SENKROMENÇLİ ŞANZIMAN NEDİR ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan beys
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

beys

Asfalt Kurutucu
44
Manuel vitesli araçlarda adını sıkça duyduğumuz bu terimin açıklaması nedir ve nasıl bir çalışma sistemi vardır.Avantajları ve dezavantajları nelerdir.
 
Vitesin dişliye oturmasına yardımcı olan bilezik gibi parça diye biliyorum tüm araba şanzımanlarında vardır heral
 
*Senkromeç*siz şanzıman üretilmiyor günümüzde (geri vites hariç). Basitçe vitesler arası geçişi kolaylaştırır, aşındıkça güzel sesler çıkarır kendileri :)
 
düz kara şanzımanlarda vites dişlileri hareket ettirerek birbirine kenetlenir ve vites geçişi sağlanır,
fakat dişlilerin düz yapısı ve dişlileri geçirmek için uygulanan kuvvet bazı sorunlara neden oldu.
Vitese geçmeme ( eski kamyonların ara gaz sebebi ) ve gürültülü konforsuz sürüş..
senkromeç ile birlikte helisel dişliler sürekli dönmektedir fakat boş dönmekte, dişlileri sabitlemek için manşon adında parçamız senkronun üzerinden kayıp dişliye kitlenip vites geçişi yaparak dişliyi göreve sokmakta, ama dönen dişliyi göreve sokmak zor olur çünkü hareket halinde bunun içinde senkromeçler kullanılıyor, senkron ile dişli arasında sarı bir bilezik özel malzemelerden yapılır ve köprü görevi kurarak manşonun kolayca girmesini sağlar.
güzel bir bilgide paylaşmak isteyim focus 1.6 tdci şanzımanı içini söktüğümüzde alışıla gelenin dışında bir malzeme gördük dairesel bir balata gibi.
Geri vitesin ötmesinin sebebi de dişlerin düz olmasıdır :) normal sürüşte o şekilde öten bir araç sürmek eminim çok zevkli olurdu bizler için ama bazısı da sevmezdi, bu yüzden sequential şanzıman :):)
 
Son düzenleme:
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim herkese ne olduğunu ne işe yaradığını öğrenmiş olduk.Yanlız bu sistem benim aracımda çok canımı sıkan bir problem oluşturuyor geri vitese almak istediğimde geçmeyişi çok sinir bozucu:mad::mad::mad: yetkili servis fabrikaya varıncaya kadar bu problemi söylediğimde bu sistem böyle çalışıyor diyorlar yokmu bunun bir çözümü çağresi
 
Ek bilgi rali ve yarış araçlarında dogbox denilen sıralı senkromeçsiz şanzıman kullanılır sesli çalışır debriyaja ilk vites harici ihtiyaç duymaz ve pahalıdır :)
 
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim herkese ne olduğunu ne işe yaradığını öğrenmiş olduk.Yanlız bu sistem benim aracımda çok canımı sıkan bir problem oluşturuyor geri vitese almak istediğimde geçmeyişi çok sinir bozucu:mad::mad::mad: yetkili servis fabrikaya varıncaya kadar bu problemi söylediğimde bu sistem böyle çalışıyor diyorlar yokmu bunun bir çözümü çağresi
Geri viteste senkromeç olmaya biliyor. Debriyaja bastıktan 2-3 saniye bekleyip geri vitese takın, yine cartlarsa rota belli :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...