Pedallara basarken, topuğun yerde mi oluyor hava da mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan At
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Pedallara basarken, topuğun yerde mi oluyor hava da mı?

  • Yerde

    Kullanılan: 29 76.3%
  • Havada

    Kullanılan: 9 23.7%

  • Kullanılan toplam oy
    38
Gaz fren yerde, debriyaj havada. Frende ve gazda topuk havada olursa kontrol zorlaşıyor ani hareketler artıyor.
 
Ben deneiyaj eğer havadaysa temiz bir kalkış yapmıyorum, kavramaya kadar yerd etutup sonra havaya kalkıyor topuğum da, ama öoğunlukla hep yerde oluyor bunu nadiren yapıyorum öyle alışmışım, harbi merak ediyodum sağolun.
 
Araç otomatik, gaza yerde basarım ama frene az da olsa havada bastığım oluyor. Özellikle cruise control açıksa.
 
Normal kullanımda topuk yerde performanslı kullandımda ise karışık gidiyor çünkü bazen gaz fren arası değişikliği çok hızlı yapmak gerekiyor o durumda topuktan çekmek bilekten çekmeye oranla daha uzun sürüyor ama eğer yol açıksa ve fren gaz değişimi çok ani hamleler de değilse topuktan daha mantıklı kısacası: topuktan kullanmak konfor için çok daha iyi.

Fakat performanslı kullanım için her aracın oturuş pozisyonuna, kişinin kol bacak oranına pedallar arası mesafeye göre değişir, güzel bir soru.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At
Sağ ayağın topuğu gaz fren ortasına ama frene daha yakın biyere sabit olur bende. Debriajda zaten yerde yapamayız paspas takılır bi çok arabada. He topuğu sürtmeden basabiliyosan sıkıntı yok :D

En güzeli nası rahat ediyosan öyle kullanmak. Gerektiğinde fren debriaja yüklenecek herhangi bi pozisyon uygundur bana göre
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
 
Son düzenleme:
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Ani ve güçlü olması zamanlar, refleks anında vs zaten kalkık oluyor.
 
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Bilimsel bir yorum demek ki doğru yapıyor muşum, ama uzun yolcuklarda topuktan vermek daha iyi olur herhalde çünkü C.Control yoksa yorar. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Kucuk fren hareketleri ve dengeli gaz gibi kullanim sekillerinde topugun yerden destek almasi surusu daha stabil hale getirir. Bu kural ayaklar havadayken surus yapmaya kendini alistirmamis, tecrubeli veya tecrubesiz herkesin guvenle surus yapabilecegi genel kabul gormus surus teknigidir. Topuktan destek almak fren ve gazda ki kucuk hareketlerde tam kontrol sagliyor. Topuk yere degerken gaza bastiginiz sirada fren yapmaniz gereken durumlarda topuktan dogru fren pedalina yonelmek, topuk havadayken ayaginizi tamamen kaldirip fren pedalina yonelmekten fiziksel olarak da daha kolaydir ve vakit kaybi daha azdir.

Bununla beraber panik frende, fren pedalina tam kuvvet uygulanmasi gereken anlarda topuk yerden kesilirse tam guc uygulama imkani daha fazla olur.

Bence iyi bir surucu surus sartlarinin hepsine gore karsilasabilecegi tum yol durumlarina uygun pedal kullanimini karisik halde becerebilmeli. Bunu yapabilmek adina ideal surus pozisyonunu da ayarlamayi bilmeli.
 
Fren ve debriyaj pedalına topuk yerde basılmamalı. Bu durumda pedala aktarılabilecek max kuvvet daha düşük olacaktır. Topuk havada olmalı ki, baldırlardan destek alarak tüm ayak kuvvetini iletebilmelisin pedallara.

Bateri veya davul çalmış kişiler beni anlayacaktır. Kick denilen pedalda davulu topuk yerde kontrol edersen hem daha güçsüz vurursun hem çok kısa zamanda ayağın yorulur. Denemesi basit. Şu an oturduğunuz yerde topuğu yerde tutun, sadece ayak parmaklarının olduğu bölgeyi indirip kaldırın hızlı hızlı. 10-15 saniye sonra kaval kemiğinin yanında bir acı hissetmeye başlayacaksınız :)

Otomobil üzerinden örnek vereyim. Topuk yerde kullanmamız gerekseydi, "heel and toe" diye bir teknik olmazdı :)
Geçerli olduğu araba ae86 falan dediklerinin.Doğru ama nurburgringte 2,4 schumacher stilo kullanmıyoruz:D
 
Ayağım 46 numara, genelde topuk yerde basıyorum ama panik fren yapmam gerekirse frene tekme atarcasına çöküyorum. İdeal sürüş pozisyonu yakalanmamışsa ayağı ayarlamak epey zorlaşacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben deneiyaj eğer havadaysa temiz bir kalkış yapmıyorum, kavramaya kadar yerd etutup sonra havaya kalkıyor topuğum da, ama öoğunlukla hep yerde oluyor bunu nadiren yapıyorum öyle alışmışım, harbi merak ediyodum sağolun.
Bir gün benim arabayla tanıştırayım da sol topuğun yerde kalkışı bir dene :D @Munferit denedi, olmadı :) Sert debriyaj pedallarında topuğu yerde tutarsak kısa sürede bilek sakatlanır.

Yeni nesil araçlarda sürüş pozisyonu iyiyse sağ topuk yerde araba kullanmak mümkün olabiliyor. Çünkü tüm pedallar konfor amaçlı yumuşatılmış durumda. Eski araçlarda ise hissiyat çok farklı. Kendimden örnek vereyim: Orijinal GM balatalarım sertti, tam güç fren için topuğu yerden kaldırmam gerekiyordu. Şu an üzerindeki balatalar ise helva gibi, hemen frenin sonu geliyor; istesem topuk yerde tam güç freni yapabilirim. Eski araba alışkanlıklarından ötürü topuklar havada oluyor bende.
 
Bir gün benim arabayla tanıştırayım da sol topuğun yerde kalkışı bir dene :D @Munferit denedi, olmadı :) Sert debriyaj pedallarında topuğu yerde tutarsak kısa sürede bilek sakatlanır.

Yeni nesil araçlarda sürüş pozisyonu iyiyse sağ topuk yerde araba kullanmak mümkün olabiliyor. Çünkü tüm pedallar konfor amaçlı yumuşatılmış durumda. Eski araçlarda ise hissiyat çok farklı. Kendimden örnek vereyim: Orijinal GM balatalarım sertti, tam güç fren için topuğu yerden kaldırmam gerekiyordu. Şu an üzerindeki balatalar ise helva gibi, hemen frenin sonu geliyor; istesem topuk yerde tam güç freni yapabilirim. Eski araba alışkanlıklarından ötürü topuklar havada oluyor bende.
Ben yeni arabaların (daha doğrusu elektronik arabaların) gaz pedallarını sevmiyorum. Basma hissi falan oyuncak gibi geliyor. Gaz kelebeğini açtığımı hissedemiyorum. Şöyle yaylı ve telli olacak, hareketlerimi bire bir yansıtacak motora:p.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Ben yeni arabaların (daha doğrusu elektronik arabaların) gaz pedallarını sevmiyorum. Basma hissi falan oyuncak gibi geliyor. Gaz kelebeğini açtığımı hissedemiyorum. Şöyle yaylı ve telli olacak, hareketlerimi bire bir yansıtacak motora:p.
Tüm pedallarda hissizlik var ama beni de en çok gaz pedalı rahatsız ediyor telsizlerde. Herkeste tam tersi olurken ben egeadan favorite geçince dünya varmış diyorum :D saf hissiyat başka bişey yok
 
Debriyaj arabaya göre değişiyor mesela net hatırlıyorum corolla 2006 civarı olan kasasında topuğumu kaldırmadan direkt kullanabiliyordum. Ama megane 1 olsun, focus 2 olsun, focus 3.5 manuel olsun hep havada kullanıyorum galiba.
Gaz ve fren içinse genelde sakin kullanışta topuğum yerde ama gazlıyorsam havada oluyor.
Hiç düşünmemiştim bunu nereden aklına geldi eyyyy @MAYFA AYUU
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Toprak