BMW Yağ Seçimi Hk.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan engin55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

engin55

Engin Demir
Senkromeççi
20
40
Marka
BMW
Arkadaşlar BMW için mobil yağ kullanan var mı?? Mobil esp 5w30 kampanyası buldum (5Lt 179 TL) alsam mı bilemedim. LL-04 onayı yok ama
 
LL04 onayı illaki şart değil diye düşünerek yazıyorum , neden olmasın diyorum :) ama içinizi LL04 rahat ettirecekse bence anlamı yok almanın sonuçta sizin aracınız ve içinizin rahatlığı her yağdan her fiyattan önemlidir :)
 
hocam geç görüyorum kusura bakmayın. ben üç bakımdır mobil-1 kullandım. yağ ilk konulduğunda 320d aracım benzinli bir araca dönüyormuş gibi sessiz ve ivmelenmesi artıyor ancak 5-6k km sonra yağ özelliğini mi kaybediyor yoksa psikolojik mi bilmiyorum ama seste ivmelenme de eski haline dönüyor. aracım 130.000’de bu arada. gelecek bakımda castrol ya da liqui moly kullanmayı düşünüyorum.
 
hocam geç görüyorum kusura bakmayın. ben üç bakımdır mobil-1 kullandım. yağ ilk konulduğunda 320d aracım benzinli bir araca dönüyormuş gibi sessiz ve ivmelenmesi artıyor ancak 5-6k km sonra yağ özelliğini mi kaybediyor yoksa psikolojik mi bilmiyorum ama seste ivmelenme de eski haline dönüyor. aracım 130.000’de bu arada. gelecek bakımda castrol ya da liqui moly kullanmayı düşünüyorum.
Teşekkürler, ben de shell kullanacam herhalde mobilden Vazgeçtim :)
 
shell hakkında bilgiye sahip değilim ancak castrol ve liqui moly’de düşünebilirsiniz
 
Normalde VW marka aracıma Castrol kullanırken Mobil 1 ilk kullandığımda ben de aynı şeyleri hissetmiştim motor daha bir sessiz ve az titreşimli oluyor iyi hissettiriyor lakin ben bir bozulma hissetmemiştim ilk günki gibi olmasada hala daha sessizdi. Ardından bu sefer VW long life kullandım henüz 1000km oldu ve o da iyi hissettiriyor çok sessiz değil titreşim daha fazla lakin sanki motor asıl böyle çalışmalı gibi geliyor bana.
Bir dahaki bakımda Motul koyacağım bakalım onu da çok övüyorlar bence bir de Motul deneyin 50 lirayı da dert etmeyin Yağ en önemli sarf malzemesi hayati önemde
 
Normalde VW marka aracıma Castrol kullanırken Mobil 1 ilk kullandığımda ben de aynı şeyleri hissetmiştim motor daha bir sessiz ve az titreşimli oluyor iyi hissettiriyor lakin ben bir bozulma hissetmemiştim ilk günki gibi olmasada hala daha sessizdi. Ardından bu sefer VW long life kullandım henüz 1000km oldu ve o da iyi hissettiriyor çok sessiz değil titreşim daha fazla lakin sanki motor asıl böyle çalışmalı gibi geliyor bana.
Bir dahaki bakımda Motul koyacağım bakalım onu da çok övüyorlar bence bir de Motul deneyin 50 lirayı da dert etmeyin Yağ en önemli sarf malzemesi hayati önemde
Motul piyasaya yer edinmek için çok konuşuluyor ama pek tavsiye duymadım onunla ilgili. Birkaç BMW ustasından shell ect 5w-30 önerisi aldım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
Motul piyasaya yer edinmek için çok konuşuluyor ama pek tavsiye duymadım onunla ilgili. Birkaç BMW ustasından shell ect 5w-30 önerisi aldım.
Ben performans araçlarında Motul kullanılıyor %100 Sentetik nadir markalardan diye biliyorum forumda da çok duymuştum. Hatta Full sentetik kelime oyunu %100 Sentetik yazması lazım deniyordu
 
E46 318i aracımda ilk yağ değişiminde Castrol Edge 5w 30 kullandım araç 160 bin kmdeydi. Yağ eksiltmesi üzerine Mobil Süper 3000 X1 5w40'a döndüm. 8 bin km'de yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyordu. Takılmadım ve 4 kere üst üste bu yağı koyarak 200 bin km'yi 4 yıl içerisinde doldurdum. Hem yağın fiyatından hem de kalitesinden memnundum, ses yok, çalışması rahattı. İnternet araştırmalarım ve yoğun baskılara dayanamayarak Motul'e dönme kararı aldım ve 200 bin kmde Motul 8100 X-Cess 5W40 yağ koyarak devam ettim. Ancak ne yazık ki aracın sesinde bir miktar artma ve çalışmasında içime sinmeyen sesler duymaya başladım. Belki benim aracın zincir bakımı geldiğinden ya da yağın yağlamasında farklılık olmasındandı. 205 bin km de iken ne yazıkki aracı sattım. Ancak eksiltme ya da başka bir durumla karşılaşmadım. Şimdilerde ise E60 530i sahibiyim çok araştırmama rağmen içime sinen hem ekonomik hemde işimi görecek yağ keşfedemedim. Daha önce denediğim için Mobil Süper 3000 X1 5w40'ı koymayı düşünüyorum. Hatta eşimin Megane II aracına daha önce 10w40 koyulmuş sesli ve sarsıntılı çalışma vardı. Geçen hafta bu yağı koydum aracın motorunun rahatladığını kendisi dahi hissetti. 4 litresini 120 tl ye aldım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Önceki aracım f20 1.5 turboya da ve şimdiki aracım 184 n47ye de servisin kullandığı twinpower turbo yağı koyduk. Kimi yetkili servisler Shell kullanıyor diye biliyorum. Bu da firma anlaşması sanırım çünkü birkaç yıl önce Castrol kullanan servisler de vardı. Fakat fabrikanın gönderdiği BMW twinpower tamamen turbo motorlar için üretilmiş bir yağ. Tavsiyem hiç değilse yağ için yetkili servisten şaşmayın.
 
Otomobilinizin motoru euro 4 normlarında veya daha eski ise orta veya tam saps sınıfına giren ve özellikle MB 229.5 standardını karşılayabilen yağları tercih etmelisiniz. Mercedesin bu standardı evrensel olarak benimsenmiş, motor yağlarında bahsettiğim sınıflandırmada olup olmadığını öğrenmek için işi kolaylaştıran bir standarttır.

Yağın içerisinde bulunan nötrleyici baz miktarı ve yağ film karakteri bakımından malesef konuda bahsi geçen yağlar yeterli değildir.
Eğer otomobiliniz euro 5-6 normlarında ise Mobil, Motul, LM, Castrol markalarının (petronas, valvoline, total, mannol gibi harika markaları görmezden gelirseniz) C3, C4 standartlarını sağlayan Esp, X clean, Toptec, Edge-Magnatec serileri mecbur olarak kullanılmalıdır.

Fakat dediğim gibi bu yağların kabiliyeti emisyon üzerine güçlüdür. Bu yüzden yağların 3-5 bin km sonra özelliğini kaybettiğini düşünmeniz ve hissetmeniz gayet normaldir ve öyledir de zaten. Bu yağları eu4 ve eski normdaki motorlar çok çabuk deforme ederler.

Bu arada mobil 3000 x1 5w40 motor yağıyla motul x cess 5w40 motor yağı birbirini karşılar, üretim metodları aynı, ürün üzerinde yazılan yazılar farklıdır. X cess %100 sentetik adı altında satılsa da içeriğinin bir kısmı ham petrolden türetilmiştir, tamamen polimerleştirmeyle üretilen bir yağ değildir. Tam sentetik standardını karşılayabilir özellikte olduğu için tam sentetik sınıfına dahil edilmiştir.
 
Otomobilinizin motoru euro 4 normlarında veya daha eski ise orta veya tam saps sınıfına giren ve özellikle MB 229.5 standardını karşılayabilen yağları tercih etmelisiniz. Mercedesin bu standardı evrensel olarak benimsenmiş, motor yağlarında bahsettiğim sınıflandırmada olup olmadığını öğrenmek için işi kolaylaştıran bir standarttır.

Yağın içerisinde bulunan nötrleyici baz miktarı ve yağ film karakteri bakımından malesef konuda bahsi geçen yağlar yeterli değildir.
Eğer otomobiliniz euro 5-6 normlarında ise Mobil, Motul, LM, Castrol markalarının (petronas, valvoline, total, mannol gibi harika markaları görmezden gelirseniz) C3, C4 standartlarını sağlayan Esp, X clean, Toptec, Edge-Magnatec serileri mecbur olarak kullanılmalıdır.

Fakat dediğim gibi bu yağların kabiliyeti emisyon üzerine güçlüdür. Bu yüzden yağların 3-5 bin km sonra özelliğini kaybettiğini düşünmeniz ve hissetmeniz gayet normaldir ve öyledir de zaten. Bu yağları eu4 ve eski normdaki motorlar çok çabuk deforme ederler.

Bu arada mobil 3000 x1 5w40 motor yağıyla motul x cess 5w40 motor yağı birbirini karşılar, üretim metodları aynı, ürün üzerinde yazılan yazılar farklıdır. X cess %100 sentetik adı altında satılsa da içeriğinin bir kısmı ham petrolden türetilmiştir, tamamen polimerleştirmeyle üretilen bir yağ değildir. Tam sentetik standardını karşılayabilir özellikte olduğu için tam sentetik sınıfına dahil edilmiştir.
Hocam şimdi Euro 5 ve 6 için siz hangi yağı öneriyorsunuz?
Bir de bu 5000km de bozulma dediğiniz euro 4 motora bu euro5 ve 6 yağlarını koyunca mı oluyor yoksa euro 5 motor da bu Castrol Mobil vb yağları 5000km de bozuyor mu? O kısmı tam anlayamadım da
 
Hocam şimdi Euro 5 ve 6 için siz hangi yağı öneriyorsunuz?
Bir de bu 5000km de bozulma dediğiniz euro 4 motora bu euro5 ve 6 yağlarını koyunca mı oluyor yoksa euro 5 motor da bu Castrol Mobil vb yağları 5000km de bozuyor mu? O kısmı tam anlayamadım da
Bahsi geçen markalardan motorunuza uygun ve en ucuz fiyatlı yağ hangisiyse onu kullanın. Doğrudur, eski motorlar için emisyon için tasarlanan yağlar kısa ömürlüdür
 
Önceki aracım f20 1.5 turboya da ve şimdiki aracım 184 n47ye de servisin kullandığı twinpower turbo yağı koyduk. Kimi yetkili servisler Shell kullanıyor diye biliyorum. Bu da firma anlaşması sanırım çünkü birkaç yıl önce Castrol kullanan servisler de vardı. Fakat fabrikanın gönderdiği BMW twinpower tamamen turbo motorlar için üretilmiş bir yağ. Tavsiyem hiç değilse yağ için yetkili servisten şaşmayın.
hocam şunu düzelteyim yetkili servis shell kullanıyor demek yerine yağlarını shell’e ürettiriyor ve varillere ürettiyor yani dışarıdan aldığınız shell yağ ile yetkili servisten aldığın shell yağ aynı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: teacherilbas
Otomobilinizin motoru euro 4 normlarında veya daha eski ise orta veya tam saps sınıfına giren ve özellikle MB 229.5 standardını karşılayabilen yağları tercih etmelisiniz. Mercedesin bu standardı evrensel olarak benimsenmiş, motor yağlarında bahsettiğim sınıflandırmada olup olmadığını öğrenmek için işi kolaylaştıran bir standarttır.

Yağın içerisinde bulunan nötrleyici baz miktarı ve yağ film karakteri bakımından malesef konuda bahsi geçen yağlar yeterli değildir.
Eğer otomobiliniz euro 5-6 normlarında ise Mobil, Motul, LM, Castrol markalarının (petronas, valvoline, total, mannol gibi harika markaları görmezden gelirseniz) C3, C4 standartlarını sağlayan Esp, X clean, Toptec, Edge-Magnatec serileri mecbur olarak kullanılmalıdır.

Fakat dediğim gibi bu yağların kabiliyeti emisyon üzerine güçlüdür. Bu yüzden yağların 3-5 bin km sonra özelliğini kaybettiğini düşünmeniz ve hissetmeniz gayet normaldir ve öyledir de zaten. Bu yağları eu4 ve eski normdaki motorlar çok çabuk deforme ederler.

Bu arada mobil 3000 x1 5w40 motor yağıyla motul x cess 5w40 motor yağı birbirini karşılar, üretim metodları aynı, ürün üzerinde yazılan yazılar farklıdır. X cess %100 sentetik adı altında satılsa da içeriğinin bir kısmı ham petrolden türetilmiştir, tamamen polimerleştirmeyle üretilen bir yağ değildir. Tam sentetik standardını karşılayabilir özellikte olduğu için tam sentetik sınıfına dahil edilmiştir.
Önemli olan LL-04 onayının olması değil midir?
 
Peki üreticinin 5w30 önerisi varken 5w40 kullansak ne olur? Ben Euro5 2.0 Tdi için soruyorum emisyon vs önemli değil motor için en iyisi nedir? Ve 15.000 de bir değişim yeterli midir? Vw nin long life yağı var bunu kullansak geç değişsek nasıl olur?