Parçaları göz gördüyse yağ-filtre bakımında hata ihtimali yok denecek kadar azdır zaten. Arkadaşın usta da akrabasıymış zaten işçiliği de 50tl anca almıştır. 200-250 ye yağ 100e de filtreler toplansa içe sinmeyecek bi bakım olmaz400 TL’ye bakım iyiymiş valla. Sadece yağ zaten 200-250, bunun işçiliği de var, diğer parçaları da. Hayret ediyorum bu kadar ucuza yaptırılan bakımları, nasıl siniyor içinize?
400 TL’ye bakım iyiymiş valla. Sadece yağ zaten 200-250, bunun işçiliği de var, diğer parçaları da. Hayret ediyorum bu kadar ucuza yaptırılan bakımları, nasıl siniyor içinize?
Aklınızda soru işareti kalmıyor mu hiç? Yani, serviste 1000 küsur lira olan şey, burada neden böyle diye. Tamam, servis fiyatları her zaman şişirilir, ama aracınızda da elden geçmeyen bir şey kalmaz. Üstüne de, her şey orijinal olur. O anlamda dedim. Başıma talihsiz bir olay gelmişti, ateşleme sorunuyla alakalı. Bunu dışarıda yaşamış olsam, üstüne düşmezlerdi bile. Ama servis, sorunu tespit edip, derhal müdahale sağladı ve oluşabilecek büyük hasarlara engel oldu.Fiyatları yanlış hatırlıyor olabilirim ama,270 kadar yağ 30-30 iki filtre 70 de bir filtre idi bu şekilde kalmış aklımda,aralarında diğerlerinden daha pahalı bir filtre var yağ filtresi olabilir.Bu şekilde 400 lira yapıyor,içime sinmemesi gereken nokta ne oluyor?
Sanayide yeterince gezmemişsiniz. Umarım gezmenizde gerekmez. Yeterince gezip, haşır neşir olsanız, lanet olsun 700 lirasına derdiniz.Servis fiyatları şişirilir çok zayıf bir tabir,tam olarak 400 liraya yaptırdığım işin aynısını 1100 liraya yapıyorlar.Elden geçmeyen bişey nedir ki ? 2-3 dükkanı gezersin kim neyden anlıyorsa kontrol eder,servislerde kontrol edenler de insan sanayideki de.Şahsen birşeyi kontrol etmek için 700 lira vermezdim.
Sanayide yeterince gezmemişsiniz. Umarım gezmenizde gerekmez. Yeterince gezip, haşır neşir olsanız, lanet olsun 700 lirasına derdiniz.
Yanlış değerlendiriyorsunuz. Mevzu sıfır arabada sorun çıkma olasılığından çok, sağlıklı aksamların bozulması...Lanet edicek kadar büyük problemler çıkarma potansiyeli varsa 0 araçların 5500 küsür kilometrelerde,bize de ders olur bisikletle gezeriz artıkGenel bir düşününce hak verdim, bahsettiğiniz kadar ciddi problemler çıkıyorsa genel kontrolün faydası vardır o halde.
i30 un cam tavandan ses geliyordu ve tavan döşemesi ıslanıyordu. cam tavan oturma noktasında çatlak tespit ettiler kendileri değiştirdi. diğer ürünler genelde kozmetik olarak soyulma ve solmaya bağlı değişti.Yağ olarak Castrol Edge idi sanırım sarımtrak bir rengi vardı hayal meyal hatırlıyorum.Onun dışında 2 filtre tamdı fakat polen filtresi(klima için olan yanlış ise düzeltin) standardından bir santim kadar daha kalındı,yine de takmayı başardı usta.400'e halletmemin sebebini ustam anneannemin dayısının torununun kocası (what?) olduğu için olabileceğini düşünüyorum.
yehanohaa dediğiniz gibi hareket edebilirler ama ben kısa ve uzun far ampullerimi gelecek hafta ledler ile değiştireceğim,bu değişimin ardından ileriki dönemlerde elektrik konusunda bir problem çıkarırsa garantiye alacaklarını sanmam.Merak ettiğim bir konu var siz araçlarınızda değiştirdiğiniz bu parçaları neden değiştirdiniz acaba ?
3 yaş üstüne her yerde indirim var garanti bittiği için. Egeada garanti 5 yıl muhtemelen bunlarda bakım konusunda 5 yaş üstünde ucuz olur. Bundan 4 5 yıl önce 1.3 multijete 270tl ye bakım yaptırırken şimdi 1.4 fire için bin tl üstü fiyatlardan bahsediliyor. Ama fiatta bakım fiyatları servislere bağlıymış şuan 700e yaptıran da var 1200e yaptıran da var. Bizim servis tanıdık bakalım önümüzdeki yıl nisanda yıllık bakıma girecek anca km periyodu 20bin olduğu için. Zaten o zaman yazarım forumda da ne dediklerini. Abimin çalıştığı şirketin araçları da hep fiat olduğu için oranın arabası diyip %15 iskonto alabiliyor, ya da biz aracı alırken 3 yıllık %10 indirim hakkı da almıştık bakım için. Ama genel olarak söylentiler pahalı olduğu yönünde@Toprak38 panpa bizim buradaki Özakıncılar Otomotiv'de Fiat grubu 3 yaş araçlar için Klima bakımı+pasta cila 200TL, periyodik bakım bakımlarda vs baya indirimler vardı. Sizin oradaki servislerde de var mı bu? Yoksa bizim buradaki Fiat batma eşiğinde ondan mı böyle politika sergiliyor yoksa
Konuyla alakalı olarakta her 10.000 km ne zaman dolarsa o zaman yaptırıyorum.. En son bakımda yağ+filtre sadece 400 küsür gibi bir şey tutmuştu. Üstüne 4 balata vs değiştirmiştik.
Duygu tercümanı yorum.Yanlış değerlendiriyorsunuz. Mevzu sıfır arabada sorun çıkma olasılığından çok, sağlıklı aksamların bozulması...
Çok basit bir işlem olan yağ değişim işlemi bile doğru düzgün yapılmıyor. (İstisnalar kaideyi bozmaz.)
Bu işlemleri sanayide yaptıracaksanız, her detaydan biraz anlamanız gerekiyor. Kusura bakmayın 400 TL verdim herşeyi oldu demekle olmuyor maalesef. Yazdığınız mesajlarda hangi yağın kullanıldığını, hangi marka filtrelerin takıldığını vs. bile bilmiyorsunuz.(Ki filtrenin biri uydurulmuş.)
En basit yağ değişim işlemi dedik. Aracınızın Karter + Filtre yağ kapasitesi ne kadar, katalogtan bakıp ustayı yağı koyarken defalarca uyardınız mı? Çünkü uyarmak gerekiyor. (Hoş uyarıncada bir sinirleniyorlar genelde.) Örneğin, 3.2 Litre yağ kapasitesi olan araca 4 litrelik şişeyi boşaltıyor hepsi pek umrunda olmadan. Fazla yağ ile yağ pompasını ele almak çok sürpriz sayılmaz... Ya da 10 liralık karter tapasını değiştirilmeyip geriye takılması... Yağ filtresi oldukça önemli bir parça hangi marka filtre takıldı... Bir çoğu tapayı açıyor iyice süzülmeden hop boşaldı yağ diyip geri takıyor... Yağın yarısı hala araçta, ondan sonra yarısı eski, yarısı yeni yağ... Aynen arabanın yağı yenilendi(!)... Bakın çok basit bir yağ değiştirme işinden bahsediyoruz.
Veya yine basit ama önemli bir konu, somunların, parçaların sıkılması gereken tork değerleri? Bu karter tapası olur, beklenmedik bir somun olur, buji olur vs... Katalogta yazan tork değerine göre mi sıkılacak, ustanın gücü yettiği kadar mı?
Böyle ufak tefek gözüken bir çok şeyin tek tek size sıkıntı olarak dönme ihtimali var. Düzgün yerine takılmamış veya sızıntı yapan bir karter tapasından yağ kaçıran aracın ne sıfırlığı önemli, ne kilometresi...
İşin özü;
Ben şahsen sıfır aldığım ve garantisi olan bir aracım için asla böyle bir yol izlemezdim. (Tüm bakımlarını sanayide yaptıran veya kendi yapan biriyim. Çünkü aracım 15 yaşında.)
Bunu yapıyorsanızda her detayıyla tek tek ilgilenmeli kontrol etmelisiniz. Gerektiği yerde aracın başında sizde çalışmalı, usta(!)ların kontrol etmeye erindiği yerleri siz kontrol etmelisiniz. Bir de "ne gerek var?", "Yok ya buna birşey olmaz..", "Bu arabalarda bunlar ömürlük, ömürlükk arkana bakma" ve türevleri cümleler kuruluyorsa özellikle o noktaların üzerine düşüp araştırın. Geçen biri bana hidrolik yağının ömürlük olduğunu savunuyordu mesela...
Maalesef sanayide durum bunlardan ibaret![]()