Toyota Corolla 2021 1.5 M15A-FKS Yatak Sarma Sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alianil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alianil

Profesör
167
30
Marka
Toyota


2021 Model 90.000 KM'de olan aracım yolda giderken sebepsiz yere yatak sarmıştır. Facebook grupları ayrıca bazı illerdeki toyota özel servislerinden aldığım bilgiye göre bu motorların belirsiz bir şekilde kronik sorun yaşadığını öğrendim. Yaşadığım şehir de tamirci motoru söktükten sonra yatakları parçalamış. Bunu 10.000 KM'deki toyota da yaşamış 50.000 km deki toyota'da. Sizlere üzülerek söylüyorum ki 1.5 motor almayın aldırmayın. Bu sorunu yaşayan bir çok insan var ve bu konu da toyota suskun....
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20250424-WA0039.jpg
    IMG-20250424-WA0039.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20250422-WA0012.jpg
    IMG-20250422-WA0012.jpg
    177.2 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20250422-WA0013.jpg
    IMG-20250422-WA0013.jpg
    133.8 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20250424-WA0033.jpg
    IMG-20250424-WA0033.jpg
    373.5 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20250424-WA0041.jpg
    IMG-20250424-WA0041.jpg
    404.9 KB · Görüntüleme: 0
Üzücü durum, çok geçmiş olsun. Eğer komple yetkili sevis bakımlıysa şansınızı deneyin fakat ne yazık ki önceden Toyota servisleri memnuniyet üzerineyken artık ticari işletme olarak tavır takınıyorlar. Honda'da da tecrübe ettik. Allah düşürmesin
 
Bildiğim kadarıyla bu motor 2 litre 4 silindirli abisinin bir silindirinin kırpılmış hali. Acaba büyüğünde de benzer sorunlar yaşanıyor mu?

Geçmiş olsun, 2021 Model Corolla'nın garantisi yok muydu?

Üzücü durum, çok geçmiş olsun. Eğer komple yetkili sevis bakımlıysa şansınızı deneyin fakat ne yazık ki önceden Toyota servisleri memnuniyet üzerineyken artık ticari işletme olarak tavır takınıyorlar. Honda'da da tecrübe ettik. Allah düşürmesin

Çok geçmiş olsun , son maliyeti nedir özel serviste?


Tekrardan herkese merhabalar, aracımın onarımı yapıldı. Tekirdağ'da yaşıyorum normalde aracımı çekici ile Ankara'daki Toyota Dörtnal Servisine gönderdim. İlgi ve alakaları çok güzeldi. Aracımı teslim almaya gittiğimde genellikle 2021 ve 2022 modeller de bu sıkıntı'nın olduğunu söylediler. Fakat bunun neden yaptığını neden yaptığını pek söylemediler Üstelik onlara gelen araçların kilometresi 40.000 , 50.000 gibi kilometreler. Yetkili servis bakımlı ben aracı ikinci el aldığım için servis tarafından hiç bir hak iddia edemiyorum.
Peki Tüketici hakem heyetine başvursam bu konu da destek alabilir miyim ?
 
Tekrardan herkese merhabalar, aracımın onarımı yapıldı. Tekirdağ'da yaşıyorum normalde aracımı çekici ile Ankara'daki Toyota Dörtnal Servisine gönderdim. İlgi ve alakaları çok güzeldi. Aracımı teslim almaya gittiğimde genellikle 2021 ve 2022 modeller de bu sıkıntı'nın olduğunu söylediler. Fakat bunun neden yaptığını neden yaptığını pek söylemediler Üstelik onlara gelen araçların kilometresi 40.000 , 50.000 gibi kilometreler. Yetkili servis bakımlı ben aracı ikinci el aldığım için servis tarafından hiç bir hak iddia edemiyorum.
Peki Tüketici hakem heyetine başvursam bu konu da destek alabilir miyim ?
Öncelikle geçmiş olsun. Aracınız garanti süresinde olsa bile, bir bakımı dışarıda faturasız ve yetkili belgesi olmayan bir yerde yapıldığında bu tarz sorun için firma haklı çıkar.
Siz her ne kadar bakımlı deseniz de kanıt yoksa, firma kullanıcı yağ bakımı yapmamış ki der, karşıya geçer. Garanti olmadığında zaten yasal bir zorunluluğu da yok.
Siz yine de deneyebilirsiniz tabiki ama süreçler çok uzuyor, insanı yoruyor. Kendimce fikrim eğer tüm bakımlar faturalı bir şekilde belgelenemiyorsa sonuç alınamayacağı yönünde.
 
Tekrardan herkese merhabalar, aracımın onarımı yapıldı. Tekirdağ'da yaşıyorum normalde aracımı çekici ile Ankara'daki Toyota Dörtnal Servisine gönderdim. İlgi ve alakaları çok güzeldi. Aracımı teslim almaya gittiğimde genellikle 2021 ve 2022 modeller de bu sıkıntı'nın olduğunu söylediler. Fakat bunun neden yaptığını neden yaptığını pek söylemediler Üstelik onlara gelen araçların kilometresi 40.000 , 50.000 gibi kilometreler. Yetkili servis bakımlı ben aracı ikinci el aldığım için servis tarafından hiç bir hak iddia edemiyorum.
Peki Tüketici hakem heyetine başvursam bu konu da destek alabilir miyim ?
Toyota GarantiON muhabbeti araç satılsa dahi devam ediyor diye biliyordum. Masraf ne kadar tuttu özel değilse öğrenebilir miyim?
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve bt