KAPALI ford KA'yi bugun yolcu ettik , yerine ne alinabilir.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan inzfatih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

inzfatih

Fatih
Panpa
2,307
Marka
Porsche
Sehir icinde kisa mesafeler icin ustu kapali bisiklet niyetine kullanilacak kucuk boyutlariyla park etmesi kolay olan ama haftasonu zevk arabasi olarakta kullanilabilecek, modifiyeye uygun bir arac bakiyorum.
Uzerinde oynamalar yapacagim icin herhangi bir garantiden faydalanamayacagim icin, ikinci el dusunuyorum.

Ford ka'dan vazgecme sebebim modifiyeye pek imkan vermemesiydi. Asagidaki secenekler disindaki onerilere de acigim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Diğer aracınız Panamera idi galiba, üstünde çalışmasının kolaylığı bakımından, Ford Fiesta 2.0 ST(2003-2008) öneririm, turbo veya süpersarjlı araç üstünde çalışmak kolay olmayacaktır.

Onun haricinde 10-15 yaşından küçük 5-6 yaşından büyük olan araçları seçmenizi tavsiye ediyorum.Çünkü çok yaşlı olursa zamanla özelliğini kaybeden plastik klipsler patır patır dökülüyorlar.
Çok genç olursa da çok para harcayıp, istediğiniz gibi kurcalamaktan kaçınabilirsiniz. Satarken de zorluk yaşarsınız.

Alabiliyorsanız 2009-2014 arası çok aşırı pahalı olmayan ''Premium'' bir marka olmayan, atmosferik fiyat performans bir spor araç bakınız.Aklıma direk Fiesta Clio gibi araçların yüksek performanslı modelleri geliyor.

Edit:Fiesta Sport 1.6 120PS 2010, C2 VTS 125 PS, Suzuki Swift Sport 125, Fiesta ST 2.0 önce bu araçlardan başlayınız eğer kendinizi tamir bakım konusunda yetkin aşamasında olduğunuzda saydığınız araçlara geçiniz.
 
Son düzenleme:
Diğer aracınız Panamera idi galiba, üstünde çalışmasının kolaylığı bakımından, Ford Fiesta 2.0 ST(2003-2008) öneririm, turbo veya süpersarjlı araç üstünde çalışmak kolay olmayacaktır.

Onun haricinde 10-15 yaşından küçük 5-6 yaşından büyük olan araçları seçmenizi tavsiye ediyorum.Çünkü çok yaşlı olursa zamanla özelliğini kaybeden plastik klipsler patır patır dökülüyorlar.
Çok genç olursa da çok para harcayıp, istediğiniz gibi kurcalamaktan kaçınabilirsiniz. Satarken de zorluk yaşarsınız.

Alabiliyorsanız 2009-2014 arası çok aşırı pahalı olmayan ''Premium'' bir marka olmayan, atmosferik fiyat performans bir spor araç bakınız.Aklıma direk Fiesta Clio gibi araçların yüksek performanslı modelleri geliyor.

Edit:Fiesta Sport 1.6 120PS 2010, C2 VTS 125 PS, Suzuki Swift Sport 125, Fiesta ST 2.0 önce bu araçlardan başlayınız eğer kendinizi tamir bakım konusunda yetkin aşamasında olduğunuzda saydığınız araçlara geçiniz.
atmosferikte yapabilecegimiz pek birsey olmaz diye turbolara yoneldim acikcasi. atmosferiklerde ne yapabiliriz modifiye anlaminda.
 
atmosferikte yapabilecegimiz pek birsey olmaz diye turbolara yoneldim acikcasi. atmosferiklerde ne yapabiliriz modifiye anlaminda.
Dereceli egzantrik, intake kit(spor emme manifoldu, spor filtre), ITB(individual throttle body) kitleri, egzoz sisteminin değişmesi(spor egzoz, katalizör vs vs gibi) son olarak da yazılımla birlikte saydığım araçlardan +30/+50 bg'e kadar güçler alabilirsiniz ki atmosferikte bu kadar güç kazanmak kolay değil.:)

Araçların hafif olduğu da düşünülürse başlıkta yazılan araçlara rakip olmaması için bir nedenleri yok.Özellikle Avrupa'da Nurburgring'te Suzuki Swiftleri onlarca km pistte zorlayıp ringe kiralık veriyorlar.Siz de Avrupa'da olduğunuz için 2.0 ST Fiesta ve Swift Sport çok mantıklı olur bence.

Özellikle Almaya'daki ring kiralama firmalarına Swift Sport'u nasıl güçlendirebileceğinizi danışıp malzemelerini hazır bir şekilde alıp siz girişirsiniz.;)136 PS(1.6 VVT) lik olanları var Avrupa'da.

https://www.rent4ring.de/en/rentals-for-the-nordschleife.html


BTG'yi 8.38 dönmüş aşağıdaki arkadaş.

Başka bir arkadaş da Fiesta ST ile Nurb. dönüyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Dereceli egzantrik, intake kit(spor emme manifoldu, spor filtre), ITB(individual throttle body) kitleri, egzoz sisteminin değişmesi(spor egzoz, katalizör vs vs gibi) son olarak da yazılımla birlikte saydığım araçlardan +30/+50 bg'e kadar güçler alabilirsiniz ki atmosferikte bu kadar güç kazanmak kolay değil.:)

Araçların hafif olduğu da düşünülürse başlıkta yazılan araçlara rakip olmaması için bir nedenleri yok.Özellikle Avrupa'da Nurburgring'te Suzuki Swiftleri onlarca km pistte zorlayıp ringe kiralık veriyorlar.Siz de Avrupa'da olduğunuz için 2.0 ST Fiesta ve Swift Sport çok mantıklı olur bence.

Özellikle Almaya'daki ring kiralama firmalarına Swift Sport'u nasıl güçlendirebileceğinizi danışıp malzemelerini hazır bir şekilde alıp siz girişirsiniz.;)136 PS(1.6 VVT) lik olanları var Avrupa'da.

https://www.rent4ring.de/en/rentals-for-the-nordschleife.html


BTG'yi 8.38 dönmüş aşağıdaki arkadaş.

Başka bir arkadaş da Fiesta ST ile Nurb. dönüyor.
Swift sport var burada, modifiye parcalari bulunur mu biraz arastiracam. tavsiye icin tesekkurler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
açıkçası eğer önceki 1 serisi deneyiminizden sıkılmadıysanız size tavsiyem 2.35 olacak. fiat 500 kadar küçük ve şehir içinde pratik olmasa da arkadan itiş olması ve harika dengesiyle haftasonunuzu keyifli hale getireceğinden eminim. Bahsi geçen modellerde benim tercihim cooper S olurdu çünkü sürüş keyfi ve modifiyeye uygunluğu 500 den öne çıkan özellikleri fakat 500 ün boyutları şehiriçinde çok büyük avantaj sağlayacak. Karar sizin :)
 
@inzfatih

Fiat 500 hiç kullanmadım bu yüzden bir yorum yapamam, fakat inceleme şansım olmuştu.. Şahsen tercihim Mini'den yana olurdu.
Mini Cooper GP ve JCW de kullanmadım fakat 3 yıllık bir Mini One (R56) deneyimim olmuştu. Şehir içinde kullanımı gerçekten konforsuz bir otomobil, direksiyonu aşırı sert. Bu sebeple rahat ve keyifli ulaşım konusunda asla tatmin etmeyecektir. Ki kullandığım One olmasına rağmen bu şekildeydi. JCW ve GP'de bu sertlik daha fazla problem olacaktır. Öte yandan hafta sonu otomobili olarak kullanılacağı için gayet keyifli bir tercih olacaktır. Çünkü bir otomobilden ziyade ufak bir carting edasında. Yol tutuşu ve hızlanması, o çıkardığı sesler gerçekten keyif verici, limitleri yüksek bir otomobil. Ancak yüksek limitte bir kontrol kaybında gerçekten korkutabiliyor. Tepki süresi bir sedana kıyasla çok daha kısa ve çok daha keskin. Ciddi refleks ve hızlı müdahale gerektiriyor. Kişisel tercihinizdir ancak One bile böyleyse, S JCW veya GP modifiyeye ihtiyaç duyulmayacak kadar keyifli arabalardır diye düşünüyorum. Son olarak kullandığım One'da ciddi bir soğutma problemi vardı. Öyle ki yazın motoru sıkıştırmadan yaptığım 20-25 dk'lık bir yolculukta veya trafikte bir tık daha uzun kalınca otomobilde dakikalarca fan çalışıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
@inzfatih

Fiat 500 hiç kullanmadım bu yüzden bir yorum yapamam, fakat inceleme şansım olmuştu.. Şahsen tercihim Mini'den yana olurdu.
Mini Cooper GP ve JCW de kullanmadım fakat 3 yıllık bir Mini One (R56) deneyimim olmuştu. Şehir içinde kullanımı gerçekten konforsuz bir otomobil, direksiyonu aşırı sert. Bu sebeple rahat ve keyifli ulaşım konusunda asla tatmin etmeyecektir. Ki kullandığım One olmasına rağmen bu şekildeydi. JCW ve GP'de bu sertlik daha fazla problem olacaktır. Öte yandan hafta sonu otomobili olarak kullanılacağı için gayet keyifli bir tercih olacaktır. Çünkü bir otomobilden ziyade ufak bir carting edasında. Yol tutuşu ve hızlanması, o çıkardığı sesler gerçekten keyif verici, limitleri yüksek bir otomobil. Ancak yüksek limitte bir kontrol kaybında gerçekten korkutabiliyor. Tepki süresi bir sedana kıyasla çok daha kısa ve çok daha keskin. Ciddi refleks ve hızlı müdahale gerektiriyor. Kişisel tercihinizdir ancak One bile böyleyse, S JCW veya GP modifiyeye ihtiyaç duyulmayacak kadar keyifli arabalardır diye düşünüyorum. Son olarak kullandığım One'da ciddi bir soğutma problemi vardı. Öyle ki yazın motoru sıkıştırmadan yaptığım 20-25 dk'lık bir yolculukta veya trafikte bir tık daha uzun kalınca otomobilde dakikalarca fan çalışıyordu.
konfor, izolasyon gibi onceligimiz yok, bu arac genelde ya sehir ici kisa mesafe yada haftasonu zevkine kullanilacagi icin sorun olmayacak. Araci alinca buyuk ihtimal ilk 1 sene modifiye yapmadan araci taniyacam, sonra neresini guclendirmeliyiz diyerek baslayacam. Dediginiz gibi hic modifiye etmesem de memnun edecektir diye dusunuyorum.
Aradigimiz arac 2.0 veya alti motor, performansli, piyasada modifiye yapilabilecek parcasi fazla olan cok eski yada cok yeni olmayacak bi arac.
 
açıkçası eğer önceki 1 serisi deneyiminizden sıkılmadıysanız size tavsiyem 2.35 olacak. fiat 500 kadar küçük ve şehir içinde pratik olmasa da arkadan itiş olması ve harika dengesiyle haftasonunuzu keyifli hale getireceğinden eminim. Bahsi geçen modellerde benim tercihim cooper S olurdu çünkü sürüş keyfi ve modifiyeye uygunluğu 500 den öne çıkan özellikleri fakat 500 ün boyutları şehiriçinde çok büyük avantaj sağlayacak. Karar sizin :)
235 alirsam butceyi biraz sarsacak :) ikinci arac icin fazla gelir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve 2jzihtiyar
Bence abarth 500 gayet mantıklı. Hem hoş tasarımı var, performansı gayet yeterli ve park ederken rahat bir araç. Avrupa'da çok sık gördüğüm için parça/modifiye işleri de oturmuştur diye düşünüyorum.
 
Daha şehirli birşey isterseniz smart FourTwo alıp hayabusa motoru takabilirsiniz. Bayağı fantastik olabilir :D
Ekleme: Mini çok mini değil açıkçası. Keyif faktörüne birşey diyemem lakin Fiat 500, Smart gibi araçların yanında bayağı büyük
 
Son düzenleme:
Daha şehirli birşey isterseniz smart FourTwo alıp hayabusa motoru takabilirsiniz. Bayağı fantastik olabilir :D
Ekleme: Mini çok mini değil açıkçası. Keyif faktörüne birşey diyemem lakin Fiat 500, Smart gibi araçların yanında bayağı büyük

smart cok kucuk, ne kadar kucuk arac istesemde o kadar kucuk isime yaramayacak, yaninda biri varken alisveris posetini sigdirmak zor oluyor.
fiat 500 ile mini arasinda fark var ama dediginiz kadar da fark yok bence.
timthumb.php
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen