Benzinli ile Dizel Arasındaki Uçurum Fiyatlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mertoveski

Asfalt Kurutucu
20
Merhaba değerli otopark ailesi.

Benim anlam veremediğim bir nokta var. En basidinden bunu açıklamak için golfu ele alalım. Dizel bir golf 5.5 falan yakıyor. benzinli 125'lik bir golf 8.5 falan yakıyor. Aradaki fark 3 litre. Gazladınmı belki 5,6 litre olur fark.

Ama !

Golf 1.4 TSI BMT 125 PS DSG Comfortline fiyatı 84.000, aynı donanım aynı vites 1.6 tdi versiyonu 97.000. Aradaki fark 13.000. Dizelin yakacağı 23-25 kuruş, benzinli 40 kuruş belki çok az daha fazla. Bu dizele verdiğimiz parayı eğer 1-2 yılda arabayı eskitecek kadar kullanmıyorsak teee ne zaman çıkartacaz. Bir çok markada da bu durum böyle. İkinci elde bile ciddi oynamalar oluyor benzinli-dizel arasında. Benzinli sizce daha mantıklı değil mi? Hem keyfide yanınıza kalıyor. Siz ne düşünüyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Sene de 25 bin km yapan ben için dizel almak daha mantıklı olur. 2 yılda aradaki fark çıkıyor. Ayrıca satarken de ona göre satıyorsun pek bir şey fark etmiyor. Ha ben ticaret yapan adamım aradaki 13 bin TL ye 2 sene de 5 kez takla attırırım dersen benzin al geç.
 
Ayda ortalama 2066 km yol yapiyorum. Ruh halime gore sakin surdugumde oluyor, devirli kullandigimda.. Aracimi ne kadar zorlarsam zorlayayim ben daha 7 litre ustu bir yakit ortalamasi goremedim. Benzinlinin butun zevki pompanin basina gecince ucup gidiyor. Yillik 10 15 bin km yapiyorsun ama bu kmleri yaparken aracini nasil kullaniyorsun ? Surus karakterin nasil ? Gonlunun istedigince basabiliyor musun ? Turkiye gibi yakit canavari bir ulkede, yakiti dusunmeden performansli kullanabiliyor olmak buyuk nimet. Belki alirken odedigim dizel farkini maddi acidan cikaramayabilirim yahut cok uzun surebilir ama aracimi kullandigim sure boyunca yakitin aglatmamasinin keyfi paha bicilemez..
 
Ayda ortalama 2066 km yol yapiyorum. Ruh halime gore sakin surdugumde oluyor, devirli kullandigimda.. Aracimi ne kadar zorlarsam zorlayayim ben daha 7 litre ustu bir yakit ortalamasi goremedim. Benzinlinin butun zevki pompanin basina gecince ucup gidiyor. Yillik 10 15 bin km yapiyorsun ama bu kmleri yaparken aracini nasil kullaniyorsun ? Surus karakterin nasil ? Gonlunun istedigince basabiliyor musun ? Turkiye gibi yakit canavari bir ulkede, yakiti dusunmeden performansli kullanabiliyor olmak buyuk nimet. Belki alirken odedigim dizel farkini maddi acidan cikaramayabilirim yahut cok uzun surebilir ama aracimi kullandigim sure boyunca yakitin aglatmamasinin keyfi paha bicilemez..
Focus'un yeni gelecek kasada yine 120 lik motor ve aynı şanzıman mi görev yapacak yoksa güncelleme yapılacak mı ?
 
Benzinliden tek şikayetimde o zaten. Bastın iyi hoş harika ama o shell'e girdikten sonra dökülen soğuk terler... Belki sırf o yakıt alırken yaşanan iç rahatlığı için dizel tercih edilebilir.
 
Focus'un yeni gelecek kasada yine 120 lik motor ve aynı şanzıman mi görev yapacak yoksa güncelleme yapılacak mı ?
Ayni motor sanziman devam edecek buyuk ihtimal. Belki ufak bir oynamayla 320 nm torka cikarabilirler. Manuel versiyonda da yavas yavas 1.6 tdci yerine 120lik 1.5 tdci olacak sanirim.
 
şöyle bir durumda var satarken de fiyat farkı oluyor ve arabayı korkmadan sürebiliyosunuz ay çok yaktı yok bugün arabayla çıkmıyim demiyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve ihsan
Sakin kullanimda yeni nesil bir i20 1.2 nenzinli 5.5 benzin yakiyor.
Dizel olan ise 4.2 litre bir tuketimden bahsediliyor.

Dizel ile arasinda 11000 tl far var. Yakit tuketimlerinde ise 8 tl maliyet farki var.

11000 tl absore etmek icin, dizel olan araba ile 137500 km yol yapmalisin. Yani senede 25000 km den 6 sene direksiyon sallaman gerekir. Yani 2 senede felan amorti etmesi hikayeden...
 
Şahsen dizel alırdım büyük ihtimal , artık araba ile çok yol yapmaya başladık , çoğu uzun yol . Dizel bu konuda daha yatkın bize ama daha çok değil bundan 5-6 ay önce sorulsaydı benzinli tercih ederdim.
 
Daha yeni yunanistana gidip geldim,otoban,köy yolu,çehiriçi trafiği 2000km ortalaması 6.1 lt, 1.4 tsi 150hp benzinli motor,full klima açık. İstanbul'da 7,5'a çıksın. Dizelin sesi,kokusu,devir çevirmeyişi de çok seveninin olsun ben almiyim...
 
Kendime hesap yaptığımda dizele fazladan 15 bin lira para versem 4-5 yıldan sonra kara çıkarıyor ordan sonra satıyoruz zaten. Yani dizel mantıklı gelmiyor ama psikolojik olarak benzinli biraz yoruyor. Full depo ile 500 - 550 kilometrede benzinciye uğramak.. Ne bileyim.
 
10 15k fark kapanır da.. örnek olarak 520i ile 520d arasındaki 35k 40k kapanmaz arkadaş:D
Nerde 35-40 şu an baz paketlerinde 80-90 bin lira fark var.Türkiyede 320d 520d almanın tasarruf anlamında hiçbir faydası yok çünkü yıllık mtv si de 3000 liraya yakın.standart arabalara gelincw tercih meselesi dizel de mantıklıdır benzinli de.
 
Dizelciyiz aga.Senede 20000 km yol yapıyoruz.Ve kullanım tarzımız sakin değil.Benzinli her ne kadar az yakarsa yaksın akaryakıt fiyatlarından dolayı benzinli alınmaz bence.Bu da bir akşam gezmesinden:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...