Merhaba;
Kısa süre önce aldığım conti pc6 marka model lastiğimi taktırdım. Uzun yol, dar köy yolları, ıslak zemin, yüksek hız gibi çeşitli süreçlerde test imkanı buldum. Lastik seçimde bana ve forumda soru soran herkese bilgi desteğini esirgemeyen sevgili @Cenk'e tekrar teşekkürlerimi sunarım.
Öncellikle şu bilgileri paylaşmak isterim.
-Başlığı açmamın sebebi bu ölçekteki conti pc6 lastiği ile alakalı tecrübeleri bir araya toplamak.
-Conti öncesi kullandığım lastikler momo 4 mevsim. Aracın önceki sahibi tercih etmiş. Fiyatı Conti'den hiçte geri kalır değil.
-Momo ile yakın zamanda muayeneden geçtik. Diş derinliğinde herhangi bir sorunumuz yok.
urun.n11.com
Ses
Conti'de beni en memnun eden şey ses olduğundan bununla başlamak istedim. Momo ile büyük bir eziyet çekiyormuşum meğer. Şöyle rakamsal bir örnek vermek gerekirse, momo ile içeride duyduğum ses 5 birim ise pc6 altı ile birlikte 2,5-3 arası bir yere geldi. Sakarya'dan İstanbul yönüne otoyolda sabit hızla gittiğim ve hafızama kazınmış bölgelerde, içeriye gelen sese ilk etapta gerçekten inanamadım. İçeride hafifte olsa motor gırıltısı duyabiliyordum ve multimedya'dan gelen sesi hiç böylesine rahat ve canlı dinleyememiştim yüksek hızlarda.
Şunu belirtmek gerekir ki aracım bazı emsallerine göre yol sesini bir tık fazla alıyor. Bu nedenle ses konusunda Conti'den beklentim vardı. Ancak bu denli etkili olacağını düşünmemiştim.
Konfor
Conti'den en büyük beklentim konfor yönündeydi. Tam istediğim alamasam da araçta ciddi bir değişmenin olduğunu söyleyebilirim. Şehir içi çirkin çukur, bozuk satıhlarda biraz üzülsem de genel itibari ile arabamdaki o gerginlik, yerini konfor/dinamizm arasında bir hissiyata bıraktı.
Lastik konfor anlamında başka araçlarda daha iyi konfor sunabileceğini de düşünmüyor değilim. Şu aşikar ki benim aracımın süspansiyonları bir hayli sert.
Yol tutuş
Bu konuda ki notumu bol virajlı ve dar yollardan oluşan Trakya bölgesinde yaptığım testimde verdim. Aynı yollarda Momo ile sürüş yapmıştım. Ürkerek girdiğim virajlara Conti ile daha yüksek hızlarda ve kusursuz sürüşler yaptım. Açıkçası arabamdan hiç böylesine keyif almamıştım.
Yol tutuşta şu tecrübemi mutlak paylaşmak isterim.
Ani gazlama ve rampa tırmanışlarında direksiyonum hafif yumuşar. Aracın ürettiği yüksek tork, Momo'nun etkisiyle patinaja düşmesine sebep oluyor. Conti ile birlikte bu durum tamamen ortadan kalktı. Dolasıyla aracın genel anlamda verdiği çekiş hissiyatı pozitif yönde değişti.
Yüksek Hız
Tamamen test odaklı olarak 180km hızda bir süre sürüş yaptım. Aracı ilk aldığımda ara ara 170lere çıktım. Araç 130'lardan sonra küçük dalış (sağa sola ani gezinme) yapıyor, 170'e geldiğinde artık tehlikeli bir vaziyet oluyordu. Lastik konusuna hakim olmadığımdan sorunu araçta aradım. Servis bazı parçalar değiştirdi ama pek çözüm olmadı.
Çözüm iyi bir lastik ! Uzun yol sürüşlerimde 120'lerin üstüne çıktığım hiç yok denecek kadar azdır. Test amacıyla çıktığım 180km'de aracımda en ufak bir sapma, gezme, savrulma hissetmedim. Kütür kütür uzadık tabir-i caiz ise.
Islak Zemin
Sağanak yağış altında 120km ile yaklaşık 1 saat kadar sürüş yaptım. Kuru zeminden en ufak bir fark hissetmediğimi net olarak ifade edebilirim. Momo bu konuda da beni oldukça üzdü. Kocaeli Kerpe yolunda yaklaşık 50 metrelik ıslak zeminde aracın önü alenen yol dışına çıkmak istedi. Su bitince tutuş tekrar sağlandı ve yola devam ettik.
Yakıt
İşin bu kısmında net bir sonuç elde edemedim açıkçası. Daha sonra konuyu güncelleyeceğim.
Test sürüşü yol görüntüleri
Kısa süre önce aldığım conti pc6 marka model lastiğimi taktırdım. Uzun yol, dar köy yolları, ıslak zemin, yüksek hız gibi çeşitli süreçlerde test imkanı buldum. Lastik seçimde bana ve forumda soru soran herkese bilgi desteğini esirgemeyen sevgili @Cenk'e tekrar teşekkürlerimi sunarım.

Öncellikle şu bilgileri paylaşmak isterim.
-Başlığı açmamın sebebi bu ölçekteki conti pc6 lastiği ile alakalı tecrübeleri bir araya toplamak.
-Conti öncesi kullandığım lastikler momo 4 mevsim. Aracın önceki sahibi tercih etmiş. Fiyatı Conti'den hiçte geri kalır değil.
-Momo ile yakın zamanda muayeneden geçtik. Diş derinliğinde herhangi bir sorunumuz yok.


Oto Lastik - Kışlık Lastik & 4 Mevsim Lastik - n11
Oto Lastik ürünleri binlerce marka ve modelleri ile n11'de. Uygun fiyatlı Yazlık & Kışlık & 4 Mevsim Oto Lastik çeşitleri ve özellikleri için hemen tıklayın.
Ses
Conti'de beni en memnun eden şey ses olduğundan bununla başlamak istedim. Momo ile büyük bir eziyet çekiyormuşum meğer. Şöyle rakamsal bir örnek vermek gerekirse, momo ile içeride duyduğum ses 5 birim ise pc6 altı ile birlikte 2,5-3 arası bir yere geldi. Sakarya'dan İstanbul yönüne otoyolda sabit hızla gittiğim ve hafızama kazınmış bölgelerde, içeriye gelen sese ilk etapta gerçekten inanamadım. İçeride hafifte olsa motor gırıltısı duyabiliyordum ve multimedya'dan gelen sesi hiç böylesine rahat ve canlı dinleyememiştim yüksek hızlarda.
Şunu belirtmek gerekir ki aracım bazı emsallerine göre yol sesini bir tık fazla alıyor. Bu nedenle ses konusunda Conti'den beklentim vardı. Ancak bu denli etkili olacağını düşünmemiştim.

Konfor
Conti'den en büyük beklentim konfor yönündeydi. Tam istediğim alamasam da araçta ciddi bir değişmenin olduğunu söyleyebilirim. Şehir içi çirkin çukur, bozuk satıhlarda biraz üzülsem de genel itibari ile arabamdaki o gerginlik, yerini konfor/dinamizm arasında bir hissiyata bıraktı.
Lastik konfor anlamında başka araçlarda daha iyi konfor sunabileceğini de düşünmüyor değilim. Şu aşikar ki benim aracımın süspansiyonları bir hayli sert.
Yol tutuş
Bu konuda ki notumu bol virajlı ve dar yollardan oluşan Trakya bölgesinde yaptığım testimde verdim. Aynı yollarda Momo ile sürüş yapmıştım. Ürkerek girdiğim virajlara Conti ile daha yüksek hızlarda ve kusursuz sürüşler yaptım. Açıkçası arabamdan hiç böylesine keyif almamıştım.
Yol tutuşta şu tecrübemi mutlak paylaşmak isterim.
Ani gazlama ve rampa tırmanışlarında direksiyonum hafif yumuşar. Aracın ürettiği yüksek tork, Momo'nun etkisiyle patinaja düşmesine sebep oluyor. Conti ile birlikte bu durum tamamen ortadan kalktı. Dolasıyla aracın genel anlamda verdiği çekiş hissiyatı pozitif yönde değişti.
Yüksek Hız
Tamamen test odaklı olarak 180km hızda bir süre sürüş yaptım. Aracı ilk aldığımda ara ara 170lere çıktım. Araç 130'lardan sonra küçük dalış (sağa sola ani gezinme) yapıyor, 170'e geldiğinde artık tehlikeli bir vaziyet oluyordu. Lastik konusuna hakim olmadığımdan sorunu araçta aradım. Servis bazı parçalar değiştirdi ama pek çözüm olmadı.
Çözüm iyi bir lastik ! Uzun yol sürüşlerimde 120'lerin üstüne çıktığım hiç yok denecek kadar azdır. Test amacıyla çıktığım 180km'de aracımda en ufak bir sapma, gezme, savrulma hissetmedim. Kütür kütür uzadık tabir-i caiz ise.

Islak Zemin
Sağanak yağış altında 120km ile yaklaşık 1 saat kadar sürüş yaptım. Kuru zeminden en ufak bir fark hissetmediğimi net olarak ifade edebilirim. Momo bu konuda da beni oldukça üzdü. Kocaeli Kerpe yolunda yaklaşık 50 metrelik ıslak zeminde aracın önü alenen yol dışına çıkmak istedi. Su bitince tutuş tekrar sağlandı ve yola devam ettik.
Yakıt
İşin bu kısmında net bir sonuç elde edemedim açıkçası. Daha sonra konuyu güncelleyeceğim.
Test sürüşü yol görüntüleri
Moderatör tarafında düzenlendi: