DPF'i Temizlemek Mümkün mü ? / DPF Tıkanması ve Ülkemizdeki Yakıt Kalitesi

mcb

Murat
Panpa
1,549
38
Marka
Mercedes
Bir sorum olacak bilen vardır belki: DPF'i temizlemek mümkün müdür? Bir arkadaşın Land Rover'ı 159bin'de DPF tıkadı. Değişim ücreti 200bin liraya yakın. Arabayı da değiştirmeyi düşünüyordu tam. O nedenle temizlenebiliyorsa temizletip satmayı düşünüyor. Araç Avusturya'da olduğundan iptal etme gibi bir seçenek yok. Ancak temizleriz deyip 2 ay sonra tekrar sorun yaşatsın istemiyor sattığı kişiye. Bu işlem mümkün müdür emin olamadık. Benim dizel tecrübem çok ama hiç DPF tıkanması yaşamadım şimdiye dek. O nedenle bilemiyorum. Bir sorayım istedim. Benim de benzinliye geçtiğim bu günlerde ilginç bir haber oldu bana. İyi yapmışım dedim kendi kendime 😁
 
Son düzenleme:
Bir sorum olacak bilen vardır belki: DPF'i temizlemek mümkün müdür? Bir arkadaşın Land Rover'ı 159bin'de DPF tıkadı. Değişim ücreti 200bin liraya yakın. Arabayı da değiştirmeyi düşünüyordu tam. O nedenle temizlenebiliyorsa temizletip satmayı düşünüyor. Araç Avusturya'da olduğundan iptal etme gibi bir seçenek yok. Ancak temizleriz deyip 2 ay sonra tekrar sorun yaşatsın istemiyor sattığı kişiye. Bu işlem mümkün müdür emin olamadık. Benim dizel tecrübem çok ama hiç DPF tıkanması yaşamadım şimdiye dek. O nedenle bilemiyorum. Bir sorayım istedim. Benim de benzinliye geçtiğim bu günlerde ilginç bir haber oldu bana. İyi yapmışım dedim kendi kendime 😁
Nasıl bi tıkanma yaşandığı önemli. Yurt dışında söküp kimyasal sıvılarla temizleme yapan yerler var. Araç karnesine de işleyebilir hem de.
 
Nasıl bi tıkanma yaşandığı önemli. Yurt dışında söküp kimyasal sıvılarla temizleme yapan yerler var. Araç karnesine de işleyebilir hem de.
Şu an araç koruma modunda çalışıyor. Belli bir hızı geçmiyor. Birkaç yer dediğiniz yöntemi söylemiş, birkaç yer de bir kimyasal koyup aracı devirli çalıştırıp temizleme yaptığını iddia etmiş. Tam emin olamadık.
 
Şu an araç koruma modunda çalışıyor. Belli bir hızı geçmiyor. Birkaç yer dediğiniz yöntemi söylemiş, birkaç yer de bir kimyasal koyup aracı devirli çalıştırıp temizleme yaptığını iddia etmiş. Tam emin olamadık.
Araç üzerinden sökmeden yapılan temizliklerin çok fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Sökülüp iyi bi şekilde temizlenirse yenisi kadar olmasa da iş görür
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Araç üzerinden sökmeden yapılan temizliklerin çok fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Sökülüp iyi bi şekilde temizlenirse yenisi kadar olmasa da iş görür
sağolun, ona göre bir teklif alalım o zaman. Ustalara sorsan sökmeden yaptıklarında da temizleniyor teoride :D Bu arada 159bin çok az bir rakam ya DPF için. İlk kez bu km'de bir araçta görüyorum DPF sorunu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Şu an araç koruma modunda çalışıyor. Belli bir hızı geçmiyor. Birkaç yer dediğiniz yöntemi söylemiş, birkaç yer de bir kimyasal koyup aracı devirli çalıştırıp temizleme yaptığını iddia etmiş. Tam emin olamadık.
Hem öylesi var hem de söküp basınç altına temizleyen yerler var. Sökülüp basınçlı kimyasal ile temizlenmesi daha verimli diyorlar ne kadar doğru bilmiyorum ama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
sağolun, ona göre bir teklif alalım o zaman. Ustalara sorsan sökmeden yaptıklarında da temizleniyor teoride :D Bu arada 159bin çok az bir rakam ya DPF için. İlk kez bu km'de bir araçta görüyorum DPF sorunu.
Yani sizin oraların şartlarını bilemem ama burda ben 20-30 binde tıkananları da gördüm. Benim arkadaşımın 1.6crdi tucson aracının 40 bin civarı tıkandı serviste hangi yöntem bilmiyoruz ama temizlendi, sonra 60 bin gibi bi daha tıkandı bu sefer temizlik de kurtarmadı garanti bitmeden denk geldi de yenisini taktılar. Araba şuan 80binde herkes çok gergin :D
 
  • Beğeni
  • Wow
Tepkiler: cerberra ve mcb
Yani sizin oraların şartlarını bilemem ama burda ben 20-30 binde tıkananları da gördüm. Benim arkadaşımın 1.6crdi tucson aracının 40 bin civarı tıkandı serviste hangi yöntem bilmiyoruz ama temizlendi, sonra 60 bin gibi bi daha tıkandı bu sefer temizlik de kurtarmadı garanti bitmeden denk geldi de yenisini taktılar. Araba şuan 80binde herkes çok gergin :D
20bin'de tıkanması için hiç devir saati 1000'in üstüne çıkmaması falan gerekiyor 😁 Benim gördüğüm genelde 200bin km ve üzerinde tıkanmalar oluyor burada. Bir arkadaşımda benim önceki araçtan E220d var. 205bin km'ye geldi, daha tık yok. İşin kötüsü burada iptal et, geç gibi bir seçenek yok. Mecbur yaptıracaksın yoksa muayeneden zaten geçmiyor ve cezası da yüksek. Temizlikten yana da çok kısa sürede tekrar tıkanır diye korkuyoruz zaten. Aslında aracı satacak ama alacak adama da göz göre göre böyle vermek olmaz. Uzun vadeli çözüm umarım değiştirmek olmaz çünkü Land Rover'da ekstra yüksek DPF değişimi. Bakalım artık nasıl olacak. Temizlikten sonra garanti verebilen olursa (atıyorum 20bin-30bin km kesinlikle sorun çıkartmaz gibi) öyle yapacağız, yoksa değişecek mecburen.
 
20bin'de tıkanması için hiç devir saati 1000'in üstüne çıkmaması falan gerekiyor 😁 Benim gördüğüm genelde 200bin km ve üzerinde tıkanmalar oluyor burada. Bir arkadaşımda benim önceki araçtan E220d var. 205bin km'ye geldi, daha tık yok. İşin kötüsü burada iptal et, geç gibi bir seçenek yok. Mecbur yaptıracaksın yoksa muayeneden zaten geçmiyor ve cezası da yüksek. Temizlikten yana da çok kısa sürede tekrar tıkanır diye korkuyoruz zaten. Aslında aracı satacak ama alacak adama da göz göre göre böyle vermek olmaz. Uzun vadeli çözüm umarım değiştirmek olmaz çünkü Land Rover'da ekstra yüksek DPF değişimi. Bakalım artık nasıl olacak. Temizlikten sonra garanti verebilen olursa (atıyorum 20bin-30bin km kesinlikle sorun çıkartmaz gibi) öyle yapacağız, yoksa değişecek mecburen.
Arabayı arada ben de kullanıyorum, yolcu olarak biniyorum falan şanzımandan kaynaklı bence bu sorun direkt olarak arabayı aşırı derecede alt devirlerde tutuyor. Aslında araba Manisada bir ilçede kullanılıyor sık sık merkeze gitmek ve ankraya gelmek gibi uzun yol yapsa da 80-90 ı geçmediğin hızlarda 1500 devirin üstünü nerdeyse hiç görmüyor. Şehir içinde devir saatine ne zaman baksam 1300-1400 devirlerde oluyor araba. Bi de mazot kalitesi malum burda
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Arabayı arada ben de kullanıyorum, yolcu olarak biniyorum falan şanzımandan kaynaklı bence bu sorun direkt olarak arabayı aşırı derecede alt devirlerde tutuyor. Aslında araba Manisada bir ilçede kullanılıyor sık sık merkeze gitmek ve ankraya gelmek gibi uzun yol yapsa da 80-90 ı geçmediğin hızlarda 1500 devirin üstünü nerdeyse hiç görmüyor. Şehir içinde devir saatine ne zaman baksam 1300-1400 devirlerde oluyor araba. Bi de mazot kalitesi malum burda
Bence aracın termostatı açık kalmış olabilir. Bizim W212'de termostat açık kalınca sürekli DPF rejenerasyonuna giriyordu.
 
Arabayı arada ben de kullanıyorum, yolcu olarak biniyorum falan şanzımandan kaynaklı bence bu sorun direkt olarak arabayı aşırı derecede alt devirlerde tutuyor. Aslında araba Manisada bir ilçede kullanılıyor sık sık merkeze gitmek ve ankraya gelmek gibi uzun yol yapsa da 80-90 ı geçmediğin hızlarda 1500 devirin üstünü nerdeyse hiç görmüyor. Şehir içinde devir saatine ne zaman baksam 1300-1400 devirlerde oluyor araba. Bi de mazot kalitesi malum burda
Kulakçıklar varsa devri arada yüksek tutmak motor için de DPF için de iyi olabilir. Dizeli devirsiz kullanmak motora yapılabilecek en kötü şeylerden biri. Torklu, devirli kullanımı sever dizeller. Bir de ne kadar az soğuk döngü o kadar iyidir. Arkadaşın sorunu da aslında bu soğuk döngüden oldu. Kısa mesafelerde çok kullandı aracı. Ondan tıkandı diye düşünüyorum ben. Ben örneğin ayda 1 300-400km'lik bir yere gider, giderken de gaza basmaktan çekinmezdim. Almanya'da zaten hız sınırı da olmadığı için 180-190 giderim genelde. O tarz kullanımlar kurum temizleme açısından oldukça iyi oluyor. Bir de dizel çok az yaktığından hiç düşünmüyorsun. 190'la giderken benzinlinin 120 ile gitmesi kadar yakıyor zira. Benim anladığım temizlik yapan bir yer de zaten bir solüsyon koyup sonra atölye ortamında devir yaptırıp kurum temizlemeye çalışıyor. Ne kadar başarılı olabilir bilmiyorum. Sizin durumda 20bin km gitmesi bile iyi sayılabilir. Temizliyorum deyip 4-5bin km sonra sorun yaşayan da çok internette gördüğüm kadarıyla.

Mazot kalitesi AB Standartlarında değil mi? Bu konuda sorun olduğunu hiç düşünmemiştim açıkçası. Türkiye'de istisnalar haricinde yakıt sorunu yok diye biliyorum.
 
Kulakçıklar varsa devri arada yüksek tutmak motor için de DPF için de iyi olabilir. Dizeli devirsiz kullanmak motora yapılabilecek en kötü şeylerden biri. Torklu, devirli kullanımı sever dizeller. Bir de ne kadar az soğuk döngü o kadar iyidir. Arkadaşın sorunu da aslında bu soğuk döngüden oldu. Kısa mesafelerde çok kullandı aracı. Ondan tıkandı diye düşünüyorum ben. Ben örneğin ayda 1 300-400km'lik bir yere gider, giderken de gaza basmaktan çekinmezdim. Almanya'da zaten hız sınırı da olmadığı için 180-190 giderim genelde. O tarz kullanımlar kurum temizleme açısından oldukça iyi oluyor. Bir de dizel çok az yaktığından hiç düşünmüyorsun. 190'la giderken benzinlinin 120 ile gitmesi kadar yakıyor zira. Benim anladığım temizlik yapan bir yer de zaten bir solüsyon koyup sonra atölye ortamında devir yaptırıp kurum temizlemeye çalışıyor. Ne kadar başarılı olabilir bilmiyorum. Sizin durumda 20bin km gitmesi bile iyi sayılabilir. Temizliyorum deyip 4-5bin km sonra sorun yaşayan da çok internette gördüğüm kadarıyla.

Mazot kalitesi AB Standartlarında değil mi? Bu konuda sorun olduğunu hiç düşünmemiştim açıkçası. Türkiye'de istisnalar haricinde yakıt sorunu yok diye biliyorum.
O standartlardaysa bile o standardın minimumundadır bizim yakıtlar :D Dediğiniz kullanım şekliyle tabi aracın her açıdan ömrü daha da uzatılabilir ama herkes bizler kadar ilgili değil arabaya. Sıfır alayım kafam rahat bineyim diyip sadece ulaşım amacıyla kullanan insanlar bunlar şuan sadece uzun yola çıktığınızda manuele alıp bi süre devirli kullanın iyi olur diyip ona ikna edebildim bu olayların yaşandığını duyduktan sonra
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt ve mcb
O standartlardaysa bile o standardın minimumundadır bizim yakıtlar :D Dediğiniz kullanım şekliyle tabi aracın her açıdan ömrü daha da uzatılabilir ama herkes bizler kadar ilgili değil arabaya. Sıfır alayım kafam rahat bineyim diyip sadece ulaşım amacıyla kullanan insanlar bunlar şuan sadece uzun yola çıktığınızda manuele alıp bi süre devirli kullanın iyi olur diyip ona ikna edebildim bu olayların yaşandığını duyduktan sonra
Bence biraz firmaların da suçu var. DPF büyük maliyetli bir şey ve firmanın şanzıman ayarlarını buna göre yapmıyorsa kullanım kılavuzuna bunu yazması gerekli. Ben her araç aldığımda baştan sonra mutlaka okurum kılavuzu ve daha bununla ilgili en ufak bir şey görmüşlüğüm yok. İnsanlar da haklı olarak zarar ettikleri halde sıfır araç alıyor başı ağrımasın diye ve bu kadar kısa sürede DPF arızası almak çok can sıkıcı olsa gerek. Kullanıcı ne yaparsa yapsın bu kadar kısa sürede olmasının önüne geçilmeli bence. Bahsettiğiniz rakamlar çok çok düşük kilometreler zira. O nedenle insanları anlıyorum bu konuda.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt ve Toprak
Mazot kalitesi AB Standartlarında değil mi? Bu konuda sorun olduğunu hiç düşünmemiştim açıkçası. Türkiye'de istisnalar haricinde yakıt sorunu yok diye biliyorum.
Abi mazot kalitesi çoğu yerde hiç iyi değil, istasyondan istasyona aynı markada bile kolaylıkla değişiyor. W212 çok farkediyordu, o depoda veya sonrasında enjektör temizleyici kullanmayınca performans hem dişüyordu hem de enjektörler sesli çalışıyordu.
 
  • Wow
Tepkiler: mcb
Mazot kalitesi AB Standartlarında değil mi? Bu konuda sorun olduğunu hiç düşünmemiştim açıkçası. Türkiye'de istisnalar haricinde yakıt sorunu yok diye biliyorum.
Mazotun temizliği ile kalitesi farklı şeyler. Türkiye'de kaliteli yakıt yok. 95 oktan diye satılanların çoğu 95'in çok altında. Temizlik olaraksa bayiden bayiye değişiyor. Denetim standartlarına bağlı. Opet, temiz yakıt konusunda denetimlerini sıkı tuttuğu için opet alırım mesela benzinde. Mazotta da oradan alırdım.
 
Son düzenleme:
Abi mazot kalitesi çoğu yerde hiç iyi değil, istasyondan istasyona aynı markada bile kolaylıkla değişiyor. W212 çok farkediyordu, o depoda veya sonrasında enjektör temizleyici kullanmayınca performans hem dişüyordu hem de enjektörler sesli çalışıyordu.
Ne yalan söyleyeyim şaşırdım buna. Şu ana kadar Türkiye'de yakıtla alakalı şikayetim olmamıştı. Normlar da AB kurallarına göre düzenlendiği için sıkıntı yoktur diye düşünüyordum. Son dönemde ailemde de herkes benzinli aldığı için mazot pek denemedim. Bilmediğin yerden almamaya özen gösteriyorum ama hiçbir zaman enjektör temizleyici falan kullanmamıştım. Bir sorun da yaşamamıştım açıkçası. Üzücü böyle olması tabii.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Mazotun temizliği ile kalitesi farklı şeyler. Türkiye'de kaliteli yakıt yok. 95 oktan diye satılanların çoğu 95'in çok altında. Temizlik olaraksa bayiden bayiye değişiyor. Denetim standartlarına bağlı. Opet, temiz yakıt konusunda denetimlerini sıkı tuttuğu için opet alırım mesela benzinde. Mazotta da oradan alırdım.
Temizlik konusunda Almanya'da bile sıkıntı olduğunu bizzat gördüm. 5bin km'de bir X3 BP (Almanya'daki adıyla Aral) firmasındaki deponun içinde biriken tortu sebebiyle değişime gitmek zorunda kaldı. Bayinin mağdurları yıllarca mahkemelerde süründü vs. Ona bir şey diyemiyorum o nedenle. Ancak oktan meselesi, kalitesi vs. normal şartlarda denetleniyor diye düşünüyordum. Yüksek performans araçlarında ethanol ekleme vs. gibi durumlar dışında bir sıkıntı olmadığını düşünüyordum. Bundan sonra gelip gittikçe dikkat edeceğim. Ben de genelde Shell ya da Opet'ten alıyorum. Onun dışında mecbur kalmazsam almıyorum. Yine güvenmediğim, bilmediğim, gözümün kesmediği hiçbir yerden almıyorum. Yine de konuya döneceksek DPF'yi etkileyecek bir boyutta mı öğrenmek isterim.
 
Temizlik konusunda Almanya'da bile sıkıntı olduğunu bizzat gördüm. 5bin km'de bir X3 BP (Almanya'daki adıyla Aral) firmasındaki deponun içinde biriken tortu sebebiyle değişime gitmek zorunda kaldı. Bayinin mağdurları yıllarca mahkemelerde süründü vs. Ona bir şey diyemiyorum o nedenle. Ancak oktan meselesi, kalitesi vs. normal şartlarda denetleniyor diye düşünüyordum. Yüksek performans araçlarında ethanol ekleme vs. gibi durumlar dışında bir sıkıntı olmadığını düşünüyordum. Bundan sonra gelip gittikçe dikkat edeceğim. Ben de genelde Shell ya da Opet'ten alıyorum. Onun dışında mecbur kalmazsam almıyorum. Yine güvenmediğim, bilmediğim, gözümün kesmediği hiçbir yerden almıyorum. Yine de konuya döneceksek DPF'yi etkileyecek bir boyutta mı öğrenmek isterim.
Turkiye'de arac kullanmaya alismis kişiler bazen gümrükten çıktıktan sonra yakit aldıklarında araçlarının daha farkli tepkiler verdiğini söylerler. Çoğunluğun sebebi oktanı söylenenden dusuk, kalitesiz yakıta alismis arabaya kaliteli yakit koyulmasindan. Sürekli dusuk oktanla calisan motor, daha yuksek oktani alınca tepkileri de daha rahat ve farkli oluyor. Yakıtın dpf'i etkileyebilmesi icin o alınan yakıtın sahiden cok kotu olmasi lazim. Bunun haricinde yakit, dpf'i ancak uzun vadeli kullanımda etkiler. 1 2 depoluk kullanımda etkilemez eger ki sahiden cok kotu bir yakit degilse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt ve mcb
Turkiye'de arac kullanmaya alismis kişiler bazen gümrükten çıktıktan sonra yakit aldıklarında araçlarının daha farkli tepkiler verdiğini söylerler. Çoğunluğun sebebi oktanı söylenenden dusuk, kalitesiz yakıta alismis arabaya kaliteli yakit koyulmasindan. Sürekli dusuk oktanla calisan motor, daha yuksek oktani alınca tepkileri de daha rahat ve farkli oluyor. Yakıtın dpf'i etkileyebilmesi icin o alınan yakıtın sahiden cok kotu olmasi lazim. Bunun haricinde yakit, dpf'i ancak uzun vadeli kullanımda etkiler. 1 2 depoluk kullanımda etkilemez eger ki sahiden cok kotu bir yakit degilse.
Ben 2 kere 2 farklı dizel araçla geldim Türkiye'ye. Yaklaşık 1er ay kaldım ve 2-3 depo mazot aldım. Bulgaristan'a güvenmediğim için Türkiye haricinde sadece Sırbistan'dan alım yaptım. Açıkçası bir fark hissetmemiştim. Belki daha uzun kullanımlarda fark ediyordur. Daha önce de Türkiye'de 10 yıl civarı dizel kullandım, ekstra bir sorun yaşamamıştım hiç. Doğrudur ama bu kadar insan şikayet ediyorsa dikkatli olmakta fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk