UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
Merhabalar, yaklaşık 2 senedir kullanmakta olduğum aracımı anlatabildiğim kadar anlatmak isterim. Forumda bir tane daha spring incelemesi gördüm aslında, baya da detaylı bir yazı olmuş yazan arkadaşın eline sağlık.

Araç 1994 üretim, 1995 model bir spring. Belki bilmeyenlerimiz vardır spring, hepimizin yakından tanıdığı broadwayın düşük bütçeli hali. Yani zamanında reno demiş ki ucuz araba olarak broadway üretiyoruz iyi hoş ama daha da ucuzunu üretmeliyiz.. Otomatik ön iki cam, merkezi kilit, elektronik ateşleme, çift boğaz weber karbüratör başta olmak üzere bunlara ek 2-3 şeyi daha araçtan kaldırarak spring modelini oluşturmuşlar. Benim donanım ile işim yok ayağımı yerden kessin diyen kısım springe yönelmiş. Yine de halk springi çok sevemedi ve her zaman broadwayın gölgesinde kaldı.

7722renault-milliyet-gazete-arc59fivi.jpeg

MOTOR
Motorumuzun hacmi 1389 cm3, 5250 devirde 60 beygir güç 3500 devirde 107 nm tork üretiyor. Üstten tek eksantirikli, trigel zincirli, karbüratörlü, gayet basit ve dayanıklı bir motoru var. Eli tornavida tutan ve az çok mekanik bilgisi olan herkes ufak tefek şeylerini halledebilir.
Ateşleme platinli, elektronik değil demiştim. Spring kullanmış olanlar bilirler yazın tek, hatta yarım marşta çalışan saat gibi araba mevsim kışa dönünce çalışmaz yada çok çok zor çalışır. Bunun ana sebebi üzerinde gelen orjinal distribütörün dandik olmasıdır. Soğuk havalarda ateşlemesi çok zayıflar ve platinleri çok kolay çapak yapar(halk tabiri ile meme). Çözümü şudur,orjinal distribütörü toros distribütörü ile değiştirmek. Değiştirdikten sonra ateşleme daha stabil hale geliyor ve sabahları çalışmama problemi ortadan kalkıyor. Tabi ki %100 sorunsuz değil bu platin dediğimiz parça biraz ilgi ister, araba kullanıldıkça üzerinde çapaklar oluşur ve ağzı tam kapanmaz tam kapanmadığı içinde ateşleme düzgün olmaz ve araçta tekleme görülür. Bunun da çözümü basit platinin ağzı zımpara ile hafifçe zımparalanıp temizlenir, araç eski stabil haline döner. Bozuldukça değil de 15 bin kilometrede bir temizlemek yada değişmek gerekiyor.
Yakıt sistemi karbüratör. Tek boğaz karbüratör mevcut, broadwaylarda olan çift boğaz karbüratör yok. Bunun eksikliği 3000 devirlerden sonra daha net anlaşılıyor. çift boğazların üst devir performansları daha iyi. Karbüratörlü olduğu için gaz tepkisi muazzam. Gaza dokunduğunuz anda motordan tepki alıyorsunuz buda keyifli oluyor açıkçası. Geçenlerde 2006 model turbodizel bir araç kullandım turbo-lag olayından dolayı kağnı gibi geldi.

PERFORMANS
Performans kısmını şehir içi ve dışı olarak ele alıcam. Şehir içinde gayet seri ve tepkili. Bunu kısa şanzıman oranlarına ve hafifliğe borçlu. 25 yaşında olmasına rağmen günümüzde ki çoğu araçla kafa kafaya kalkar diyebilirim. Motoru karakter olarak bir dizel motor gibi torku düşük devirlerde veriyor üst devirlere hiç çıkmıyorsunuz. Böyle olunca da 1-2-3-4 derken hızınız hemen 70-80 oluyor. 90 km/h lara kadar ayağınızın altında hep bir güç olduğunu hissettiriyor. Ta ki 90 km/h lere kadar buda 3000 devre tekabül ediyor. 90 dan sonra aracın buraya kadar fena olmayan ivmelenmesi giderek düşmeye başlıyor. Ben tek kişi ve başka ağırlık yokken 160-165 lere kadar çıktım hiç gitmiyor değil yani :)

WhatsApp Image 2019-12-12 at 06.49.59.jpeg

KONFOR
Süspansiyonlar çok yumuşak. Koltuklarda yumuşak olunca baya rahat ve konforlu bir araba oluyor. Süspansiyonlar yumuşak doğrudur fakat çalışma aralığı çok kısa. Yani derin olmayan çukurları güzelce sönümleyen konforlu hissettire araba hafif derin bir çukurda bam güm ses çıkarıyor şaşırıyorsunuz.
Direksiyonumuz maalesef hidrolik değil. Araç yürüdüğünden itibaren hidrolik gibi hafif orası ayrı bir konu ama özellikle büyükşehirlerde parketmek bazen zulüm olabiliyor.

YALITIM
Araçta belkide üzerinde hiç düşünülmemiş kısım yalıtım olabilir :) Özellikle uzun yolda kısa oranlı şanzıman ve yalıtımın aşırı zayıf olması çile oluyor. Müziğin sesini biraz yükseltince bir nebze azalıyor fakat bi yerden sonra kafa kalmıyor yine.

FRENLER
Arka tekerlekler kampana önler disk. Abs yok. Kuru zeminde fren performansı fena değil tatmin ediyor fakat ne zaman yağmur yağıyor o zaman kıçı başı dağıtıyor abs'yi arıyorsunuz. Buna ek, uzun frenlemeler sonucu fren gücü düşüyor kolayca. Yinede yeni nesil araçlara göre zayıf olsada muadillerinden iyi olduğunu düşünüyorum frenlerinin.

YOL TUTUŞ
Direksiyonda sürücüyle lastikler arasında hiç bir şey yok denilebilir yolda ne var ne yok ellerinizde hissediyorsuz. Lastik tutunabiliyor mu, kayıyor mu her şeyi anlatıyor bu direksiyon. Hissiyat bakımından güzel. Ama netlik için aynı şeyi söyleyemem. Yani hızlıca bir noktaya kırarsanız yumuşak süspansiyonlarında etkisiyle araç çok kolay çizgisinden çıkabiliyor. Anlattığım olay sadece ani hareketler için geçerli. Eğer sabit bir hızla viraja girerseniz gerçekten bazen şaşırtıcı derecede güzel viraj alıyor. Bilmeyeni korkutacak bir kasa yatması oluyor fakat alışınca korkmuyorsunuz. Ayrıca aracın altı oldukça yüksek. Şöyle söyleyeyim yazın kocaman kocaman 4x4 lerin girdiği her yere ben bu araçla girdim çıktım

YAKIT TÜKETİMİ
Şehir içi lpg yakıt tüketimim kışın 12-14 litre, yazın 9-12 litre arası değişiyor kullanıma göre.

BU ARACI KİMLER ALMALI/ALABİLİR
Özellikle ben bu aracı yeni şöför arkadaşlara öneriyorum çünkü gerçekten her şey mekanik her şeyle birebir sen ilgileniyorsun. Debriyaj kavraması zordur öyle her ben araba kullanıyorum diyen kaldıramaz.
Benim gibi öğrenciler alabilir. Çünkü gerçekten parça fiyatları ekonomik, yürütme maliyetleri düşük.

Genel olarak toparlarsam bu araba keyifli arabadır. Her şeyi mekaniktir. Yeni araçlar kadar hataların üstünü örtmez yüzünüze vurur :) Size tam olarak şöförlüğü öğretir. Ben a3'ü kullandığımda gerçekten araba kullandığımı hissetmiyorum zevk alamıyorum açıkçası. A dan B ye gidiyorum sadece. Ama bunun koltuğuna oturduğunuzdan itibaren her şeyin sizin elinizde. Farklı bir havası var. Zorluğun getirdiği bi tatlılık var :)
7030161B-36FF-48A4-B622-1964F26C4239.jpeg
B82EDAD4-210F-46BE-B895-1B76B7E6B1FB.jpeg
6EF97A15-ACD2-4E9D-83FF-CE8BB40CDE3B.jpeg

not: fotoğrafların çoğunu yükleyemedim mb sınırından dolayı en kısa zamanda diğer fotoğraflarını da ekleyeceğim.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,157
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Aracınız gayet güzel, siz de güzel yazmışsınız elinize sağlık. Pek bi spring kullanmışlışım yok ama genel olarak eski arabalarda anlattığınız hissiyatlar var, herkesin hayatının bi döneminde böyle arabalar kullanması gerektiğini düşünüyorum ben de. Gerçekten pek bi teknoloji olmaması araya elektronik girmemesi çok güzel bir his.

Fren konusunda da nasıl bir durumdan bahsettiğinizi tam bilemem tabi ama fren hidroliği değişimi eğer yaptırmadıysanız mutlaka öneririm. Ben de sizinkine benzer teknolojide bir araba kullanıyorum aldığımda hidrolik yenilemiştim ciddi fark etti. Eski hidrolikle uzun rampa inişlerinde bol fren yapıp salıp tekrr fren yaparak anca tutabiliyordum arabayı

Maşallah diyelim tekrardan, güle güle kullanın :)
 
Son düzenleme:

akulkerberkay

Berkay Akülker
Profesör
9 Şub 2019
141
205
1,185
34
Kırklareli
Marka
Audi
Elinize emeğinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş. Kazasız belasız güzel günlerde kullanın...
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
emeğine sağlık kazasız belasız kullan.. evet eski arabalarda otomobil ruhu daha fazla, yeniler daha şey gibi..mmm.. araç.. hep derim konfor, dijital klima, zenon veya ısıtmalı koltuk demek değildir... bunlar bence kaybolan otomobil ruhunun artık kabullenilmiş ve "yerine bişeyler koyalım" denilmesinin kanıtlanmış hali.. bence konfor aracın seni şoför koltuğuna çekebilmesidir, yıllar geçsede ondan bıkmamaktır... ve tabiiki birde işin arz talep boyutu var.. direksiyonda yoldaki yamaları bile hissetmek isteyen insan azınlık iken, 200 bin verdim ne var bu arabada diyen insanlar çoğunlukta ve haklılarda..

(fransız arabaları ile pek aram yoktur ama bütün arabalar özeldir, benimki biraz takıntı.. güle güle kullanın)
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve dthhasan

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Güzel bir inceleme yazısı olmuş kısa ve öz anlatılabilecek her şey anlatılmış.
Fotoğrafları upload sitelerinden kolaylıkla paylaşabilirsiniz.

Yakıt tüketimi benim sattığım Spring’ten biraz daha fazla geldi sanırsam Zonguldak’ta izlediğiniz rotada çok fazla yokuş ve eğim var sanırım onunla alakalı.

Direksiyondaki olayı bence şöyle aslında netlik olarak olsun hissiyat olarak olsun çok iyi bir direksiyon fakat lastiklerin tombulluğundan ve konfor odaklı süspansiyon yapısından dolayı netliği ve tepkiselliği azalıyor gibi görülüyor.

Eski nesil araçlara göre oldukça yeterli freni var, herhangi bir Tofaş’ın freni ölümken bu araçta o kadar problemli değil.

160-165 iyi çıkmış vallahi Maşallah, ben 155 e kadar denemiştim kısa bir müddet o süratlerde araç çok boğuluyor, motor gücü yetersiz kalıyor daha da hız artırmak için uzun süre beklemek gerekiyor.Kuvvetle muhtemel sizin aracın motor kondisyonu daha iyi olduğu için böyle fark yapmıştır. :) Keza motorun yıprandığını çoğu zaman hissediyordum benim eski aracımda.

Bu arada arkadaşta Broadway vardı, onunla da 165 civarı gördük bence sizinki gerçekten çok iyi durumda.

Platin meselesinden bahsettiğiniz iyi olmuş, benim de başıma geldi distirbütor kapağını değiştirerek çözüm bulmuştuk galiba eğer yanlış hatırlamıyorsam.

Güle güle bininiz içeriden fotoğraflarını da çekerseniz özlem gidermiş oluruz kendisiyle. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve dthhasan

UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
Aracınız gayet güzel, siz de güzel yazmışsınız elinize sağlık. Pek bi spring kullanmışlışım yok ama genel olarak eski arabalarda anlattığınız hissiyatlar var, herkesin hayatının bi döneminde böyle arabalar kullanması gerektiğini düşünüyorum ben de. Gerçekten pek bi teknoloji olmaması araya elektronik girmemesi çok güzel bir his.

Fren konusunda da nasıl bir durumdan bahsettiğinizi tam bilemem tabi ama fren hidroliği değişimi eğer yaptırmadıysanız mutlaka öneririm. Ben de sizinkine benzer teknolojide bir araba kullanıyorum aldığımda hidrolik yenilemiştim ciddi fark etti. Eski hidrolikle uzun rampa inişlerinde bol fren yapıp salıp tekrr fren yaparak anca tutabiliyordum arabayı

Maşallah diyelim tekrardan, güle güle kullanın :)
Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim, aracın tüm sıvıları periyodik olarak değişmekte fren hidroloği de dahil. Zaten arabanın kuru zemin tutuşu rakiplerine göre gayet tatminkar özellikle kuş serisine göre, bahsettiğim olay ıslak zeminde abs nin olmamasından kaynaklı bir durum. Kasa yerden yüksek, süspansiyonlarda yumuşak olunca salınım fazla oluyor bu yüzden de araç rahatça kayabiliyor. Buna yapılacak çok bir şey kalmıyor fizik kurallarının önüne geçemiyorsun. Yayları kesip arabayı düşürmek vs yapılabilir ama aracın orjinalliği bozulduğu için yanaşmıyorum.
Fren hidroloği kısmına tekrar dönersek çok haklısın, sanayi ustaları sanıyor ki eksiltmedikçe sonsuza kadar kullanabiliriz :) Kullanım ömrünü falan çok dikkate almıyolar malesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve Toprak

UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
emeğine sağlık kazasız belasız kullan.. evet eski arabalarda otomobil ruhu daha fazla, yeniler daha şey gibi..mmm.. araç.. hep derim konfor, dijital klima, zenon veya ısıtmalı koltuk demek değildir... bunlar bence kaybolan otomobil ruhunun artık kabullenilmiş ve "yerine bişeyler koyalım" denilmesinin kanıtlanmış hali.. bence konfor aracın seni şoför koltuğuna çekebilmesidir, yıllar geçsede ondan bıkmamaktır... ve tabiiki birde işin arz talep boyutu var.. direksiyonda yoldaki yamaları bile hissetmek isteyen insan azınlık iken, 200 bin verdim ne var bu arabada diyen insanlar çoğunlukta ve haklılarda..

(fransız arabaları ile pek aram yoktur ama bütün arabalar özeldir, benimki biraz takıntı.. güle güle kullanın)
Gerçekten çok haklısınız bende aynen öyle düşünüyorum. Dijital kliması zenon farları vs dolu bir clio ya bineceğime sürüş dinamikleri daha iyi olan ruhu olan bir arabaya binmek daha mantıklı geliyor varsın otomatik farı olmasın kliması dijital olmasın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ercanalhan

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,157
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim, aracın tüm sıvıları periyodik olarak değişmekte fren hidroloği de dahil. Zaten arabanın kuru zemin tutuşu rakiplerine göre gayet tatminkar özellikle kuş serisine göre, bahsettiğim olay ıslak zeminde abs nin olmamasından kaynaklı bir durum. Kasa yerden yüksek, süspansiyonlarda yumuşak olunca salınım fazla oluyor bu yüzden de araç rahatça kayabiliyor. Buna yapılacak çok bir şey kalmıyor fizik kurallarının önüne geçemiyorsun. Yayları kesip arabayı düşürmek vs yapılabilir ama aracın orjinalliği bozulduğu için yanaşmıyorum.
Fren hidroloği kısmına tekrar dönersek çok haklısın, sanayi ustaları sanıyor ki eksiltmedikçe sonsuza kadar kullanabiliriz :) Kullanım ömrünü falan çok dikkate almıyolar malesef.
Onun da tek çözümü lastik, ne kadar kurtarırsa
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY

UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
Güzel bir inceleme yazısı olmuş kısa ve öz anlatılabilecek her şey anlatılmış.
Fotoğrafları upload sitelerinden kolaylıkla paylaşabilirsiniz.

Yakıt tüketimi benim sattığım Spring’ten biraz daha fazla geldi sanırsam Zonguldak’ta izlediğiniz rotada çok fazla yokuş ve eğim var sanırım onunla alakalı.

Direksiyondaki olayı bence şöyle aslında netlik olarak olsun hissiyat olarak olsun çok iyi bir direksiyon fakat lastiklerin tombulluğundan ve konfor odaklı süspansiyon yapısından dolayı netliği ve tepkiselliği azalıyor gibi görülüyor.

Eski nesil araçlara göre oldukça yeterli freni var, herhangi bir Tofaş’ın freni ölümken bu araçta o kadar problemli değil.

160-165 iyi çıkmış vallahi Maşallah, ben 155 e kadar denemiştim kısa bir müddet o süratlerde araç çok boğuluyor, motor gücü yetersiz kalıyor daha da hız artırmak için uzun süre beklemek gerekiyor.Kuvvetle muhtemel sizin aracın motor kondisyonu daha iyi olduğu için böyle fark yapmıştır. :) Keza motorun yıprandığını çoğu zaman hissediyordum benim eski aracımda.

Bu arada arkadaşta Broadway vardı, onunla da 165 civarı gördük bence sizinki gerçekten çok iyi durumda.

Platin meselesinden bahsettiğiniz iyi olmuş, benim de başıma geldi distirbütor kapağını değiştirerek çözüm bulmuştuk galiba eğer yanlış hatırlamıyorsam.

Güle güle bininiz içeriden fotoğraflarını da çekerseniz özlem gidermiş oluruz kendisiyle. :)
Hocam yakıt durumu şöyle benim yaşadığım yerde bol bol yokuş mevcut ve fazlasıyla dik. Bunun yakıta doğrudan etkisi var. Daha düz kentlerde tüketim 1-2 litre daha düşük oluyor.

Direksiyon olayında haklısınız üstünü çabuk örtmüşüm konunun bugun okuduktan sonra farkettim.. Bir çok detayı atlamışım yazarken, onları da eklemeye çalışacağım.

Performans olayında km nin de etkisi var aracım şuan 128 binlerde olması lazım yani oldukça düşük ve yorulmamış bir motoru var. Benden önceki sahibi de bankacı olduğu için işe git gel için kullanılmış zorlanmamış yıpranmamış bir araç. Bende arabaya elimden geldiğince iyi bakıyorum, bakmaya çalışıyorum durum böyle olunca motor piyasadakilere göre daha diri daha atak olup ivmelenmesi daha iyi oluyor.

Daha detaylı fotoğraflarını ekleyeceğim şuan okuldan pek fırsat kalmıyor ama en kısa zamanda ekliyeceğim dediğim gibi.
Güzel düşüneleriniz için teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

UCY

Profesör
29 Kas 2019
265
867
2,195
İstanbul
Marka
Fiat
güncelleme:

bir süredir arabanın frenleri hoşuma gitmemeye başlamıştı. bunun üstüne periyodik yağ su kayış kontrollerimi yaparken fren hidroliğinin 'min' çizgisi altına düştüğünü gördüm. yinede kaçaktan emin olmak için hidroliği 'max' a tamamlayıp bir hafta kadar kullandım sonra baktığımda eski seviyesinden de aşağı düşmüştü anladık ki sistemde sağlam kaçak var. arabayı kriko ile kaldırıp kaçağın sol arka kampanada olduğunu gördüm.
zaten aracın periyodik bakımınada çok az kalmıştı hepsi aradan çıksın deyip ustanın yolunu tuttum.

ihtiyar lifte aldık



kampana söküldükten sonra baktık her yer hidrolik olmuş, limitörümüz hakkın rahmetine kavuşmuş . frenin dengesizliğini başka yerde aramaya gerek kalmadı çünkü balatalar istediği kadar kampanaya bassada aradaki hidrolik tabakasından dolayı frenleme çok zayıf kalıyordu.

kampananın hali



balataları çekmeyi unutmuşum balatalarda batık halde idi fakat durumları iyi nerden baksan %80 lerdi o yüzden balata spreyi ile temizlenip yerine takıldı.

ardından ön balatalara da bi bakalım dedik ve gördük ki ön balatalarda bitmiş sayılır sürekli uzun yol yaptığım için riske atmayıp onlarada değişsin dedik.



benden önceki aracın parçası 1.5 saatte geldiği için usta kendi arabasını verip git bu listeyi al boşuna bekleme burda dedi sağolsun arabasını ödünç almış olduk. aracın ismi modus olması lazım değişik bir araba ferah bi yapısı var ama alışılmışın dışında çok sevemedim. oturuş poziyonu vs yüksek sanki doblo kullanıyormuş gibi hissiyatı var hatatat

bahsettiğim reno modus



bunlara ek olarak periyodik bakımda yapıldı

castrol 20w50 4 litre yağ
yağ
yağ filtresi
platin.

bakım tutarı:

periyodik bakım parçaları toplam 110 tl
fren limitörü 30 tl
fren hidroliği (dot4) 20tl
balata spreyi 15 tl
ön balata seti 60 tl
işçilik 150 tl

ıvırı zıvırı ile 400 tl..
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
20w 50 doğru bir tercih mi hocam? 10-15w 40 koyuluyor diye biliyorum ben. soğukta zor çalışma olmuyor mu?
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,157
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Fren hidroliği dot4 mü vardı yoksa değişmişken 4e geçelim mi dediniz?

Yağ olarak da benim emektarda ben 15w40a geçtim biraz daha rahatladı araba ama şikayetin yoksa 20w50den devam bence de
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım