1.5 TSI Yazılım Yaptırmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Konago
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Konago

Ahmet
Asfalt Kurutucu
19
2019 Leon 1.5 TSI'a yazılım yaptırmayı düşünüyorum ancak DSG'nin tork limitleri konusunda net bir bilgi yok. DQ 200 şanzıman için max tork 400nm diyende var 250 de yazılıyor, net bir bilgi yok açıkcası. Stage 1 soft yazılım attırmayı düşünüyorum 2CR veya RSA'da. 185HP-330NM gibi değerler elde ediliyor. 3-4 sene boyunca bakımlarınıda önceden yapmak kaydıyla sorun yaşar mıyım? Tecrübe etmiş kişilerin fikirlerini duymak isterim.
 
Son düzenleme:
bence riske girmeye gerek yok. güç arttırmaya çalışmak yerine sürücülüğünüzü geliştirin ve mevcut 150 beygirin hakkını PİSTTE vermeye çalışın. bunun için de yazılıma vereceğiniz parayı iyi bir set lastiğe ve ileri sürüş eğitimine yatırmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozanckl ve bt
Lastik ve eğitim konusunda haklısınız evet. Zaten pilot sport 4 koyacağım araca. Yazılım kısmındada eğer zararı yok ise tamamen düz mantıkla neden daha fazla güç olmasın olarak bakıyorum biraz da. Önerebileceğiniz ileri sürüş eğitimi veren kurum neresi var acaba? Intercity veriyordu sanırım bi aralar
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Lastik ve eğitim konusunda haklısınız evet. Zaten pilot sport 4 koyacağım araca. Yazılım kısmındada eğer zararı yok ise tamamen düz mantıkla neden daha fazla güç olmasın olarak bakıyorum biraz da. Önerebileceğiniz ileri sürüş eğitimi veren kurum neresi var acaba? Intercity veriyordu sanırım bi aralar
hocam leon kullandım. 150 beygirle çok iyi gidiyor araç. daha fazlası aracın limitlerini aşabilir gibi geldi bana kullanırken. ayrıca yazılımın aracınızın motorunu gereksiz zorlaması da cabası. sorun çıkarmasa bile aklınızda sürekli soru işaretleriyle aracı kullanmanın keyif vermeyeceğini düşünüyorum.

bildiğim kadarıyla borusan otomotiv ve intercity ileri sürüş eğitimleri veriyordu...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Şanzımandan önce düşünmeniz gereken şey şu: Leon 1.5TSI'ın altyapısı daha fazla gücü kaldırabilir mi? 100k km'den fazla 1.2TSI manuel'ini kullandık, bence bu süspansiyon sistemi o motorun gücünü bile zor idare edebiliyordu. Eğer 1.5 motorla güç artışına niyetliyseniz öncelikle Leon'dan en azından Golf'e filan geçin. Cupra dışındaki Mk3 Leon'ların süspansiyon kalitesi ve tutunma kabiliyeti, özellikle yüksek güçler için çok yetersiz.
 
Hocam golf gerek tasarım gerek pahalılığı yüzünden cazip gelmyior pek bana. İkisiide kullanan arkadaşlar leon'un daha iyi bir yol tutuşu olduğunu söylüyorlar(FR süspansiyonlu). Hatta R line dışında golflerin hepsi standart yaylarla geldiği için(highline vs) Aracın yol tutuşunu arttırmak için FR yayları felan takıyorlar. Aralarında pek bir fark olduğunu düşünmüyorum malzeme kalitesi ve konfor dışında.
 
Tecrübe etmedim ama sizin yerinizde olmuş olsam, yazılımsız egzoz+filtre vs. ve diğer mekanik yollarla güç artırmayı denerim. Eğer yetersiz gelirse diğerini o zaman düşünürsünüz.
 
Hocam golf gerek tasarım gerek pahalılığı yüzünden cazip gelmyior pek bana. İkisiide kullanan arkadaşlar leon'un daha iyi bir yol tutuşu olduğunu söylüyorlar(FR süspansiyonlu). Hatta R line dışında golflerin hepsi standart yaylarla geldiği için(highline vs) Aracın yol tutuşunu arttırmak için FR yayları felan takıyorlar. Aralarında pek bir fark olduğunu düşünmüyorum malzeme kalitesi ve konfor dışında.
Çok affedersiniz ama o arkadaşlara katılmıyorum. =)
İkisini de kullandım. Öncelikle bütün Golf'lerin amortisörleri Leon'lardan farklı. 1.5 motorlularında da bağımsız süspansiyon geliyor. Kaldırabilecekleri güçler çok farklı. Yine de siz bilirsiniz.
Görüşümü tekrar edeyim: Maalesef şanzımandan önce süspansiyon sistemi olarak o güçleri kaldırabilecek bir araç değil. Araba tehlikeli bir hal alır. O yüzden tavsiye etmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Stage 1 yazılım DSG ye zarar vermez bence ama 1.5 tsiler yeni motorlar şurada 2 3 senedir vag grup o motoru kullanıyor. Bence daha önceden yaptırmış kişilerden bilgi almalısın. 1.4 tsi motorlarda bile çok yüklemeye çalışıp zararını fazlasıyla alan bir sürü kişi var. Yazılım bence 0-100 süresini arttırır, yokuşlarda bayılma varsa o azalır, tork artar ama top speede pek faydası olmaz motorun hacmi belli
 
Yazılım RSA'da olacaksa işi bilenler tarafından yapılacağı kesin gibi,ancak kesin olan bir başka şey de motor ömrünün,parçalarının normalinden daha hızlı şekilde aşınacağı,tüketimin artacağıdır.RSA DSG'ye de yazılım yapıyor diye biliyorum,tork bakımından benzinli motorda dq200 bakımından pek sorun olmaz,yazılımla da motor-şanzımanı kalibre ederler ortaya güzel değerler çıkabilir,tabii sorunsuzluk bakımından şuankinden daha tehlikeli olacağı kesin.Denemeye değer mi,performansından memnun değilseniz bence değer.Ortalama 180-190 hp gibi bir güç çıkarsa belki fren istemez ama kesin iyi bir lastik ister o araç,zaten kafadan açılmaya meğilli diye biliyorum o yüzden yere sağlam basması şart,bunun için PS4 ya da türevi performans lastiği şart.Amortisör konusunda @bt abiye katılıyorum,dikkat etmek ve bunun bilincinde olmak lazım.Ara sıra Golf 7.5 kullanıyorum 125 lik 1.4 TSI,o araçta acayip önden kaymaya meğilliydi,lastikler değişince bir nebze azaldı bu durum ama hala devam ediyor,arada yaklaşık 60 hp güç farkı oluşacak olan Leon'da bu durum nasıl olur açıkçası bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Türkiye'de yaşıyoruz. Ne yol tutuşu , ne pistte hakkını vermesi..

Bi OZ jant , bi PS4 desem zaten kaç para..

İstiyorsan yap ya boşver :) RSA ile görüş , en net cevapları onlardan alırsın.

Kafana yatarsa hayırlı olsun.

İlk başlarda düz yol gazcılığı heveslendirir , sonra eksikleri kendin görüp tamamlarsın zaten.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Ben de RSA demeye gelmiştim @DuzboruDownpipe yeşillendirmiş.

Yazılım için çok doğru bir araba değil leon. 150 hp bile arabaya çokken.Ama tabi bu benim güvenli eğlenceli limitli düşüncem.

Onun dışında yazılımdan sonra forumda bilgi paylaşırsanız biz de 1,5 tsi yazılım uyumunu öğrenmiş oluruz