'ye kadar düşürmek mümkün genelde 7-8lt şehiriçi kullanımda 12-13lt civarı, karma 10lt. 2.5 TDI daha çok performans açısından çok beklentisi olmayanlar için ideal bir seçenek ancak bu tabii ki aracın çok hantal olduğu anlamına gelmiyor, Aisin üretimi 6 ileri tork konvertörlü şanzıman daha çok düşük yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış, aracı yürütmek için gazı ezmek gerekiyor bu alışkın olmayan için tuhaf gelse de seri kullanımda ne kadar gazı ezerek kullansanızda yakıt tüketiminde dramatik bir artış olmuyor 10-11lt civarı geziyor.
Aracımız 2006 model 2.5 TDI 5 silindir pumpe-düse 174hp 400nm tork'a sahip ve King Kong özel seri olarak geçiyor. Diğer Touareg'lerden farkı ön-arka tampon koruma, marşpiyel, iç mekanda karbon görünümlü trimler. Geçen yıl Ağustos ayında aldık ve aldığımızda 137 bin km'deydi şuanda 148 bin km. Araçta havalı süspansiyon (airmatic) mevcut ve aracı bu kadar sevmemizdeki en önemli etken; aracın asfaltta bir E-segment sedan konforu ve yol tutuşunu verebilmesini sağlarken arazide geleneksel arazi araçlarından geri kalmamasını sağlıyor. Aracın normal modda yüksekliği 24 cm iken, spor modda 16 cm'e düşürülebiliyor ve offroad modunda 30cm'e yükseltilebiliyor bu sayede Offroad lastiği takmak için herhangi bir ekstra kit'e ihtiyaç duyulmuyor. Hardcore offroad yapmadığımız için arazi lastiği takmadık ancak yol lastikleri ile de oldukça yetenekli 4XMotion dört çeker sistemi sayesinde, araçta orta diferansiyel kilidi ve low range bulunuyor opsiyonel olarak ön ve arka diferansiyel kilidi de alınabiliyormuş. Araç yakıt tüketimi konusunda oldukça iyi. Uzun yolda 100km/s sabit halde 6.5lt'ye kadar düşürmek mümkün genelde 7-8lt şehiriçi kullanımda 12-13lt civarı, karma 10lt. 2.5 TDI daha çok performans açısından çok beklentisi olmayanlar için ideal bir seçenek ancak bu tabii ki aracın çok hantal olduğu anlamına gelmiyor, Aisin üretimi 6 ileri tork konvertörlü şanzıman daha çok düşük yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış, aracı yürütmek için gazı ezmek gerekiyor bu alışkın olmayan için tuhaf gelse de seri kullanımda ne kadar gazı ezerek kullansanızda yakıt tüketiminde dramatik bir artış olmuyor 10-11lt civarı geziyor.





Son düzenleme: