225/45 R17 Lastik önerisi

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
Bir arkadaşımın aynı ölçülerde lastik kullanan opel astrasında bela olarak gördüğüm turanzaları değiştirip asymmetric 3 takmıştık. Özellikle limitleri konusunda gözle görülür farklar olmuştu. Gürültü olarak da iyileşmişti. Asymmetric 3 çok başarılıydı, buna istinaden asymmetric 5'i tavsiye ederim. Kesinlikle memnun kalırsınız.

Tahmin ediyorum iyi olduğunu sadece çok sert kullanımlı olmasından çekiniyorum aslında f/p ürünü

Falken ze310, sava intensa uhp gibi fiyatı çok daha uygun seviyede olan lastikler alınmayacaksa ventus prime 3'e o parayı vermeye gerek yok. Evet, ventus prime 3 güzel lastik ama onun fiyatına yakın üst segment bir lastik alınabiliyorsa o para gereksiz olur. Asym. 5 de rakipleri gibi 600 lira civarı olsa o zaman prime 3'e o para yine verilirdi. Lastiklerin konforu konusunda her kullanışta sürücüye farkındalık oluşturan tek etmen gürültü seviyesidir. Lastiklerin hamurundan kaynaklı yumuşaklık konusu bu tarz lastikler arasında bariz fark oluşturmaz. Bridgestone Turanza T 001 gibi çok bariz şekilde sertleştirilmiş lastikler olmadığı sürece o farkı sürekli hissetmek zor. Ya eskimiş lastikten yenisine geçeceksiniz ya da pist için üretilen yahut ultra yüksek performanslı lastik modellerinden sonra bu bahsedilen lastik modellerine geçeceksiniz ki bariz farkı görün. O yüzden arada böyle cüzzi bir rakam varken asym. 5'i tercih etmeniz daha yerinde olur.
Aslında falken ve diğer yan marka ürünlerini inceledim aralarında iyileri var. Hatta sava dan eskimo2 kış lastiği kullanıyorum memnunum da. Fiyat olarak oldukça cazipler sadece yaz lastiğinde o segmente inmek istemedim. Falken hakkında oldukça iyi yorumlar aldım ama lastiği gözle gördükden sonra vaz geçtim. Belki yanlış bir karar ama yapısını beğenmedim.
Şu konuda haklısınız kafa karışıklığı yaşamamın sebebini güzelce anlattınız. Tamda bu karmaşa arasındaydım. Bu noktada şunu fark ettim asimetric 5 üst segmente en iyi f/p ürünü. Tek bir soru işaretim var şuan efg kullanıyorum 3. senesi inanılmaz hızlı eridi. Tam ıslak hariç yol tutuşu kötü bence. Yüksek hızda titreme yapıyor taban yapısı bozuk ve balans tutmuyor (saklama koşulları düzgün). Aynı markanın ürünü ve bu beni korkutuyor.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tahmin ediyorum iyi olduğunu sadece çok sert kullanımlı olmasından çekiniyorum aslında f/p ürünü


Aslında falken ve diğer yan marka ürünlerini inceledim aralarında iyileri var. Hatta sava dan eskimo2 kış lastiği kullanıyorum memnunum da. Fiyat olarak oldukça cazipler sadece yaz lastiğinde o segmente inmek istemedim. Falken hakkında oldukça iyi yorumlar aldım ama lastiği gözle gördükden sonra vaz geçtim. Belki yanlış bir karar ama yapısını beğenmedim.
Şu konuda haklısınız kafa karışıklığı yaşamamın sebebini güzelce anlattınız. Tamda bu karmaşa arasındaydım. Bu noktada şunu fark ettim asimetric 5 üst segmente en iyi f/p ürünü. Tek bir soru işaretim var şuan efg kullanıyorum 3. senesi inanılmaz hızlı eridi. Tam ıslak hariç yol tutuşu kötü bence. Yüksek hızda titreme yapıyor taban yapısı bozuk ve balans tutmuyor (saklama koşulları düzgün). Aynı markanın ürünü ve bu beni korkutuyor.
4 kanallı yurt dışı üretimli efficientgrip performance modelini ben de oldukça kullandım. Tabi benimki 16 janttaydı. Bazıları ismi aynı olduğu için Türkiye üretimli 3 kanallı olanı alıp çok hayalkırıklığı yaşadı. 4 kanallı olan hakiki versiyonu hemen her alanda dengeli bir lastikti ama neticede eski teknolojiyle üretilmişti. Nereden baksanız 2012-13 yılının beklentileriyle üretilen bir modeldi. Zaten efficientgrip perfomance 2 çıktı ve ömrü konusunda %20 civarı, yani egp modeline göre 11 bin km daha fazla yol alabiliyor. O problemini çözmüşler mesela. Balans konusunda ise elinizde ki modele özgü sorun olma ihtimali olabilir. Neticede ben 3 yıldır Premium Contact 5 kullanıyorum ve bu lastikte de balans problemi yaşayan bir çok kişiye denk gelmeme rağmen bende sorun olmadı. O biraz da kısmet işi diyebilirim.

Asym. 5, pilot sport 4 gibi lastiklerde ideal kullanım ömrü 25-30 bin km civarıdır. Hatta bir çok lastikte durum böyledir özel olarak dayanıklılığa yönelik üretilmedilerse. Bu noktadan sonra artık düşüşe geçerler. O yüzden Asym. 5 modelinin diğer üst segment rakiplerinden daha kötü ömür sunacağını düşünmüyorum ki yabancı testlerde kullanım ömrü konusunda olumsuz bir yoruma rastlamadım henüz. O sebeple ben şans vermenizden yanayım. He lastiği aldığınızda küçük bir ihtimal ama balans sorunu oluşursa zaten bunu değiştirme imkanınız da oluyor genellikle.
 

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
4 kanallı yurt dışı üretimli efficientgrip performance modelini ben de oldukça kullandım. Tabi benimki 16 janttaydı. Bazıları ismi aynı olduğu için Türkiye üretimli 3 kanallı olanı alıp çok hayalkırıklığı yaşadı. 4 kanallı olan hakiki versiyonu hemen her alanda dengeli bir lastikti ama neticede eski teknolojiyle üretilmişti. Nereden baksanız 2012-13 yılının beklentileriyle üretilen bir modeldi. Zaten efficientgrip perfomance 2 çıktı ve ömrü konusunda %20 civarı, yani egp modeline göre 11 bin km daha fazla yol alabiliyor. O problemini çözmüşler mesela. Balans konusunda ise elinizde ki modele özgü sorun olma ihtimali olabilir. Neticede ben 3 yıldır Premium Contact 5 kullanıyorum ve bu lastikte de balans problemi yaşayan bir çok kişiye denk gelmeme rağmen bende sorun olmadı. O biraz da kısmet işi diyebilirim.

Asym. 5, pilot sport 4 gibi lastiklerde ideal kullanım ömrü 25-30 bin km civarıdır. Hatta bir çok lastikte durum böyledir özel olarak dayanıklılığa yönelik üretilmedilerse. Bu noktadan sonra artık düşüşe geçerler. O yüzden Asym. 5 modelinin diğer üst segment rakiplerinden daha kötü ömür sunacağını düşünmüyorum ki yabancı testlerde kullanım ömrü konusunda olumsuz bir yoruma rastlamadım henüz. O sebeple ben şans vermenizden yanayım. He lastiği aldığınızda küçük bir ihtimal ama balans sorunu oluşursa zaten bunu değiştirme imkanınız da oluyor genellikle.

2017 yılında almıştım yaza girerken 4 kanallı modeli lastikte yakın bir tarih üretimdi. şuan çatlaklar bariz belli ve eridi resmen markadan soğudum. Taban problemleri zaten can sıkıcı ama genede asimetric 5e bir şans vericem sanırım :) aklım 600tl bandında kalsada para mühim bu sıralar 400tlye neler yapılır.
Birde aklıma birşey takıldı ben çoğunluk ile uzun yol yaparım 30000km benim için 2 yada 3 yıl maks. Şehir içinde çok kulanımım olmaz bu ömrü etkiler mi yoksa genede km mi önemlidir?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2017 yılında almıştım yaza girerken 4 kanallı modeli lastikte yakın bir tarih üretimdi. şuan çatlaklar bariz belli ve eridi resmen markadan soğudum. Taban problemleri zaten can sıkıcı ama genede asimetric 5e bir şans vericem sanırım :) aklım 600tl bandında kalsada para mühim bu sıralar 400tlye neler yapılır.
Birde aklıma birşey takıldı ben çoğunluk ile uzun yol yaparım 30000km benim için 2 yada 3 yıl maks. Şehir içinde çok kulanımım olmaz bu ömrü etkiler mi yoksa genede km mi önemlidir?
25-30 bin km dolduktan sonra direkt düşüş olmaz. Sadece kontrollü şekilde özellikleri gerilemeye başlar. Zaten bir lastiğin kullanımdaki ömrü de maksimum 5 yıldır. Lastiğin ömrünü etkileyen tek şey km değildir. Hangi mevsimler, hangi hava koşullarında kullanıldığı, kışın depolanıyorsa nasıl depolandığı, sürüş tarzının sert olup olmadığı, aracın limitlerde kullanılıp kullanılmadığı, çok sık fren yapıp yapmadığın, temiz asfaltta mı, tozlu toprak yahut taşlı yollarda mı kullanılıyor, düzenli olarak basınç takibi yapılıp ideal basınçta kullanılıyor mu, araç yüküyle doğru orantılı olarak lastiğe binen yük ne seviyede oluyor v.s buna benzer detayların toplamı lastik ömrünü belirler. Bunların hepsine harfiyen dikkat eden biri lastiğin ömrünü de uzatabilir, 30 bin km'den evvel pert de edebilir.
 

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
@Cenk Selamlar bu kadar tartışma sonucu asimetrik 5 aldım ve oldukça memnun kaldım. Evet konfor odaklı değil ama kuru zeminde lastik biraz ısındıktan sonra haliyle biraz yumuşuyor yol tutuşu oldukça keyifli. Islak zeminde hiç deneme şansım olmadı. Fiyat olarak 475-550 tl arasında fiyatlar var 2019 üretim tarihlilere 475 bandında 2020 üretim tarihlilere 500 tl bandında fiyat veriyorlar. Yakıt kampanyası var bu oldukça avantaj sağlıyor.
Aslında size birşeyler sormak istedim genel bilgileri de forum ile paylaşırken. Satıcının elinde bu lastikten XL modeli vardı hız endeksi Y idi. Fiyatı uygun oluduğu için kaçırmak istemedim aldım. Bu lastiğin sizce bir dezavantajı olur mu? Satıcı yanakların daha sağlam olucağını faydasını göreceğimi idda etmişti. Mantıken evet olabilir diye düşündüm ama saçma olacağınıda aklımdan geçirdim. Sizin fikriniz nedir?
Diğer bir sorum ise bu ebatta lastik değerleri ile ilgili. Lastik üzerinde ki etiket ve internet üzerinde satıcı portalından lastik kodu ile kontrol ettiğimizde yakıt emin değilim ama C sanırım ve ıslak zemin A değerine sahip. xl yani 94y kodlu modelinde goodyear ın kendi sitesinde yakıtta A ıslakta B etiketine sahip bir modeli gösteriyor. Elinde ki modelin ekipman lastiği olabileceğinden 94y xl modelinin farklı değerlere sahip olduğunu gösterdi. Böyle birşey olabilir mi yada çok önemli mi
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,643
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
@Cenk Selamlar bu kadar tartışma sonucu asimetrik 5 aldım ve oldukça memnun kaldım. Evet konfor odaklı değil ama kuru zeminde lastik biraz ısındıktan sonra haliyle biraz yumuşuyor yol tutuşu oldukça keyifli. Islak zeminde hiç deneme şansım olmadı. Fiyat olarak 475-550 tl arasında fiyatlar var 2019 üretim tarihlilere 475 bandında 2020 üretim tarihlilere 500 tl bandında fiyat veriyorlar. Yakıt kampanyası var bu oldukça avantaj sağlıyor.
Aslında size birşeyler sormak istedim genel bilgileri de forum ile paylaşırken. Satıcının elinde bu lastikten XL modeli vardı hız endeksi Y idi. Fiyatı uygun oluduğu için kaçırmak istemedim aldım. Bu lastiğin sizce bir dezavantajı olur mu? Satıcı yanakların daha sağlam olucağını faydasını göreceğimi idda etmişti. Mantıken evet olabilir diye düşündüm ama saçma olacağınıda aklımdan geçirdim. Sizin fikriniz nedir?
Diğer bir sorum ise bu ebatta lastik değerleri ile ilgili. Lastik üzerinde ki etiket ve internet üzerinde satıcı portalından lastik kodu ile kontrol ettiğimizde yakıt emin değilim ama C sanırım ve ıslak zemin A değerine sahip. xl yani 94y kodlu modelinde goodyear ın kendi sitesinde yakıtta A ıslakta B etiketine sahip bir modeli gösteriyor. Elinde ki modelin ekipman lastiği olabileceğinden 94y xl modelinin farklı değerlere sahip olduğunu gösterdi. Böyle birşey olabilir mi yada çok önemli mi

XL lastik evet yanakları güçlendirilmiş versiyondur , konforu düşürür ama yanak esnemesini yada lastik hava kaçırdığında yanağa binmesini biraz olsun engeller. Yük endeksi fazladır lastiğin doğal olarak zaten , etiket değerleri de buna göre değişim göstermiş , ekipman lastiği olup olmamasıyla alakası yok :)

Lastikleriniz hayırlı olsun iyi günlerde güle güle kullanın :)
 
Son düzenleme:

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
XL lastik evet yanakları güçlendirilmiş versiyondur , konforu düşürür ama yanak esnemesini yada lastik hava kaçırdığında yanağa binmesini biraz olsun engeller. Yük endeksi fazladır lastiğin doğal olarak zaten , etiket değerleri de buna göre değişim göstermiş , ekipman lastiği olup olmamasıyla alakası yok :)
Aslında tam anlatamadım sanırım.Ben başka bir konudan bahsediyordum goodyear ın 225/45/17 94y modeli için yakıt A ıslak zemin B veriliyor. Aldığım lastiğin üzerinde ki etiket ve satış portalında 2 modeli var biri bu etikete sahip ve diğeri benim aldığım yakıt C ıslak zemin A veriyor. Ben öyle bir bilgi şuan bulamadım. Böyle birşey olabilir mi diye sormuştum. Satıcı olabileceğini bu modelin ekipman lastiği olabileceğini bundan değerleri farklı olabileceğini iletti
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,643
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Aslında tam anlatamadım sanırım.Ben başka bir konudan bahsediyordum goodyear ın 225/45/17 94y modeli için yakıt A ıslak zemin B veriliyor. Aldığım lastiğin üzerinde ki etiket ve satış portalında 2 modeli var biri bu etikete sahip ve diğeri benim aldığım yakıt C ıslak zemin A veriyor. Ben öyle bir bilgi şuan bulamadım. Böyle birşey olabilir mi diye sormuştum. Satıcı olabileceğini bu modelin ekipman lastiği olabileceğini bundan değerleri farklı olabileceğini iletti

GY sitesine baktığımda gördüğüm 2 etiket vardı sadece hocam ya ben yanılıyorum yada başka bir durum söz konusu @Cenk hocam daha iyi bilir bu işleri ama benim gördüğüm etiketler ;

94Y için A-B
91Y için E-A

Orijinal üretici ekipman lastiklerinde etiket farklılıkları olduğunu duymuştum fakat yinede benim sanırım tam cevap verebilmem doğru değil ya goodyearın kendisinin cevap vermesi lazım yada Cenk hocam gelip bi el uzatmalı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mellkor

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
GY sitesine baktığımda gördüğüm 2 etiket vardı sadece hocam ya ben yanılıyorum yada başka bir durum söz konusu @Cenk hocam daha iyi bilir bu işleri ama benim gördüğüm etiketler ;

94Y için A-B
91Y için E-A

Orijinal üretici ekipman lastiklerinde etiket farklılıkları olduğunu duymuştum fakat yinede benim sanırım tam cevap verebilmem doğru değil ya goodyearın kendisinin cevap vermesi lazım yada Cenk hocam gelip bi el uzatmalı :)

Evet bende bu etiketleri gördüm ve eklemeyi yapıyorum ne anlattığım tam anlaşılsın diye

94Y için A-B
94Y için C-A Bu aldığım lastiğin etiketi ve sistemde gözüküyordu sitede yok (yakıttan emin değilim ama)
91Y için E-A
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Cenk Selamlar bu kadar tartışma sonucu asimetrik 5 aldım ve oldukça memnun kaldım. Evet konfor odaklı değil ama kuru zeminde lastik biraz ısındıktan sonra haliyle biraz yumuşuyor yol tutuşu oldukça keyifli. Islak zeminde hiç deneme şansım olmadı. Fiyat olarak 475-550 tl arasında fiyatlar var 2019 üretim tarihlilere 475 bandında 2020 üretim tarihlilere 500 tl bandında fiyat veriyorlar. Yakıt kampanyası var bu oldukça avantaj sağlıyor.
Aslında size birşeyler sormak istedim genel bilgileri de forum ile paylaşırken. Satıcının elinde bu lastikten XL modeli vardı hız endeksi Y idi. Fiyatı uygun oluduğu için kaçırmak istemedim aldım. Bu lastiğin sizce bir dezavantajı olur mu? Satıcı yanakların daha sağlam olucağını faydasını göreceğimi idda etmişti. Mantıken evet olabilir diye düşündüm ama saçma olacağınıda aklımdan geçirdim. Sizin fikriniz nedir?
Diğer bir sorum ise bu ebatta lastik değerleri ile ilgili. Lastik üzerinde ki etiket ve internet üzerinde satıcı portalından lastik kodu ile kontrol ettiğimizde yakıt emin değilim ama C sanırım ve ıslak zemin A değerine sahip. xl yani 94y kodlu modelinde goodyear ın kendi sitesinde yakıtta A ıslakta B etiketine sahip bir modeli gösteriyor. Elinde ki modelin ekipman lastiği olabileceğinden 94y xl modelinin farklı değerlere sahip olduğunu gösterdi. Böyle birşey olabilir mi yada çok önemli mi
Hayırlı olsun hocam keyifle kullanın inşaallah. XL olması hiç bir sıkıntı oluşturmaz. Lastiğiniz yarılmaya, delinmeye, kaldırıma sürtmeye ve çukurlara karşı daha dirençli olur.

Diğer sorduğunuz konuda ise emin olmamakla birlikte tahminim şudur; XL lastikler biraz daha sertleştirildiği, biraz daha farklı hamur bileşeni kullanıldığı için AB etiket değerlerinde farklılık olabilir. Resmi sitede ki lastik XL olmayan model olabilir. Neticede aynı marka, model iki tane aynı ebatta 94Y olan lastiğin AB etiket değerlerinde farklılık oluşuyorsa muhakkak birbirinden farklı bir özelliği sahip olmasından kaynaklıdır. O noktada da aklıma XL olmasından başka seçenek gelmiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
@Cenk
Şuan satış yapan birkaç site buldum doğruymuş ,aldığım modelin 94y olup xl olanları yakıt C ve Islak A etiketine sahip. Buda 91Y modeline göre etikette daha iyi. Güvenilir ve doğru ise etiketler, güzel bir avantaj sağlıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Cenk
Şuan satış yapan birkaç site buldum doğruymuş ,aldığım modelin 94y olup xl olanları yakıt C ve Islak A etiketine sahip. Buda 91Y modeline göre etikette daha iyi. Güvenilir ve doğru ise etiketler, güzel bir avantaj sağlıyor.
Evet, dediğim gibi aldığınız lastiğin XL olmasından kaynaklı o etiket değerinde ki farklılık. Zaten lastiğinizin değerleri de iyi seviyede. Keyifle kullanmanızı dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mellkor

Hyildiran

Hüsnü YILDIRAN
Senkromeççi
30 Nis 2020
6
0
60
35
Didim/aydin
Marka
Mitsubishi
Hocam araç ne.Nerede yaşıyosunuz aylık yıllık kaç km yol yapıyorsunuz? Bunların hepsi önemli. Ben Aydın/Didimdeyim. Çok yumuşak lastik hem hava sıcaklığı hemde deniz havasından dolayı çabuk çatlama yapıyor. Dunlop FM 800 kullanıyorum. Daha önceki aracımda Falken Ziex 914 kullandım. İki lastiktende memnun kaldım. Dunlop özellikle bana hem güven hemde yeterince konfor sağlıyor. Bridgestone vardı şuanki aracı aldığımda modelini tam hatırlamıyorum. Hem yol tutuşu hemde ses açısından Dunlop u daha çok beğendim.
 

Mellkor

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
24
8
595
2 araçada lastikleri aldım. Oldukça memnunum 6 ay bende izmir aydın civarındayım genelde uzun yol yaparım şehir içi az kullanırım. Dunlop falken kardeş sayılır zaten. Yumuşak lastik çatlama yapmaması lazım yapıyorsa başka bir problem vardır bildiğim kadarı ile. Yada sebeplerini araştırmak gerekli. Sert kıvamlı lastikler yapı gereği daha kolay çatlama yaparlar buda belli bir süre ve km gerektirir. Tabi bunlar benim tecrübelerim.
Konfor odaklı olduğu için 2 markayıda çok düşünmedim ama genede konfor odaklı bir lastik almadık o da ayrı :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım