Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
1,091
20
Marka
Ford
Farazi olarak açıyorum konuyu.

Belirleyeceğim bazı filtreler sayesinde başlıkta belirttiğim bütçeye kadar yaklaşık 250 tane araç ilanı bulunabiliyor sarı site üzerinden, tabi bu sayının az olmasının nedeni yapacağım filtelerden kaynaklı. Asıl konu sizin tecrübelerinizle bu arabalar öğrenci için uygun mudur değil midir fikir alışverişi yapmak.

Ögrencinin sabit geliri yok. Aldığı harçlık, burs-kredi, part-time iş ile geçindiğini varsayalım. Aile desteği var tabiki.

Seçtiğim marka-modeller;
1000041836.jpg

Fiat: albea, bravo, marea, palio, siena, stilo
Ford: escort, fiesta, mondeo
Hyundai: accent
Opel: astra, corsa
Peugeot: 206
Renault: clio, megane
Seat: cordoba
Volkswagen: golf, polo

göründüğü gibi marka fark etmiyor,

Gelelim diğer önemli filtrelere;
- ABS (çıkarıldığı vakit +200 ilan)
- Klima (olmazsa olmaz)
- Yıl 1998+
- Max 300k km (arttırılabilir ama duruma göre)
- Manuel
- Ağır hasar kaydı yok
- önden çekiş (marka filtresi yoksa)
- Boya-değişen önemli değil (şasi ağır hasar almadığı sürece)

motor hacmi, güç, karoser, yakıt tipi fark etmiyor. Önemli bazı özelliklerin olması ve aracın aşırı eski olmaması önemli (öğrenci yaşı 20-25).

Ve tabiki parça bulunabilirliği de işin diğer tarafı.

Yapılan filtrelerden kaynaklı özellikleri taşıyan örnek ilan çıkmayabilir (herkes işaretlemiyor malum)

Bu filtreleri yapınca en çok fiat grubu ortaya çıkıyor. Diğer markalar dahil bir çoğunda km düşürme durumu veya sandık-revizyon motorlu örnekler oluyor.

Yaşadıklarınıza ve tecrübelerinize dayanarak günümüzde öğrenci için sizce bu yaptığım filtelerle en mantıklı seçenekler ne olabilir? Sandık motor işine ne kadar dikkat edilmeli? Ya da hiç bulaşılmamalı mı? Cevaplarınızı bekliyorum.
 
öncelikle sandık motoru rektifiyeye tercih ederim.

marea, bravo, özellikle de stilo öğrencinin yürütebileceği araçlar değil.
Mondeo keza öyle.

Ford'ların 2000'lerin başına kadar olan tüm modelleri kronik olarak çürük belasıyla uğraştırır. Ka ve üzgün kasa Fiesta önermek isterim ama hem parça sorunları var, hem de kanser gibi çürükle uğraştırıyorlar. Escort'lar da aynı şekilde bitikler. Kesinlikle alınası olmaktan çıktılar.

abs durumlarını bilmiyorum ama ben olsam vw lupo ve kia picanto'yu da listeye eklerdim. A sınıfı en yürütülebilir araçlar olacaktır.

o bütçeye taksi çıkması babayiğitleri de eklemenizi tavsiye ederim. taksiler bakımları zorunlu olarak yapılmış araçlardır. km sınırını da kaldırmanızı tavsiye ederim. işleyen demir ışıldar =)

Bu arada o paralara alınacak tüm arabaların çok yüksek yürütme maliyetlerini olacağını hatırlatmak isterim. 150k bütçeyi araç alımına ayırıp kalanını arabayı adam etmeye harcamayı planlayın derim.
 
Son düzenleme:
230 bin lira gibi bir bütçede abs ve klima aramam maalesef, önemli olan bence arabanın temizliği. Lpg takılmamış benzinli parçası bol bulunan ve kronik problemi olmayan araç bulma işi sana kalmış.

Öğrenciyken ve gelirim yokken araba almak yerine en kötü altın alır daha düzgün maddi koşullarımın oluşmasını beklerim. Sigorta, ek bakım ihtiyaçları vs bile oldukça ağır gelecektir sanayi eskisi gibi bir yer değil.
 
Ben 210k ya Accord'u aldım üstüne benim fuzuli harcamalarım ve tamirci hataları dahil 60k harcadım (bu süre zarfında aracı aralıklı olarak aktif kullandığımı belirtmem lazım, ona bağlı olarak da bazı masrafları oldu).


Bence araba temizse listedeki çoğu aracın parçası bulunuyor. Fiat Brava otomatik kullanmış birisi olarak Malatya'da parçası çok rahat bulunuyor, çok az masraf ile yürütülebilen bir araç. Şehir içi LPG ile 8lt civarı yakıyor, otomatik kliması ve pakete göre çift airbag ve ABS olanları da var. İnsanların düşündüğü gibi öasraf açan bir araba değil, tesisatı ile oynanmamış LPG harici orijinalse bence en iyi seçenek.
 
Palio-Siena ikilisine daha sıcağım bu listede. Mekanik anlamda temizi bulunursa rahat rahat binilebilir. Kaporta temizliği ve görselliği daha ikinci planda olur benim için bu fiyatlarda. 1.4 Siena’yı tecrübe etmiştim. Uzun yolu vs rahattır. Ford grubunda parça üzebilir, alınan aracın geçmiş tamiratlarındaki talihsizlikler bir anda patlak verebilir, keza 206 için de bunu söylemek mümkün olabilir. Volkswagen grubundan pek anladığım söylenemez ama o paralara alınan bir Volkswagen biraz şans işi geliyor bana.
 
Abs ve klima şartı günümüz piyasasında seni aşırı kısıtlar. Onun dışında genel olarak parça-usta fiyat ve bulunabilirliği, gerektiğinde aracı elden çıkarma kolaylığı (bu konuda tecrübeliyim malesef) gibi şeyler birinci öncelik olmalı marka model belirlerken. Bunu belirledikten sonra ise çürüksüz, iskeleti sağlam yani direklerinde şasisinde falan yamulma vs olmayan, yani özetle mekaniğine harcadığın paraya değecek bi araba bulman lazım. Ben fiat-reno gibi markaların araçlarına yoğunlaşırdım bu şartlarda
 
Renault Megane Coupe 1.6 16v K4M motorlu olanları, Reanult Clio II 1.6 16v Sport K4M veya Renault Clio II 1.4 8v 5kapı düzgün örnekleri alınabilir, farazi konuşulduğu için detayları veya örnek ilanı atmama gerek yok sanıyorum. Megane Coupe özelinde sarısı eskiden ... arabası olarak geçiyordu, etiketlere takılmayacaksanız sarı da olur, trimleri ve parçaları artık çıkmacılarda uyarayım. K4M motoru ülkemizde son zamanlarda en uzun süre bantta kalmış benzinli atmosferik motor, parçası gırla kısacası uygun şaseyi bulduktan sonra bu motordan korkmayınız.
 
öncelikle sandık motoru rektifiyeye tercih ederim.

marea, bravo, özellikle de stilo öğrencinin yürütebileceği araçlar değil.
Mondeo keza öyle.

Ford'ların 2000'lerin başına kadar olan tüm modelleri kronik olarak çürük belasıyla uğraştırır. Ka ve üzgün kasa Fiesta önermek isterim ama hem parça sorunları var, hem de kanser gibi çürükle uğraştırıyorlar. Escort'lar da aynı şekilde bitikler. Kesinlikle alınası olmaktan çıktılar.

abs durumlarını bilmiyorum ama ben olsam vw lupo ve kia picanto'yu da listeye eklerdim. A sınıfı en yürütülebilir araçlar olacaktır.

o bütçeye taksi çıkması babayiğitleri de eklemenizi tavsiye ederim. taksiler bakımları zorunlu olarak yapılmış araçlardır. km sınırını da kaldırmanızı tavsiye ederim. işleyen demir ışıldar =)

Bu arada o paralara alınacak tüm arabaların çok yüksek yürütme maliyetlerini olacağını hatırlatmak isterim. 150k bütçeyi araç alımına ayırıp kalanını arabayı adam etmeye harcamayı planlayın derim.
fordu eliyoruz anlaşılan, çürük durumu her arabada olabilir ama eski fordlarda çok duyunca soğuttu her ne kadar güzel olsalar da,

abs'yi çıkarsam da lupo ve picanto ortaya çıkmadı,

km'si orijinal taksi çıkması bulunursa değerlendirilebilir, işleyen demir ışıldar kelimesine canlı canlı şahit olduğum 2 araç var (yerinde yatmış megane 1 vs 280k kmde düzgün giden focus 2.5),

150k bandında lada vega dışında adam akıllı örnek göremedim, sandık motor olmadığı sürece çoğu araba 20k ₺ masrafı geçmez gibi,

230 bin lira gibi bir bütçede abs ve klima aramam maalesef, önemli olan bence arabanın temizliği. Lpg takılmamış benzinli parçası bol bulunan ve kronik problemi olmayan araç bulma işi sana kalmış.

Öğrenciyken ve gelirim yokken araba almak yerine en kötü altın alır daha düzgün maddi koşullarımın oluşmasını beklerim. Sigorta, ek bakım ihtiyaçları vs bile oldukça ağır gelecektir sanayi eskisi gibi bir yer değil.
abs ve klima önemli kriter olmasının nedeni daha önceden aldığımız clio 2'nin abs ve klima olmamasıydı, kışın klima dert değil ama yazın çok ihtiyaç olmuştu.

Abs ise kazadan kurtarma ihtimalini arttırması nedeniyle ekliyorum, sadece ben kullancaksam çok dert değil ama abi ve baba figürü ortaya çıkınca şart.

lpg'de araç ölmediği sürece sıkıntı yok benim için, mümkün mertebe uyumlu modellere bakıyorum.

diğer dediğinize katılıyorum, aktif gelir kaynağı olana kadar birikim yapıp sonrasında bu işlere girmek en mantıklısı.

Ben 210k ya Accord'u aldım üstüne benim fuzuli harcamalarım ve tamirci hataları dahil 60k harcadım (bu süre zarfında aracı aralıklı olarak aktif kullandığımı belirtmem lazım, ona bağlı olarak da bazı masrafları oldu).


Bence araba temizse listedeki çoğu aracın parçası bulunuyor. Fiat Brava otomatik kullanmış birisi olarak Malatya'da parçası çok rahat bulunuyor, çok az masraf ile yürütülebilen bir araç. Şehir içi LPG ile 8lt civarı yakıyor, otomatik kliması ve pakete göre çift airbag ve ABS olanları da var. İnsanların düşündüğü gibi öasraf açan bir araba değil, tesisatı ile oynanmamış LPG harici orijinalse bence en iyi seçenek.
Istanbulda yaşayıp kocaelinde okuyorum, parça sıkıntısını en az yaşayacağım noktalardayım. Ama yine de piyasası az olan araç düşündürüyor, çıkma parça konusunda falan. Yoksa motor - mekanik bir şekilde bulunuyor.

Palio-Siena ikilisine daha sıcağım bu listede. Mekanik anlamda temizi bulunursa rahat rahat binilebilir. Kaporta temizliği ve görselliği daha ikinci planda olur benim için bu fiyatlarda. 1.4 Siena’yı tecrübe etmiştim. Uzun yolu vs rahattır. Ford grubunda parça üzebilir, alınan aracın geçmiş tamiratlarındaki talihsizlikler bir anda patlak verebilir, keza 206 için de bunu söylemek mümkün olabilir. Volkswagen grubundan pek anladığım söylenemez ama o paralara alınan bir Volkswagen biraz şans işi geliyor bana.
En temiz örnekler bu ikisi oluyor genelde, hem ustası parçası bol hem de ucuz. Kaporta - görselliğe ben de bakmıyorum çürük patlak olmadığı sürece. Motor - mekanik ilk sırada.

206'ya sıcak bakan biri değilim ama parça sıkıntısı olan araba da değil gibi, tesisati oynanmamış örneklere açığım.

Vag grubuna ben de çok hakim değilim, 1.9 tdi ve 1.6 atmo olanlar dikkatimi çekiyor.

Abs ve klima şartı günümüz piyasasında seni aşırı kısıtlar. Onun dışında genel olarak parça-usta fiyat ve bulunabilirliği, gerektiğinde aracı elden çıkarma kolaylığı (bu konuda tecrübeliyim malesef) gibi şeyler birinci öncelik olmalı marka model belirlerken. Bunu belirledikten sonra ise çürüksüz, iskeleti sağlam yani direklerinde şasisinde falan yamulma vs olmayan, yani özetle mekaniğine harcadığın paraya değecek bi araba bulman lazım. Ben fiat-reno gibi markaların araçlarına yoğunlaşırdım bu şartlarda

kullanılan rotada (e80, umuttepe-izmit, niksar-akkuş) ABS önem taşıyor maalesef, her ne kadar yavaş gidilse de panik anlar oluşabiliyor bir anda. Klima ise konfor ögesi, olmasa da olur bi bakıma ama yine de çok lazım oluyor gidilen rotada.

fiat-reno grubu ilk öncelik şuanlık.

Renault Megane Coupe 1.6 16v K4M motorlu olanları, Reanult Clio II 1.6 16v Sport K4M veya Renault Clio II 1.4 8v 5kapı düzgün örnekleri alınabilir, farazi konuşulduğu için detayları veya örnek ilanı atmama gerek yok sanıyorum. Megane Coupe özelinde sarısı eskiden ... arabası olarak geçiyordu, etiketlere takılmayacaksanız sarı da olur, trimleri ve parçaları artık çıkmacılarda uyarayım. K4M motoru ülkemizde son zamanlarda en uzun süre bantta kalmış benzinli atmosferik motor, parçası gırla kısacası uygun şaseyi bulduktan sonra bu motordan korkmayınız.
megane coupe ve clio 2'ye hakimiz. k4m motor bakımlı olduğu sürece dayanıklı ama makyaj öncesi k7m 8v'lik olanlar nasil tam bilmiyorum. 1.4 8v clio 180'i görüyor düzde, şehir içinde baya atik ama çok örneği yok ilanlarda.

megane coupe'un namını bilirim :d , araç iyi olduğu sürece renk fark etmiyor.



genel tavsiyeleriniz için teşekkürler.
 
öncelikle sandık motoru rektifiyeye tercih ederim.

marea, bravo, özellikle de stilo öğrencinin yürütebileceği araçlar değil.
Mondeo keza öyle.

Ford'ların 2000'lerin başına kadar olan tüm modelleri kronik olarak çürük belasıyla uğraştırır. Ka ve üzgün kasa Fiesta önermek isterim ama hem parça sorunları var, hem de kanser gibi çürükle uğraştırıyorlar. Escort'lar da aynı şekilde bitikler. Kesinlikle alınası olmaktan çıktılar.

abs durumlarını bilmiyorum ama ben olsam vw lupo ve kia picanto'yu da listeye eklerdim. A sınıfı en yürütülebilir araçlar olacaktır.

o bütçeye taksi çıkması babayiğitleri de eklemenizi tavsiye ederim. taksiler bakımları zorunlu olarak yapılmış araçlardır. km sınırını da kaldırmanızı tavsiye ederim. işleyen demir ışıldar =)

Bu arada o paralara alınacak tüm arabaların çok yüksek yürütme maliyetlerini olacağını hatırlatmak isterim. 150k bütçeyi araç alımına ayırıp kalanını arabayı adam etmeye harcamayı planlayın derim.

yoo ben öğrenciyken stilo yürüttüm. (çoğu zaman iterek.)
 
en mantıklısı palio gibi duruyor. Diğer araçların altyapıları çok eski,

92 corolla belli ki kara düzen, sorun çıkaracak bir şey olmadığı için yine gitmeye devam eder.

broadway karbüratörlü ve corolla gibi kara düzen duruyor. bunun yerine corollayı tercih ederdim.

mavi broadway beyaz olanın makyajlısı gibi pek fark yok.

bizim sokaktaki bir uno'nun sahibi her sabah 5-10 dk rölanti de gaz vererek arabanın kendisine gelmesini bekliyordu, palioya yönelirdim.

samara enjeksiyonlu mu bilmiyorum ama rus araci olduğu için hararete yatkın yapısı var. Dayanıklı araçtır ama sıcak havalarda değil.
 
kullanılan rotada (e80, umuttepe-izmit, niksar-akkuş) ABS önem taşıyor maalesef, her ne kadar yavaş gidilse de panik anlar oluşabiliyor bir anda. Klima ise konfor ögesi, olmasa da olur bi bakıma ama yine de çok lazım oluyor gidilen rotada.

fiat-reno grubu ilk öncelik şuanlık.
Ya belki çok saçma bulan olur ama, 20-25 yıl öncenin abs si yerine abs siz fren yapmaya alışmanı önerecek gibiyim. Ben 6 seneyi geçti abs siz araba kullanıyorum, ayağın biraz alıştıktan sonra sanki o çok eski nesil abs lerden daha iyi durdurursun gibi.

Bi de alcan abs si tam çalışıyo mu sensörler vs sağlam mı belli değil, bozulsa parçasını bulacak mısın meçhul onun yerine abs siz güzel bi şey denk gelirse değerlendirip çok iyi lastiklerle yürütebilirsin
 
Ya belki çok saçma bulan olur ama, 20-25 yıl öncenin abs si yerine abs siz fren yapmaya alışmanı önerecek gibiyim. Ben 6 seneyi geçti abs siz araba kullanıyorum, ayağın biraz alıştıktan sonra sanki o çok eski nesil abs lerden daha iyi durdurursun gibi.

Bi de alcan abs si tam çalışıyo mu sensörler vs sağlam mı belli değil, bozulsa parçasını bulacak mısın meçhul onun yerine abs siz güzel bi şey denk gelirse değerlendirip çok iyi lastiklerle yürütebilirsin
şimdi lastik ebatları olarak küçük oldukları için uygun kaliteli tutan lastik bulmak zor olabilir. Bu durumda abs'ye çok ihtiyaç olmayacaktır düzlükte ama umuttepe yokuşundan inerken özellikle ıslak havada pek iyi şeyler yaşanmayabilir.

Kar yağdığında abs'nin pek önemi kalmıyor zaten ama ıslak zeminde şart, yaşadığım iklim bunu gerektiriyor.

Tabi ki o dönemin abs'leri günümüz gibi değildir, o ayrı. Sensörler kontrol edildiği vakit sıkıntı yoksa neden olmasın. Pompa ve beyin düzgün çalışsın yeter ki.

Sadece ben kullanacak olsam sıkıntı yok, abi baba kişileri dinamikleri geç kavrayan kişiler maalesef. Onları da düşünmem gerekiyor kısaca.

Palio 1.3 dizel motoruyla çok oynanmamış bulunup turbo enjektör pompa üçlüsü kontrol ettirilip keyifle binilir
motor açılmadan yüksek kmlere dayanan örnekler oluyor. Lakin kamyonet ruhsatlı olanlar fazla, her sene muayene işi can sıkabilir.



Buraya bir tane liste bırakıyorum. Bu bütçede ihtiyacı olanlar bakabilir. 2 tane araç 2 gün içinde gitmiş bile;
 
şimdi lastik ebatları olarak küçük oldukları için uygun kaliteli tutan lastik bulmak zor olabilir. Bu durumda abs'ye çok ihtiyaç olmayacaktır düzlükte ama umuttepe yokuşundan inerken özellikle ıslak havada pek iyi şeyler yaşanmayabilir.

Kar yağdığında abs'nin pek önemi kalmıyor zaten ama ıslak zeminde şart, yaşadığım iklim bunu gerektiriyor.

Tabi ki o dönemin abs'leri günümüz gibi değildir, o ayrı. Sensörler kontrol edildiği vakit sıkıntı yoksa neden olmasın. Pompa ve beyin düzgün çalışsın yeter ki.

Sadece ben kullanacak olsam sıkıntı yok, abi baba kişileri dinamikleri geç kavrayan kişiler maalesef. Onları da düşünmem gerekiyor kısaca.


motor açılmadan yüksek kmlere dayanan örnekler oluyor. Lakin kamyonet ruhsatlı olanlar fazla, her sene muayene işi can sıkabilir.



Buraya bir tane liste bırakıyorum. Bu bütçede ihtiyacı olanlar bakabilir. 2 tane araç 2 gün içinde gitmiş bile;
başkaları da kullanacaksa işler değişir o zaman yapacak bi şey yok

bir de 1.6 motorlu fiatları çok önermem düşük bütçe için, ille de alırım diyosan palio yerine marea-stilo kasalarıyla al ki uğraştığına değsin
 
Son düzenleme:
Benim araç makul bir araç olabilir mi? Elantra J2 kasaların (1996 - 2002) ortalama üzeri kondisyonda olanları 200 küsür binli fiyatlara bulunabilir. Makyajsız kasanın (1996 - 1998) 1.8'i tutulurken makyajlı kasanın (1999 - 2002) 1.6'sı daha yaygın. İki kasanın da ABS'li hava yastıklı modelleri 250 bin kilometrenin altında 220 230 bin lira civarında bulunabiliyor. Motorları 16V DOHC motorlar olduğu için ustası da parçası da bulunuyor. Plastik aksamların, trimlerin ve bazı kaporta parçalarının yedek parçalarını bulmak zor. LPG ile uyumu iyidir. 250 binlerden sonra artık yağ yakmalar başlar. Şanzımanlar klasik Hyundai şanzımanı, geçişlerde gıcırtılar, zor geçen vitesler; bakımlı sağlamını bulursanız yağ gibi vitesler. İçi geniş, motoru güçlü, yakıtı az, bakımı uygun, donanımlı, konforlu, viraj kabiliyeti yüksek, gayet konforlu, eski ve tutulmayan bir araç 😅
 
Ya belki çok saçma bulan olur ama, 20-25 yıl öncenin abs si yerine abs siz fren yapmaya alışmanı önerecek gibiyim. Ben 6 seneyi geçti abs siz araba kullanıyorum, ayağın biraz alıştıktan sonra sanki o çok eski nesil abs lerden daha iyi durdurursun gibi.

Bi de alcan abs si tam çalışıyo mu sensörler vs sağlam mı belli değil, bozulsa parçasını bulacak mısın meçhul onun yerine abs siz güzel bi şey denk gelirse değerlendirip çok iyi lastiklerle yürütebilirsin
24 sene abssiz arabaya bindik. Lastiklerinize fazladan 5-6k verdikten sonra frenleme konusunda pek sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.
 
230bin liraya kadar alınacak polo'ların orijinal ateşleme parçaları artık kara borsada gibi bişey, bir de nazınızın geçeceği bir usta bulmak gerekiyor ama saydığım bu iki mesele o yıllardan ne alırsanız alın bu şekilde sanırım. binilmez demiyorum, sadece biraz inanmak istemek lazım 😅