AÇIK Passat B6 2.0 TSI Stage 1 – P2293 Hatası / Yüksek Devirde Yakıt Basıncı Düşüyor

Onatygt

Onat YİĞİT
Panpa
613
Marka
Honda
Passat B6 2.0TSI stage 1 araçta P2293 arıza kodu alıyorum. Yüksek devire çıkmadıpım zaman sıkıntı yok ama yüksek devire çıktığım zaman düşük devire düşünce yakıt basıncı çok düşüyor. Acaba EGT yükseldiğinde basınç düştüğünden dolayı olabilir mi? Yakıt basıncı 38-39 bar olması gerekirken 1.5 ila 3 bar arasına düşüyor. Kontağı açtığımda arka pompa 3.5bar basınç oluşuyor. Yardımcı olacak var mı?
Screenshot_20250715_203940_Torque.jpg
Screenshot_20250715_202231_Torque.jpg
 
Passat B6 2.0TSI stage 1 araçta P2293 arıza kodu alıyorum. Yüksek devire çıkmadıpım zaman sıkıntı yok ama yüksek devire çıktığım zaman düşük devire düşünce yakıt basıncı çok düşüyor. Acaba EGT yükseldiğinde basınç düştüğünden dolayı olabilir mi? Yakıt basıncı 38-39 bar olması gerekirken 1.5 ila 3 bar arasına düşüyor. Kontağı açtığımda arka pompa 3.5bar basınç oluşuyor. Yardımcı olacak var mı?
Ekli dosyayı görüntüle 51089Ekli dosyayı görüntüle 51090
Benzin basınç regülatörü ve enjektörlere bakılsa faydalı olabilir.
 
Benzin basınç regülatörü ve enjektörlere bakılsa faydalı olabilir.
Ön regülatörü yüksek basınç pompasının üzerinde yekpare değişmiyor. Enjektörleri de sıfır takılmıştı 20bin km önce enjektörlerin işemediğinden de eminim. Sıkıntı yüksek devirde kullandıktan sonra rolantş ve düşük devirde yakıt basıncının düşmesi.
 
Passat B6 2.0TSI stage 1 araçta P2293 arıza kodu alıyorum. Yüksek devire çıkmadıpım zaman sıkıntı yok ama yüksek devire çıktığım zaman düşük devire düşünce yakıt basıncı çok düşüyor. Acaba EGT yükseldiğinde basınç düştüğünden dolayı olabilir mi? Yakıt basıncı 38-39 bar olması gerekirken 1.5 ila 3 bar arasına düşüyor. Kontağı açtığımda arka pompa 3.5bar basınç oluşuyor. Yardımcı olacak var mı?
Ekli dosyayı görüntüle 51089Ekli dosyayı görüntüle 51090
yüksek basınç pompasıyla ilgili olabilir.
 
Bizde öyle düşünüyoruz, ama halen kafamda yüksek devirde egzozdan dolayı basınç düştüğünden regülatörün yakıt basıncını düşürüp düşük devire gelince yükseltememesine sebep oluyor olabilir düşüncesi var. Yine de bi tane pompa alıp deneyeceğiz.
Bahsedilen pompa tahmini makul. EGT yükseldiğinde basınç düşme kısmını ise mantıksal bir temele oturtamadım. Turbo basıncı az kısıldığında yakıt basıncı dramatik şekilde değişmez. Yüksek devirde yüksek debide yakıt istendiğinde pompa karşılayamıyor. Regülatör de dahiliyse yapacak çok fazla bir şey kalmıyor.
 
Bahsedilen pompa tahmini makul. EGT yükseldiğinde basınç düşme kısmını ise mantıksal bir temele oturtamadım. Turbo basıncı az kısıldığında yakıt basıncı dramatik şekilde değişmez. Yüksek devirde yüksek debide yakıt istendiğinde pompa karşılayamıyor. Regülatör de dahiliyse yapacak çok fazla bir şey kalmıyor.
Egzoz arabayı boğduğundan hem turno basıncı düşüyor hem de EGT yükseliyor bahsettiğim olay oydu. Normalde enjeksiyon hacmi 6000rpm 1.6bar basarken çok daha fazla oluyor şimdi egzozdan dolauı 6000rpmde 0.6bar civarı bir turbo basıncı oluyor. Bunun hpfp üzerindeki regülatörü de yakıt basıncını düşürmek zorunda kalıyor, sürekli alt devirde (4000rpm altı) kullanınca hiç sıkıntı çıkarmıyor.
 
Egzoz arabayı boğduğundan hem turno basıncı düşüyor hem de EGT yükseliyor bahsettiğim olay oydu. Normalde enjeksiyon hacmi 6000rpm 1.6bar basarken çok daha fazla oluyor şimdi egzozdan dolauı 6000rpmde 0.6bar civarı bir turbo basıncı oluyor. Bunun hpfp üzerindeki regülatörü de yakıt basıncını düşürmek zorunda kalıyor, sürekli alt devirde (4000rpm altı) kullanınca hiç sıkıntı çıkarmıyor.
Pompa-regülatör, yüksek debiye çıkamıyor. Kaçak var, benzin depoya geri dönüyordur.