KAPALI 30.000 TL'ye Pistte Kullanabilecek Hot Hatch Tavsiyesi

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Merhaba,

Şuanda 2008 model Suzuki Jimny'e biniyorum. Biraz ortam değişikliği olması amacıyla aracımı satıp daha ucuz ve spor bir araç (hot hatch) almak istiyorum, ayırabileceğim bütçe 30.000 TL. Öğrenciyim fakat çalışıyorum ufak da olsa gelirim var. Bu fiyatlara bulabileceğim en iyi hot hatch hangisidir? Yakıt, model önemli değil sadece klimalı olması önemli. Amacım pistlerde kendimi geliştirmek. Bu yüzden aracın aşırı güçlü olması veya gereğinden fazla yol tutması değil, hepsini birlikte sunabilmesi, pistte dönebilecek, beni yetiştirecek bir araç olması önemli. Bu fiyatlara alabileceğim en iyi arabayı arıyorum. Aslında bana en uygun araba Swift Sport gibi duruyor fakat fiyatlar yüksek ve çok nadir bulunuyor. Şimdilik kafamdaki bazı araçlar bunlar:

-Peugeot 106 GTI (temizleri çok nadir ve genellikle pahalı)
-Opel Corsa B 1.6 GSI (biraz tipsiz ve pistte ne kadar başarılı olur bilemiyorum)
-Fiesta ST (fiyatları bütçeme göre yüksek fakat başka araç bulamazsam alabilirim)
-Daihatsu YRV Turbo (otomatik olmasından dolayı korkutuyor, pistte zaman kaybına yol açabilir)
-Peugeot 306 2.0 GTI (düzgün araç yok denecek kadar az veya km çok yüksek bu yüzden korkutuyor)
-Renault Clio RS (düzgün olup aradığım bütçede olan araç pek fazla yok)
-Citroen Saxo VTS (düzgün ve fiyatı uygun araçlar var fakat ismi...)
-Opel Corsa 1.7 DTI (hünharca yüklenebiliyor fakat pistlerde hiç göremedim)
-Peugeot 206 GTI (motor hacmine göre yeterince gitmediği söyleniyor)

Hangisini tercih etmeliyim? Veya bunlar dışında hangi araçlar tercih edilebilir? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Düzgün ve bütçeme uygun bir hot hatch bulamazsam, kafamda inanması güç ama yapabilirsem mükemmel olacak bir fikir var: 124 veya serçeyi tamamen piste uygun donanımlarla döşeyip yürüyen aksamı güçlendirilmiş parçalarla donatıp motoru da turbolamak. Opet reklamındaki GITT'in daha gelişmiş versiyonu gibi diyebilirim. Ama buna vakit ayırmaktansa hazır bir araç alıp ufak dokunuşlar yapmak daha mantıklı gibi duruyor. :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bence şunlara odaklan, mümkünse clio RS olsun.

-Peugeot 106 GTI (temizleri çok nadir ve genellikle pahalı)
-Opel Corsa B 1.6 GSI (biraz tipsiz ve pistte ne kadar başarılı olur bilemiyorum)
-Renault Clio RS (düzgün olup aradığım bütçede olan araç pek fazla yok)
-Citroen Saxo VTS (düzgün ve fiyatı uygun araçlar var fakat ismi...)

İkinci elde alacağın bu yaşlardaki arabaların hiç birisi ile alıp direkt piste çıkılmaz. İlla ki freninden bujisine, hidroliğine, lastiğine kadar elden geçirmek gerekir. O sebeple, amaç gerçekten pist ise, kaportası, boyası biraz kötü durumda olan, ucuza alabileceğin arabalara yönelebilirsin.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Öncelikle arabanın altına yatmaktan(mekanik) anlamanız gerekir sürekli tüm işçilikleri ustaya yaptırmanız demek aşırı maddi kaynak kaybınıza sebebiyet verebilir, ya da eğer tanıdığınız ucuza işinizi yaptıracağınız mekaniker varsa o zaman da olabilir.İkincil olarak ilk defa tecrübe edineceğiniz için olabildiğinde modeli yüksek araç alın yıpranma faktörü sizin belinizi bükmesin sonuç olarak 20-25 yaşındaki araç ile gazlamak araca aşırı güvenmenizi gerektirir(fren-motor ya da genel anlamda mekanik olarak).Aşırı hatasız bir araç almanıza gerek yok şaseler, podyeler, kuleler, bagaj havuzu, kapı içleri, tavan işlem görmesin yeter, çünkü belki aldıktan sonra sizde arabaya zarar vereceksiniz, hatasız bir araca zarar vermenin değer kaybı fazla olur.Ama tutup da şasisi işlem görmüş bir araçta almayın aksi takdirde araç limitlerinde saçma sapan hareketler yapabilir.
Eğer bütün bunlara rağmen yaparım diyorsanız(umarım öyledir) çünkü öyle insanlara ihtiyacımız var TR'de.:)Size tam olarak marka örneği veremeyeceğim fakat hot-hatclerin temizleri yoksa 1.6 motorlu olan warm-hatchlere yöneliniz onlar hem daha az yıpranmış hem de daha yüksek modelli olacaklardır.Buna ek olarak marka bazında düşünecek olursam after-market geliştirme parçaları ucuz olan bir araç seçiniz, yani örnek vermek gerekirse Renault'u aftermarket olarak geliştirebilirken, Dahiatsu'u geliştiremeyebilirsiniz.

Size tavsiyem:
2008 li yıllarda Punto 1.4 T Multijet(30 bin tl yi biraz aşıyor), azıcık turbo basıncıyla oynasanız, yazılım yapsanız, zaten 140 bg den 180 bg e kadar alırsınız.:D
Turbo ile uğraşmayım kafam rahat olsun derseniz, C2 VTS'leri öneririm. :)

Umarım projeyi yapar burada da paylaşırsınız, benim hayallerimden birisi...:D
 

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Dediğiniz gibi, araçlar biraz eski olacağı için tabi ki sorunsuz olmayacaktır. Alır almaz gazlamak da doğru değil zaten mutlaka masrafı olacak. Ama yine de bütçeme göre en düzgün (motor-mekanik-şase olarak) aracı almaya dikkat edeceğim. Boyası, kaportası çok iyi durumda olmasa da olur. Mekanik aksamdan da biraz anlıyorum, atmosferik bir motoru baştan aşağı söküp tekrar toplayabilirim daha önceden sanayide çok çalışmışlığım var. Yani çok kritik bir yer veya parça değişimi olmadığı sürece ustalarla pek muhattap olacağımı düşünmüyorum. Warm-hatch'ler de olabilir ama önceliğim hot-hatch. İçime sinen araç bulamazsam warm-hatch de olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug ve Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Dediğiniz gibi, araçlar biraz eski olacağı için tabi ki sorunsuz olmayacaktır. Alır almaz gazlamak da doğru değil zaten mutlaka masrafı olacak. Ama yine de bütçeme göre en düzgün (motor-mekanik-şase olarak) aracı almaya dikkat edeceğim. Boyası, kaportası çok iyi durumda olmasa da olur. Mekanik aksamdan da biraz anlıyorum, atmosferik bir motoru baştan aşağı söküp tekrar toplayabilirim daha önceden sanayide çok çalışmışlığım var. Yani çok kritik bir yer veya parça değişimi olmadığı sürece ustalarla pek muhattap olacağımı düşünmüyorum. Warm-hatch'ler de olabilir ama önceliğim hot-hatch. İçime sinen araç bulamazsam warm-hatch de olabilir.
O zaman sizin açınızdan bir problem yok, atmosferik örneği verdiğiniz için atmosferikten ilerleyebilirsiniz, Clio 2 1.6 16v 107 ps, Clio 1.8 RSi 107 bg, Fiesta ‘’95-01’’1.6 16v 101bg, Focus 2.0 Sport Trend 130 bg, Golf 3 GTi 125-150bg, Astra F 2.0 156 bg, BMW E36’nın her modeli(swap yapılıp yüklenirse pistte çoğu aracı bozar), gibi gibi yani tam Hothatch sınıfına girmese de warmhatch ya da bir başka sportif aracı kurcalayarak zevk alınabilecek araçlar bulunabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: wildman ve tequila

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920

Ekli dosyalar

  • upload_2019-3-21_11-42-10.png
    upload_2019-3-21_11-42-10.png
    257.3 KB · Görüntüleme: 65
  • Beğeni
Tepkiler: wildman

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba,

Şuanda 2008 model Suzuki Jimny'e biniyorum. Biraz ortam değişikliği olması amacıyla aracımı satıp daha ucuz ve spor bir araç (hot hatch) almak istiyorum, ayırabileceğim bütçe 30.000 TL. Öğrenciyim fakat çalışıyorum ufak da olsa gelirim var. Bu fiyatlara bulabileceğim en iyi hot hatch hangisidir? Yakıt, model önemli değil sadece klimalı olması önemli. Amacım pistlerde kendimi geliştirmek. Bu yüzden aracın aşırı güçlü olması veya gereğinden fazla yol tutması değil, hepsini birlikte sunabilmesi, pistte dönebilecek, beni yetiştirecek bir araç olması önemli. Bu fiyatlara alabileceğim en iyi arabayı arıyorum. Aslında bana en uygun araba Swift Sport gibi duruyor fakat fiyatlar yüksek ve çok nadir bulunuyor. Şimdilik kafamdaki bazı araçlar bunlar:

-Peugeot 106 GTI (temizleri çok nadir ve genellikle pahalı)
-Opel Corsa B 1.6 GSI (biraz tipsiz ve pistte ne kadar başarılı olur bilemiyorum)
-Fiesta ST (fiyatları bütçeme göre yüksek fakat başka araç bulamazsam alabilirim)
-Daihatsu YRV Turbo (otomatik olmasından dolayı korkutuyor, pistte zaman kaybına yol açabilir)
-Peugeot 306 2.0 GTI (düzgün araç yok denecek kadar az veya km çok yüksek bu yüzden korkutuyor)
-Renault Clio RS (düzgün olup aradığım bütçede olan araç pek fazla yok)
-Citroen Saxo VTS (düzgün ve fiyatı uygun araçlar var fakat ismi...)
-Opel Corsa 1.7 DTI (hünharca yüklenebiliyor fakat pistlerde hiç göremedim)
-Peugeot 206 GTI (motor hacmine göre yeterince gitmediği söyleniyor)

Hangisini tercih etmeliyim? Veya bunlar dışında hangi araçlar tercih edilebilir? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Düzgün ve bütçeme uygun bir hot hatch bulamazsam, kafamda inanması güç ama yapabilirsem mükemmel olacak bir fikir var: 124 veya serçeyi tamamen piste uygun donanımlarla döşeyip yürüyen aksamı güçlendirilmiş parçalarla donatıp motoru da turbolamak. Opet reklamındaki GITT'in daha gelişmiş versiyonu gibi diyebilirim. Ama buna vakit ayırmaktansa hazır bir araç alıp ufak dokunuşlar yapmak daha mantıklı gibi duruyor. :D
- 106gti bulamazsınız. Temizi müzelik oldu artık. Temizini bulsanız piste gidene kadar eğlendirdiği bile yeterdi. Bir kez kullandım, unutamadım. Öyle bir araba.
- corsa b 1.6gsi. Pistten kastınız Körfez veya Ülkü pistiyse başarılı olur, İstanbul Park'ta canınız sıkılır :) Corsa B'nin 1.4 motorlu gsi setup'lısını kullanmıştım. E-5 karayolunda bile tehlikeli şekilde zıplatan bir araba. O yüzden sağlamı çok azdır.
- Fiesta ST ancak 2001 model filan alabilirsiniz. 1.6 motorlu tek kapı olan Mk5 kasalar. Ama onlar da çok az satıldı, temizini geçtim bulmanız bile çok zor.
- Daihatsu YRV Turbo hakkında hiçbir fikrim yok =)
- Peugeot 306GTI alıp yürütmeye bütçeniz yetmez. Tahminimce aracı aldıktan sonra üstüne 50k filan bir bütçe daha ayırmak gerekir.
- Clio RS. Patlamamışını bulursanız elinizdeki bütçeye satmazlar.
- Saxo VTS için söyleyeceklerin pug106 ile aynıdır. Modelin adına sallayacak rezil kepaze insan müsveddelerini düşünmeye değmez.
- Corsa 1.7DTI kuş serisinden terfi edenlerin ilk tercihi. Uygun bütçeye inanılmaz performans alınabiliyor. Araba da lego gibi, oynadıkça oyna. Pistlerde görmeme sebebiniz düz yol aracı olması. Ticari süspansiyonları binekten farklı. Onlarla oynasanız bile 1.7 blok öne fazla ağır geliyor, ne yapsanız 1.8gsi'ları gibi yol tutturamazsınız. Bir de elde edilen anormal tork değerleri understeer'in dibine vurduruyor. O arabalarda stock 1.4 binekler kadar yol tutuş sağlayan öpüp başına koysun.
- pug206gti varsın hacmi kadar gitmesin. 2.0 motor 135hp mi 138hp mi ne öyle bir şeydi. Yol tutuşu ve viraj yeteneği zamanının ötesindeydi. motor hacmi 2.0 olunca öyle virajlardan çıkarken araba çekmedi filan gibi şeyler de yaşatmaz.

Benim önereceğim birkaç araba daha var:
- Palio Sporting. 103hp'lik 1.6 motor oynanarak 120hp yapılmış. Yıllardır rallilerde koşan arabadır Palio. Sağlam, kaliteli, güvenilir.
- Honda CRX, Suzuki Swift GTI. Bunların bütçenin yarısından az bir paraya bulup kalan bütçeyle adam edebilirsiniz.
- Mucize de olsa 90'lardan temiz bir 1.5 veya 1.6vtec civic denk getirirseniz...
- Şu araba ne kadar patlamış da toplanmış bir bakmak gerek, kabul edilebilir seviyedeyse diğer bütün seçenekleri bırakıp bunu alın derim. :)
 

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Pejo 307 1.6 XS olabilir, @CVfilms incelemişti youtubeden ulaşabilirsin. 106 GTI alt yapisina sahip diyolar. Bana kalsa Clio Rs alırdım ve toplayabildiğim kadar toplardım. O da olmazsa 2001 2002 1.6 dynamique bakardım hot hatch değil belki ama yine de güzel araç. Aldığın 30klık hot hatchsana rahatca +10k bütçe ayırtır. Öğrenci adam içinde ciddi bi para demek bu
 
  • Beğeni
Tepkiler: wildman

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,486
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
İlacınız Megane Coupe 97-99 model arası 2,0 16v 147 hp
20 binlere güzel bir araç bulabilirsiniz en azından ağır masraf açmaz. Kalan bütçe ile pist için rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Hatta daha uyguna alırsanız cebinize para bile kalır. Tek eksileri yedek parçaları aramayı bilmeyen için derttir. Birde arka koltuk diz mesafesi kötü.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,048
6,912
5,020
github.com
Marka
BMW
İlacınız Megane Coupe 97-99 model arası 2,0 16v 147 hp
20 binlere güzel bir araç bulabilirsiniz en azından ağır masraf açmaz. Kalan bütçe ile pist için rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Hatta daha uyguna alırsanız cebinize para bile kalır. Tek eksileri yedek parçaları aramayı bilmeyen için derttir. Birde arka koltuk diz mesafesi kötü.
@FurkanKarka ile Kocaeli yolculuğumuzda 1,8x boyumla hiç rahatsız olmadım açıkçası arkada. Coupe bir otomobile göre arkası yeterli. Tavanın tasarımdan dolayı alçak olduğu doğru ama
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
30.000'e alınacak RS yerine şunlar daha mantıklı geliyor bana. Örnek olması için atıyorum.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-sahibinden-hatasiz-en-dolusu-636816823/detay

Zamanında emsali zor bulunan temizlikte örneğini kullandık. Muazzam gidişi vardı bana kalırsa. Fakat günümüzde sağlam kalanı yok desek yeridir, bulaşılmaması gerekiyor. 1.6 Dynamique en az bulunan paketti 3 kapı olarak. Hepsi patladı. İlanlarda temizi kalmadı.
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Zamanında emsali zor bulunan temizlikte örneğini kullandık. Muazzam gidişi vardı bana kalırsa. Fakat günümüzde sağlam kalanı yok desek yeridir, bulaşılmaması gerekiyor. 1.6 Dynamique en az bulunan paketti 3 kapı olarak. Hepsi patladı. İlanlarda temizi kalmadı.
Anladım. Yazık olmuş, böyle çıtır fena gidişi olmayan araçlar kalmadı artık. Olanı da çok para.
 

wildman

Senkromeççi
20 Mar 2019
11
12
70
Herkese önerileri için teşekkürler. Söylediğiniz araçların hepsi iş yapabilecek düzeyde. Hot hatchler arasında en mantıklıları Renault, Peugeot, Citroen yani fransızlar gibi duruyor. Opeller çok güzel fakat düzgün araç bulunmuyor. Volkswagen grubunu çok fazla sevmiyorum güzel araçları var fakat hiç beklenmedik parçaları bulunmayabiliyor veya pahalı oluyor. Ayar tutturması da genellikle zor diye biliyorum. Tabi bu dediklerim eski modelleri için geçerli, yenilerini çok iyi bilmiyorum. Ama yine de düşünülebilir. Fiat ve alfalara ise muhtaç kalmadıkça bakmak istemiyorum.

Swift sport var da bi tane 2008, ben olsam 35 falan teklif ederdim.

İlandaki 2008 Swift Sport'un fiyatı bence pahalı. Aslında tam aradığım araç ama o fiyatlara satacağını düşünmüyorum. Bu ayın başında aynısından bir tane daha vardı, büyük kazası da yoktu 29.000 tlye 3 gün içinde satıldı, aracı kaçırdım. İlanlardaki 2012 hasar kayıtlı olanı da alınabilir fakat bütçemi çok aşıyor. Aracın kazalı fotoğraflarını buldum çok çok büyük bir darbe almamış. Kabul edilebilir.

Swift Gti kliması yok diye tercih etmiyorum çünkü klima benim için önemli. Aracı günlük olarak da kullanmam gerekecek. Yaz aylarında kavrulmak istemiyorum. Honda modelleri ile de genelde apaçilik yapıldığı için temiz araçlar çok nadir ve nadir olduğu için çok pahalı.

Suzuki Jimny'i satabilirsem bu araçlar içerisinde bulabildiğim en düzgün, sorunsuz aracı alıp aşama aşama yaptıklarımı paylaşacağım. İnşallah güzel bir araç meydana çıkar. :)
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım