Selamlar,
Forum herkese hayırlı olsun. Konu açma denemesine buradan başlayalım...
Uzun süre düz vites 2007 model atmosferik 1.2 opel corsa kullandıktan sonra, araba gündemini takip etmekten ve kullanmaktan soğudum desem yeridir.Neden olarak gitmemesi ve çok yakmasını söyleyebilirim.
Hangi marka/model olursa olsun 5 kapılı araçların tasarımın aynı modelin 3 kapılı versiyonunun yanında sönük kaldığını düşündüğüm için özellikle 3 kapı bir araç arıyordum.
Bunun dışında artık şehir içinde düz vites çekilmez hale gelmişti. Daha önce 94civic ex, 2003 focus sport trend, alfa romeo 156 gibi sportif ve tasarımı zamanına göre hoş araçlar kullandığım için bu opelden kurtulma zamanı gelmişti.
Maslak Doğuş'ta gezinirken Seat Ibiza FR'ı ilk orada farkettiğimde ve özelliklerini inceleyince "tamam budur" dedim ve ilan karıştırmaya başladım.
Malesef zamlar geldikten sonra bu işe giriştiğim için temiz Cupra'lar 55'ten aşağı yoktu, sıfır zaten ya yoktu ya da 60k üstü fiyattaydı.
Neyse uzatmayalım, Antalya'da bir doktordan 18000km'de 2013 temmuz çıkışlı bu aracı bulunca gidip aldım.
Araç stock oğlu stock vaziyettydi. (Temsili resim)

İlk iş hoparlör sayısını 6ya çıkartmak, plaka altı, ayna kaplama, kırmızı fren kaliperleri,cam filmi,plaka gibi kozmetik detayları halletmek oldu.
Ama aracın jantları hem küçük görünüyordu, hem de yaylarından dolayı "leylek" tabir edilen durumdaydı.

Cupra jantı aradım ama 3000tl gibi fiyatlar çekilince bir önceki kasaya ait 17" FR jantlarından edindim, bence oldu çünkü yandan bakınca makyaj öncesi kasa ile bunun bir farkı bulunmuyor...
Lastik olarak da ölçülerden dolayı çok kısıtlı seçenekler arasından 215-40-17 dunlop sportmaxx alıp, Avek'te "aksesuar sizden işçilik bizden" kampanyasından faydalanıp garantili, servis onaylı 30mm düşme yapan Eibach (prokit olmalı) yayları,jantları ve lastikleri ayarladım.
Arada senelerin birikimi ile bir anda onu da yapayım şunu da yapayım derken, uygun fiyatlı diye fiber marşpiyer ve spoiler taktırdım ama ilerleyen vakitte gözüme hoş gelmemeye başladı ve marşpiyerleri çıkarttım.


Son olarak İlker Kemal'e götürüp mercekli bi-xenon uygulaması yaptırdım.




Yapılacak işler bitmez aslında ama
şimdilik bu durumda :


4 kere uzun yol yaptım 2000 x 4 şeklinde, klima açık ve 100km civarında ortalama ile 6.5 yakıyor, şehir içi,yokuş,trafik vs hiçbir sorun çıkartmadı şu an 41000km'de.
Aslında aracı koyu metalik sarıya çevirmek isterim ama çok zor iş malesef...

Vakti gelince ayrılmak zor olacak gibime geliyor keza, böyle giden ve görünen başka bir araç almak istesem kesenin ağzını bir hayli açmam gerekecek.






Forum herkese hayırlı olsun. Konu açma denemesine buradan başlayalım...
Uzun süre düz vites 2007 model atmosferik 1.2 opel corsa kullandıktan sonra, araba gündemini takip etmekten ve kullanmaktan soğudum desem yeridir.Neden olarak gitmemesi ve çok yakmasını söyleyebilirim.
Hangi marka/model olursa olsun 5 kapılı araçların tasarımın aynı modelin 3 kapılı versiyonunun yanında sönük kaldığını düşündüğüm için özellikle 3 kapı bir araç arıyordum.
Bunun dışında artık şehir içinde düz vites çekilmez hale gelmişti. Daha önce 94civic ex, 2003 focus sport trend, alfa romeo 156 gibi sportif ve tasarımı zamanına göre hoş araçlar kullandığım için bu opelden kurtulma zamanı gelmişti.
Maslak Doğuş'ta gezinirken Seat Ibiza FR'ı ilk orada farkettiğimde ve özelliklerini inceleyince "tamam budur" dedim ve ilan karıştırmaya başladım.
Malesef zamlar geldikten sonra bu işe giriştiğim için temiz Cupra'lar 55'ten aşağı yoktu, sıfır zaten ya yoktu ya da 60k üstü fiyattaydı.
Neyse uzatmayalım, Antalya'da bir doktordan 18000km'de 2013 temmuz çıkışlı bu aracı bulunca gidip aldım.
Araç stock oğlu stock vaziyettydi. (Temsili resim)

İlk iş hoparlör sayısını 6ya çıkartmak, plaka altı, ayna kaplama, kırmızı fren kaliperleri,cam filmi,plaka gibi kozmetik detayları halletmek oldu.
Ama aracın jantları hem küçük görünüyordu, hem de yaylarından dolayı "leylek" tabir edilen durumdaydı.

Cupra jantı aradım ama 3000tl gibi fiyatlar çekilince bir önceki kasaya ait 17" FR jantlarından edindim, bence oldu çünkü yandan bakınca makyaj öncesi kasa ile bunun bir farkı bulunmuyor...
Lastik olarak da ölçülerden dolayı çok kısıtlı seçenekler arasından 215-40-17 dunlop sportmaxx alıp, Avek'te "aksesuar sizden işçilik bizden" kampanyasından faydalanıp garantili, servis onaylı 30mm düşme yapan Eibach (prokit olmalı) yayları,jantları ve lastikleri ayarladım.
Arada senelerin birikimi ile bir anda onu da yapayım şunu da yapayım derken, uygun fiyatlı diye fiber marşpiyer ve spoiler taktırdım ama ilerleyen vakitte gözüme hoş gelmemeye başladı ve marşpiyerleri çıkarttım.


Son olarak İlker Kemal'e götürüp mercekli bi-xenon uygulaması yaptırdım.




Yapılacak işler bitmez aslında ama
şimdilik bu durumda :


4 kere uzun yol yaptım 2000 x 4 şeklinde, klima açık ve 100km civarında ortalama ile 6.5 yakıyor, şehir içi,yokuş,trafik vs hiçbir sorun çıkartmadı şu an 41000km'de.
Aslında aracı koyu metalik sarıya çevirmek isterim ama çok zor iş malesef...

Vakti gelince ayrılmak zor olacak gibime geliyor keza, böyle giden ve görünen başka bir araç almak istesem kesenin ağzını bir hayli açmam gerekecek.





