Merhabalar. 22/03/2019 tarihinde sıfır almış olduğum 50 lik motosikletimi tam tamına 1500km de 28/05/2019da tanıtmak icin yazıyorum.
Yakıt gidiş bir yana en önemli özelliği sigorta ve vergi istemiyor oluşu ve B ehliyetiyle kullanılabilmesi. Beni kendine çeken en önemli konu ehliyet olayı zaten. (Bir çok kez çevirmeye girdim hiç bir konuda sıkıntı yok.)
Şimdi konuya dönersek işi hız olan insanın alacağı motor değil. 60 65 km gösterge deki hızla sağdan yavaş yavaş akıp okuluna, işine gitmek isteyen için birebir. 20 lirayla 120 km yapıyordum. Yaklaşık 2.8 2.9 litre benzin yapıyor. Şuanda niye 100km yaptığımı gösterecek resim aşağıda mevcut olacak.
Motorumuzun tabiri caizse cucuk kadar pistonu, subapı, karbüratörü var. Ancak internette 300 liraya satılan bazen birebir uyumlu bazen çok azicik traslatilmasi gereken, içinde piston, üst kapak, silindir olan basit bir setle 100 lük veya 110 luk yapabiliyorsunuz. Yanında on arka dişli de değiştirdiğiniz zaman motorun bambaşka bir hal aldığı söyleniyor. Birebir deneyimim yok ama yakında olabilir bilmiyorum.
1500km nin yüzde 40 civarına iki kişi yapmışımdır, çok aman aman sorun yasamadim soracak olanlara şimdiden bilgi. Ama ne kadar sorun yok desem de gitmiyor yani bunu aklınızda bulundurunuz.
Kronik sorunlarına gelirsek ilk 500 km içinde ilk bakıma kadarki yağı çok dandik. Keşke alırken direk degistirseydim diye düşünüyorum. Farım patladı değişti. Subaplar kendini biraz gevsetti çok hafif bir subap ayarı yapıldı. Başka da bir sıkıntı yaşamadım. Antalyada yaşadığım için 15 40 4t yağ koyduk her zaman. 100 km sonra yağ değişimim geliyor, 15 50 ye gecicem çünkü hava çok sıcak.
Parası olana sıkıntı değil ama bütçesi olmayana lastikler çok dandik, dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Bir iki fotoğraf ve kapanış yapalım. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım.




Son resimdeki filtrem iz 20 km menzil kisaltti ama ses ve ilk kalkista ki boğulma olarak baya hoşuma gidiyor. 32mm açık hava filtresi L borulu olarak N11 den aldım 20 liraya.
Yakıt gidiş bir yana en önemli özelliği sigorta ve vergi istemiyor oluşu ve B ehliyetiyle kullanılabilmesi. Beni kendine çeken en önemli konu ehliyet olayı zaten. (Bir çok kez çevirmeye girdim hiç bir konuda sıkıntı yok.)
Şimdi konuya dönersek işi hız olan insanın alacağı motor değil. 60 65 km gösterge deki hızla sağdan yavaş yavaş akıp okuluna, işine gitmek isteyen için birebir. 20 lirayla 120 km yapıyordum. Yaklaşık 2.8 2.9 litre benzin yapıyor. Şuanda niye 100km yaptığımı gösterecek resim aşağıda mevcut olacak.
Motorumuzun tabiri caizse cucuk kadar pistonu, subapı, karbüratörü var. Ancak internette 300 liraya satılan bazen birebir uyumlu bazen çok azicik traslatilmasi gereken, içinde piston, üst kapak, silindir olan basit bir setle 100 lük veya 110 luk yapabiliyorsunuz. Yanında on arka dişli de değiştirdiğiniz zaman motorun bambaşka bir hal aldığı söyleniyor. Birebir deneyimim yok ama yakında olabilir bilmiyorum.
1500km nin yüzde 40 civarına iki kişi yapmışımdır, çok aman aman sorun yasamadim soracak olanlara şimdiden bilgi. Ama ne kadar sorun yok desem de gitmiyor yani bunu aklınızda bulundurunuz.
Kronik sorunlarına gelirsek ilk 500 km içinde ilk bakıma kadarki yağı çok dandik. Keşke alırken direk degistirseydim diye düşünüyorum. Farım patladı değişti. Subaplar kendini biraz gevsetti çok hafif bir subap ayarı yapıldı. Başka da bir sıkıntı yaşamadım. Antalyada yaşadığım için 15 40 4t yağ koyduk her zaman. 100 km sonra yağ değişimim geliyor, 15 50 ye gecicem çünkü hava çok sıcak.
Parası olana sıkıntı değil ama bütçesi olmayana lastikler çok dandik, dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Bir iki fotoğraf ve kapanış yapalım. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım.




Son resimdeki filtrem iz 20 km menzil kisaltti ama ses ve ilk kalkista ki boğulma olarak baya hoşuma gidiyor. 32mm açık hava filtresi L borulu olarak N11 den aldım 20 liraya.