A16XHT Üzerinde Yapılabilecek Oynamalar

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
437
40
Marka
Opel
Herkese merhaba,

Opel'in 1.6 turbo SIDI motorunun 2 versiyonu var. 170 beygir 260 Nm olan A16XHT ve 200 beygir 280 Nm olan A16SHT. İlki çok araçta kullanıldı ama ikincisi Türkiye'ye sadece Astra ile geldi.

Aracım Insignia 1.6 turbo SIDI düz vites. Yukarıda ilk bahsettiğim motordan. 10 yıldır 170 bin kmdir kullanıyorum. Şu ana kadar performans anlamında sadece kutu içi hava filtresi ve Sprintbooster kullandım. Daha fazla ne yapılabilir diye araştırınca yazılımdan fazla verim alınamadığını öğrendim. İlla ki mekanik müdahale gerekiyormuş. Bahsedilen şey ise downpipe. Katalizatörü iptal etmek bana da mantıklı geliyor çünkü uzun süre üst devirde gidince şişme hep vardı bu motorda.

Madem böyle bir yola girmek gerekiyor benim de aklıma daha başka ne yapılabilir diye geldi ve baktım ki iki motor arasında yazılımdan başka mekanik anlamda fark turbo pervanesi. Böylece kabaca bir rota çizdim kendime:
1- Downpipe+yazılım
2- SHT turbosu ( Hazırı varken hibrid turbo işine yeltenmek pek makul gelmiyor)
3- Gerekirse tekrar yazılım
4- Radyatörlerin daha verimli hale getirilmesi gerekecektir diye tahmin ediyorum, en azından intercooler sanki şimdi bile ucu ucuna yetiyor.
5- Varolan geliştirmeler başıma iş açmasın diye bobinler + buji kabloları + triger zincirinin yenilenmesi.
6- Aklıma gelmeyen gereken ne varsa...

Bu maddelerin hepsi veya birkaçı maddi duruma göre yapılabilir diye düşünüyorum. İlk işlem yeterli gelirse devamını getirmeyebilirim bile. Tüm görüşlere açığım şu an.
 
1.6T insignialarla çok fazla uğraştım hem mekanik hemde yazılım olarak , araç zaten limitte duruyor yazılım yapıncada çok bir şey fark ettirmiyor işin açığı , buradaki fark ettirmemekten kastım kullanıcı çokta bir şey anlamıyor hani alıp 1.6 105 mjete yazılıp yapınca 140-150 bg güçler alınıp birde turbo patlaya patlaya girince kullanıcı hah oldu süper diyip devam ediyor ama 1.6T ortalama 20 bg 40-45 nm veriyor eh benzinli araç olunca kullanıcıda çok fark etmiyor zaten limitlerde olan motora bindirmek oluyor işin sonucu. Yazımı çok uzatmayayım , yapılması gereken en kilit nokta 1.6T için kesin ve netlikle intercooler , büyüsün büyütün bir şey yapın buna :D intercoolerden dolayı araç bir yerde kesiliyor özellikle 10 km/h hızdan yapıştırıp top denemesinde araç bir yerde 100 bg'e bağlıyor kendini ve lütfen ateşleme kaçırmayacak iridiumR laser gibi bir buji :D
 
Evet intercooler vurgusu geldiğine göre kesin büyütüyorum, o cepte 👍

Buji konusunda zaten orjinal ekipman NGK iridyum bujiler. Hatta SIDI motorun buji güncellemesiyle soğuk bujiye geçildi. Bobin ve buji kablolarını planıma eklememin sebebi de ateşleme sisteminde sorun ihtimali kalmasın diyeydi. Bu durumda ateşleme sistemini de kesin yapılacaklara ekliyorum 👍

Ben nolur nolmaz motor takozlarını da listeme ekliyim gidiciler zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Performans anlamında aman Ya Rabbim derecesinde bir fark oluşturmaz ama bence DownPipe yapılsa yararı görülür. İntercooler ile soğutmayı rahatlatırken, DownPipe ile de egzoz kısmını rahatlatabilirsiniz. Belki bunlara ek olarak spor bir orta susturucu ile güzel de bir ses elde edilebilir. Araçta herhangi bir ekstra hali hazırda mevcut mu bilmiyorum ama yürüyene de bütçe ayırılabilir. Güzel bir spor yayla virajdaki hissiyat değişeceği için aracı viraj içinde de şuanki değerinin bir tık üstünde kullanırsınız.
 
Üstat imkan varsa arabayı değiştir bence ya. Evladiyelik olma yoluna giriyor bak yavaş yavaş 😃

Daha önce tercih konusu vardı o yüzden dedim. Tabi yerini tutacak araç bulmak zor.
1.6 Puretech 508 lazım sana da 😁 Bi insignia daha koyman lazım üstüne...

Güncel piyasada en çok üzüldüğüm konu.. Bu warm hatch kafası arabalar kalmadı..
Astra GSe var mesela.. Bayılıyorum ama gelse BMW parası olacak 😅
 
@uygarefee evet downpipe ve intercooler ilk sırada olacaklar. Geri kalan adımları sırayla yaparım. Spor yay konusu ara ara benim de aklıma giriyor ama aracın 245/45/18 lastiklerle yol tutuş-konfor dengesi o kadar verimli ayarlanmış ki bu ince mühendisliği bozmak istemiyorum :)

@nıneleven illa ki bir gün elden çıkacak, bari yapılacaklar içimde kalmasın. Hem satmaktan vazgeçince güzel bakımını yaptım, yeni takım lastik aldım, bari biraz bineyim di mi :D

508 benim de ilgimi çekse de hem otomatik olması hem de büyük maliyetin altına girecek olmam beni 2 kere düşündürüyor. Ha alırsam da 225lik alırım, otomatiği sineye çekerim 😅
 
Araya koca bir yaz girdi, odak noktası başka yerlere kaydı ama nihayet araba işlerine geri döndüm. İlk adımı gerçekleştirdim, Downpipe+yazılım işi tamam 👍

Araba bu şekilde daha tatlı hızlanıyor. Yazılımda çok yüklenmedim, zaten işi bilen yazılımcılar da yüklenme taraftarı değil. Kat iptaliyle beraber alt devirden çok üst devire odaklandık. Kat sebebli kasma ortadan kalktı, motorun genel ısınmasını geciktirmeye sıra geldi. Konuştuğum parçacılar intercooler ve radyatör büyütme konusuna hakim olmadıkları için henüz parçaları satın alamadım. Birçok sitede 1.6 ve 2.0 aynı parça kullanıyor gözüküyor. Araştırdığım kadarıyla OPC parçaları takmak sanki kesin çözüm olacak. Terzi usulü üretme/uydurma işine sıcak bakmıyorum.

Takmayı düşündüğüm turbo ise ithalatı durdurulmuş gözüküyor. Bunu bireysel ithalat ile getirmek şu an tek çözüm. Vergilerin artacağı tuttu ama sorun değil napalım, gümrükte takılmasın başka bir şey istemem.
 
Araya koca bir yaz girdi, odak noktası başka yerlere kaydı ama nihayet araba işlerine geri döndüm. İlk adımı gerçekleştirdim, Downpipe+yazılım işi tamam 👍

Araba bu şekilde daha tatlı hızlanıyor. Yazılımda çok yüklenmedim, zaten işi bilen yazılımcılar da yüklenme taraftarı değil. Kat iptaliyle beraber alt devirden çok üst devire odaklandık. Kat sebebli kasma ortadan kalktı, motorun genel ısınmasını geciktirmeye sıra geldi. Konuştuğum parçacılar intercooler ve radyatör büyütme konusuna hakim olmadıkları için henüz parçaları satın alamadım. Birçok sitede 1.6 ve 2.0 aynı parça kullanıyor gözüküyor. Araştırdığım kadarıyla OPC parçaları takmak sanki kesin çözüm olacak. Terzi usulü üretme/uydurma işine sıcak bakmıyorum.

Takmayı düşündüğüm turbo ise ithalatı durdurulmuş gözüküyor. Bunu bireysel ithalat ile getirmek şu an tek çözüm. Vergilerin artacağı tuttu ama sorun değil napalım, gümrükte takılmasın başka bir şey istemem.
Üstat, yakında 40 bin kilometrede 1.6 SIDI 170 HP Insignia almayı düşünüyorum. Forum araştırması yaparken sizin paylaşımlarınıza denk geldim. Gördüğüm kadarıyla birçok değişiklik, yenilik ve performans iyileştirmesinden bahsetmişsiniz ancak konuyla ilgili güncel bir paylaşımınız olmamış. Merak ettiğim şu: Son durum nedir? Aracınızı nereye kadar geliştirebildiniz, ne kadar verim aldınız? Kesinlikle önerdiğiniz parçalar hangileriydi, hangi parçaları ise gereksiz buldunuz? Sizce nasıl bir yol izlenmeli? Yazılımı kimden aldınız, hangi ustaları tavsiye edersiniz?


Almayı düşündüğüm araç otomatik olacak ve bildiğiniz üzere Insignia’da tork konvertörlü Aisin AF40-6 şanzıman var. Bu şanzıman vites geçişlerinde oldukça yavaş. Bu şanzıman için yazılım atan bir tanıdığınız oldu mu? Amacım tork limitlerini kaldırmak ve vites geçişlerini hızlandırmak.


Insignia alma sebebim verilen paraya göre alınan değerlerin çok iyi olması. Segmentinde hem bu düzeyde yol tutuşu hem de konforu bir arada sunabilen başka bir araç bulamadım bu paraya. Ayrıca donanım açısından da rakiplerine kıyasla fazlasıyla dolu geliyor; yani bu fiyata alınabilecek birçok özelliği sunuyor. Özellikle agresif kullanımda yol tutuşu benim için çok önemliydi.


Bunun dışında aslında 2012–2013 model N20B20 motorlu BMW 320i düşünüyordum. Çünkü bu motor hem tüm isteklerimi karşılıyor hem de performans açısından önü çok açık. Sadece Stage 1 ile 245–260 HP almak mümkün, hatta 320 HP civarlarına kadar çıkılabiliyor. Fakat bana sorun çıkarma ihtimali yüksek diye almaktan vazgeçtim. Siz ne önerirsiniz? Insignia’dan devam mı etmeliyim yoksa bu bütçeye bu seviyede özellikler sunan başka bir araç var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Evet konuya güncelleme yapmamışım. Hatta cold start videosunu çekmiştim onu bile koymayı unutmuşum :)

Öncelikle aracı 190 binde sattım. DP kaynaklı benzin kokusu vardı ve bazen rahatsız ediyordu. Yazılım ve ivmelenme güzeldi ama motor çabuk ısınıyordu. Gaz tepkilerinden anlıyordunuz. Mutlaka soğutma işine odaklanmam gerekiyordu. Turbo işi için orjinal üretici Garrett'in Türkiye distribütörüne ulaştım, satmasaydım onlara sipariş verecektim. Bireysel ithalatın çok mantıksız olduğunu öğrendim. Bütün bu masrafa başlayınca 200 bin kmye yaklaşan motorun bir çok parçasının erkenden su koyvereceğini düşünerek hiç masrafa girmeden arabayı sattım.

Otomatik şanzımana yazılım duymuştum ama bendeki bilgi genel kültür seviyesinde. Siz kendiniz araştırıp karar vermelisiniz.

Diğer araç tercihi konusunda ise kendinize yeni bir konu açarsanız daha fazla yardımcı olan olacaktır :)
 
Aslında proje arabasına dönüştürseniz de sağlam bi weight reduction yapılsa, benim diyen motor modifiyesinden çok daha efektif olur da işte... D sınıfı arabayı niye soyasın değil mi =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Üstat, yakında 40 bin kilometrede 1.6 SIDI 170 HP Insignia almayı düşünüyorum. Forum araştırması yaparken sizin paylaşımlarınıza denk geldim. Gördüğüm kadarıyla birçok değişiklik, yenilik ve performans iyileştirmesinden bahsetmişsiniz ancak konuyla ilgili güncel bir paylaşımınız olmamış. Merak ettiğim şu: Son durum nedir? Aracınızı nereye kadar geliştirebildiniz, ne kadar verim aldınız? Kesinlikle önerdiğiniz parçalar hangileriydi, hangi parçaları ise gereksiz buldunuz? Sizce nasıl bir yol izlenmeli? Yazılımı kimden aldınız, hangi ustaları tavsiye edersiniz?


Almayı düşündüğüm araç otomatik olacak ve bildiğiniz üzere Insignia’da tork konvertörlü Aisin AF40-6 şanzıman var. Bu şanzıman vites geçişlerinde oldukça yavaş. Bu şanzıman için yazılım atan bir tanıdığınız oldu mu? Amacım tork limitlerini kaldırmak ve vites geçişlerini hızlandırmak.


Insignia alma sebebim verilen paraya göre alınan değerlerin çok iyi olması. Segmentinde hem bu düzeyde yol tutuşu hem de konforu bir arada sunabilen başka bir araç bulamadım bu paraya. Ayrıca donanım açısından da rakiplerine kıyasla fazlasıyla dolu geliyor; yani bu fiyata alınabilecek birçok özelliği sunuyor. Özellikle agresif kullanımda yol tutuşu benim için çok önemliydi.


Bunun dışında aslında 2012–2013 model N20B20 motorlu BMW 320i düşünüyordum. Çünkü bu motor hem tüm isteklerimi karşılıyor hem de performans açısından önü çok açık. Sadece Stage 1 ile 245–260 HP almak mümkün, hatta 320 HP civarlarına kadar çıkılabiliyor. Fakat bana sorun çıkarma ihtimali yüksek diye almaktan vazgeçtim. Siz ne önerirsiniz? Insignia’dan devam mı etmeliyim yoksa bu bütçeye bu seviyede özellikler sunan başka bir araç var mı?
Bence İnsignia'yı stock olarak değerlendirin. Geçmiş mesajlarda da bahsedildigi gibi SIDI motorun önü çok açık değil.

Bana soracak olursanız şanzıman yazılımına da gerek yok. Platformun hantallığından dolayı arabanın 0-100 değeri rakiplerini çok gerisinde. Şanzıman yazılımı da atsanız 150'lik Passat'ı geçmeniz zor 🙂

İnsignia, yüksek süratlerde kendini gösterebilen bir araba. O hızlarda 4-5-6'ncı viteslerde olacağımız için şanzımanın yavaşlığı sorun olmaktan çıkar.

Birşeyler yapmak istiyorsanız @bt'nin de dediği gibi arabanın sağından - solundan bedava ağırlık tasarrufları.. Hafif ve aerodinamik jantlar. Daha ince tabanlı (sürtünme azaltma), daha kalın yanaklı (yüksek süratlerdeki kadran sapmasını sıfırlar) lastikler.. Biraz yüksek tutulmuş hava basınçları. Stepne ve bagajda gereksiz ne kadar plastik varsa iptali 😁 Lastik tamir kiti..

Aero çalısmaları.. Ayna küçültme 😅 belki sis farı, tamponlardaki çeşitli plastiklerin iptali.

Pedal Commander'ın yaptığı işi yazılımdan yapabiliyorlar mı bilmiyorum, o olabilir. Fabrika çıkışı performansı tam anlamıyla alabilmek için KN kutu içi filtre, kurum temizliği..

Böyle şeyler daha efektif olur. Daha fazlasını istiyorsanız, bütçeniz de varsa N20 F30'lar kesinlikle tercih edilir. Yakıtları aynı, arkadan çekiş, premium. Şanzıman daha hızlı, hatta F30 daha yeni nesil oluyor.

İnsignia A2, Passat B7'ye denk geliyor.

Edit: F30 çok daha hafif ve sürtünme katsayısı düşük.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Proje arabası konusuna girilirse bence Edition yani boş paket 180 beygirlik ilk nesil makyajsız Insignia daha doğru olur sanki. Motor zaten yüklü, üzerine yapılacak birşey kalmamış, sağlıklı yürütüp bir de boş paket arabayı hafifletmek bana proje anlamında daha mantıklı geliyor.