AÇIK Focus'dan A3'e Geçiş Mantıklı mı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan driver37
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

driver37

M.AYDIN
Taklacı Güvercin
24
Marka
Fiat
Öncelikle herkese merhabalar yaklaşık 2 yıldır ford focus 2017 1.5 tdci powershift kullanıcısıyım aracımın siyah renk olmasından kaynaklı hem çok kirlenmesi hemde çizikleri aşırı belli etmesinden sıkıldım ve farklı marka bir araca geçme kararı aldım. max 950.000tl bütçem var ve şuan üzerinde en çok düşündüğüm tasarım açısından çok beğendiğim A3 8V dizel otomatik sportline paket araca geçme düşüncem var. Ancak ilk defa bir audi almayı düşünüyorum ve kronik sorunu var mıdır artıları eksileri nelerdir merak ediyorum
Baktığım kadarıyla Cruise Control sonradan taktırılabiliyor deniliyor verimli oluyor mu araca uyumlu oluyor mu Bu fiyat bandından sportif sedan tavsiyeniz var mı başka bir araç olarak
Ve en önemlisi A3 hakkında görüş ve önerileriniz nelerdir Teşekkür ederim şimdiden herkese
 
A3 ün direkt baktığınız modelini defalarca kullanmıştım,maalesef donanım fakiri bir araç.Ne hız sabitlemesi var ne hayalet kadranı var ne otomatik koltukları var yani ne dışardan ne içerden pek dolu bir araç değil.Sahibi olan arkadaşım özellikle trim sesleri,far sararması,1.6 TDI’ın kronik basınç sensörü hatası,sunroof kullanılmadığı halde bozulması,keyless’ın yıkama sonrası bozulması ve iç trim ışıklarının bozulması gibi bir çok problem yaşamıştı o yüzden bende bıraktığı izlenim pek olumlu değil.

Yalıtım bakımından çok iyidir,kalitesini hissettirir ve Golften farkını net bir şekilde gösterir o konuda zaten sıkıntı yok.Ancak ben bu fiyatlara alınması mantıklı bir otomobil olarak görmüyorum bu kombinasyonunu maalesef,hele ki sadece renginden dolayı araç değiştiriyorsanız.
 
Dizel şart değilse ben olsam 308-astra-golf düşünürüm
hocam golf kalite olarak güzel bir araç düşünüyorum ancak 308 ve astradan aynı kalite ve konforu alabileceğim konusunda tereddütlerim var açıkçası

A3 ün direkt baktığınız modelini defalarca kullanmıştım,maalesef donanım fakiri bir araç.Ne hız sabitlemesi var ne hayalet kadranı var ne otomatik koltukları var yani ne dışardan ne içerden pek dolu bir araç değil.Sahibi olan arkadaşım özellikle trim sesleri,far sararması,1.6 TDI’ın kronik basınç sensörü hatası,sunroof kullanılmadığı halde bozulması,keyless’ın yıkama sonrası bozulması ve iç trim ışıklarının bozulması gibi bir çok problem yaşamıştı o yüzden bende bıraktığı izlenim pek olumlu değil.

Yalıtım bakımından çok iyidir,kalitesini hissettirir ve Golften farkını net bir şekilde gösterir o konuda zaten sıkıntı yok.Ancak ben bu fiyatlara alınması mantıklı bir otomobil olarak görmüyorum bu kombinasyonunu maalesef,hele ki sadece renginden dolayı araç değiştiriyorsanız.
uzun zamandır araştırdığım ve gördüklerimde ilk defa böyle sorunların olduğu yorumunu aldım 2017 ve sonrası bi A3 için açıkçası şaşırdım ve kafamda karıştı
Renk konusuna gelecek olursak siyah renk araç kirlenmesi ve çizilmesi konusunda önüne geçemediğim bir renk ve beni inanılmaz yormaya başladı ve ayrıca focusun donanım olarakta düşük oluşu renk konusu üstüne bir soğuma sebebi daha oldu
 
alınır. aracın motoru zaten yıllardır kullanılan tdi. sorunsuz denilebilecek bir motor. sürüş kalitesi, iç mekan ve konfor olarak da iyi bir araç. ben premium c lerin en iyisi olduğunu düşünüyorum...
 
Kesin karar vermeden önce yeni 308 ve Astra'ya ayrı ayrı detaylı şekilde bakıp denemenizi öneririm. Başka bir seviyeye çıkarmışlar kalitelerini.
A3'e genel olarak hakim olmamakla birlikte bindiğim araçlardan aklımda kalan temel şey, HB karoserlisinin sedan versiyonundan bariz şekilde daha kaliteli olduğuydu. Bu konuyu detaylıca inceleyin derim.
 
Son düzenleme:
Audi'den bahsedecek olursam yaklaşık 3 bin km kadar 1.5 tfsi dynamic idi sanırım, daha kısa olarak 1.0 tfsi Sline kullandım. İkisi de sedan idi. C sınıfına göre arka koltukları o malum mqb alt yapısının dana gibi şaft tünelinden ötürü pek kullanışlı değil. B sınıfı çoğu sedan daha iyidir. Bagaj ağzı da dar.

Onun dışında premium bir markanın C sınıfında üstelik 2020-21 model aracında standart hız sabitleyici olmamasının nedeni ne çok merak ediyorum. Donanım yönünden söylendiği gibi pek iyi değil. Araç makyaj geçiriyor hâlâ Apple Car Play & Android Auto fln eklenmiyor. Sonra bilmem ne Oto Vag merkezine gidip binlerce lira verip bunları ekletiyoruz "premium" arabaya.

Son eleştirim de Audi alıp, Seat Ibiza vs ile benzer iç malzemelere hız göstergesine vs sahip olmak istemezdim.

İyi yönlerine gelecek olursak. Gerçekten tok ve rafine bir araç. Hani binince kaliteli olduğunu anlıyorsunuz. 1.5 olanın performans / yakıt dengesi muazzam. Silindir kapatma teknolojisi ile yakıt tüketimi üzmüyor. İç tasarımda da özellikle orta konsolun minimal olması, multimedya ekranının içeri girip çıkması bence güzel duruyor. Şımartacak premium oyuncakları, donanımı olmasa da net olarak kaliteli bir araç. Bence 3 premium arasında ortada kalıyor, Mercedes A serisinden geride olduğunu düşünüyorum totalde. Hele yeni kasası net olarak geride.

Bunların hepsini cebe atarak, yukarıdaki arkadaşlara da katılıp karar vermeden yeni Astra & 308 denemenizi söyleyebilirim. Gerisi kişisel tercihe kalır.
 
Son düzenleme:
Focus'tan A3'e geçtiğinizde elde edeceğiniz artılar; biraz daha iyi bir konfor ve yol, rüzgar gürültüsü yalıtımı, iç mekanda daha iyi malzeme kalitesi. Bunların dışındaki konularda donanım, dizelde şanzıman - motor teknolojisi, sürüş keyfi, hacim gibi konularda herhangi bir ekstraya sahip olmazsınız. Bu bahsettiğim artılar, A3'e geçmek için sizin açınızdan yeterliyse tabi ki geçebilirsiniz.

Ben aynı durumda olsam A3'e ancak daha donanımlı, 1.4-1.5 tfsi motor seçeneği ve HB olması durumunda geçiş yapardım. Yoksa geçiş yapmam.

Sizin için ilk paragrafta söylediğim artılar, geçiş yapmak için yeterli kriterler değilse 308, Astra vb yeni kasa modellere yönelirdim. Bunun haricinde yeni A200 Amg+ donanımlı mercedes sıfır liste fiyatı 1 milyon 160 bin gibi bir seviyede. Bayilerin elinde stokta kalmış, 2022 model, siparişi geçilmiş ama sonra alınmaktan vazgeçilmiş araçlar olabilir 1 milyon civarında. O yüzden bayilerle konuşup bir şansınızı deneyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
focus’a göre konfor, yalıtım, güvenlik, yakıt tüketimi ve malzeme kalitesi açısından kesinlikle hissedilir ölçüde bir güncelleme olur. Onun dışında yol tutuş açısından bir avantajınız olmaz. Yine trim sesi açısından Focus’tan bile daha kötü maalesef A3. Ben olsam hayalet ekranı takmazdım. Ben aracımda olmasa umursamazdım açıkçası. Ancak hız sabitleyici gerçekten büyük eksiklik. Son 10-15 senedir bu özelliğin olmadığı otomobil görmedim diyebilirim. Okudum, yok ya imkansız dedim, araştırdım gözlerime inanamadım. Nasıl olmaz cidden anlamıyorum. Onun dışında iyi araç. Bu arada 950bin çok ciddi fiyat. Ben olsam biraz daha üste çıkıp Mercedes A ya da BMW 1 bakardım sanırım. Bu arada premium sınıfta yedek parça, kasko, servis her şey daha pahalı olacaktır. Bunları da hesaplayın derim. Son olarak ben de arkadaşlara katılıyorum. Astra’ya bir bakardım kesinlikle. Premium her üründe giriş ürünlerinde hep bir hayal kırıklığı ya da beklentinin altında kalma durumu olabiliyor. İyi incelemek ve düşünmek lazım bu anlamda.
 
Son düzenleme:

Kesin karar vermeden önce yeni 308 ve Astra'ya ayrı ayrı detaylı şekilde bakıp denemenizi öneririm. Başka bir seviyeye çıkarmışlar kalitelerini.
A3'e genel olarak hakim olmamakla birlikte bindiğim araçlardan aklımda kalan temel şey, HB karoserlisinin sedan versiyonundan bariz şekilde daha kaliteli olduğuydu. Bu konuyu detaylıca inceleyin derim.

Audi'den bahsedecek olursam yaklaşık 3 bin km kadar 1.5 tfsi dynamic idi sanırım, daha kısa olarak 1.0 tfsi Sline kullandım. İkisi de sedan idi. C sınıfına göre arka koltukları o malum mqb alt yapısının dana gibi şaft tünelinden ötürü pek kullanışlı değil. B sınıfı çoğu sedan daha iyidir. Bagaj ağzı da dar.

Onun dışında premium bir markanın C sınıfında üstelik 2020-21 model aracında standart hız sabitleyici olmamasının nedeni ne çok merak ediyorum. Donanım yönünden söylendiği gibi pek iyi değil. Araç makyaj geçiriyor hâlâ Apple Car Play & Android Auto fln eklenmiyor. Sonra bilmem ne Oto Vag merkezine gidip binlerce lira verip bunları ekletiyoruz "premium" arabaya.

Son eleştirim de Audi alıp, Seat Ibiza vs ile benzer iç malzemelere hız göstergesine vs sahip olmak istemezdim.

İyi yönlerine gelecek olursak. Gerçekten tok ve rafine bir araç. Hani binince kaliteli olduğunu anlıyorsunuz. 1.5 olanın performans / yakıt dengesi muazzam. Silindir kapatma teknolojisi ile yakıt tüketimi üzmüyor. İç tasarımda da özellikle orta konsolun minimal olması, multimedya ekranının içeri girip çıkması bence güzel duruyor. Şımartacak premium oyuncakları, donanımı olmasa da net olarak kaliteli bir araç. Bence 3 premium arasında ortada kalıyor, Mercedes A serisinden geride olduğunu düşünüyorum totalde. Hele yeni kasası net olarak geride.

Bunların hepsini cebe atarak, yukarıdaki arkadaşlara da katılıp karar vermeden yeni Astra & 308 denemenizi söyleyebilirim. Gerisi kişisel tercihe kalır.

Focus'tan A3'e geçtiğinizde elde edeceğiniz artılar; biraz daha iyi bir konfor ve yol, rüzgar gürültüsü yalıtımı, iç mekanda daha iyi malzeme kalitesi. Bunların dışındaki konularda donanım, dizelde şanzıman - motor teknolojisi, sürüş keyfi, hacim gibi konularda herhangi bir ekstraya sahip olmazsınız. Bu bahsettiğim artılar, A3'e geçmek için sizin açınızdan yeterliyse tabi ki geçebilirsiniz.

Ben aynı durumda olsam A3'e ancak daha donanımlı, 1.4-1.5 tfsi motor seçeneği ve HB olması durumunda geçiş yapardım. Yoksa geçiş yapmam.

Sizin için ilk paragrafta söylediğim artılar, geçiş yapmak için yeterli kriterler değilse 308, Astra vb yeni kasa modellere yönelirdim. Bunun haricinde yeni A200 Amg+ donanımlı mercedes sıfır liste fiyatı 1 milyon 160 bin gibi bir seviyede. Bayilerin elinde stokta kalmış, 2022 model, siparişi geçilmiş ama sonra alınmaktan vazgeçilmiş araçlar olabilir 1 milyon civarında. O yüzden bayilerle konuşup bir şansınızı deneyebilirsiniz.

focus’a göre konfor, yalıtım, güvenlik, yakıt tüketimi ve malzeme kalitesi açısından kesinlikle hissedilir ölçüde bir güncelleme olur. Onun dışında yol tutuş açısından bir avantajınız olmaz. Yine trim sesi açısından Focus’tan bile daha kötü maalesef A3. Ben olsam hayalet ekranı takmazdım. Ben aracımda olmasa umursamazdım açıkçası. Ancak hız sabitleyici gerçekten büyük eksiklik. Son 10-15 senedir bu özelliğin olmadığı otomobil görmedim diyebilirim. Okudum, yok ya imkansız dedim, araştırdım gözlerime inanamadım. Nasıl olmaz cidden anlamıyorum. Onun dışında iyi araç. Bu arada 950bin çok ciddi fiyat. Ben olsam biraz daha üste çıkıp Mercedes A ya da BMW 1 bakardım sanırım. Bu arada premium sınıfta yedek parça, kasko, servis her şey daha pahalı olacaktır. Bunları da hesaplayın derim. Son olarak ben de arkadaşlara katılıyorum. Astra’ya bir bakardım kesinlikle. Premium her üründe giriş ürünlerinde hep bir hayal kırıklığı ya da beklentinin altında kalma durumu olabiliyor. İyi incelemek ve düşünmek lazım bu anlamda.
Güzel yorumlarınız için ayrı ayrı hepinize çok teşekkür ederim hepsini okuduktan sonra uzunca bir düşündüm açıkçası audi A3 ten vazgeçme kararı aldım özellikle golf 8 in sıfır fiyatını göz önünde bulundurup birde tavsiyeleriniz üzerine astrayı inceleyince açıkçası a3 vasat kaldı gözümde :D haftasonu 3 arabayada binme test etme şansı yakaladım (astra, golf, A3) test ettiğim araçlardan sonra 1.5etsi golf alma kararı aldım YETKİLİ SATICILARDA BULABİLİRSEM tabi :D
 
eğer sedan olması sorun teşkil etmezse octavia yı da düşünebilirsiniz. yeni kasası çok şık oldu. tahminimce golften daha doludur...
 
Kitapta yazıyor kitapta powershiftten , kuru kavramalardan uzak durun ama dsgden kaçın diyor kaçın :)
 
eğer sedan olması sorun teşkil etmezse octavia yı da düşünebilirsiniz. yeni kasası çok şık oldu. tahminimce golften daha doludur...
Hocam haftasonu octavia testinede gidicem ancak ne skoda da nede vw de sıfır araç yok mart nisan gibi gelecek diyorlar ancak kesin değil fiyatlar belli değil kafamda soru işaretleri var çünkü ne kadar artar fiyatlar bilinmemesi biraz sorun
 
Geçilmesine geçilir.. ama beklentiniz ona göre olmalı ... VAG grubundan çok donanımlı bir Golf de düşünülebilir... ben düşünürdüm açıkçası ... Yıllarca Golf kullanmış, arkadaşlarımın A3 lerine binmiş biri olarak ben aradaki yalıtım veya rafinelik farkının öyle çok olduğunu düşünmüyorum (bu söylediklerim Golf 7 ve 7.5 için geçerli.. 8 kullanmadım.. çok ahkam kesmiyim....) .... ama bazı temel donanımların olmaması da can sıkıcı A3 de.. VAG grubunda bazen oluyor böyle 2018 model Highline donanımlı Passat Variantı ma ekstra ücret ödeyerek CarPlay ve Android auto lisansı almak bana da dokunmuştu...

Bunun dışında yeni Astra veya 308 kesinlikle düşünülebilecek araçlar... İlk olarak onlara bakardım ..
 
Geçilmesine geçilir.. ama beklentiniz ona göre olmalı ... VAG grubundan çok donanımlı bir Golf de düşünülebilir... ben düşünürdüm açıkçası ... Yıllarca Golf kullanmış, arkadaşlarımın A3 lerine binmiş biri olarak ben aradaki yalıtım veya rafinelik farkının öyle çok olduğunu düşünmüyorum (bu söylediklerim Golf 7 ve 7.5 için geçerli.. 8 kullanmadım.. çok ahkam kesmiyim....) .... ama bazı temel donanımların olmaması da can sıkıcı A3 de.. VAG grubunda bazen oluyor böyle 2018 model Highline donanımlı Passat Variantı ma ekstra ücret ödeyerek CarPlay ve Android auto lisansı almak bana da dokunmuştu...

Bunun dışında yeni Astra veya 308 kesinlikle düşünülebilecek araçlar... İlk olarak onlara bakardım ..
hocam diğer yorum yapan arkadaşlarında söylediklerinden sonra bende golf e yöneldim sıfır almak daha mantıklı geldi ancak hangi bayiyi arasam ne 308 için ne astra için nede golf için araç bulamıyorum yani bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa çok mutlu olurum
 
hocam diğer yorum yapan arkadaşlarında söylediklerinden sonra bende golf e yöneldim sıfır almak daha mantıklı geldi ancak hangi bayiyi arasam ne 308 için ne astra için nede golf için araç bulamıyorum yani bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa çok mutlu olurum

Onu bilemicem.. ama benzer br durum yaşadığım ülkede de var.. özellikle elektrikli veya plugin elektrikli araçlar için uzun süre bekleniyor...
Bu sebeple 1 yaşındaki araçları neredeyse 0km parasına alabiliyorsunuz ...

Ancak yinede içten yanmalı araçlar biraz daha kolay temin ediliyor. Türkiyeye has döviz riski gibi özel durumlar zaten bayadan beri var..
İnşallah bir şekilde bir araç denk getirebilirsiniz. Bazen sipariş verip araç gelmeyince almayanlarda oluyor...
 
Onu bilemicem.. ama benzer br durum yaşadığım ülkede de var.. özellikle elektrikli veya plugin elektrikli araçlar için uzun süre bekleniyor...
Bu sebeple 1 yaşındaki araçları neredeyse 0km parasına alabiliyorsunuz ...

Ancak yinede içten yanmalı araçlar biraz daha kolay temin ediliyor. Türkiyeye has döviz riski gibi özel durumlar zaten bayadan beri var..
İnşallah bir şekilde bir araç denk getirebilirsiniz. Bazen sipariş verip araç gelmeyince almayanlarda oluyor...
şuanki durumda 1-2 yaşındaki araçlar sıfırdan daha pahalı çoğu modellerde sıfırın ne zaman geliceği belli değil artı geldiğinde fiyatının ne olucağı belli olmaması insanları zor duruma düşürüyo umarım buluruz sabrın sonu selamettir derler :D
 
şuanki durumda 1-2 yaşındaki araçlar sıfırdan daha pahalı çoğu modellerde sıfırın ne zaman geliceği belli değil artı geldiğinde fiyatının ne olucağı belli olmaması insanları zor duruma düşürüyo umarım buluruz sabrın sonu selamettir derler :D

evet... döviz gibi çok oynak bir parametre işin içine girince böyle oluyor...
Umarım hayırlısı olur.
 
şuanki durumda 1-2 yaşındaki araçlar sıfırdan daha pahalı çoğu modellerde sıfırın ne zaman geliceği belli değil artı geldiğinde fiyatının ne olucağı belli olmaması insanları zor duruma düşürüyo umarım buluruz sabrın sonu selamettir derler :D

Bekleme süreleri eskisi gibi değil. Citroen C5 Aircross siparişten sonra 2 ay içinde, BMW X3 5 ay gibi bir sürede teslim edildi. İki modeli de ikinci el alıyor olsak %20’ye kadar fazla ödemiş olacaktık. Bu nedenle sıfır alacaksanız girin sıraya bence. Ancak tabii bu sürede döviz kuru nedeniyle artma olasılığı da var. Yine de ikinci elden karlıya geliyor bekleyince.