Uzun yola çıkabilirsiniz, aracınıza herhangi bir zarı olmayacaktır.
Sıfır araçlarda artık fabrikalar ya da servisler rodaj olmadığını bağıra bağıra söylüyor. Artık eski nesil talaşlı imalat tezgahları ile değil daha hassas tezgahlar ile motor içi parçalar üretiliyor. Zaten herhangi bir alışmadan çapak çıkacaksa da bu ya karterde ya da yağ filtresinde tutunacaktır. Ben olduğunu düşünmüyorum, olsa ilk yağ ile 15 bin yaptırmazlardı. Ayrıca diğer arkadaşlarda bahsetmiş başka ülkelerde bu 1 yıllık süre aynı araba ya da aynı motor olmasına rağmen 2 yıl ya da 18 ay şeklinde olabiliyor. Hatta bu süre ülkeler bazında en düşük bizde.
Garanti için servis de bu 1-2 haftayı tolere edebiliyorsa kafanıza takmanızı gerektirecek hiç bir şey yok. İyi sürüşler dilerim.
Hangi fabrika "bağıra bağıra" söylüyor
Fordda dinamometreye sıfır motor gelirdi banttan. Rodaj prosedürü yapılmadan o motorda yapılacak hiçbir test sonucu gerçek sayılmazdı. Rodaj sonrasında yağ eşanjörü temizlendiğinde metal tozları çıkardı içinden. Segman kaçağı azaldıkça "blowby" basıncı düşerdi. On senelik motorlar değil, yeni motorlardan bahsediyorum. Hani bizzat başında duruyordum, o yüzden söylüyorum..
Honda NSX almadığınız sürece (rodajı fabrika yapıyor) rodaj
vardır. Eskisi gibi 4-5 bin km değil, 300-500 km'de tamamlanır. Teknoloji gelişiyor, toleranslar daralıyor. Fakat
hala sıfır değil. Hiçbir zaman da olmayacak.
Yağ filtresine gitmeden önce karterden emildiği gibi yağ pompasından geçer yağ. Zaten çapağın dişliyi çizip de yağ basıncını düşürdüğü yer de burasıdır.