AÇIK BMW f10 n20b16 520i geç çalışma sorunu

fatihsky

muhammed fatih ışıka
Senkromeççi
6
25
Marka
BMW
Herkese merhaba benim 2016 520i aracım var aracımda geç çalışma sorunu var şöyle ki araba bekledikten sonra özellikle uyku moduna girdiğinde marşa bastığımda geç çalışıyor soğuk sıcak fark etmiyor ikisinde de yapıyor ama çalıştıktan sonra 10 kere de marş yapsam sorun yok sadece bekleyince uyku moduna girince yapıyor arıza vermiyor cihazda
Şimdiye kadar yaptıklarım
Bobin buji değişti
Depo havalandırma valfi değişti
Depo yakıt pompası değişti
Yüksek basınç pompası Obd ölçümü
Egzantirik sensörleri temizleyip yer değiştim
Halen araçta sorun devam ediyor
 
akü kontrol edildi mi
akü şase kablosu denilen kablodan olabilir gibi geldi
e90'larda arıza yapıp saati sıfırladığını ve bu sebepler doğurduğunu duymuştum.
 
Yakıt sisteminde özellikle geri dönüşte bir sorun olabilir mi diye düşünüyorum , thp motor kroniklerine bakmak lazım , yada bir PEUGEOT servisine başvurmak gerekiyor gibi.
 
Son düzenleme:
Yakıt sisteminde özellikle geri dönüşte bir sorun olabilir mi diye düşünüyorum , thp motor kroniklerine bakmak lazım , yada bir PEJO servisine başvurmak gerekiyor gibi.

N20B16 Peugeot üretimi değil, BMW’nin 2.0 motorundan strok düşürülerek downsize ettiği motor.

Muhtemelen uyku modunda değilken benzin pompası ya yakıtı hazırda tutuyor ve bu yüzden gecikme yaşanmıyor, ya da uyku moduna girene kadarki geçen sürede yakıt geri dönüş valfinden geri kaçıyor. Marşa basarken ayağınız frende olmasın, iki kere kontağı açıp kapayıp sonra marşa basın eğer sorun bundansa araç uyku modundan çıkmaksızın hemen çalışacaktır.
 
320ied ile aynı motor değil mu bu ağalarım 1.6 170bg "N13B16" ?

Edit : Baktım değilmiş ama yine de yakıt sistemine bakılmalı önerimi hala diri tutmak istiyorum , geri dönüş hattında bir sorun var yada basınç düşüklüğü oluşuyor , benzin pompası , şamandıra bunlara başlıca etken gibi dursa da , var ise yakıt filtresi de kontrol edilmeli.

5 serisindeki motorlar pejo mu ki

N20B16 Peugeot üretimi değil, BMW’nin 2.0 motorundan strok düşürülerek downsize ettiği motor.

Muhtemelen uyku modunda değilken benzin pompası ya yakıtı hazırda tutuyor ve bu yüzden gecikme yaşanmıyor, ya da uyku moduna girene kadarki geçen sürede yakıt geri dönüş valfinden geri kaçıyor. Marşa basarken ayağınız frende olmasın, iki kere kontağı açıp kapayıp sonra marşa basın eğer sorun bundansa araç uyku modundan çıkmaksızın hemen çalışacaktır.
 
Son düzenleme:
N20B16 Peugeot üretimi değil, BMW’nin 2.0 motorundan strok düşürülerek downsize ettiği motor.

Muhtemelen uyku modunda değilken benzin pompası ya yakıtı hazırda tutuyor ve bu yüzden gecikme yaşanmıyor, ya da uyku moduna girene kadarki geçen sürede yakıt geri dönüş valfinden geri kaçıyor. Marşa basarken ayağınız frende olmasın, iki kere kontağı açıp kapayıp sonra marşa basın eğer sorun bundansa araç uyku modundan çıkmaksızın hemen çalışacaktır.
Yakıt geri dönüş valfi dediğiniz parça tam olarak ne oluyor yakıt havalandırma valfi ise değişti
 
Ayrıca geçen eksantrik konum sensörlerini söktüm aşırı kir vardı üzerinde kontak spreyi ile temizledim biraz düzelme oldu acaba diyorum krank konum sensörüde kirlenmiş tam krank konumunu görmediği için algılayana kadar ateşleme ya da yakıtı vermiyor mu
 
Ayrıca geçen eksantrik konum sensörlerini söktüm aşırı kir vardı üzerinde kontak spreyi ile temizledim biraz düzelme oldu acaba diyorum krank konum sensörüde kirlenmiş tam krank konumunu görmediği için algılayana kadar ateşleme ya da yakıtı vermiyor mu

Konumlanma okumasında hata olursa marş çevirme olayı gerçekleşebilir doğru bir çözüme gidiyor olabilirsiniz.
 
Geri dönüşlerinizi burada paylaşırsanız teker teker elemeler yaparak devam ederiz buda sonuca ulaşmakta yardımcı olur , kolay gelsin.

Böyle bir manzarayla karşılaştım
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0176.jpeg
    IMG_0176.jpeg
    1.2 MB · Görüntüleme: 0