Dizel motor emisyonu benzinli motor emisyon değerinden daha düşük olması

Yiğit131

Yiğit Gençarslan
Asfalt Kurutucu
18
21
Marka
Tofaş
Markaların kendi internet sitelerinde gezerken motor özellikleri kısmında dizel motorun benzinli motordan daha düşük emisyon salgıladığını fark ettim.

Peki gerçekten böyleyse dizeli ısrarla bitirmenin amacı ne ?
İçten yanmalının sonu gelecekse önce benzinliden başlamak gerekmez mi hal böyleyken ?
 
Markaların kendi internet sitelerinde gezerken motor özellikleri kısmında dizel motorun benzinli motordan daha düşük emisyon salgıladığını fark ettim.

Peki gerçekten böyleyse dizeli ısrarla bitirmenin amacı ne ?
İçten yanmalının sonu gelecekse önce benzinliden başlamak gerekmez mi hal böyleyken ?

Dizelin co2 emisyonu benzinlilere göre biraz daha düşük.
Nox emisyonu ise benzinli ile kıyaslanamayacak kadar fazla. Pm denen katı parçacık salınımı da çok daha yüksek.

Kirlilik olarak dizelin karşısına koyulabilecek bir yakıt tipi yok. Açık ara en pis, en zararlı (çevre ve canlı sağlığına) yakıt tipi. Co2 salınımındaki 5-10 gr fark devede kulak kalıyor.
 
Dizelin co2 emisyonu benzinlilere göre biraz daha düşük.
Nox emisyonu ise benzinli ile kıyaslanamayacak kadar fazla. Pm denen katı parçacık salınımı da çok daha yüksek.

Kirlilik olarak dizelin karşısına koyulabilecek bir yakıt tipi yok. Açık ara en pis, en zararlı (çevre ve canlı sağlığına) yakıt tipi. Co2 salınımındaki 5-10 gr fark devede kulak kalıyor.
Ek olarak CO2 salınımı nispeten telafi edilebiliyor, ağaçlar algler vs. sonuçta bildiğimiz CO2. Aşırı miktarda olmadığı sürece sağlığa doğrudan bir etkisi yok.
Ama azotlu partiküller öyle değil, olduğu gibi kalıyorlar ve onlarca hastalığın yanı sıra aynı zamanda kanser sebebi.