Araç tercihi anketi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan isakosay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Araçlari hepsi aynı fiyat aşagı yukarı. Siz olsaniz hangisini tercih ederdiniz.

  • Passat 1.6 tdi comfortline (sunrooflu)

    Kullanılan: 10 12.5%
  • SuperB 1.6 tdi style ( sunroof + ledfar)

    Kullanılan: 52 65.0%
  • Tiguan 1.4tsi Act 150ps Comfortline (sunroof + ledfar)

    Kullanılan: 7 8.8%
  • Kodiaq 1.4 tsi Act 150ps ambition ( sunroof yok)

    Kullanılan: 11 13.8%

  • Kullanılan toplam oy
    80
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
10 ay önce tercihimizi Superb den yana kullandik ve 1.6 TDI stlye aldık.Şuana kadar çok memnunuz.
 
Kodiaq yada superb alıcam gibi. Superb nin donanımıda baya önde kodiaq ambition a göre. Kodiaq pişman eder diye korkuyorum açıkcası.
 
1.4 Tsi 25.000 km için yakıt olarak yormayacaksa düşünürüm ama muhtemelen oyuncakları sevdiğim için biraz daha dolu SuberB derdim..
 
2 aracıda sürdüm Superbe göre Passat'ın sürüş dinamikleri çok daha önde ben olsam superb yerine hiç düşünmez Passat alırdım
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
5 senede 130 bin km'ye yaklasacak arac. Benim aracim 3,5 senede 70 bin km oldu ki dizel kullanicisi olarak bana bile dolu dolu km yaptik gibi geldi bu surecte. Sizin yapacaginiz km ise oldukca fazla. Biraz daha az olsa benzinli secerdim ama arac fiyatlari birbirine yakin oldugundan bu km'ye dizel secmek daha mantikli gibi duruyor.

Arac seciminde ise suv sevmem. Bununla beraber D segmentine de bayilirim. Tercihim daha konforlu olmasindan dolayi superb olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Superb kodiaqtan 13bin tl daha pahalı. Passat kodiaqtan 15bin daha pahali.

En uygun fiyatlisi kodiaq yani. Tiguanıda eledim gibi.
Bu fiyatlar pazarlıksız son fiyatları birde.
 
O kadar km yapılacak- 5 senede en az 125.000 km yapar.1.4 TSİ ya da bir başka fındık motorlulara ağır bir araçta güvenmiyorum, dizel tercihim olurdu.Superb ile Passat'ın arasında dağlar kadar fark olmadığından da fiyatı uygunsa Suberb alırdım.;)Tabii her şeyden evvel bahsedilen seçeneklerin içinde yorum yaptım, yoksa kişisel tercihlerim daha farklı boyutta olurdu.
 
Basta bizim tercihiniz Superb di dedim ama bizim için en önemli kriter fiyattı.Araçlar arasında karşılaştırma yapacak bilgim ve tecrübem yok ama size şunu tavsiye edebilirim, hangi araca karar verirseniz verin yakınınızdaki hatta çevre illerdeki bütün bayileri arayın.Biz Octavia, Focus arasında kalmıştık, bütçemiz onlara yetiyordu.Ancak bir bayide araca bakarken bize Superb gösterdi ve bu araçta çok indirim yapabileceğini söyledi.Pazarlığın sonunda neredeyse Octavia fiyatına düşünce bunu aldık.
Bayilerin elinde kur artışında etkilenmeyen yada az etkilenen araç olabilir.Birkaç bayiyi arayarak binlerce lira daha az ödeyebilirsiniz.
 
yılda 25.000 km yapacaksanız dizel tercih etmelisiniz,superb derim ben ama fiyat sınırınız nedir onu da merak ettim?
 
O kadar km yapılacak- 5 senede en az 125.000 km yapar.1.4 TSİ ya da bir başka fındık motorlulara ağır bir araçta güvenmiyorum, dizel tercihim olurdu.Superb ile Passat'ın arasında dağlar kadar fark olmadığından da fiyatı uygunsa Suberb alırdım.;)Tabii her şeyden evvel bahsedilen seçeneklerin içinde yorum yaptım, yoksa kişisel tercihlerim daha farklı boyutta olurdu.

TSI, TDI'dan çok daha iyi giden ve normal kullanımda çok az yakan bir motor. 1400 cc belki 15 yıl önce evet fındık motordu ancak artık fındık motor denilemeyecek düzeyde güçler üretiyor bu hacimdeki motorlar.
Premiumlar dahil çoğu markanın ürün gamının başlangıç seviyesi bu şekilde..Mercedes C'de, Bmw de 3 serisinde 1.5 litre motor kullanıyor. 1.6 TDI motorun (bu da fındık ?) performans olarak karşılığı benzinli motorda 1.0 TSI'dır
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus ve bt
TSI, TDI'dan çok daha iyi giden ve normal kullanımda çok az yakan bir motor. 1400 cc belki 15 yıl önce evet fındık motordu ancak artık fındık motor denilemeyecek düzeyde güçler üretiyor bu hacimdeki motorlar.
Premiumlar dahil çoğu markanın ürün gamının başlangıç seviyesi bu şekilde..Mercedes C'de, Bmw de 3 serisinde 1.5 litre motor kullanıyor. 1.6 TDI motorun (bu da fındık ?) performans olarak karşılığı benzinli motorda 1.0 TSI'dır
Dediklerinizin bazılarına katılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Bilal
Dediklerinizin bazılarına katılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.
hocam bana göre bu düşüncenin bazı açıkları var. öncelikle 1.6 litre de acayip hacimde bir motor değil. olay farklı hacimden aynı gücü çıkarmaysa eskiden 1.6 litre karbüratörden üretilen gücü şu anda 1.2 atmosferik üretebiliyor. şimdi 1.2 atmosferik daha sorunlu diyor muyuz hayır. bu yüzden hacim anlamında sorunsuzluk yorumu bana göre doğru değil ancak tabiki bir masraf çıkarma durumunda yeni nesil yüksek teknolojili motor daha çok ilgi ve para isteyecektir.
 
hocam bana göre bu düşüncenin bazı açıkları var. öncelikle 1.6 litre de acayip hacimde bir motor değil. olay farklı hacimden aynı gücü çıkarmaysa eskiden 1.6 litre karbüratörden üretilen gücü şu anda 1.2 atmosferik üretebiliyor. şimdi 1.2 atmosferik daha sorunlu diyor muyuz hayır. bu yüzden hacim anlamında sorunsuzluk yorumu bana göre doğru değil ancak tabiki bir masraf çıkarma durumunda yeni nesil yüksek teknolojili motor daha çok ilgi ve para isteyecektir.
Turbosuz atmosferik araçların hacim küçültmesine karşı değilim(Mazda bunu yapıyor, Sky-Active ile).Yani hacim küçüldü diye sağlamlık azalacak, durumunu savunmuyorum.Sadece turbo benzinli motorların yapısı gereği sağlam olmadıklarını söylüyorum.Yoksa 1.2 atmosferik benzinli araç 1.6 karbüratörlü araçtan daha sağlam olabilir bunun aksini iddia etmem.:)

https://www.otopark.com/forum/threads/küçük-hacim-turboşarj-benzinli-motorlarda-görülen-tehlike-lspi.7234/
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Turbosuz atmosferik araçların hacim küçültmesine karşı değilim(Mazda bunu yapıyor, Sky-Active ile).Yani hacim küçüldü diye sağlamlık azalacak, durumunu savunmuyorum.Sadece turbo benzinli motorların yapısı gereği sağlam olmadıklarını söylüyorum.Yoksa 1.2 atmosferik benzinli araç 1.6 karbüratörlü araçtan daha sağlam olabilir bunun aksini iddia etmem.:)

https://www.otopark.com/forum/threads/küçük-hacim-turboşarj-benzinli-motorlarda-görülen-tehlike-lspi.7234/
hocam mazda aslında turbo daki yüksek basınç altında çalışmanın belki daha fazlasını atmosferik motora uyguluyor skyactiv ile. ayrıca bu motor da henüz kendini yüzde yüz kanıtlamış değil. yapısı gereği sağlam olmayan dediğiniz turbo motorların birçoğu yüksek performans araçlarında bile kullanılıyor (evo, sti, golf r 2.0 tsi gibi). ayrıca eskiden kullandığımız atmosferik araçların kaçı sorunsuzdu ondan da emin değilim. sahip olduğumuz 2001 toyota corolla ve ilk nesil vvti ler aşırı yağ yakardı. yine sıfır aldığımız 2001 1.4 rxt 98 hp clio nun (ismini tam hatırlamadığım) kronik bir arızası sebebiyle motor gücünü kıstığını bilirim. bu sebeplerden ötürü dediğinize katılmıyorum hocam. ama dediğim gibi yukarıdaki atmosferik araçların çıkardığı arızayı yeni nesil motorlar çıkarsa kabarık bir fatura her türlü bizi bekler.
 
Dediklerinizin bazılarına kEatılıyorum, @by yalnız Avrupa'da bir çok markada düşük hacim benzinli motorlar yüksek hacim benzinli motorlara oranla daha az tercih ediliyor(Üst segmentlerde).Hepimiz biliyoruz ki Avrupa'da satılan 1.5 litre (üst segment)BMW'ler, oradaki tüketicilere cazip gelmiyor ve 2.0 turbo benzinli modellere tüketici daha fazla yöneliyor.Bunun sonucunda da 3.dünya ülkelerine ya da ekonomik olarak henüz tam gelişmemiş ülkelere satışta iyi iş yapan modeller genellikle 1.5 turbo benzinliler oluyor.Ayrıca 15 yıl önce ''Downsizing'' yoktu ya da bu kadar yaygın değildi.Yani daha ''motoru fındıklaştırma'' olgusu yokken, 1.4'ler 15 sene önce öyleydi şimdi öyle değil demek çok mantıklı gelmiyor, ama burada haklı olduğunuz nokta şurası zaman geçtikçe 2012'in 2.0 T benzinli motorunun verdiği performansı, 2018 de 1.6 T benzinli motor verir oldu.Yalnız performans her zaman sağlamlık anlamına gelmiyor, özellikle küçük hacim turbo benzinli araçlarda kullanıma dikkat edilmezse neler olabileceğini @msansertekin 'in yazısından okuyabilirsiniz.

Avrupa da küçük hacimli motor eğiliminde. Bu eğilimde de olmak zorunda ki bunu dayatan Avrupa emisyon normları. Şurada istatistiği mevcut.

https://ec.europa.eu/eurostat/stati...re_common_than_medium-sized_and_large_engines

Üst segmentlerde işler biraz değişiyor. Mesela bir 5 serisinin bir A6'nın veya E'nin az yakmak ve ekonomi yapmak gibi bir kaygısı yok. Bu otomobiller de ona göre çok çeşitli motor hacimleriyle donatılıyor. Hatta S serisi ve 7 serisinin dahi 2 litre hacimli motorları var. Ama o segmentlerde de bir downsizing durumu var. Eskiden S serisini veya A8'i 2 litre hacimle almak gibi bir dünya var mıydı ?
15 yıl önce downsizing furyası yokken 1.4 motor fındık motordu. Çünkü atmosferik olarak üretiliyordu ve 100 hp'nin altında güç üretiyordu. Hatta ve hatta 1.6 motorlar bile fındık olarak görülüyordu, D segmentte 1.6 atmosferik için bu aracı yürütmez deniyordu. Downsizing furyasıyla birlikte bu motorlar aşırı beslemeye kavuştu ve fındık diyemeyeceğimiz bir kıvama geldi. 1.4 - 1.5 - 1.6 arasında da öyle auuvv diyeceğimiz bir fark yok. 1.4 motor fındıksa 1.6 motor hacimli olmuyor yani..
Avrupa tüketicilerine gelince onlar da bizim gibi vergi veriyor. Ekonomik refahları, satın alım güçleri yüksek olduğundan erişimleri kolay sadece. Biz motor hacmi ve yıla göre vergi veriyorsak onlar da beygire göre vergi veriyor. Eski bir otomobil Avrupalı insan için zulüm. Aynı şekilde üst segmentler de zulüm çünkü otoparklar pahalı ve şehir içinde kullanışlı değil. Kapımın önüne koyarım otoparka para vermem gibi bir durum yok.
Atmosferik bir motora göre aşırı beslemeli motor kolay yıpranır ve daha kısa ömürlü olur daha fazla masraf çıkarır ona bir sözüm yok. Zaten öyle olur.. Ama düzgün kullanıldığı takdirde hiçbir düşük hacimli aşırı beslemeli motor 100k gibi kilometrelerde de cartayı çekmez..Bomba gibi yaklaşılmamalı downsizing motorlara
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve g.c.
Avrupa da küçük hacimli motor eğiliminde. Bu eğilimde de olmak zorunda ki bunu dayatan Avrupa emisyon normları. Şurada istatistiği mevcut.

https://ec.europa.eu/eurostat/stati...re_common_than_medium-sized_and_large_engines

Üst segmentlerde işler biraz değişiyor. Mesela bir 5 serisinin bir A6'nın veya E'nin az yakmak ve ekonomi yapmak gibi bir kaygısı yok. Bu otomobiller de ona göre çok çeşitli motor hacimleriyle donatılıyor. Hatta S serisi ve 7 serisinin dahi 2 litre hacimli motorları var. Ama o segmentlerde de bir downsizing durumu var. Eskiden S serisini veya A8'i 2 litre hacimle almak gibi bir dünya var mıydı ?
15 yıl önce downsizing furyası yokken 1.4 motor fındık motordu. Çünkü atmosferik olarak üretiliyordu ve 100 hp'nin altında güç üretiyordu. Hatta ve hatta 1.6 motorlar bile fındık olarak görülüyordu, D segmentte 1.6 atmosferik için bu aracı yürütmez deniyordu. Downsizing furyasıyla birlikte bu motorlar aşırı beslemeye kavuştu ve fındık diyemeyeceğimiz bir kıvama geldi. 1.4 - 1.5 - 1.6 arasında da öyle auuvv diyeceğimiz bir fark yok. 1.4 motor fındıksa 1.6 motor hacimli olmuyor yani..
Avrupa tüketicilerine gelince onlar da bizim gibi vergi veriyor. Ekonomik refahları, satın alım güçleri yüksek olduğundan erişimleri kolay sadece. Biz motor hacmi ve yıla göre vergi veriyorsak onlar da beygire göre vergi veriyor. Eski bir otomobil Avrupalı insan için zulüm. Aynı şekilde üst segmentler de zulüm çünkü otoparklar pahalı ve şehir içinde kullanışlı değil. Kapımın önüne koyarım otoparka para vermem gibi bir durum yok.
Atmosferik bir motora göre aşırı beslemeli motor kolay yıpranır ve daha kısa ömürlü olur daha fazla masraf çıkarır ona bir sözüm yok. Zaten öyle olur.. Ama düzgün kullanıldığı takdirde hiçbir düşük hacimli aşırı beslemeli motor 100k gibi kilometrelerde de cartayı çekmez..Bomba gibi yaklaşılmamalı downsizing motorlara
Aslında aynı şeyleri bahsediyoruz ama terminolojimiz farklı.:)Burada ''fındık motor'' dediğim olgu düşük hacimli turbo benzinli araçlar için söylüyorum yani 15 sene önceki atmosferik 1.4 araçları kastetmiyorum.Fındık olması onun düşük performanslı olduğu anlamına gelmiyor, sadece ''küçük'' hacimli benzinli motorlar için onu söyledim.
Konuya gelecek olursak da düşük segmentte 208/Fiesta/Polo gibi otomobillerde ''downsizing'' olayı motoru çok yormayabilir çünkü aracın ağırlığı daha düşük oluyor, dolayısıyla hem motora hem de turboya daha az yük biniyor.Ama üst segmentte ki araçlarda ağırlık arttığı için ağırlığı kaldırabilecek kadar büyük bir motor olması gerektiğini düşünüyorum.Öyle ki 1.4 TSİ motorlu Passat'ı çeken el kadar turbo, devrinde olmadığında 1.4 litre motorun 1500 kg'a yakın aracı kaldırması için oluşturacak kuvveti sağlaması çok zor bunun da uzun vadede motoru çok fazla yıpratacağını düşünüyorum.o_OHalbuki aynı motor Polo'da da mevcut ondaki motor ömrü ile Passat'daki motor ömrü muhtemelen aynı olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...