KAPALI Otomobil seçimi ve stilo hk. kafam karışık

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Sonunda Corsa'mı 2500 masrafıyla 19500e verip yeni araç arayışına girdim, izlemem gereken 2 yol var;

20000e kadar araba alıp, aralıkta +25000 ekleyip 45000 civarı araba almak

Şu arkadaşı alıp 3 4 yıl yoluma devam etmek; https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-en-gosterisli-sinden-stilo-786792175/detay

Araba babamın tanıdığı birine aitmiş ama ilk defa görüyorum böyle bi araba, sorunları var mı arıza çıkartıyo mu bilmiyorum alınır mı sizce?
 
Detaylı okumanızı tavsiye ederim sonra aklınıza takılan bişey olursa sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırız @Munferit ile
 
Sonunda Corsa'mı 2500 masrafıyla 19500e verip yeni araç arayışına girdim, izlemem gereken 2 yol var;

20000e kadar araba alıp, aralıkta +25000 ekleyip 45000 civarı araba almak

Şu arkadaşı alıp 3 4 yıl yoluma devam etmek; https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-en-gosterisli-sinden-stilo-786792175/detay

Araba babamın tanıdığı birine aitmiş ama ilk defa görüyorum böyle bi araba, sorunları var mı arıza çıkartıyo mu bilmiyorum alınır mı sizce?
İlandaki araç saatli bomba.

Birincisi, skywindow. Bu zamana kadar her yıl düzenli olarak bakımları yapılmadıysa patlaktır. Patlamadıysa da sizin elinizde patlayacaktır. Daha iç mekana su sızıntıları filan da olur, onları patlamadan saymıyorum.

İkincisi lpg. Bu arabaların benzinlileri bile, lpg'nin sebep olabileceği bazı arızaları verebiliyor. Temel sebebi de zamanında Tempra&Tipo'ların yaşadığı gibi Tofaş ustalarının eline fazla gelişmiş bir araba olarak düşmesi. Bir de bu karmaşık ve iyi ellerde bakılmamış sistemin üstüne lpg yükü binince her yerinden sukoyveren bir araç haline gelir. (sukoyvermek sadece deyim değil, hakikaten devirdaimden veya hortumlardan su haznesinden filan sukoyverebilir :D) Bu arabaya 200k km'de motor yapılmış olması da benim bu söylediklerimi destekliyor. Çünkü Fiat 1.6 103hp motor çok sağlam bir bloğa sahiptir, doğru kullanımda 400-500 bin gidebilir. Ama doğru kullanımda =)

Üçüncüsü jantlar ve süspansiyon. Bu arabanın ön düzeni, stock 16" jantlarıyla ve yumuşak sayılabilecek süspansiyonuyla bile ülkemiz için biraz hassas kalıyor. İlandaki araç gibi yere yaklaştırılmış ve 17 jant takılmış (ki bu jant seçilirken jant ağırlığı gibi çok temel bir teknik veriye bakıldığını hiç sanmıyorum) bir Stilo, alacak kişinin başının bitten kurtulmayacağına garanti verir.

Dördüncüsü de kaporta. Yahu arabanın en olmayacak yerinde, sağ stop lampasıyla kaporta arasında bile saçma açıklık var. (Bkz. 12. ve 14. fotoğraflar) Bu araba ne yaşadı da toplamaya çalışırlarken böyle bariz bir açıklık düzeltilemedi?

İlandaki araba benim gözümde 13-14 bine alınıp, parçalayıp satılarak kâr edilecek bir araba.
 
İlandaki araç saatli bomba.

Birincisi, skywindow. Bu zamana kadar her yıl düzenli olarak bakımları yapılmadıysa patlaktır. Patlamadıysa da sizin elinizde patlayacaktır. Daha iç mekana su sızıntıları filan da olur, onları patlamadan saymıyorum.

İkincisi lpg. Bu arabaların benzinlileri bile, lpg'nin sebep olabileceği bazı arızaları verebiliyor. Temel sebebi de zamanında Tempra&Tipo'ların yaşadığı gibi Tofaş ustalarının eline fazla gelişmiş bir araba olarak düşmesi. Bir de bu karmaşık ve iyi ellerde bakılmamış sistemin üstüne lpg yükü binince her yerinden sukoyveren bir araç haline gelir. (sukoyvermek sadece deyim değil, hakikaten devirdaimden veya hortumlardan su haznesinden filan sukoyverebilir :D) Bu arabaya 200k km'de motor yapılmış olması da benim bu söylediklerimi destekliyor. Çünkü Fiat 1.6 103hp motor çok sağlam bir bloğa sahiptir, doğru kullanımda 400-500 bin gidebilir. Ama doğru kullanımda =)

Üçüncüsü jantlar ve süspansiyon. Bu arabanın ön düzeni, stock 16" jantlarıyla ve yumuşak sayılabilecek süspansiyonuyla bile ülkemiz için biraz hassas kalıyor. İlandaki araç gibi yere yaklaştırılmış ve 17 jant takılmış (ki bu jant seçilirken jant ağırlığı gibi çok temel bir teknik veriye bakıldığını hiç sanmıyorum) bir Stilo, alacak kişinin başının bitten kurtulmayacağına garanti verir.

Dördüncüsü de kaporta. Yahu arabanın en olmayacak yerinde, sağ stop lampasıyla kaporta arasında bile saçma açıklık var. (Bkz. 12. ve 14. fotoğraflar) Bu araba ne yaşadı da toplamaya çalışırlarken böyle bariz bir açıklık düzeltilemedi?

İlandaki araba benim gözümde 13-14 bine alınıp, parçalayıp satılarak kâr edilecek bir araba.
Abi o gördüğün şey açıklık değil, stop lambasının etrafı siyah. Kaporta olarak bence diri duruyor, diğer sorunları hakkında bir fikrim yok.
 
Oynanmaması gereken bir kumar, dizel motorun masraf açma durumu ve Tata’nın istediğiniz fiyatlardan satılamama ihtimalinden dolayı aynı fiyat diliminde başka seçeneklere yönelmelisiniz.

Tam olarak ne aradığınızı bilmiyorum ama sanırsam masrafsızlığı ve geri satılması önemli anladığım kadarıyla, aşağıdaki araca bir göz atabilirsiniz kolay satılır mı bilmem ama göze masrafsız gözüküyor.

 
Son düzenleme:
Stilo ile ilgili her şey söylenmiş zaten, yine benim açtığım ardından Douglas'ın devam ettirdiği konuyu incelemenizi öneririm.
Konudaki Stilo tüm samimiyetimle gördüğüm en düzgün Stilolardan. Hangi usta, hangi servis gördüysede hep aynı görüşteler. Bu detayı neden verdim? Ben aracı alırken ortalama Stilo piyasasındn yaklaşık 2 bin TL daha pahalıya almıştım (O zamanın piyasa şartlarına göre). Nispeten bakımlı, LPG'siz, 2.Sahibinden oluşu bunlara etkendi her ne kadar pahalı aldım desemde aynı dönem 1.3MJ bomboş Paliolardan da ucuza almıştım. Bu derece bakımlı görünen ve düzgün olan bir araca aldığım lastikleri çıkarırsak harcadığım para 5-6 bin TL. Biraz benim kıllığımda buna etken olsada, yürütmesi ucuz bir araç değil. Şu an DouglasAdams'da ufak tefek gibi gözüken ama toplayınca para eden meblağlarla aracı yürütüyor. Konuda mevcut zaten hepsi... Tekrar ediyorum bu emsallerinin en iyi örneklerinden biri.
Stilo alınır mı? Bunlar göze alınacaksa alınır, nazı çekilir, keyfi sürülür. :)
Not : Sky'lı araçlardan uzak durun. Zaten söylenmiş ama öyle ya da böyle patlayacak bir donanım.


1.4 TDI Tata içinde söyleyebileceğim tek şey dizelin tüm sevimsizliğini bünyesinde bulunduruyor. O motor yan koltukta çalışsa içeri ancak o kadar ses alır. Bir süre kullanmak zorunda kalmıştım, dizel mevzusunu zaten sevmeyen biri olarak benim için çekilecek çile değildi. Alıp günlük olarak kullanmayı falan düşünürseniz ondan önce yalıtım yapmayı öğrenin derim.
QuadroJet olarak geçen aslında Fiat Multijet olan yeni dizel modellerini deneme şansım olmadı ancak genel olarak iyi bir intibası var kullanıcıları tarafından.
 
Son düzenleme:
Abi o gördüğün şey açıklık değil, stop lambasının etrafı siyah. Kaporta olarak bence diri duruyor, diğer sorunları hakkında bir fikrim yok.
Tamam, o ihtimali de düşündüm. Ama yine de iki tarafta aynı değiller.🤔 Sağ taraf düzgünse sola nolmuş?
Dediğin gibiyse bu konuda modelin çizgilerine bizden daha aşina biri yorum yaparsa daha doğru olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...