AÇIK Sıfır Egea'mı, İkinci el D segment bir araç mı alınmalı?

Arel1

Senkromeççi
7
20
Selam, birkaç ay sonra araç almayı düşünüyorum ama kararsızım. Bütçem yaklaşık maksimum 1.000.000₺ civarında.

Arada kaldığım araçlar:

Egea 1.4 Fire Easy (sıfır): Garantili, piyasası hızlı, fiyatı cazip ama C segment olması nedeniyle yol tutuş, konfor ve güvenlik D segment kadar iyi değil.

D segment araçlar: Araç 1, Araç 2 – konfor, güvenlik ve kalite Egea ile kıyaslanamaz ama aracın geçmişi belirsiz ve garantisiz.
Hasarlı araç olması benim için hiç sorun değil, yeter ki; şasi, motor gibi kritik parçalarda ciddi bir hasar olmasın yeterli.

Araç benzinli olursa, LPG ile kullanmayı planlıyorum. Yeni araçlarda LPG uyumlu olur mu, bilen var mı?

Aracı alıpta hemen satma gibi düşüncem yoktur açıkcası. Yedek parça erişimide kolay ve uygun fiyatlı olursa daha iyi olur.

Başka araçlarda önerebilirsiniz birlikte değerlendirelim.
Siz ne dersiniz, nasıl bir yol izlenmeli?
 
Son düzenleme:
Bence egea alın biraz binin bu süreçte birikim yapın yapabiliyorsanız. Baktınız beğenmediniz en fazla satarsınız. Egeayı satması kolay, yürütmesi kolay şu kolay bu kolay. Baktınız rahatlık batıyor :D biraz rahatsız etmek istiyorsunuz, satıp D segment bir şeye geçiş yapabilirsiniz.

Bu senaryonun tam tersi çok daha zor..
 
nıneleven Motor's olarak bulabildiğim bazı araçlar 😁

İnsignia GS Enjoy Dizel+Otomatik;
İnsignia A2 Sport Dizel+Otomatik;
Astra K Dynamic Dizel+Otomatik;
Ford Mondeo MK5 Titanium 1.6 Dizel+Manuel;
2019 Focus MK4 Titanium 1.5 Dizel + Otomatik;
2014 Passat B7 Comfortline Dizel+Otomatik;
2012 Audi A4 B8,5 2.0 TDI Mutitronic;
2011 Audi A6 C6 2.0 TDI Multitronic;
2016 Renault Talisman 1.5 dCİ İcon 4Contol;

B7 Passat kafaya yatmıyor değil.. A2 İnsignia da o donanımla çok albenili. Audi'ler biraz esprisine konuldu 🙂 A4 ucuz yalnız. Talismanda da kafa çok rahat..

Hepsinde küçük/büyük sorun olacaktır, ama çok da korkmaya gerek yok bence. Uzun kullanacaksanız alınabilir riskler. C6 A6'yı ile biraz para harcayan adam yürütür.
 
Arkadaşlar biraz daha detaylı yazayım, bu bağlamda neyi istediğimi net anlatabileyim.

Egea alırsam alabileceğim tek seçenek Easy paket 1.4 Fire olacak. Bu donanımda 195 mm lastik ve 15 inç jant var. Açıkçası bu noktada güvenlik beni düşündürüyor. Yol tutuşu ve sağlamlığı Mondeo gibi D segment araçlarla kıyaslamak pek mümkün değil. Benim önceliğim aslında konfor değil, güvenli hissettiren, yol tutuşu iyi olan, kaportası büyük ve sağlam bir araç olması.

Şu an bende 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var. 230.000 km’ye geldim, LPG’li kullanıyorum ve bugüne kadar hiçbir sorun çıkarmadı. Açıkçası bu araç bana hem sağlamlık hem güvenlik anlamında hep güven verdi. Yani Mondeo’dan inip Egea’ya binmek bana biraz “attan inip eşeğe binmek” gibi geliyor. 😅 Hatta fiyat kısmı daha da garip: Benim 16 yaşında ki Mondeo şu an 500.000₺ civarında, nasıl oluyor da bunun iki katı paraya boş paket bir Egea satılıyor anlamıyorum. Yani iki tane Mondeo bir boş paket Egea'ya bedel oluyor demek ki. Benim arabanın “ölü hali” bile Egea’dan daha fazla donanıma sahip değil mi?

Tabii Egea’nın da çok büyük artıları var. Piyasası inanılmaz hızlı, garantisi var, parçası ucuz ve bol. Üretimi basit, Türkiye’de çok yaygın olduğu için yedek parça konusunda hiçbir zaman sıkıntı yaşatmaz. Uzun vadede de parçaları kolay bulunur. Yani masraf ve sorunsuzluk konusunda kafanı en rahat ettirecek araçlardan biri.

Öte yandan D segment bir araca yöneldiğimde bambaşka bir tablo çıkıyor. Daha geniş, daha sağlam, daha güvenli, uzun yolda daha konforlu ve yol tutuşu çok daha iyi. Kısacası güvenlik ve sürüş keyfi konusunda aradığım her şeyi veriyor. Ama işin diğer tarafında riskler var: piyasası yavaş, parça fiyatları Egea'ya göre daha pahalı ve Mondeo gibi aracın üretimi durduğu için parça tedarik garantisi yoktur. Aracın genel arıza garantisi yok ve olası bir arıza durumunda masraf daha yüksek olabilir belki de.

Benim kafamdaki soru şu: Uzun vadede sorunsuzca binebileceğim, satmayı düşünmediğim bir araç istiyorum. Arıza çıkarmadığı müddetçe yıllarca kullanmak niyetindeyim. Bu şartlarda mantıklı olan, sıfır Egea mı olur? Yoksa biraz risk alıp D segmentin sunduğu güvenlik ve sağlamlık için ona mı yönelmek gerekir?

İnanın Egea'nın sağlamlığı sandığınız kadar kötü değil, Egea boş ancak 15 yaş genç, yeni her zaman yenidir. Egea ille de sıfır olmayacaksa, urban paket aracınızdan daha uzun süre sıkılmamanızı sağlar.
 
nıneleven Motor's olarak bulabildiğim bazı araçlar 😁

İnsignia GS Enjoy Dizel+Otomatik;
İnsignia A2 Sport Dizel+Otomatik;
Astra K Dynamic Dizel+Otomatik;
Ford Mondeo MK5 Titanium 1.6 Dizel+Manuel;
2019 Focus MK4 Titanium 1.5 Dizel + Otomatik;
2014 Passat B7 Comfortline Dizel+Otomatik;
2012 Audi A4 B8,5 2.0 TDI Mutitronic;
2011 Audi A6 C6 2.0 TDI Multitronic;
2016 Renault Talisman 1.5 dCİ İcon 4Contol;

B7 Passat kafaya yatmıyor değil.. A2 İnsignia da o donanımla çok albenili. Audi'ler biraz esprisine konuldu 🙂 A4 ucuz yalnız. Talismanda da kafa çok rahat..

Hepsinde küçük/büyük sorun olacaktır, ama çok da korkmaya gerek yok bence. Uzun kullanacaksanız alınabilir riskler. C6 A6'yı ile biraz para harcayan adam yürütür.
Şurada aklıma yatan B7 passat ama hasar çok o yüzden eledim favorim astra K oldu. Hem gerçek C segment egea gibi b+ falan değil, hem km çok yok, hasar yok.
Zincir parasını yan cebime koyar alır binerim bu arabayı.
 
Arkadaşlar biraz daha detaylı yazayım, bu bağlamda neyi istediğimi net anlatabileyim.

Egea alırsam alabileceğim tek seçenek Easy paket 1.4 Fire olacak. Bu donanımda 195 mm lastik ve 15 inç jant var. Açıkçası bu noktada güvenlik beni düşündürüyor. Yol tutuşu ve sağlamlığı Mondeo gibi D segment araçlarla kıyaslamak pek mümkün değil. Benim önceliğim aslında konfor değil, güvenli hissettiren, yol tutuşu iyi olan, kaportası büyük ve sağlam bir araç olması.

Şu an bende 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var. 230.000 km’ye geldim, LPG’li kullanıyorum ve bugüne kadar hiçbir sorun çıkarmadı. Açıkçası bu araç bana hem sağlamlık hem güvenlik anlamında hep güven verdi. Yani Mondeo’dan inip Egea’ya binmek bana biraz “attan inip eşeğe binmek” gibi geliyor. 😅 Hatta fiyat kısmı daha da garip: Benim 16 yaşında ki Mondeo şu an 500.000₺ civarında, nasıl oluyor da bunun iki katı paraya boş paket bir Egea satılıyor anlamıyorum. Yani iki tane Mondeo bir boş paket Egea'ya bedel oluyor demek ki. Benim arabanın “ölü hali” bile Egea’dan daha fazla donanıma sahip değil mi?

Tabii Egea’nın da çok büyük artıları var. Piyasası inanılmaz hızlı, garantisi var, parçası ucuz ve bol. Üretimi basit, Türkiye’de çok yaygın olduğu için yedek parça konusunda hiçbir zaman sıkıntı yaşatmaz. Uzun vadede de parçaları kolay bulunur. Yani masraf ve sorunsuzluk konusunda kafanı en rahat ettirecek araçlardan biri.

Öte yandan D segment bir araca yöneldiğimde bambaşka bir tablo çıkıyor. Daha geniş, daha sağlam, daha güvenli, uzun yolda daha konforlu ve yol tutuşu çok daha iyi. Kısacası güvenlik ve sürüş keyfi konusunda aradığım her şeyi veriyor. Ama işin diğer tarafında riskler var: piyasası yavaş, parça fiyatları Egea'ya göre daha pahalı ve Mondeo gibi aracın üretimi durduğu için parça tedarik garantisi yoktur. Aracın genel arıza garantisi yok ve olası bir arıza durumunda masraf daha yüksek olabilir belki de.

Benim kafamdaki soru şu: Uzun vadede sorunsuzca binebileceğim, satmayı düşünmediğim bir araç istiyorum. Arıza çıkarmadığı müddetçe yıllarca kullanmak niyetindeyim. Bu şartlarda mantıklı olan, sıfır Egea mı olur? Yoksa biraz risk alıp D segmentin sunduğu güvenlik ve sağlamlık için ona mı yönelmek gerekir?
Mondeo alın
 
nıneleven Motor's olarak bulabildiğim bazı araçlar 😁

İnsignia GS Enjoy Dizel+Otomatik;
İnsignia A2 Sport Dizel+Otomatik;
Astra K Dynamic Dizel+Otomatik;
Ford Mondeo MK5 Titanium 1.6 Dizel+Manuel;
2019 Focus MK4 Titanium 1.5 Dizel + Otomatik;
2014 Passat B7 Comfortline Dizel+Otomatik;
2012 Audi A4 B8,5 2.0 TDI Mutitronic;
2011 Audi A6 C6 2.0 TDI Multitronic;
2016 Renault Talisman 1.5 dCİ İcon 4Contol;

B7 Passat kafaya yatmıyor değil.. A2 İnsignia da o donanımla çok albenili. Audi'ler biraz esprisine konuldu 🙂 A4 ucuz yalnız. Talismanda da kafa çok rahat..

Hepsinde küçük/büyük sorun olacaktır, ama çok da korkmaya gerek yok bence. Uzun kullanacaksanız alınabilir riskler. C6 A6'yı ile biraz para harcayan adam yürütür.
İnsignia A2 Sport ile C6 A6 yayından kalkmış 😅

Onlar satılmıştır da ilanda duruyordu herhalde, ben fav yapınca kaldırdılar.

Astra K da 5K düşmüş sağolsun 😝
 
Arkadaşlar biraz daha detaylı yazayım, bu bağlamda neyi istediğimi net anlatabileyim.

Egea alırsam alabileceğim tek seçenek Easy paket 1.4 Fire olacak. Bu donanımda 195 mm lastik ve 15 inç jant var. Açıkçası bu noktada güvenlik beni düşündürüyor. Yol tutuşu ve sağlamlığı Mondeo gibi D segment araçlarla kıyaslamak pek mümkün değil. Benim önceliğim aslında konfor değil, güvenli hissettiren, yol tutuşu iyi olan, kaportası büyük ve sağlam bir araç olması.

Şu an bende 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var. 230.000 km’ye geldim, LPG’li kullanıyorum ve bugüne kadar hiçbir sorun çıkarmadı. Açıkçası bu araç bana hem sağlamlık hem güvenlik anlamında hep güven verdi. Yani Mondeo’dan inip Egea’ya binmek bana biraz “attan inip eşeğe binmek” gibi geliyor. 😅 Hatta fiyat kısmı daha da garip: Benim 16 yaşında ki Mondeo şu an 500.000₺ civarında, nasıl oluyor da bunun iki katı paraya boş paket bir Egea satılıyor anlamıyorum. Yani iki tane Mondeo bir boş paket Egea'ya bedel oluyor demek ki. Benim arabanın “ölü hali” bile Egea’dan daha fazla donanıma sahip değil mi?

Tabii Egea’nın da çok büyük artıları var. Piyasası inanılmaz hızlı, garantisi var, parçası ucuz ve bol. Üretimi basit, Türkiye’de çok yaygın olduğu için yedek parça konusunda hiçbir zaman sıkıntı yaşatmaz. Uzun vadede de parçaları kolay bulunur. Yani masraf ve sorunsuzluk konusunda kafanı en rahat ettirecek araçlardan biri.

Öte yandan D segment bir araca yöneldiğimde bambaşka bir tablo çıkıyor. Daha geniş, daha sağlam, daha güvenli, uzun yolda daha konforlu ve yol tutuşu çok daha iyi. Kısacası güvenlik ve sürüş keyfi konusunda aradığım her şeyi veriyor. Ama işin diğer tarafında riskler var: piyasası yavaş, parça fiyatları Egea'ya göre daha pahalı ve Mondeo gibi aracın üretimi durduğu için parça tedarik garantisi yoktur. Aracın genel arıza garantisi yok ve olası bir arıza durumunda masraf daha yüksek olabilir belki de.

Benim kafamdaki soru şu: Uzun vadede sorunsuzca binebileceğim, satmayı düşünmediğim bir araç istiyorum. Arıza çıkarmadığı müddetçe yıllarca kullanmak niyetindeyim. Bu şartlarda mantıklı olan, sıfır Egea mı olur? Yoksa biraz risk alıp D segmentin sunduğu güvenlik ve sağlamlık için ona mı yönelmek gerekir?
Mesele güvenlikse şöyle bir zihin açalım:

D segmenti eski bir araç eğer 10 yaşına geldiyse airbag'lerin açılacağı meçhul. Geçmiş kazalarındaki onarımlarda saçma bir soket takılmadığı için airbag'ler iptal olabilir. Ömrünü doldurmuş bir abs sensörü siz kaza tehlikesi yaşamadan 5dk önce arıza verebilir. Yaşanmışlıkları sonucu yıllar içerisinde contası eskiyip beynine su alan bir D sınıfı, seyir halinde komple elektrik kesip direksiyonu freni sertleştirip kaza tehlikesine yol açabilir. Yaşamış olduğu kazada koruyucu iskeletinin mukavemeti azalıp metal yorgunluğuyla birlikte Egea'dan daha cılız hale gelmiş olabilir. Bunu laboratuvar ortamı olmadan tespit etmek imkansız.

0-5 yaş arası en uygun fiyata satılan araçta bile bu riskler çok daha düşüktür. Yani mesele güvenlikse, araba ne kadar yeniyse o kadar iyidir. Bu arada, zamanında EuroNCAP'ten 3-4 yıldız almış Egea, 15 yaşındaki D hatta E sınıfı araçtan kat be kat güvenlidir. Güvenli hissettirmek ayrı, güvenli olmak ayrı...

Bu arada Egea'nın güvenliği canınızı sıkıyorsa Toyota Corolla/Auris, Honda Jazz gibi şimdi model olarak aklıma gelmeyen pek çok Uzakdoğu modelleri, yıllardır en boş paketlerinde bile güvenlik donanımlarını maksimum seviyede sunmaktadır. Gidin olabilecek en yeni model yılında onlara bakın.
 
Egea'nın üretim süresi neredeyse 10 yıla yaklaştı. Duyduğum kadarıyla 10 yılı doldurduktan sonra artık Egea üretimi durdurulacakmış.(Doğruluğundan emin değilim.)
Eğer böyle bir durum varsa sizce üretimi durdurulacak bir araç tercih edilmeli mi?
Hal böyleyken, üretimi durdurulmuş bir aracın yedek parçasının bulunmasında zorluk yaşanabilir mi?
 
Son düzenleme:
Egea'nın üretim süresi neredeyse 10 yıla yaklaştı. Duyduğum kadarıyla 10 yılı doldurduktan sonra artık Egea üretimi durdurulacakmış.(Doğruluğundan emin değilim.)
Eğer böyle bir durum varsa sizce üretimi durdurulacak bir araç tercih edilmeli mi?
Hal böyleyken, üretimi durdurulmuş bir aracın yedek parçasının bulunmasında zorluk yaşanabilir mi?
piyasada bir sürü egea var, parça konusunda sıkıntı yaşamazsınız.

Ayriyeten üretim bitse bile 10 yıla kadar parça desteği olması lazım her marka-model için.
 
Egea'nın üretim süresi neredeyse 10 yıla yaklaştı. Duyduğum kadarıyla 10 yılı doldurduktan sonra artık Egea üretimi durdurulacakmış.(Doğruluğundan emin değilim.)
Eğer böyle bir durum varsa sizce üretimi durdurulacak bir araç tercih edilmeli mi?
Hal böyleyken, üretimi durdurulmuş bir aracın yedek parçasının bulunmasında zorluk yaşanabilir mi?
Palio'nun, Linea'nın parçaları bildiğim kadarıyla hala kolayca bulunuyor. Egea bu iki modelin toplamından daha fazla sattı.
 
Egea'nın üretim süresi neredeyse 10 yıla yaklaştı. Duyduğum kadarıyla 10 yılı doldurduktan sonra artık Egea üretimi durdurulacakmış.(Doğruluğundan emin değilim.)
Eğer böyle bir durum varsa sizce üretimi durdurulacak bir araç tercih edilmeli mi?
Hal böyleyken, üretimi durdurulmuş bir aracın yedek parçasının bulunmasında zorluk yaşanabilir mi?
Sorunuzda iki tane sıkıntı var, birincisi egea yerine koyacağınız alternatiflerin hepsinin üretimi çoktan durmuş durumda. İkincisi, bu ülkede egea parça sorunu yaşayacağınız son arabadır