Coilover nasıldır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
Merhabalar. BMW F10 kasa 535i aracımız var. Amortisörleri değişmesi gerekiyor diyoruzki yapmışken coilover takalım. Fakat hangi marka alacağımı bilmiyorum. Size sormak istediklerim hangi marka coilover almalıyım ve coilover konforu çok düşürür mü?

Çevremdeki ustalara sordum bana Namiştain ve Başaran marka coilover önerdiler. Fakat ben yani sonuçta arabayı o taşıyacak diye içim sinsin diye KW, ST vs. markalara yönelmek istiyorum.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,066
6,944
5,020
github.com
Marka
BMW
Başaran ve namıştain öneren ustalardan uzak durmakta fayda var. Kaliteli bir coil+yay ile konfor kaybınız illaki olacaktır ancak bu minimum seviyede olur. Aracınızda M süspansiyon var mı bilmiyorum ama aşağı yukarı o derecelerde olur. Coilover için malum kurlar ve ülkemiz şartları dolayısı ile f/p olarak genelde st önerilir. Yurtdışı forumları karıştırıp akşam tekrar yazmaya çalışırım konuya. Önceliğiniz konfor sanırım ona uygun bir setup bakmaya çalışacağım
 
Son düzenleme:

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
@2jzihtiyar Araç M paket değildi yoktur sanırım. Stock takarsa yine aynısını takacaklar araba yine yüksek olacak bende M yapmak istiyorum aracı. Hangi marka coilover almalıyım?
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,064
4,350
4,220
varsova
Marka
Porsche
135i de KW ust serilerinden kullanmistim, bmw'nin M suspansiyonundan bence daha basariliydi, 140i de AC schnitzer ayarlanabilir kullanmistik, o da iyiydi
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Merhabalar. BMW F10 kasa 535i aracımız var. Amortisörleri değişmesi gerekiyor diyoruzki yapmışken coilover takalım. Fakat hangi marka alacağımı bilmiyorum. Size sormak istediklerim hangi marka coilover almalıyım ve coilover konforu çok düşürür mü?

Çevremdeki ustalara sordum bana Namiştain ve Başaran marka coilover önerdiler. Fakat ben yani sonuçta arabayı o taşıyacak diye içim sinsin diye KW, ST vs. markalara yönelmek istiyorum.
Geçen konunuz vardı araba seçimi için,
F10 535i mi aldınız?
 

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
Geçen konunuz vardı araba seçimi için,
F10 535i mi aldınız?
Evet F10 535i aldık 120.000 KM sol ön çamurluk, tampon ve sol far camı hasarlı (böyle aldık yaptırılmamış) hasar kayıtsız tramersiz. Tam 350.000 TL'ye. İlan sitesinde hasarlı araçlar kısmında bulduk. Şuan 1.kalite F10 M5 çamurluğu, tampon ve tampon panjuru taktık hasarlı yerlere. İlerde Adaptif LED ön farlar ve F10 M5 Body kitide düşünüyorum şuan sadece amortisörler kaldı onada coilover arıyoruz.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Coilover pahalıdır :)

Coilover'ın en büyük avantajı, yükseklik ve sertlik rebound gibi ayarlar yapılmasına izin vermesi.

Yükseklik nispeten kullanılabilir bir özellik diye düşünüyorum. Ama sertlik ve rebound gibi ayarlar ciddi hassasiyet gerektiren şeyler. Bu sebeple coilover takan çoğu kişi ya bu ayarlara hiç dokunmuyor, ya da bu ayarların olmadığı nispeten ucuz versiyonlara yöneliyor.

Ben kendi aracımda ise yükseklik ayarını da kullanmayacağımdan, hem de ekonomik olması adına Koni'nin ayarsız amörtisörü ve Vogtland'ın 3,5cm'lik spor yaylarını tercih ettim. Bu tür bir setup, yine kaliteli olmakla beraber, çok fonksiyonlu bir coilover'a göre yarı fiyata gelecektir.

Yay olarak H&R, Eibach, Vogtland gibi markalar iyidir.
Amörtisör olarak bilstein ve koni gibi markalar iyidir.

Şakir falan zaten hiç yaklaşmayın derim.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Kw v3, konfor beklentiniz varsa şiddetle tavsiye ederim ama fiyatı epey tuzlu, alt muadili ST alınabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sefa Sönmez

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,716
1
6,450
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
@stan Hocam Bilstein B8 ve Eibach Pro Kit nasıl olur? Daha iyi bir setup kurabilir miyim bundan? Bütçe yönünden pek kısıtlı değilim.
Bütçe uzay diyorsan, Özgür'ün de dediği gibi KW V3 al derim.

Ama ayarsız olması senin için yeterliyse, ki pek çok insan için yeterlidir, Bilstein B8 ve Eibach Pro Kit oldukça kaliteli bir kombinasyondur.
 

34GM7898

Ünal Özbay
Asfalt Kurutucu
17 Kas 2020
61
86
560
32
İstanbul
Marka
Fiat
Başaran ve namıştain öneren ustalardan uzak durmakta fayda var. Kaliteli bir coil+yay ile konfor kaybınız illaki olacaktır ancak bu minimum seviyede olur. Aracınızda M süspansiyon var mı bilmiyorum ama aşağı yukarı o derecelerde olur. Coilover için malum kurlar ve ülkemiz şartları dolayısı ile f/p olarak genelde st önerilir. Yurtdışı forumları karıştırıp akşam tekrar yazmaya çalışırım konuya. Önceliğiniz konfor sanırım ona uygun bir setup bakmaya çalışacağım
Bende kendim kullandigim icin başaran dicektim neden.uzal durmasını söyledin ne var başaranda
 

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Ben şahsen aynen @stan abi gibi düşünüyorum. Aynı şekilde yükseklik ayarı benim için pek önemli olmadığından, arabam performanslı, bütçem de iyi olsa (gelecekte olur inş) Koni amortisör+aracına göre eibach veya vogtland bir yay ile olayı çözerdim, ama illa coil olacaksa ve para sıkıntı değilse KW V3 diyeceğim ben de...
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,066
6,944
5,020
github.com
Marka
BMW
Bende kendim kullandigim icin başaran dicektim neden.uzal durmasını söyledin ne var başaranda
Süspansiyon geometrisinden, tasarımdan vs vs konuları enine boyuna konuşarak sizle tartışmayı gerçekten çok isterdim fakat aracınızın arka yaylarını "press" letip üstüne yol tutuşunun arttığını virajlardaki performansının 120 130 kmh'lerde dahi yatma olmadığından çok daha iyi hale geldiğini düşündüğünüz mesajınızı görünce ortak paydada buluşamayacağımızı düşündüğüm için siz beğendiyseniz takabilirsiniz diyorum.
Desteginden dolayi teşekkür ederim. Benim araç şuanda önler başara coilover arkalar 3.5 cm press 17' alpina jant ve 205 45 17 kumho yaz lastik var . Uzun yolda yaptım şiddetli yağmur altında patlak lastikle 150 ile şerit degistirdim sağ sol yaparken 4 tekeri hissettim mesela yol tutuşu gerçekten bana güvem veriyor. Lastiğin patlak olduğunu 1 gün sonra anladim ve o an patlak oldugunu nerden anladın dersenizde sakaryada. Arka taraftan tıs hava kaçırma sesi ben ve orda yanina ugradiğim arkadaşım sesi aldık ama yola devam ettim. Yol tutuşunda kusur yok allaha şükür. 120 130 ile virajlara girince yatmada olmuyor basık olduğu için.
 
Son düzenleme:

34GM7898

Ünal Özbay
Asfalt Kurutucu
17 Kas 2020
61
86
560
32
İstanbul
Marka
Fiat
Süspansiyon geometrisinden, tasarımdan vs vs konuları enine boyuna konuşarak sizle tartışmayı gerçekten çok isterdim fakat aracınızın arka yaylarını "press" letip üstüne yol tutuşunun arttığını virajlardaki performansının 120 130 kmh'lerde dahi yatma olmadığından çok daha iyi hale geldiğini düşündüğünüz mesajınızı görünce ortak paydada buluşamayacağımızı düşündüğüm için siz beğendiyseniz takabilirsiniz diyorum.
Kardeş ben memnunum diye sen yapmak zorunda değilsin haliyle ya ben memnunum diye pres yararlıdırda demedim. Neyi nerden alıp neyapmaya çalışıyorsun aklınca onu anlamış değilim. Önce soruma cevap verirsin ülkede coil denince akla gelen ilk iki markadan uzak dur diyon neye göre bu lafın indirim istedinde indirimmi yapmadılar konu nedir
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
Kardeş ben memnunum diye sen yapmak zorunda değilsin haliyle ya ben memnunum diye pres yararlıdırda demedim. Neyi nerden alıp neyapmaya çalışıyorsun aklınca onu anlamış değilim. Önce soruma cevap verirsin ülkede coil denince akla gelen ilk iki markadan uzak dur diyon neye göre bu lafın indirim istedinde indirimmi yapmadılar konu nedir
Araçların ağırlığı fark etmeden, araç yapısı göz ardı edilerek tüm araçlara aynı reçete uygulanıyor. ve kullanılan yayları her arabaya aynı takılıyor. Sadece görüntü için kullanılacaksa araçta sanayi işi bir sistem olduğunu bilerek ve ona göre esasında aracın kritik anlardaki limitinin düştüğünün farkında olarak kullanılacaksa sıkıntı yok. İnternette biraz aratırsanız başaranın ürünlerinde yay kırılmalarının olduğunu görürsünüz. Başaran için konuşuyorum ustalık ve esnaflığında sıkıntı yok ama kullandığı yaylar büyük soru işareti.
 

34GM7898

Ünal Özbay
Asfalt Kurutucu
17 Kas 2020
61
86
560
32
İstanbul
Marka
Fiat
Araçların ağırlığı fark etmeden, araç yapısı göz ardı edilerek tüm araçlara aynı reçete uygulanıyor. ve kullanılan yayları her arabaya aynı takılıyor. Sadece görüntü için kullanılacaksa araçta sanayi işi bir sistem olduğunu bilerek ve ona göre esasında aracın kritik anlardaki limitinin düştüğünün farkında olarak kullanılacaksa sıkıntı yok. İnternette biraz aratırsanız başaranın ürünlerinde yay kırılmalarının olduğunu görürsünüz. Başaran için konuşuyorum ustalık ve esnaflığında sıkıntı yok ama kullandığı yaylar büyük soru işareti.
İşte böyle güzel cevaplar insanı hoşnut eder. Ne öyle garip garip kaprisli cevaplar
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,127
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Araçların ağırlığı fark etmeden, araç yapısı göz ardı edilerek tüm araçlara aynı reçete uygulanıyor. ve kullanılan yayları her arabaya aynı takılıyor. Sadece görüntü için kullanılacaksa araçta sanayi işi bir sistem olduğunu bilerek ve ona göre esasında aracın kritik anlardaki limitinin düştüğünün farkında olarak kullanılacaksa sıkıntı yok. İnternette biraz aratırsanız başaranın ürünlerinde yay kırılmalarının olduğunu görürsünüz. Başaran için konuşuyorum ustalık ve esnaflığında sıkıntı yok ama kullandığı yaylar büyük soru işareti.
Sözlerimin sizinle alakası olmayacak. Fakat görünce bir iki şey eklemek istedim. Biraz ağır olacak kusura bakmasın forumdakiler, fakat bu gerekliydi.

"Ustalığında" sıkıntı var mı bilemem ama, piyasadaki çoğu tipin bildiğinin aksine, süspansiyon ve yay ayarı "ustalık" işi değildir. Mühendislik işidir. Bilmediği işe burnunu sokan, usta değildir.

Mühendisliğine dair en ufak bilgisi olmayan adamların yaptıkları amortisör, can güvenliği riski taşır. Can taşıyor bu. Otobanda kaymak gibi yolda düz gidiyor ya araba, başarı sayıyorlar. Hafif inişli çıkışlı , yer yer kasisli ve çukurlu yolda gazlayıp da bariyere sümük gibi yapışınca da arabanın hatası olur, yol kaygan olur vs vs.

Muayene niye var ? Arabayı oyuncak zanneden tayfa, hem kendine hem başkalarına zarar vermesin diye var. Deneme tahtası mı ulan bu, yok yayını soğuk pres yap, yok bakla kes, yok sanayide bilmemkim çıkıp da bilmemkaç tane arabaya modifiye yapmışmış, yok air süspansiyon vs vs böyle gider liste. Banane kardeşim kimlere ne uygulama yaptığından, uygulama yaptığı adamın bunu değerlendirebilecek bilgisi, altyapısı mı var da sözüne göre hareket ediliyor ?

Uygulama yapılınca "sekmiyor yahu" dedikleri arabaları arkadan izliyorum, at arabası gibi gidiyorlar.

Bir de kalkıp böyle uygulamaları yapanlar veya yaptıranlar çıkıp da modifiyeden yana ahkam kesmeye kalkıyor. Ne biliyorlar da ne anlatıyorlar Allah aşkına ?


Konunun özüne gelirsek, değil F10, hiçbir araca sanayi işi coilover tavsiye etmem. F10'a da spor süspansiyon namına, kendine ait olanlar haricinde önermem. Çünkü "spor bir araç" değil. E segmenti executive sedan olduğu gerçeği orada duruyor. He illa isteniyorsa, bilindik markaların süspansiyonlarını, eibach gibi yaylarla tavsiye ederim. İyi bir coilover aşırı pahalı kaçacaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım