Manuel olduğunu da yazdığıma göre başlıyorum, genellikle kişisel yorumlarımı yazıcam eklemek isteklerimi de zamanla eklerim. En çok kullandığım araba e90 olduğu için ona göre de değerlendiriyorum.
Arabayı alalı 5 ay oldu ve 3000 km ye yaklaşıyor. Kafamızda A3 almak hiç yoktu, @dthhasan abinin foruma fiyatları hakkında birkaç gönderi paylaşmasıyla başladı her şey kendisine teşekkür edeyim
.
C sınıfı, benzinli, bizi 5 yıl civarında üzmeyecek bir araba almak istiyorduk, babamın 0 alma isteğiyle Civic veya Golf düşünüyorduk. Civic istemediğim için sürekli yeni Corolla’daydı gözüm onun gelmesini bekliyordum açıkçası. Bir anda denk gelince A3 aldık, iyi yaptık diye düşünüyorum bakalım zaman ne gösterecek.
Teknik özellikler:
www.auto-data.net
*Ruhsatta 1313 kilo.
Donanım:
En boşu olduğunu düşünürsek gayet iyi ve bizim için yeterli.
Motor hakkında:
1.0 fındık kadar motoru var
. Açıkçası almadan önce devamlı motoru araştırdım, pek sorun yaşayana rastlamadım ama daha yeni motor ve çok fazla yok. Alırken 1.6 tdi mı alsak diye düşündük uzun uzun, babam dizel istemiyordu ve yürütme maliyeti aynıydı neredeyse, aldıktan sonra iyiki dizel almamışız dedim.
Sakin, düz yolda giderken 1500-2000 devirde( vites uyarılarına uyarak) rahatlıkla ilerleyebiliyorsunuz, 2000 devir üstünde tork arabayı yürütüyor zaten. Motor sessiz, üst devirlerde de 3 silindir homurtusunu duyuyorsunuz, hoş
.
Performans gayet yeterli, büyük ihtimal 1.6 tdi ile yürür kafa kafaya. Zaten yakıt tüketimini göz önünde bulundurursak fazla bile gidiyor bana göre.
Yakıt tüketimi:
3000 km ortalamam 6.0 litre. Ben çok fazla sıkışık trafiğe girmiyorum, girmiş olsam tahminim ortalama 7 olurdu. (Antalya)
Uzun yolda ortalama 5 olur, ben Antalya-Isparta, Isparta-Antalya arası tek kişi giderken 5.2 dönüşte 3.7 ortalama tutturdum. Yokuş mevzusu vs ikisinin ortalamasını alırsak gayet makul.
Şanzıman:
Bildiğimiz 6 ileri manuel, vites oranları güzel. Başlangıçta çok kemikliydi vites, şuan oturdu vitesler gayet güzel, geçişler net. Hala bazen 1. vitese kemikli geçiyor o da zamanla düzelir herhalde ya da öyledir belki bilemiyorum.
İç mekan:
Bir otomobilde iç mekan nasıl olsun istersin diye sorarlarsa direkt A3 ü örnek gösterebilirim. Ön göğüs yumuşak, kapı üstleri sert ama malzemelerin iyi oturtulmuş olması bunu telafi ediyor benim için. Bundan daha kaliteli bir iç mekan olarak e90’ı iyi bilirim, ondan pek aşağı kalır yanı yok trim sesleri dışında, oraya gelicem. Bir de e90'da ki malzemeler bir tık daha tok o da D sınıfı olmasından ötürü karşılaştırmak doğru olmaz.
3 kollu direksiyon çok güzel.
MMI gayet iç güdüsel çalışıyor, dokunmatik ekranları sevmiyorum, benim için önemli. Ekranın girdili çıktılı olması ayrı bir hava katıyor ekstra olarak.
Ek olarak ön camın bana yakın olmasını severim, A3 de öyle. A sütunu kalın bazen kör nokta olabiliyor bu yüzden, modern arabaların genel sorunu, Golfteki gibi ufak bir kelebek cam olabilirmiş. Sürüş sırasında kaputu da görebiliyorsunuz.
İç mekanda B sütunlarından trim sesleri gelmeye başladı, sıcaklar başladı onunla alakası olabilir ama geliyor sonuçta. Asıl sorun sağ tarafta oturan yolcu eğer bacağını orta konsolun oraya yaslarsa deli gibi ses yapıyor, ne hikmetse benim tarafta o kadar hassas değil daha tok.
Konfor-yalıtım-yol tutuş:
Konforu arkası torsiyon otomobiller arasında iyilerindendir. Torsiyon olduğunu nadir hissettiriyor genel olarak yumuşak bir süspansiyona sahip araba sönümlemesi güzel. Bunlarda ötürü virajda biraz yatıyor ama konfor-tutuş dengesi olmuş derim.
ESP tam kapatılamıyor (denemedim). Bazen hızlı dönmem gereken yerlerde arkasını bıraktığı oluyor(sürüklenme şeklinde) ESP devreye girmiyor, ESP üzerine kurulmuş bir otomobil değil. Bu konuda platform ortaklarından daha üstün bir otomobil olduğunu düşünüyorum. Lastiklerin Primacy 3 olduğunu da göz önünde bulundurursak işini iyi yapıyor. Direksiyon hissiz fakat gayet memnunum.
Yalıtımı çok iyi, en çok lastik sesi duyuluyor. Hızını hissettirmiyor Sinan abi ve And abinin testlerde dediği gibi, bunun yalıtımdan olduğunu düşünüyorum. Özellikle bagajı kurcaladığım da yalıtım için kullandıkları malzemeleri görünce parasının hakkını veriyor diyorum.
3 silindirlilerin kabini titretmesi meşhurdur A3'de çoğunlukla titremiyor. Motor soğukken bazen 1 saniyelik titreşimler oluyor arada. Giderken de titreme olmuyor ama yüklenince hafif hafif titretiyor, o da olsun sorun değil.
Anahtarsız çalıştırma çok iyi çalışıyor ama arabayı yıkarken sürekli kilitleyip açıp duruyorum bu da eksisi olsun.
Daha iyi olabilirdi dediklerim:
Ön farlar tamamen xenon ama ampulleri çok fazla beyaz olduğundan aydınlatma vasat geliyor bana, daha iyi bir ampulle değiştirmek lazım heralde. Benim için yeterli ama @yaso kısanın menzilini beğenmedi, kişiden kişiye değişir, uzunların menzilini ikimiz de beğenmedik. Neyse halojenden iyidir
.
Far yıkama olsa iyi olurdu.
Ön cam yıkama suyu 3*3 toplam 6 tane düz su fışkırtıyor. Onun yerine geniş şekilde atan zımbırtılıdan olsaydı daha hoş olurdu, bu da iyi.
Saklama gözü az, kapı içi torpido ve kolçak yeterli ama gözlüklük yok ve ne varsa bardaklığa atıyorum genelde(anahtar telefon cüzdan gibi). Sağ ön koltuğun altındaki çekmece güzel.
Arkada kol dayama yok.
Geri vitese takınca sağ aynanın aşşağı inmesi otm katlanır ayna almassanız gelmiyor, bu donanım Golf de standart diye biliyorum. Gizli özellikle açılıyor diyolar da alıştık artık.
Diğer arabalarda nasıl bilmiyorum, eğer Bluetooth ile müzik dinlersem ses seviyesi radyoya göre düşük oluyor, örneğin radyoda 100'se bunda 75-80'de kalıyor ses seviyesi.
Eğer bütün kapılar kapalı ve bir kapı kapatacaksanız genelde zor kapanıyor biraz sert kapatmak lazım. İnince sorun değil de binince genelde 2. seferde kapatıyorum sürücü kapısını.
Sinyal kolu şerit değiştirmelik kullanınca geri ortaya geliyor, keşke komple öyle olsaydı. Tam sinyal verince direksiyonu her attığın turda çıt sesi geliyor.
Biraz uzun oldu, unuttuğum da vardır fotoğraf da belki daha sonra eklerim. Genel olarak memnunum, soruları da yanıtlarım.
Arabayı alalı 5 ay oldu ve 3000 km ye yaklaşıyor. Kafamızda A3 almak hiç yoktu, @dthhasan abinin foruma fiyatları hakkında birkaç gönderi paylaşmasıyla başladı her şey kendisine teşekkür edeyim

C sınıfı, benzinli, bizi 5 yıl civarında üzmeyecek bir araba almak istiyorduk, babamın 0 alma isteğiyle Civic veya Golf düşünüyorduk. Civic istemediğim için sürekli yeni Corolla’daydı gözüm onun gelmesini bekliyordum açıkçası. Bir anda denk gelince A3 aldık, iyi yaptık diye düşünüyorum bakalım zaman ne gösterecek.
Teknik özellikler:

2018 Audi A3 Sportback (8V, facelift 2016) 30 TFSI (116 bg) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
Audi A3 Sportback (8V, facelift 2016) 30 TFSI (116 bg) Hatchback 2018 2019 2020 | Teknik özellikler, Yakıt tüketimi, Boyutlar, 116 bg, 206 km/saat, 128 mph, 0-100 km/saat: 9.9 saniye, 0-60 mph: 9.4 saniye, 5.0-5.1 Lt/100 km, 47.04 - 46.12 US mpg, 56.5 - 55.39 UK mpg, 20 - 19.61 km/Lt


*Ruhsatta 1313 kilo.
Donanım:
En boşu olduğunu düşünürsek gayet iyi ve bizim için yeterli.

Motor hakkında:
1.0 fındık kadar motoru var

Sakin, düz yolda giderken 1500-2000 devirde( vites uyarılarına uyarak) rahatlıkla ilerleyebiliyorsunuz, 2000 devir üstünde tork arabayı yürütüyor zaten. Motor sessiz, üst devirlerde de 3 silindir homurtusunu duyuyorsunuz, hoş

Performans gayet yeterli, büyük ihtimal 1.6 tdi ile yürür kafa kafaya. Zaten yakıt tüketimini göz önünde bulundurursak fazla bile gidiyor bana göre.
Yakıt tüketimi:
3000 km ortalamam 6.0 litre. Ben çok fazla sıkışık trafiğe girmiyorum, girmiş olsam tahminim ortalama 7 olurdu. (Antalya)
Uzun yolda ortalama 5 olur, ben Antalya-Isparta, Isparta-Antalya arası tek kişi giderken 5.2 dönüşte 3.7 ortalama tutturdum. Yokuş mevzusu vs ikisinin ortalamasını alırsak gayet makul.
Şanzıman:
Bildiğimiz 6 ileri manuel, vites oranları güzel. Başlangıçta çok kemikliydi vites, şuan oturdu vitesler gayet güzel, geçişler net. Hala bazen 1. vitese kemikli geçiyor o da zamanla düzelir herhalde ya da öyledir belki bilemiyorum.
İç mekan:
Bir otomobilde iç mekan nasıl olsun istersin diye sorarlarsa direkt A3 ü örnek gösterebilirim. Ön göğüs yumuşak, kapı üstleri sert ama malzemelerin iyi oturtulmuş olması bunu telafi ediyor benim için. Bundan daha kaliteli bir iç mekan olarak e90’ı iyi bilirim, ondan pek aşağı kalır yanı yok trim sesleri dışında, oraya gelicem. Bir de e90'da ki malzemeler bir tık daha tok o da D sınıfı olmasından ötürü karşılaştırmak doğru olmaz.
3 kollu direksiyon çok güzel.
MMI gayet iç güdüsel çalışıyor, dokunmatik ekranları sevmiyorum, benim için önemli. Ekranın girdili çıktılı olması ayrı bir hava katıyor ekstra olarak.
Ek olarak ön camın bana yakın olmasını severim, A3 de öyle. A sütunu kalın bazen kör nokta olabiliyor bu yüzden, modern arabaların genel sorunu, Golfteki gibi ufak bir kelebek cam olabilirmiş. Sürüş sırasında kaputu da görebiliyorsunuz.
İç mekanda B sütunlarından trim sesleri gelmeye başladı, sıcaklar başladı onunla alakası olabilir ama geliyor sonuçta. Asıl sorun sağ tarafta oturan yolcu eğer bacağını orta konsolun oraya yaslarsa deli gibi ses yapıyor, ne hikmetse benim tarafta o kadar hassas değil daha tok.
Konfor-yalıtım-yol tutuş:
Konforu arkası torsiyon otomobiller arasında iyilerindendir. Torsiyon olduğunu nadir hissettiriyor genel olarak yumuşak bir süspansiyona sahip araba sönümlemesi güzel. Bunlarda ötürü virajda biraz yatıyor ama konfor-tutuş dengesi olmuş derim.
ESP tam kapatılamıyor (denemedim). Bazen hızlı dönmem gereken yerlerde arkasını bıraktığı oluyor(sürüklenme şeklinde) ESP devreye girmiyor, ESP üzerine kurulmuş bir otomobil değil. Bu konuda platform ortaklarından daha üstün bir otomobil olduğunu düşünüyorum. Lastiklerin Primacy 3 olduğunu da göz önünde bulundurursak işini iyi yapıyor. Direksiyon hissiz fakat gayet memnunum.
Yalıtımı çok iyi, en çok lastik sesi duyuluyor. Hızını hissettirmiyor Sinan abi ve And abinin testlerde dediği gibi, bunun yalıtımdan olduğunu düşünüyorum. Özellikle bagajı kurcaladığım da yalıtım için kullandıkları malzemeleri görünce parasının hakkını veriyor diyorum.
3 silindirlilerin kabini titretmesi meşhurdur A3'de çoğunlukla titremiyor. Motor soğukken bazen 1 saniyelik titreşimler oluyor arada. Giderken de titreme olmuyor ama yüklenince hafif hafif titretiyor, o da olsun sorun değil.
Anahtarsız çalıştırma çok iyi çalışıyor ama arabayı yıkarken sürekli kilitleyip açıp duruyorum bu da eksisi olsun.
Daha iyi olabilirdi dediklerim:
Ön farlar tamamen xenon ama ampulleri çok fazla beyaz olduğundan aydınlatma vasat geliyor bana, daha iyi bir ampulle değiştirmek lazım heralde. Benim için yeterli ama @yaso kısanın menzilini beğenmedi, kişiden kişiye değişir, uzunların menzilini ikimiz de beğenmedik. Neyse halojenden iyidir

Far yıkama olsa iyi olurdu.
Ön cam yıkama suyu 3*3 toplam 6 tane düz su fışkırtıyor. Onun yerine geniş şekilde atan zımbırtılıdan olsaydı daha hoş olurdu, bu da iyi.
Saklama gözü az, kapı içi torpido ve kolçak yeterli ama gözlüklük yok ve ne varsa bardaklığa atıyorum genelde(anahtar telefon cüzdan gibi). Sağ ön koltuğun altındaki çekmece güzel.
Arkada kol dayama yok.
Geri vitese takınca sağ aynanın aşşağı inmesi otm katlanır ayna almassanız gelmiyor, bu donanım Golf de standart diye biliyorum. Gizli özellikle açılıyor diyolar da alıştık artık.
Diğer arabalarda nasıl bilmiyorum, eğer Bluetooth ile müzik dinlersem ses seviyesi radyoya göre düşük oluyor, örneğin radyoda 100'se bunda 75-80'de kalıyor ses seviyesi.
Eğer bütün kapılar kapalı ve bir kapı kapatacaksanız genelde zor kapanıyor biraz sert kapatmak lazım. İnince sorun değil de binince genelde 2. seferde kapatıyorum sürücü kapısını.
Sinyal kolu şerit değiştirmelik kullanınca geri ortaya geliyor, keşke komple öyle olsaydı. Tam sinyal verince direksiyonu her attığın turda çıt sesi geliyor.
Biraz uzun oldu, unuttuğum da vardır fotoğraf da belki daha sonra eklerim. Genel olarak memnunum, soruları da yanıtlarım.
Moderatör tarafında düzenlendi: