KAPALI 30.000 TL'ye Pistte Kullanabilecek Hot Hatch Tavsiyesi

wildman

Senkromeççi
Katılım
20 Mar 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
12
Puanları
70
Herkese tekrardan teşekkür ederim. Konu hakkında daha çok bilgi birikimim oldu sayenizde. Öncelikle, görünen şu ki e46 Compact'ı veya diğer BMW serilerini şuan için pistte döndürmeye gücüm yetmez. Şuan yaptığım araştırmalara göre en az masrafla yürütebileceğim ve işimi görebilecek araçlar sırasıyla şöyle:
1- Swift Sport (aracım satıldıktan sonra ayıracağım bütçeye bulabilir miyim bilmiyorum)
2- Ağır şekilde patlamamış olmak üzere Fiesta mk6 2.0 st veya Renault Clio RS.
4- pug106, saxo vts veya c2 vts (düzgün olmak kaydıyla)
5- 2.0 Astra GSi veya 2.0 Sport (makyajlı olanlar)
6- Megane Coupé 2.0, Clio 1.8 RSi veya Clio 1.6 Dynamique
7- Opel Corsa 1.6 GSi
8- Peugeot 106 XS

Bunlar olmazsa 1-2 alternatif daha var kafamda. Şuan ilk aşamada aracın satılmasını bekliyorum. Ondan sonra piyasadaki araçları daha da detaylı inceleyeceğim. Bu arada ilgilenen olursa diye ilanımı aşağıya ekledim.

https://www.arabam.com/ilan/sahibin...nden-suzuki-jimny-1-3-jlx-2008-model/11038013
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,056
Beğeni puanı
16,934
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Herkese tekrardan teşekkür ederim. Konu hakkında daha çok bilgi birikimim oldu sayenizde. Öncelikle, görünen şu ki e46 Compact'ı veya diğer BMW serilerini şuan için pistte döndürmeye gücüm yetmez. Şuan yaptığım araştırmalara göre en az masrafla yürütebileceğim ve işimi görebilecek araçlar sırasıyla şöyle:
1- Swift Sport (aracım satıldıktan sonra ayıracağım bütçeye bulabilir miyim bilmiyorum)
2- Ağır şekilde patlamamış olmak üzere Fiesta mk6 2.0 st veya Renault Clio RS.
4- pug106, saxo vts veya c2 vts (düzgün olmak kaydıyla)
5- 2.0 Astra GSi veya 2.0 Sport (makyajlı olanlar)
6- Megane Coupé 2.0, Clio 1.8 RSi veya Clio 1.6 Dynamique
7- Opel Corsa 1.6 GSi
8- Peugeot 106 XS

Bunlar olmazsa 1-2 alternatif daha var kafamda. Şuan ilk aşamada aracın satılmasını bekliyorum. Ondan sonra piyasadaki araçları daha da detaylı inceleyeceğim. Bu arada ilgilenen olursa diye ilanımı aşağıya ekledim.

https://www.arabam.com/ilan/sahibin...nden-suzuki-jimny-1-3-jlx-2008-model/11038013
Hayırlısı olsun, @wildman gelişmeleri bekliyor olacağız, sahibinden.com'a da ilan verirseniz pazarınız genişleyebilir.Bu arada, BMW projelerini bu projeyi yaptıktan sonra belki girişirsiniz ama ilk etapta saydığınız araçlardan başlamak daha mantıklı, saydığınız araçlar içerisinde:
İlla spor versiyon almalıyım diye bitmiş araçlar almanıza gerek yok bence, potansiyeli olan fakat TR'de spor araç olarak tutulmamış dolayısıyla temiz kalmış hafifsiklet araçları alarak güzel projelere girebilirsiniz, ilk sayfalarda bahsetmiştim 106 XS ile alakalı olarak.

Bu araçlarda benim nazarımda Corsa 1.6 GSi, Peugeot 106 XS/XSi, Saxo 1.6(XS motoru ile aynı olan modeller var), Clio 1.8 RSi, Clio 2 1.6 16v'leri öneririm.Çünkü bu araçlar ciddi anlamda hafifler 850-950 kg arasında değişen ağırlıkları mevcut bir de bunları hafiflettiğinizi düşünürseniz aldığınız zevki hesap edemezsiniz.:D

Megane Coupe, Astra gibi bir üst segmentin seçeneklerini tavsiye etmiyorum, çünkü onlar saydığım hacthlerden çok daha fazla ağırlar.(1100-1200 kg).Bu sebepten onları almanız durumunda fazla güçlere çıkmanız gerekmektedir ki bu da önden çekişli araçlarda tahrik ve yol tutuş problemlerine Torque Steering ya da Understeering'e sebebiyet verecektir.

Öbür saydığınız Swift Sport ve Fiesta 2.0 içinse aradığınız fiyat dilimine bulması gerçekten zor, bulsanız dahi patlamışını alırsınız o da pist anlamında bir işinizi görmeyecektir.

Bu arada aşağıdaki videoya bir göz atınız derim fikir açısından faydalı olabilir.Şahsen ben izleyince iştee tam olarak aklımdaki proje dedim...:DAşağıdaki proje için araç olarak iki araç düşünürdüm onlarda 1.8 RSi ile Saxo/106 XS.Nedense Corsa GSi'in tutuşuna güvenmiyorum.(Not kullanmadım bu kısım tamamen ön yargı).
 
Son düzenleme:

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
330
Beğeni puanı
571
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
- 106gti bulamazsınız. Temizi müzelik oldu artık. Temizini bulsanız piste gidene kadar eğlendirdiği bile yeterdi. Bir kez kullandım, unutamadım. Öyle bir araba.
- corsa b 1.6gsi. Pistten kastınız Körfez veya Ülkü pistiyse başarılı olur, İstanbul Park'ta canınız sıkılır :) Corsa B'nin 1.4 motorlu gsi setup'lısını kullanmıştım. E-5 karayolunda bile tehlikeli şekilde zıplatan bir araba. O yüzden sağlamı çok azdır.
- Fiesta ST ancak 2001 model filan alabilirsiniz. 1.6 motorlu tek kapı olan Mk5 kasalar. Ama onlar da çok az satıldı, temizini geçtim bulmanız bile çok zor.
- Daihatsu YRV Turbo hakkında hiçbir fikrim yok =)
- Peugeot 306GTI alıp yürütmeye bütçeniz yetmez. Tahminimce aracı aldıktan sonra üstüne 50k filan bir bütçe daha ayırmak gerekir.
- Clio RS. Patlamamışını bulursanız elinizdeki bütçeye satmazlar.
- Saxo VTS için söyleyeceklerin pug106 ile aynıdır. Modelin adına sallayacak rezil kepaze insan müsveddelerini düşünmeye değmez.
- Corsa 1.7DTI kuş serisinden terfi edenlerin ilk tercihi. Uygun bütçeye inanılmaz performans alınabiliyor. Araba da lego gibi, oynadıkça oyna. Pistlerde görmeme sebebiniz düz yol aracı olması. Ticari süspansiyonları binekten farklı. Onlarla oynasanız bile 1.7 blok öne fazla ağır geliyor, ne yapsanız 1.8gsi'ları gibi yol tutturamazsınız. Bir de elde edilen anormal tork değerleri understeer'in dibine vurduruyor. O arabalarda stock 1.4 binekler kadar yol tutuş sağlayan öpüp başına koysun.
- pug206gti varsın hacmi kadar gitmesin. 2.0 motor 135hp mi 138hp mi ne öyle bir şeydi. Yol tutuşu ve viraj yeteneği zamanının ötesindeydi. motor hacmi 2.0 olunca öyle virajlardan çıkarken araba çekmedi filan gibi şeyler de yaşatmaz.

Benim önereceğim birkaç araba daha var:
- Palio Sporting. 103hp'lik 1.6 motor oynanarak 120hp yapılmış. Yıllardır rallilerde koşan arabadır Palio. Sağlam, kaliteli, güvenilir.
- Honda CRX, Suzuki Swift GTI. Bunların bütçenin yarısından az bir paraya bulup kalan bütçeyle adam edebilirsiniz.
- Mucize de olsa 90'lardan temiz bir 1.5 veya 1.6vtec civic denk getirirseniz...
- Şu araba ne kadar patlamış da toplanmış bir bakmak gerek, kabul edilebilir seviyedeyse diğer bütün seçenekleri bırakıp bunu alın derim. :)
İstanbul park'ta canınız sıkılır demenizin sebebi ne hocam? Veya şöyle sorayım, İstanbul Park ne tip arabalar ister? Yarışmak için değil de, kendi çapımızda eğlenerek süre denemesi yapmak için.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,056
Beğeni puanı
16,934
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
İstanbul park'ta canınız sıkılır demenizin sebebi ne hocam? Veya şöyle sorayım, İstanbul Park ne tip arabalar ister? Yarışmak için değil de, kendi çapımızda eğlenerek süre denemesi yapmak için.
İstanbul park yapı itibariyle iki viraj arasındaki uzunluğu fazla olan F1 pistidir, bu sebepten dolayı en az 300-400 bg lik bir araç olacak ki o uzun düzlüklerde araba boğulmayacak ya da siz sıkılmayacaksınız. İstanbulpark'ta süre kasmak için değil de zevk almak için bence en az 200 bg lik bir araç olmalı ki, iki viraj arasını hızlıca kapatabilsin.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,392
Beğeni puanı
43,414
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
İstanbul park'ta canınız sıkılır demenizin sebebi ne hocam? Veya şöyle sorayım, İstanbul Park ne tip arabalar ister? Yarışmak için değil de, kendi çapımızda eğlenerek süre denemesi yapmak için.
Şöyle anlatayım: Corsa GSI güzel çevik eğlenceli araba ama kesinlikle hızlı değil. Kısa mesafede iyi ivmeleniyor, sıkı virajlarda çevikliğiyle çok iyi iş görüyor. İstanbul Park için güçsüz gelir. Bahsettiğimiz hızlı tasarlanmış bir F1 pisti. 200'ün üstünde viraj dönen arabalar için kurp yarıçapı çok büyük virajlara sahip ve yol genişliği fazla. E bu arabanın son hızı 200 ise öpüp başımıza koymak gerek :) Daha yüksek hızlarda daha az direksiyon çevrilmesine rağmen daha fazla G kuvvetine maruz kalınabilecek bir pist. 200+ beygir gücüyle sağlam ivmelenip yüksek hızlara ulaşabilen bir araçla piste girdiğinizi daha iyi anlarsınız. Eski zamanların B sınıfı hothatch'leri ile Körfez Pisti gibi kısa ama bol virajlı yerlerde çok daha fazla eğlenilir.

Bahsi geçen durumun tam tersi senaryoda da 400-500hp'lik büyük blok motorlara sahip arabalar da Körfez veya Ülkü gibi küçük pistlerde tat kaçırır. Porsche'ler Ferrari'ler öyle küçücük pistlere girmeseler daha iyi.
 

wildman

Senkromeççi
Katılım
20 Mar 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
12
Puanları
70
Hayırlısı olsun, @wildman gelişmeleri bekliyor olacağız, sahibinden.com'a da ilan verirseniz pazarınız genişleyebilir.Bu arada, BMW projelerini bu projeyi yaptıktan sonra belki girişirsiniz ama ilk etapta saydığınız araçlardan başlamak daha mantıklı, saydığınız araçlar içerisinde:
İlla spor versiyon almalıyım diye bitmiş araçlar almanıza gerek yok bence, potansiyeli olan fakat TR'de spor araç olarak tutulmamış dolayısıyla temiz kalmış hafifsiklet araçları alarak güzel projelere girebilirsiniz, ilk sayfalarda bahsetmiştim 106 XS ile alakalı olarak.

Bu araçlarda benim nazarımda Corsa 1.6 GSi, Peugeot 106 XS/XSi, Saxo 1.6(XS motoru ile aynı olan modeller var), Clio 1.8 RSi, Clio 2 1.6 16v'leri öneririm.Çünkü bu araçlar ciddi anlamda hafifler 850-950 kg arasında değişen ağırlıkları mevcut bir de bunları hafiflettiğinizi düşünürseniz aldığınız zevki hesap edemezsiniz.:D

Megane Coupe, Astra gibi bir üst segmentin seçeneklerini tavsiye etmiyorum, çünkü onlar saydığım hacthlerden çok daha fazla ağırlar.(1100-1200 kg).Bu sebepten onları almanız durumunda fazla güçlere çıkmanız gerekmektedir ki bu da önden çekişli araçlarda tahrik ve yol tutuş problemlerine Torque Steering ya da Understeering'e sebebiyet verecektir.

Öbür saydığınız Swift Sport ve Fiesta 2.0 içinse aradığınız fiyat dilimine bulması gerçekten zor, bulsanız dahi patlamışını alırsınız o da pist anlamında bir işinizi görmeyecektir.

Bu arada aşağıdaki videoya bir göz atınız derim fikir açısından faydalı olabilir.Şahsen ben izleyince iştee tam olarak aklımdaki proje dedim...:DAşağıdaki proje için araç olarak iki araç düşünürdüm onlarda 1.8 RSi ile Saxo/106 XS.Nedense Corsa GSi'in tutuşuna güvenmiyorum.(Not kullanmadım bu kısım tamamen ön yargı).
Golf videosuna bayıldım, gerçekten güzel yapılmış ve akıllıca parçalar seçilip nispeten daha ucuza işi çözmüşler. Başlangıç için benim de amacım böyle bir araç zaten, ama ben en azından kliması ve elektrikli kapı kilidi olan yarım akıllı araçlara yönelmek istiyorum :D

Swift sport ve fiesta st için bütçemi birazcık arttırabilirim çünkü bu araçların diğerlerine göre daha az masraf çıkartacağını düşünüyorum. Gönlüm beyaz swift'de ama piyasadan dolayı kendi aracımı satamadım daha. Eğer alamazsam diğer alternatifleri değerlendireceğim. 106 gti, saxo vti, corsa gsi, astra gsi vs. bunların düzgününü bulabileceğimi düşünmüyorum, ama bulursam bunları da tercih ederim. Eğer bunlar da olmazsa 106 XS gibi geliştirmeye açık ve hafif araçlara bakacağım.

İstanbul Park'a sürekli gidemem, Kocaeli'de oturuyorum. Gittiğim zaman da kendimle yarışmayı düşünüyorum. Yani sürekli zaman yapıp kendimi daha iyi zamanlar için geliştireceğim. Bu pistlerde belli bir düzeye geldikten sonra parayı da bulursam inşallah ralli alanına girmeyi düşünüyorum ama zaten bu pat diye olacak bişey değil minimum 3-4 yıl kendimi geliştirip buraların tozunu attırmam lazım. Çocukluk hayalimi gerçekleştirmeye çalışıyorum. :)
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,056
Beğeni puanı
16,934
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Golf videosuna bayıldım, gerçekten güzel yapılmış ve akıllıca parçalar seçilip nispeten daha ucuza işi çözmüşler. Başlangıç için benim de amacım böyle bir araç zaten, ama ben en azından kliması ve elektrikli kapı kilidi olan yarım akıllı araçlara yönelmek istiyorum :D

Swift sport ve fiesta st için bütçemi birazcık arttırabilirim çünkü bu araçların diğerlerine göre daha az masraf çıkartacağını düşünüyorum. Gönlüm beyaz swift'de ama piyasadan dolayı kendi aracımı satamadım daha. Eğer alamazsam diğer alternatifleri değerlendireceğim. 106 gti, saxo vti, corsa gsi, astra gsi vs. bunların düzgününü bulabileceğimi düşünmüyorum, ama bulursam bunları da tercih ederim. Eğer bunlar da olmazsa 106 XS gibi geliştirmeye açık ve hafif araçlara bakacağım.

İstanbul Park'a sürekli gidemem, Kocaeli'de oturuyorum. Gittiğim zaman da kendimle yarışmayı düşünüyorum. Yani sürekli zaman yapıp kendimi daha iyi zamanlar için geliştireceğim. Bu pistlerde belli bir düzeye geldikten sonra parayı da bulursam inşallah ralli alanına girmeyi düşünüyorum ama zaten bu pat diye olacak bişey değil minimum 3-4 yıl kendimi geliştirip buraların tozunu attırmam lazım. Çocukluk hayalimi gerçekleştirmeye çalışıyorum. :)
Hepimiz aşağı yukarı aynı hayallerin peşindeyiz hocam, bulunduğunuz semtte olsaydım bir çok şeyden anlamam ama ara sıra çıraklığa gelirdim.:D
 

wildman

Senkromeççi
Katılım
20 Mar 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
12
Puanları
70
Hepimiz aşağı yukarı aynı hayallerin peşindeyiz hocam, bulunduğunuz semtte olsaydım bir çok şeyden anlamam ama ara sıra çıraklığa gelirdim.:D
Estağfurullah hocam çoğumuz öyle, ben de çırağım zaten ustalaştım demek için daha çook zamana ihtiyaç var :D
 
Son düzenleme:

wildman

Senkromeççi
Katılım
20 Mar 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
12
Puanları
70
Burak Ertem'in Swift GTI videosundan sonra listemde 2. Sıraya Swift GTI'ı alıyorum. :D Tabi bulunmaz hint kumaşı gibi olan klimalı (klimalı olanını ilk defa videoda gördüm) ve temiz bakılmış olanı olmak kaydıyla. Gerçi bu videodan sonra 50-60 yazarlar düzgününe :( Eğer uygun fiyata bulursam (toplanabilecek düzeyde) şuanki aracımı satmadan borçla bile alabilirim. Tanıdığınızda falan varsa söyleyin, ilgilenebilirim. :D
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,371
Beğeni puanı
16,722
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Kısa süre önce çok temiz duran bir Swift GTI vardı ilanda, çabuk gitti.
 

Goktug

Profesör
Destekçi
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
485
Beğeni puanı
543
Puanları
1,645
Yaş
21
Yasal sınır %30 o da 1.8 ler için 2.0 a denk geliyor, zamanında hesaplamıştım, 1.6 ya denk gelmiyor.Tabii ki 2.0 alıp dediğiniz gibi yapmak en mantıklısı, alttakımlarda farklılık olmasa bile en basitinden fren merkezi, yakıt pompası vs vs gibi ufak tefek masraflardan kurtulunması için daha mantıklı haklısınız.Ben de arkadaş baştan aşağıya motoru toplayabilirim dediği için onun için 2 seneden 2 seneye eski motoru söküp-takmak muayeneden geçirmek kolay olur diye düşündüm.
Edit: Compactlar da 2.0 üstü sadece 323ti da var.Yani çare 1991-1992 kasası düzgün motoru ölü, E36 Sedan + 2.8 Stroker Rektefiye.Şimdi düşündüm de ne zevkli olur bee. Canım çekti...
Abiler beni bilirsiniz 3-3,5 yıldır malum siteye kafasını gömmüş, proje olaylarını yurt dışındaki kaynaklardan takip etmek için ingiilizce ve hafif almanca öğrenmiş bir kardeşinizim :D . Foruma ilk kayıt olduğumda 17 yaşındaydım. Türkiye şartlarında petrolhead kafası ile uygun bütçeli olarak en mantıklı iş 2 adet arabanızın olması gibi geliyor bir tane şehir içi için az yakan hyundai,renault gibi bakım maliyetleri düşük araç ve bir adette proje aracınızın olup haftasonu keyfinize bakmak. Proje Eğer düzgün yapılmışsa hazır almak gayet mantıklı gibi geliyor. Çünkü kendimiz bu işi yapmaya kalktığımızda maliyet hazır olanın fiyatını geçiyor geçmese bile harcanan zaman, yasal işlemler sıkıntılı bir süreç. M50B20-M50B25 alınıp piston stroker yapılabilir veya bana göre M50B25'in performansı yeterli olur alınıp reflektiye yapılabilir. Artık malum siteye bakmayı bıraktım işimi elime alana kadar da bakmayacağım, rüyalarıma giriyorlar. Blok çelik olduğu sürece sıkıntı yok :) 2.8 stroker gayet keyifli olur.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,056
Beğeni puanı
16,934
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Abiler beni bilirsiniz 3-3,5 yıldır malum siteye kafasını gömmüş, proje olaylarını yurt dışındaki kaynaklardan takip etmek için ingiilizce ve hafif almanca öğrenmiş bir kardeşinizim :D . Foruma ilk kayıt olduğumda 17 yaşındaydım. Türkiye şartlarında petrolhead kafası ile uygun bütçeli olarak en mantıklı iş 2 adet arabanızın olması gibi geliyor bir tane şehir içi için az yakan hyundai,renault gibi bakım maliyetleri düşük araç ve bir adette proje aracınızın olup haftasonu keyfinize bakmak. Proje Eğer düzgün yapılmışsa hazır almak gayet mantıklı gibi geliyor. Çünkü kendimiz bu işi yapmaya kalktığımızda maliyet hazır olanın fiyatını geçiyor geçmese bile harcanan zaman, yasal işlemler sıkıntılı bir süreç. M50B20-M50B25 alınıp piston stroker yapılabilir veya bana göre M50B25'in performansı yeterli olur alınıp reflektiye yapılabilir. Artık malum siteye bakmayı bıraktım işimi elime alana kadar da bakmayacağım, rüyalarıma giriyorlar. Blok çelik olduğu sürece sıkıntı yok :) 2.8 stroker gayet keyifli olur.
Projeyi her zaman bizim hevesimize göre yapmıyorlar özellikle BMW gibi araçlarda apaçiler pazara hakim durumda, kültürlü birileri doldurduğu zaman da arabasına hakkından fazla istiyor, dolayısıyla projeye tek başına girişmek daha mantıklı ama tabii araçtan anlama durumları- mekanik bilgisive pratiği vs vs gerekiyor.Eğer o yoksa ya ustalara parayı gömüp elde edilecek ya da hazır alınacak.

Açıkcası ben böyle bir durumda kendim toplamayı ve projeyi yapmak isterdim, elin adamı hangi pistonu koymuş, hangi malzemeyi kullanmış, neresini es geçmiş bilemem.Yasal durumdan kurtulmak adına 320i-520i M50B20-M20B20 alınıp, stroker yapılırsa daha avantajlı olur, muayenede motor bloğunu kurcalayıp hata bulmak isteyen görevli bile blok numarası aynı olunca içini sorgulamaz.2.8 Stroker + custom ayarlarla atmosferik olarak M50B20 rahat 200/250 bg i görür o da gerek E30 gerek E36 kasası için harikulade bir güç demek.

Ben tek araç olarak da kullanılabileceğine inanıyorum @Goktug , LPG bile takıp yürütenler var TR’de , sanayide motorlarla haşır neşir olan bir insan için gerekli özel beyin ve afr ayarları ile yürütmek imkansız değil, arabayı kukla gibi keyif için kullanmak biraz daha işin mekaniğine girmek istemeyen ya da bilmeyen kişiler için daha olası bir senaryo.

Bu arada TR de maddi durumun yoksa sanayici geçmişin ya da bilgin de yoksa Petrolhead-Gearhead kafasıyla işler yapmak çok zor, araştırma yapmak insanı hasta ediyor, ya cebine paranı koyup projeye girişecek kişilerle çalışacaksın/çalıştıracaksın ya da kendin boş zamanlarında sanayide usta yanlarında bir şeyler öğrenip low-cost bir araç hazırlayacaksın.

Bunlar yoksa kesinlikle bakıp bakıp moralini bozma derim.
 
Son düzenleme:

Goktug

Profesör
Destekçi
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
485
Beğeni puanı
543
Puanları
1,645
Yaş
21
Projeyi her zaman bizim hevesimize göre yapmıyorlar özellikle BMW gibi araçlarda apaçiler pazara hakim durumda, kültürlü birileri doldurduğu zaman da arabasına hakkından fazla istiyor, dolayısıyla projeye tek başına girişmek daha mantıklı ama tabii araçtan anlama durumları- mekanik bilgisive pratiği vs vs gerekiyor.Eğer o yoksa ya ustalara parayı gömüp elde edilecek ya da hazır alınacak.

Açıkcası ben böyle bir durumda kendim toplamayı ve projeyi yapmak isterdim, elin adamı hangi pistonu koymuş, hangi malzemeyi kullanmış, neresini es geçmiş bilemem.Yasal durumdan kurtulmak adına 320i-520i M50B20-M20B20 alınıp, stroker yapılırsa daha avantajlı olur, muayenede motor bloğunu kurcalayıp hata bulmak isteyen görevli bile blok numarası aynı olunca içini sorgulamaz.2.8 Stroker + custom ayarlarla atmosferik olarak M50B20 rahat 200/250 bg i görür o da gerek E30 gerek E36 kasası için harikulade bir güç demek.

Ben tek araç olarak da kullanılabileceğine inanıyorum @Goktug , LPG bile takıp yürütenler var TR’de , sanayide motorlarla haşır neşir olan bir insan için gerekli özel beyin ve afr ayarları ile yürütmek imkansız değil, arabayı kukla gibi keyif için kullanmak biraz daha işin mekaniğine girmek istemeyen ya da bilmeyen kişiler için daha olası bir senaryo.

Bu arada TR de maddi durumun yoksa sanayici geçmişin ya da bilgin de yoksa Petrolhead-Gearhead kafasıyla işler yapmak çok zor, araştırma yapmak insanı hasta ediyor, ya cebine paranı koyup projeye girişecek kişilerle çalışacaksın/çalıştıracaksın ya da kendin boş zamanlarında sanayide usta yanlarında bir şeyler öğrenip low-cost bir araç hazırlayacaksın.

Bunlar yoksa kesinlikle bakıp bakıp moralini bozma derim.
Ya tabiki projeyi kendin yapmak daha keyifli olur. Ama dediğim gibi vakit ayırmak lazım. Mekanikten, motordan anlarım ama teknik olarak bilgi donanımına sahibim, pratikte arabanın bakımlarını yapmak dışında başka bişey yok. Ben tüp takmam hocam zevk için yaptığım arabaya hiçbişey olmasa bile ağırlık olacak Araca. 2 araç benim için daha mantıklı geliyor. Haftasonu garajın kapısını açıp makineyle göz göze gelmek ilk marş. Özel olduğunu hissettirmesi lazım, sıradan araçlar vs bebeğim. Çocuğum gibi bakacağım böyle. Anlatabildim mi abi? 250-300 bg bandı gayet yeterli. Hazır proje konusunda Burak Ertem bir e30 aldı mesela. Uygun fiyata aldı hemde baya. Düzgün yapılmış olanı bulup alınabilir. Yoksa bende isterim sanayi keyfi yapmak her haftasonu :) Sanayide tanıdık usta çok burda ama iş olanakları, hayat şartları yaşadığımız şehri belirleyecek. Körfeze yakın bir yerde yaşamak planım şimdilik bakalım.
 

wildman

Senkromeççi
Katılım
20 Mar 2019
Mesajlar
11
Beğeni puanı
12
Puanları
70
Uzun zamandır araştırıyorum, piyasada araç kalmadı neredeyse. İyi (düzgün bakılmış) arabaların çoğu satıldı veya elde tutuluyor. Hurda alıp toplamak da çok zor, yedek parçalar daha pahalıya geliyor. Malum sitede zaten herkes uçmuş gidiyor. Kendi aracımı da satamıyorum. Heralde bu gidişle araç alamayacağım :( Off-road'a devam, on-road işleri karışıyor :D
 
Son düzenleme:
Üst