106 GTI'ye yapılabilecek yürüyen modifiyeleri

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Selamunaleyküm. 106 gti ye yapılabilecek yürüyen modifiyelari nelerdir ?
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Hocam konfor önemli olmasın aklınızda bu varsa;
Coilover ve kule gergileri pahalı ve etkilidir
Bir de alt takımdaki silikon parçalar ve motor kulakları takozları sökülüp silikon yerine poliüretan (tam olarak bu mu emin değilim) malzeme kullanılıyormuş daha sert olması için, yan etki olarak da motor titreşimi ciddi fark edilir oluyor ve arabanın konforu çok fazla düşüyormuş bu ikinci kısım ucuza yapılır gibi geldi bana.

bir de daha büyük fren diski, kaliper, iyi lastik, hafif jant vs bulabilirseniz bunlar da faydalıdır
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,185
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle %99 leş halde bulunacağı için stock haline çevirmek olur :D Stock hale çevrildiği zaman o araba şahane olur. Firma, yürüyenine en doğru en optimum modifiyeyi zaten yapmış. 106gti öyle bir araba :)

Sonrasında ilk modifiye frenlere yapılabilir. Çelik fren hortumları, DOT 4.1 hidrolik, servo yenileme, performans tipi balata...
Bir de yaşlı araba, kule ve şasi gergileri bayağı iş görür. Şasi rijitliği sağlandığı zaman araba eskisinden de çevik olur.

Yürüyende aracın süspansiyonuna girmenize hiç gerek yok. Hatta jantları bile büyütmeyin, orijinal ebatta kullanın. Orijinal jantı bulamıyorsanız orijinalinden daha hafif bir o.z racing, speedline vb. kaliteli jant kullanın. Daha fazla sertleştirilmiş veya alçaltılmış bir 106gti, trafikte saatli bomba gibi olur. Ancak pistte yararını görürsünüz, yollardaki en ufak bir bozuklukta fırlayıp uçup ağır kaza yaptırma potansiyelini yükseltir. Zamanında öyle bir örneğini kullandım, yaklaşık 25 yıllık sürücülüğümde beni bugüne kadar en çok korkutan arabaydı.
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Hocam konfor önemli olmasın aklınızda bu varsa;
Coilover ve kule gergileri pahalı ve etkilidir
Bir de alt takımdaki silikon parçalar ve motor kulakları takozları sökülüp silikon yerine poliüretan (tam olarak bu mu emin değilim) malzeme kullanılıyormuş daha sert olması için, yan etki olarak da motor titreşimi ciddi fark edilir oluyor ve arabanın konforu çok fazla düşüyormuş bu ikinci kısım ucuza yapılır gibi geldi bana.

bir de daha büyük fren diski, kaliper, iyi lastik, hafif jant vs bulabilirseniz bunlar da faydalıdır
Eyvallah
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Öncelikle %99 leş halde bulunacağı için stock haline çevirmek olur :D Stock hale çevrildiği zaman o araba şahane olur. Firma, yürüyenine en doğru en optimum modifiyeyi zaten yapmış. 106gti öyle bir araba :)

Sonrasında ilk modifiye frenlere yapılabilir. Çelik fren hortumları, DOT 4.1 hidrolik, servo yenileme, performans tipi balata...
Bir de yaşlı araba, kule ve şasi gergileri bayağı iş görür. Şasi rijitliği sağlandığı zaman araba eskisinden de çevik olur.

Yürüyende aracın süspansiyonuna girmenize hiç gerek yok. Hatta jantları bile büyütmeyin, orijinal ebatta kullanın. Orijinal jantı bulamıyorsanız orijinalinden daha hafif bir o.z racing, speedline vb. kaliteli jant kullanın. Daha fazla sertleştirilmiş veya alçaltılmış bir 106gti, trafikte saatli bomba gibi olur. Ancak pistte yararını görürsünüz, yollardaki en ufak bir bozuklukta fırlayıp uçup ağır kaza yaptırma potansiyelini yükseltir. Zamanında öyle bir örneğini kullandım, yaklaşık 25 yıllık sürücülüğümde beni bugüne kadar en çok korkutan arabaydı.
O varexler sökülecek 😂
 
  • Haha
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,185
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
O varexler sökülecek 😂
Hakikaten he. Kullandığım arabanın egzozu da tak tak vuruyordu, arkada torsiyona değdikçe iyice dengesini şaşırtıyordu. :D Yıllar sonra egzozu yürüyen aksama değen ilk araç olarak Corsa B sport kullanmıştım. Onunla da düz e-5'te bile tedirgin gidiliyordu. :)

10 numara arabaları ölüm makinesi haline getiriyorlar, sonra temizini bulamıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yakkocan

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Hakikaten he. Kullandığım arabanın egzozu da tak tak vuruyordu, arkada torsiyona değdikçe iyice dengesini şaşırtıyordu. :D Yıllar sonra egzozu yürüyen aksama değen ilk araç olarak Corsa B sport kullanmıştım. Onunla da düz e-5'te bile tedirgin gidiliyordu. :)

10 numara arabaları ölüm makinesi haline getiriyorlar, sonra temizini bulamıyoruz.
Bir diğer örnek
S2000
Canım arabaları dip basıp varexi koyunca modifiya yaptık sanıyorlar
 
  • Üzgün
Tepkiler: fujiwara ve bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım