Hks Blow Off Montajı

34GM7898

Ünal Özbay
Asfalt Kurutucu
61
33
Marka
Fiat
Dostlar aracım 1.3 E5 turbolu linea elimde hks replika malı bir blow off var montajını bilen yapabilen yer bildiği olan varmı.
Yer istanbul
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20201119_221733.jpg
    IMG_20201119_221733.jpg
    390.4 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20201119_221700.jpg
    IMG_20201119_221700.jpg
    400.5 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20201119_221605.jpg
    IMG_20201119_221605.jpg
    308.3 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20201119_221535.jpg
    IMG_20201119_221535.jpg
    295.2 KB · Görüntüleme: 0
Bende de mevcut (elimde) ama nasıl takılır ne yapılır bilmiyorum konuyu dağıtmak istemedim , siz nasıl taktınız acaba ? :) Hayırlı olsun
Tabiki kendim takamadım ama iş basit aslında. Benim araç dizel olduğu için siviçli yaptık gaz pedalına monrajladık dip gazladığımda patlıyor. Blow offa ek olarak boru yaptirdim ve n75 selenoid valf aldım boru 80 tl tuttu valf 250 lira montaj ücreti 250 lira. Gazi osman paşda mario garaj eyüp yavuztürk montajladı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Dizel motorda blow off valfi, gaza tekrar basıldığında turbo geciktirmesi yaşatmaktan başka bir işe yaramaz.

Blow off, turbo benzinli araçlarda gaz kelebeğini kapattığında turbonun hala bastığı hava yüzünden surge yapmasın veya boruları vs zorlamasın diye "sistem güvenliği" açısından konan bir parçadır. Keyif unsurundan ziyade zorunluluktur.

Dizelde gaz kelebeği olmadığı için (olanların da fonksiyonu farklı) gaz bırakıldığında basınç sıkışması yaşayan bir sistem de olmaz. Blow off mantığıyla içerideki basınçlı hava dışarı atılırsa, hemen gaza yüklendiğinde haybeye turbo gecikmesi ve hatta tekrar devirlenmek zorunda kalan turbonun gereksiz zorlanması oluşur.


Yanlış anlaşılmasın, bunu size anlatmıyorum. Ben o kapıyı kapatalı çok oldu. Buraya girip yanlış ve araçla alakasız uygulamalar yapmaya niyetli başka arkadaşlar için yazıyorum. T-jet olsa neyse de, yolda dizel sesini duyduktan sonra blow off duysam, "vah yazık" der gülümserim sadece.
 
Dizel motorda blow off valfi, gaza tekrar basıldığında turbo geciktirmesi yaşatmaktan başka bir işe yaramaz.

Blow off, turbo benzinli araçlarda gaz kelebeğini kapattığında turbonun hala bastığı hava yüzünden surge yapmasın veya boruları vs zorlamasın diye "sistem güvenliği" açısından konan bir parçadır. Keyif unsurundan ziyade zorunluluktur.

Dizelde gaz kelebeği olmadığı için (olanların da fonksiyonu farklı) gaz bırakıldığında basınç sıkışması yaşayan bir sistem de olmaz. Blow off mantığıyla içerideki basınçlı hava dışarı atılırsa, hemen gaza yüklendiğinde haybeye turbo gecikmesi ve hatta tekrar devirlenmek zorunda kalan turbonun gereksiz zorlanması oluşur.


Yanlış anlaşılmasın, bunu size anlatmıyorum. Ben o kapıyı kapatalı çok oldu. Buraya girip yanlış ve araçla alakasız uygulamalar yapmaya niyetli başka arkadaşlar için yazıyorum. T-jet olsa neyse de, yolda dizel sesini duyduktan sonra blow off duysam, "vah yazık" der gülümserim sadece.
Evet bu anlattıklarınız bilgim dahilinde. Arac dizel ve blow off için uygun bi araç değil. Ancak burda amaç devreye giriyor. Ben görselciyim mesela hız merakım performans derdim yok ben sadece zevk amaçlı taktırdım zaten sürekli devrede değil düğmeli yaptırdım ses duymak istediğimde arkadaşlarla gezdiğimde açıyorum sonrasında kapalı duruyor. 😊
 
Sanki kayış sesi gibi çıkıyor ustam blow off'a benzetemedim.
Video sesiyle gerçek sesi arasında dünya fark var. Yanında oluduğun zaman kulak çınlatıyor. Bu replika oluduğu için diafram ayarı yok orjinali bundaki gibi şiddetli patlamaz. Replikada gerçekten çok siddetli patlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda