Araçların ağırlığı fark etmeden, araç yapısı göz ardı edilerek tüm araçlara aynı reçete uygulanıyor. ve kullanılan yayları her arabaya aynı takılıyor. Sadece görüntü için kullanılacaksa araçta sanayi işi bir sistem olduğunu bilerek ve ona göre esasında aracın kritik anlardaki limitinin düştüğünün farkında olarak kullanılacaksa sıkıntı yok. İnternette biraz aratırsanız başaranın ürünlerinde yay kırılmalarının olduğunu görürsünüz. Başaran için konuşuyorum ustalık ve esnaflığında sıkıntı yok ama kullandığı yaylar büyük soru işareti.
Sözlerimin sizinle alakası olmayacak. Fakat görünce bir iki şey eklemek istedim. Biraz ağır olacak kusura bakmasın forumdakiler, fakat bu gerekliydi.
"Ustalığında" sıkıntı var mı bilemem ama, piyasadaki çoğu tipin bildiğinin aksine, süspansiyon ve yay ayarı "ustalık" işi değildir. Mühendislik işidir. Bilmediği işe burnunu sokan, usta değildir.
Mühendisliğine dair en ufak bilgisi olmayan adamların yaptıkları amortisör, can güvenliği riski taşır. Can taşıyor bu. Otobanda kaymak gibi yolda düz gidiyor ya araba, başarı sayıyorlar. Hafif inişli çıkışlı , yer yer kasisli ve çukurlu yolda gazlayıp da bariyere sümük gibi yapışınca da arabanın hatası olur, yol kaygan olur vs vs.
Muayene niye var ? Arabayı oyuncak zanneden tayfa, hem kendine hem başkalarına zarar vermesin diye var. Deneme tahtası mı ulan bu, yok yayını soğuk pres yap, yok bakla kes, yok sanayide bilmemkim çıkıp da bilmemkaç tane arabaya modifiye yapmışmış, yok air süspansiyon vs vs böyle gider liste. Banane kardeşim kimlere ne uygulama yaptığından, uygulama yaptığı adamın bunu değerlendirebilecek bilgisi, altyapısı mı var da sözüne göre hareket ediliyor ?
Uygulama yapılınca "sekmiyor yahu" dedikleri arabaları arkadan izliyorum, at arabası gibi gidiyorlar.
Bir de kalkıp böyle uygulamaları yapanlar veya yaptıranlar çıkıp da modifiyeden yana ahkam kesmeye kalkıyor. Ne biliyorlar da ne anlatıyorlar Allah aşkına ?
Konunun özüne gelirsek, değil F10, hiçbir araca sanayi işi coilover tavsiye etmem. F10'a da spor süspansiyon namına, kendine ait olanlar haricinde önermem. Çünkü "spor bir araç" değil. E segmenti executive sedan olduğu gerçeği orada duruyor. He illa isteniyorsa, bilindik markaların süspansiyonlarını, eibach gibi yaylarla tavsiye ederim. İyi bir coilover aşırı pahalı kaçacaktır.