Araç: Alfa Romeo
Modeli: 147 Mk2 1.6 Twinspark Distinctive
Yılı: 2008
KM'si: 179000
Artıları:
+ Tasarım
+ Sürüş zevki
+ Yol tutuş
+ Mekanik his
+ Motor sesi
+ Donanım
Eksileri:
- Deforme olmaya yatkın bazı iç trimler
- Konfor
- Sesli çalışan süspansiyon
- Dar arka yaşam alanı ve küçük bagaj
- Eşya gözleri
Araç Hakkında:
Merhaba arkadaşlar. Sitede bizzat Sinan Koç tarafından yapılan Alfa Romeo GT testi olduğu için ailemizdeki 2. araç olan mk2 147 Distinctive'yi sizlere tanıtmaya çalışacağım.
Paramızın değerinin düştüğü bu günlerde istediğimiz özelliklere sahip yakışıklı, donanımlı, sürüş zevki yüksek; her şeyden öte bir araba tutkununun isteyeceği "özel" bir otomobil bulmak git gide zorlaştı. Öyle bir otomobil olsun ki başka hiçbir modele benzemesin. Donanımıyla sizi cezbetsin. Yürütme maaliyeti ve ulaşılabilirliğiyle cebinizi yormasın. 1.6 4 silindirli bir motordan beklenmeyecek şekilde 7 bin devire kadar soluksuz çevirsin. Eşsiz tarihinin mirasını taşıdığını size her virajda tekrar tekrar anlatsın. İşte bu soruların cevabı 147.
İç mekan: İçine oturduğunuzda dikkatinizi çeken ilk şey kadranların, direksiyonun sportifliği ve oturma pozisyonu oluyor. 178 boyundaki biri olarak istediğim ayarlara kolaylıkla getirebildim. İç mekan birazcık dar fakat kesinlikle klostrofobik değil. Daha ziyade elinize oturan çok büyük olmayan - ki değil zaten - bir araç gibi hissettiriyor. Koltukların yanal destekleri çok iyi. Eşya gözleri konusunda genel anlamda zayıf diyebilirim. İç mekan kalitesi bana göre üretim yılı için gayet yeterli. Konsolun üst tarafı yumuşak plastik. Kapı üstlerinin ise sert ama tok bir malzemesi var. Ama bir golf 4/5, a3 veya bmw 1 serisi değil kesinlikle. İç mekanında eleştirebileceğim en büyük unsur vites değiştirirken kolunuzun kol dayamaya çarpması. Bu yüzden özellikle şehir içinde kol dayama kalkık bir şekilde aracı kullanıyorsunuz. Onun dışında güzel ve özgün bir iç mekanı var diyebilirim.
Sürüş: Aracı ilk çalıştırdığınızda dikkatinizi çeken şey motor sesinin nasıl bu kadar güzel olduğu oluyor. En nihayetinde 1.6 litre 4 silindirli bir araçtan bahsediyoruz fakat devir saatindeki 7 numarasına bakınca halen redline'nin gelmemiş olması bu konuda çalışılmış olduğunun ilk ipuçlarını veriyor. Debriyaj gayet rahat. Vites geçişleri aşırı mekanik; aşırı kemikli değil Alt devirler her atmosferik motor gibi ölü. Şimdiye kadar birçok atmosferik araç kullandım fakat bu aracın üst devirleri gerçekten canlı. Kısa vites oranları sebebiyle 100 km/h ile giderken yaklaşık 3100 rpm çeviriyor. Keşke bir 6. oranı olsaydı... Konforu aracın eksi yönlerinden. Süspansiyonları açıkça sesli çalışıyor. Ayrıca aşırı yalıtımlı bir araç değil. Yalıtımı Avrupalı Golf ile japonlar arasında bir noktada diyebilirim. Gelelim yol tutuşuna... Bu aracın olayı zorlamaya başladığınızdaki ahengi. Gazı doğru ayarlarsanız kafadan neredeyse hiç kaymıyor ve limitleri oldukça yüksek. Genellikle arkası ufak kaymalarla kafasını takip ediyor diyebilirim. Bu kabiliyeti şasesi yol tutuş odaklı birçok araç gösterebilir fakat 147 bir Alfa Romeo ve bu hareketi onun kadar yakışıklı, cool bir araçla; mükemmel bir direksiyon-motor sesi eşliğinde yapmak çok zevkli. Yakıt tüketimi ise ortalama bir kullanımla 100 km'de 8.2 litre. Araçta Prince marka lpg var ve oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim.
Sonuç ve öznel yorumlarım: Bu aracı çevrenizdeki kimse size tavsiye etmeyecektir. Bu tavsiye etmeyenlerin büyük çoğunluğu muhtemelen hayatlarında hiç Alfa Romeo kullanmamıştır. Eğer araç alırken çok yüksek bir bütçeniz yoksa fakat buna rağmen özel bir otomobil istiyorsanız temiz 147'yi size gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Aracı aldığımda detaylı bir bakıma soktum ve yürüyeninde değişmesi gereken parçalarını değiştirdim. Allah'a şükür sıkıntısız kullanıyorum. Büyük şehirlerde yaşıyorsanız parça ve usta derdiniz olmaz. Ayrıca fiyatlar aşırı pahalı da değil bana göre. Sağında solunda deforme olan trim parçalarını onarıp, kaportayı da iyi bir kondisyona getirdiğinizde satmayı uzun yıllar düşünmeyeceğiniz özel bir araç...
Bunun dışında soracağınız sorular olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım...
Modeli: 147 Mk2 1.6 Twinspark Distinctive
Yılı: 2008
KM'si: 179000
Artıları:
+ Tasarım
+ Sürüş zevki
+ Yol tutuş
+ Mekanik his
+ Motor sesi
+ Donanım
Eksileri:
- Deforme olmaya yatkın bazı iç trimler
- Konfor
- Sesli çalışan süspansiyon
- Dar arka yaşam alanı ve küçük bagaj
- Eşya gözleri
Araç Hakkında:
Merhaba arkadaşlar. Sitede bizzat Sinan Koç tarafından yapılan Alfa Romeo GT testi olduğu için ailemizdeki 2. araç olan mk2 147 Distinctive'yi sizlere tanıtmaya çalışacağım.
Paramızın değerinin düştüğü bu günlerde istediğimiz özelliklere sahip yakışıklı, donanımlı, sürüş zevki yüksek; her şeyden öte bir araba tutkununun isteyeceği "özel" bir otomobil bulmak git gide zorlaştı. Öyle bir otomobil olsun ki başka hiçbir modele benzemesin. Donanımıyla sizi cezbetsin. Yürütme maaliyeti ve ulaşılabilirliğiyle cebinizi yormasın. 1.6 4 silindirli bir motordan beklenmeyecek şekilde 7 bin devire kadar soluksuz çevirsin. Eşsiz tarihinin mirasını taşıdığını size her virajda tekrar tekrar anlatsın. İşte bu soruların cevabı 147.
İç mekan: İçine oturduğunuzda dikkatinizi çeken ilk şey kadranların, direksiyonun sportifliği ve oturma pozisyonu oluyor. 178 boyundaki biri olarak istediğim ayarlara kolaylıkla getirebildim. İç mekan birazcık dar fakat kesinlikle klostrofobik değil. Daha ziyade elinize oturan çok büyük olmayan - ki değil zaten - bir araç gibi hissettiriyor. Koltukların yanal destekleri çok iyi. Eşya gözleri konusunda genel anlamda zayıf diyebilirim. İç mekan kalitesi bana göre üretim yılı için gayet yeterli. Konsolun üst tarafı yumuşak plastik. Kapı üstlerinin ise sert ama tok bir malzemesi var. Ama bir golf 4/5, a3 veya bmw 1 serisi değil kesinlikle. İç mekanında eleştirebileceğim en büyük unsur vites değiştirirken kolunuzun kol dayamaya çarpması. Bu yüzden özellikle şehir içinde kol dayama kalkık bir şekilde aracı kullanıyorsunuz. Onun dışında güzel ve özgün bir iç mekanı var diyebilirim.
Sürüş: Aracı ilk çalıştırdığınızda dikkatinizi çeken şey motor sesinin nasıl bu kadar güzel olduğu oluyor. En nihayetinde 1.6 litre 4 silindirli bir araçtan bahsediyoruz fakat devir saatindeki 7 numarasına bakınca halen redline'nin gelmemiş olması bu konuda çalışılmış olduğunun ilk ipuçlarını veriyor. Debriyaj gayet rahat. Vites geçişleri aşırı mekanik; aşırı kemikli değil Alt devirler her atmosferik motor gibi ölü. Şimdiye kadar birçok atmosferik araç kullandım fakat bu aracın üst devirleri gerçekten canlı. Kısa vites oranları sebebiyle 100 km/h ile giderken yaklaşık 3100 rpm çeviriyor. Keşke bir 6. oranı olsaydı... Konforu aracın eksi yönlerinden. Süspansiyonları açıkça sesli çalışıyor. Ayrıca aşırı yalıtımlı bir araç değil. Yalıtımı Avrupalı Golf ile japonlar arasında bir noktada diyebilirim. Gelelim yol tutuşuna... Bu aracın olayı zorlamaya başladığınızdaki ahengi. Gazı doğru ayarlarsanız kafadan neredeyse hiç kaymıyor ve limitleri oldukça yüksek. Genellikle arkası ufak kaymalarla kafasını takip ediyor diyebilirim. Bu kabiliyeti şasesi yol tutuş odaklı birçok araç gösterebilir fakat 147 bir Alfa Romeo ve bu hareketi onun kadar yakışıklı, cool bir araçla; mükemmel bir direksiyon-motor sesi eşliğinde yapmak çok zevkli. Yakıt tüketimi ise ortalama bir kullanımla 100 km'de 8.2 litre. Araçta Prince marka lpg var ve oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim.
Sonuç ve öznel yorumlarım: Bu aracı çevrenizdeki kimse size tavsiye etmeyecektir. Bu tavsiye etmeyenlerin büyük çoğunluğu muhtemelen hayatlarında hiç Alfa Romeo kullanmamıştır. Eğer araç alırken çok yüksek bir bütçeniz yoksa fakat buna rağmen özel bir otomobil istiyorsanız temiz 147'yi size gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Aracı aldığımda detaylı bir bakıma soktum ve yürüyeninde değişmesi gereken parçalarını değiştirdim. Allah'a şükür sıkıntısız kullanıyorum. Büyük şehirlerde yaşıyorsanız parça ve usta derdiniz olmaz. Ayrıca fiyatlar aşırı pahalı da değil bana göre. Sağında solunda deforme olan trim parçalarını onarıp, kaportayı da iyi bir kondisyona getirdiğinizde satmayı uzun yıllar düşünmeyeceğiniz özel bir araç...
Bunun dışında soracağınız sorular olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım...
Son düzenleme: