Teşekkürler, ben de shell kullanacam herhalde mobilden Vazgeçtimhocam geç görüyorum kusura bakmayın. ben üç bakımdır mobil-1 kullandım. yağ ilk konulduğunda 320d aracım benzinli bir araca dönüyormuş gibi sessiz ve ivmelenmesi artıyor ancak 5-6k km sonra yağ özelliğini mi kaybediyor yoksa psikolojik mi bilmiyorum ama seste ivmelenme de eski haline dönüyor. aracım 130.000’de bu arada. gelecek bakımda castrol ya da liqui moly kullanmayı düşünüyorum.
Teşekkürler cevaplar içinshell hakkında bilgiye sahip değilim ancak castrol ve liqui moly’de düşünebilirsiniz
Motul piyasaya yer edinmek için çok konuşuluyor ama pek tavsiye duymadım onunla ilgili. Birkaç BMW ustasından shell ect 5w-30 önerisi aldım.Normalde VW marka aracıma Castrol kullanırken Mobil 1 ilk kullandığımda ben de aynı şeyleri hissetmiştim motor daha bir sessiz ve az titreşimli oluyor iyi hissettiriyor lakin ben bir bozulma hissetmemiştim ilk günki gibi olmasada hala daha sessizdi. Ardından bu sefer VW long life kullandım henüz 1000km oldu ve o da iyi hissettiriyor çok sessiz değil titreşim daha fazla lakin sanki motor asıl böyle çalışmalı gibi geliyor bana.
Bir dahaki bakımda Motul koyacağım bakalım onu da çok övüyorlar bence bir de Motul deneyin 50 lirayı da dert etmeyin Yağ en önemli sarf malzemesi hayati önemde
Ben performans araçlarında Motul kullanılıyor %100 Sentetik nadir markalardan diye biliyorum forumda da çok duymuştum. Hatta Full sentetik kelime oyunu %100 Sentetik yazması lazım deniyorduMotul piyasaya yer edinmek için çok konuşuluyor ama pek tavsiye duymadım onunla ilgili. Birkaç BMW ustasından shell ect 5w-30 önerisi aldım.
Aslında motul kullanıcıları bizi bilgilendirse çok iyi olurBen performans araçlarında Motul kullanılıyor %100 Sentetik nadir markalardan diye biliyorum forumda da çok duymuştum. Hatta Full sentetik kelime oyunu %100 Sentetik yazması lazım deniyordu
Hocam şimdi Euro 5 ve 6 için siz hangi yağı öneriyorsunuz?Otomobilinizin motoru euro 4 normlarında veya daha eski ise orta veya tam saps sınıfına giren ve özellikle MB 229.5 standardını karşılayabilen yağları tercih etmelisiniz. Mercedesin bu standardı evrensel olarak benimsenmiş, motor yağlarında bahsettiğim sınıflandırmada olup olmadığını öğrenmek için işi kolaylaştıran bir standarttır.
Yağın içerisinde bulunan nötrleyici baz miktarı ve yağ film karakteri bakımından malesef konuda bahsi geçen yağlar yeterli değildir.
Eğer otomobiliniz euro 5-6 normlarında ise Mobil, Motul, LM, Castrol markalarının (petronas, valvoline, total, mannol gibi harika markaları görmezden gelirseniz) C3, C4 standartlarını sağlayan Esp, X clean, Toptec, Edge-Magnatec serileri mecbur olarak kullanılmalıdır.
Fakat dediğim gibi bu yağların kabiliyeti emisyon üzerine güçlüdür. Bu yüzden yağların 3-5 bin km sonra özelliğini kaybettiğini düşünmeniz ve hissetmeniz gayet normaldir ve öyledir de zaten. Bu yağları eu4 ve eski normdaki motorlar çok çabuk deforme ederler.
Bu arada mobil 3000 x1 5w40 motor yağıyla motul x cess 5w40 motor yağı birbirini karşılar, üretim metodları aynı, ürün üzerinde yazılan yazılar farklıdır. X cess %100 sentetik adı altında satılsa da içeriğinin bir kısmı ham petrolden türetilmiştir, tamamen polimerleştirmeyle üretilen bir yağ değildir. Tam sentetik standardını karşılayabilir özellikte olduğu için tam sentetik sınıfına dahil edilmiştir.
Bahsi geçen markalardan motorunuza uygun ve en ucuz fiyatlı yağ hangisiyse onu kullanın. Doğrudur, eski motorlar için emisyon için tasarlanan yağlar kısa ömürlüdürHocam şimdi Euro 5 ve 6 için siz hangi yağı öneriyorsunuz?
Bir de bu 5000km de bozulma dediğiniz euro 4 motora bu euro5 ve 6 yağlarını koyunca mı oluyor yoksa euro 5 motor da bu Castrol Mobil vb yağları 5000km de bozuyor mu? O kısmı tam anlayamadım da
hocam şunu düzelteyim yetkili servis shell kullanıyor demek yerine yağlarını shell’e ürettiriyor ve varillere ürettiyor yani dışarıdan aldığınız shell yağ ile yetkili servisten aldığın shell yağ aynı değil.Önceki aracım f20 1.5 turboya da ve şimdiki aracım 184 n47ye de servisin kullandığı twinpower turbo yağı koyduk. Kimi yetkili servisler Shell kullanıyor diye biliyorum. Bu da firma anlaşması sanırım çünkü birkaç yıl önce Castrol kullanan servisler de vardı. Fakat fabrikanın gönderdiği BMW twinpower tamamen turbo motorlar için üretilmiş bir yağ. Tavsiyem hiç değilse yağ için yetkili servisten şaşmayın.
Önemli olan LL-04 onayının olması değil midir?Otomobilinizin motoru euro 4 normlarında veya daha eski ise orta veya tam saps sınıfına giren ve özellikle MB 229.5 standardını karşılayabilen yağları tercih etmelisiniz. Mercedesin bu standardı evrensel olarak benimsenmiş, motor yağlarında bahsettiğim sınıflandırmada olup olmadığını öğrenmek için işi kolaylaştıran bir standarttır.
Yağın içerisinde bulunan nötrleyici baz miktarı ve yağ film karakteri bakımından malesef konuda bahsi geçen yağlar yeterli değildir.
Eğer otomobiliniz euro 5-6 normlarında ise Mobil, Motul, LM, Castrol markalarının (petronas, valvoline, total, mannol gibi harika markaları görmezden gelirseniz) C3, C4 standartlarını sağlayan Esp, X clean, Toptec, Edge-Magnatec serileri mecbur olarak kullanılmalıdır.
Fakat dediğim gibi bu yağların kabiliyeti emisyon üzerine güçlüdür. Bu yüzden yağların 3-5 bin km sonra özelliğini kaybettiğini düşünmeniz ve hissetmeniz gayet normaldir ve öyledir de zaten. Bu yağları eu4 ve eski normdaki motorlar çok çabuk deforme ederler.
Bu arada mobil 3000 x1 5w40 motor yağıyla motul x cess 5w40 motor yağı birbirini karşılar, üretim metodları aynı, ürün üzerinde yazılan yazılar farklıdır. X cess %100 sentetik adı altında satılsa da içeriğinin bir kısmı ham petrolden türetilmiştir, tamamen polimerleştirmeyle üretilen bir yağ değildir. Tam sentetik standardını karşılayabilir özellikte olduğu için tam sentetik sınıfına dahil edilmiştir.
Tabii ki. Ben bir e90 a ll-04 onayı olan x clean efe veya helix ultra ect c3 gibi düşük katkılı yağ koyduktan sonra bakımın ilk günüyle 3-5 bin km sonrası arasında fark görülmesinin sebebini söyledim.Önemli olan LL-04 onayının olması değil midir?
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.