KAPALI '90 Model BMW 316 Aracımın Sorunları Hk.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

The Assgardian

Senkromeççi
8
Marka
BMW
Merhabalar, aracım 1990 Model BMW 316 M40 motor. Aracımın bazı problemleri var ve bunları tamir ettirmek istiyorum. Genel olarak arabalar hakkında bilgim yok ve açıkcası sanayi ortamına da güvenmediğim için dolandırılmamak adına sizlerden bilgi almak istiyorum. Öncelikle fren pedalın sonlarına doğru alıyor ilk sorun bu. İkincisi ise aracın altında 1 günde bardak altı kadar yere damlayan yağ kaçağım mevcut, bu şanzımandan mı motordan mı bilmiyorum. Üçüncüsü ise aracım direksiyonu bıraktığımda sola çekiyor. Yarın için götürüp fiyat bilgilendirmesi alacağım fakat yukarda da bahsettiğim gibi en ufak bir bilgim yok. 3 aşağı 5 yukarı tahmini olarak tamir ücretlerini tek tek verirseniz çok sevinirim. Şimdiden hepinize teşekkürler.
 
Fren pedalının dipte kavramasının çözümü için ilk olarak hidroliklere,kaliper ayarına ve balatalara bakılır,onlarda sorun yoksa westinghause vb parçalarda sorun aranır.Yağ kaçaklarını arabayı lifte kaldırarak tespit edebilirsiniz.Sola çekme problemi içinde rot,balans ve direksiyon açı ayarlarına bakılır yamukluk varsa makine aracılığıyla ayarlanır.
 
1-Fren merkezi ve hortumlar kontrol edilmeli.
2-Kaçak şanzımandan da motordan olabilir, lifte kalkıp incelenmesi gerek masrafı ağır olur.
3-Rot balanstan tutun da şaseye oradan tutun direksiyon kutusuna kadar bir çok sebeple alakalı olur.

ilk etapta izlemeniz gereken.
a-fren merkezi kontrol edilmeli, belki değişmeli.
b-lifte kaldırın çok masraflı bir yerden geliyor olabilir kaçak eğer öyleyse, şanzıman yağının eksik olma ihtimaline karşı şanzıman yağı eklemesi yapın motor yağını da sık sık kontrol edin.
c-ilk önce rot balanstan başlayın.

ilk etap işlemleri de eğer fren merkezi değişikliğine gitmezseniz 500 tlye kadar açılabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun.. ama açık konuşmak gerekirse hem araba hakkında bilgi sahibi olmadan, hemde sanayi ortamına girmeden oranın yağını pasını görmeden 30 yaşında bir Bmw yi yürütemezsiniz..

Gruplarına üye olun, çevre edinin, cebinizde 300-500 tl olmadan sanayiye gitmeyin, doğru ustayı bulduğunuzda "acil işim var yap ver" demeyin.. genelde nazlı olurlar ve sizi dükkandan kovmaktan çekinmezler.

Fren genel bakımları yapıldığında da pek birşey değişeceğini sanmıyorum ben. O sonda tutma olayı bizim vectra larda da kronik. Dönemin aynı segmentleri aynı teknolojiyi, hatta aynı marka nın ürünlerini kullandığı için fark olmayacaktır diye düşünüyorum.

Yağ kaçağı ihtimali çok.. araç altı yıkanır, 1 gün sonra liftte bakılır filan...

Sola çekmede rot balanscı halleder... fiyatlar aşşa yukarı heryerde aynıdır.
 
Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler. Anladığım kadarıyla tüm sorunlar için 500TL'yi gözden çıkarmam gerekiyor. Bu fiyat benim için oldukca uygun 1000TL'ye kadar gözden çıkardım açıkcası. Aracın şanzımanı yeni çıkma takıldı tam şanzımanla motor birleştiği yerde ama şanzımanın üzerinde damla şeklinde yağ vardı. Dün aracı parkettiğim yerden biraz daha geriye çektim tekrar kontrol etmek için. İş çıkışı tekrar bakacağım. Bir sorum daha olacak, aracın şanzıman yağını Opet'in ATF DX II ile doldurmuşlar. Bidonun üstünde Otomatik Transmisyon yağı yazıyor fakat araba manuel. Bu herhangi bir sorun teşkil eder mi?

Edit ATF MV değil DX II imiş.
 
Son düzenleme:
Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler. Anladığım kadarıyla tüm sorunlar için 500TL'yi gözden çıkarmam gerekiyor. Bu fiyat benim için oldukca uygun 1000TL'ye kadar gözden çıkardım açıkcası. Aracın şanzımanı yeni çıkma takıldı tam şanzımanla motor birleştiği yerde ama şanzımanın üzerinde damla şeklinde yağ vardı. Dün aracı parkettiğim yerden biraz daha geriye çektim tekrar kontrol etmek için. İş çıkışı tekrar bakacağım. Bir sorum daha olacak, aracın şanzıman yağını Opet'in ATF MV ile doldurmuşlar. Bidonun üstünde Otomatik Transmisyon yağı yazıyor fakat araba manuel. Bu herhangi bir sorun teşkil eder mi?
Manuel arabaya atf yağ konmaz, en kısa zamanda uygun bir yağ ile yeniletin
 
1-Fren merkezi ve hortumlar kontrol edilmeli.
2-Kaçak şanzımandan da motordan olabilir, lifte kalkıp incelenmesi gerek masrafı ağır olur.
3-Rot balanstan tutun da şaseye oradan tutun direksiyon kutusuna kadar bir çok sebeple alakalı olur.

ilk etapta izlemeniz gereken.
a-fren merkezi kontrol edilmeli, belki değişmeli.
b-lifte kaldırın çok masraflı bir yerden geliyor olabilir kaçak eğer öyleyse, şanzıman yağının eksik olma ihtimaline karşı şanzıman yağı eklemesi yapın motor yağını da sık sık kontrol edin.
c-ilk önce rot balanstan başlayın.

ilk etap işlemleri de eğer fren merkezi değişikliğine gitmezseniz 500 tlye kadar açılabilirsiniz.

Ustam kusura bakmayın tam anlamadım. Hepsi için iyi ihtimal 500TL'yi gözden mi çıkarın diyorsunuz?
 
Biraz araştırdım ustam şöyle birşey buldum. M40B16 motor için


Üretim yılıHangikullanımNe kadar

1990Dexron II veya IID otomatik vites kutusu için mineral yağıTransmisyon, Otomatik vites kutusu3 l.
Otomatik vites kutusu için otomatik vites kutusu yağı demiyor mu burada? Manuel için uygun diyorsa uygundur (sanmam ama)

Diğer mesajı sonradan gördüm, sanıyorum uygun yağ konmuş.

@1987EP otomatik yağı fazla ince bildiğim kadarıyla. Opellerde gm mabuel yağı rengi atf diye çok kişi atf koyup şikayet etmişti durumdan
 
Son düzenleme:
Otomatik vites kutusu için otomatik vites kutusu yağı demiyor mu burada? Manuel için uygun diyorsa uygundur (sanmam ama)

Evet ama M40B16 seçeneğinde başka göstermiyor. Hepsi bu şekilde. Link bırakıyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...