Dipgaz!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben 15 iken kendimi dusunuyorum da hani cok farkli kafa ya. Bununla su ehliyetin icine para koyanla, lastikler yanladim ondan bitti diyeni alacaksin 3 unu gotureceksin hollandaya. Neyse.
Sen hollandaya beni de götür oranın kızları guzel hem Amsterdam da bi mantar seramonisi de yapar gelirik :D:D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Sen hollandaya beni de götür oranın kızları guzel hem Amsterdam da bi mantar seramonisi de yapar gelirik :D:D.
uc secenek var. ya benımle evlenecen kı onun ıcın cok gec benım acımdan :D ıkıncı senecek unıversıtede denız ulastırma ve ısletme muhendıslıgını sececeksın yada gemıcı olarak gemıye cıkacaksın ondada canı cıkartırlar :D
 
uc secenek var. ya benımle evlenecen kı onun ıcın cok gec benım acımdan :D ıkıncı senecek unıversıtede denız ulastırma ve ısletme muhendıslıgını sececeksın yada gemıcı olarak gemıye cıkacaksın ondada canı cıkartırlar :D
O zaman aksaray ve zürafa sokak var karşıda oraya gideriz artık :(:D:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve alfhonso
Benim merak ettiğim ani hızlanma için gaz bedalına kararlı bir şekilde basmak mı yoksa sonuna kadar basmakmı iyi sonuç verir?
Şimdi böyle makul soru soruyorsan cevap vereyim:
Eğer araba eskiyse sonuna kadar basmak olmaz. Neden olmaz, açıklayayım. Özellikle karbüratörlü arabalarda bu tarz hareketlerde yanabileceğinden fazla yakıt motora girer ve motor boğulur. Bir de eski araçlarda gaz pedalına direk bağlı olan teli vardır, yenilerinde ise "drive-by-wire" diye adlandırdıkları bir sistem vardır. Bunda gaz pedalına ne kadar basıldığı enjeksiyon sistemine sensörler ile iletilir. İlk enjeksiyonlulardansa ve gaz teli varsa bunlar da boğulabilir.
Yeni nesil araçlarda ise sonuna kadar basabilirsin sıkıntı olmaz. Herhangi bir arızası yoksa yakabileceği kadar havayı ve yakıtı alır. Hatta, özellikle bazı otomatik vitesli araçlar ve nadiren manuel arabaların gaz pedalının dibinde "kickdown" butonu olur. Dipgaz yapıp pedalla o butona basarsan yazılım desteğiyle hava/yakıt oranı yeniden düzenlenir ve geçici olarak motora ekstra güç kazandırılır.
 
Şimdi böyle makul soru soruyorsan cevap vereyim:
Eğer araba eskiyse sonuna kadar basmak olmaz. Neden olmaz, açıklayayım. Özellikle karbüratörlü arabalarda bu tarz hareketlerde yanabileceğinden fazla yakıt motora girer ve motor boğulur. Bir de eski araçlarda gaz pedalına direk bağlı olan teli vardır, yenilerinde ise "drive-by-wire" diye adlandırdıkları bir sistem vardır. Bunda gaz pedalına ne kadar basıldığı enjeksiyon sistemine sensörler ile iletilir. İlk enjeksiyonlulardansa ve gaz teli varsa bunlar da boğulabilir.
Yeni nesil araçlarda ise sonuna kadar basabilirsin sıkıntı olmaz. Herhangi bir arızası yoksa yakabileceği kadar havayı ve yakıtı alır. Hatta, özellikle bazı otomatik vitesli araçlar ve nadiren manuel arabaların gaz pedalının dibinde "kickdown" butonu olur. Dipgaz yapıp pedalla o butona basarsan yazılım desteğiyle hava/yakıt oranı yeniden düzenlenir ve geçici olarak motora ekstra güç kazandırılır.
Sonunda bir insandan, insan gibi cevap. Zahmet edip açıklamışsınız, çok sağolun.
 
Dizel motorlarda düşük devirde dip gaz yaptığın zaman turbo basıncı artar ve çok düşük devirde motor avans ve yatak vurur can çekişir,
atmosferik benzinli motorlarda düşük devirde dip gaz yapmak, motorun yanma sıcaklığını arttıracaktır fakat motor boğulacak ve devirlenmeye zorlanacaktır buda motorun can çekişmesi demek.. her iki motorda da yapılmaması gereken iştir en makbulü motorun ferah ve rahat şekilde minik gaz dokunuşlarıyla yürütmektir, aynı zamanda düşük devire kaldığınız zaman manuel araçlarda vites kutusundan yağ pompası yoktur dişliler çarpma yağlama ile yağlanır motor düşük devirde kalırsa şanzıman yeteri kadar yağlanamaz buda içerisinde ki bilyaların ömrünü kısaltır.
 
Şanzıman yağını değiştirmek gerekir mi manuel araçlarda?
 
Şanzıman yağını değiştirmek gerekir mi manuel araçlarda?
tabi ki neden değişmesin ki neticede içerisinde sürekli yüksek devirde dişliler hareket ediyor, aşınan ve ısınan parçalar talaş kopartıyor yağ kirleniyor, insan kanı bile kendi kendini yenilerken içerisinde 10-12 tane dişli ve bi o kadar daha senkromeç, manşon, kurt dişli, bilya, diferansiyel olan bir aletin yağı neden değişmesin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Porsche
tabi ki neden değişmesin ki neticede içerisinde sürekli yüksek devirde dişliler hareket ediyor, aşınan ve ısınan parçalar talaş kopartıyor yağ kirleniyor, insan kanı bile kendi kendini yenilerken içerisinde 10-12 tane dişli ve bi o kadar daha senkromeç, manşon, kurt dişli, bilya, diferansiyel olan bir aletin yağı neden değişmesin :)
Valla Ben tamir ederimde gördüm girişşemmi girişmesemmi bilemedim bahar gelsin o zaman karar veririm. Vites geçişlerinde bir sıkıntı yok ama 170 bin km de şuan araç büyük ihtimal hiç değişmedi.
Teşekkür ederim.
 
Valla Ben tamir ederimde gördüm girişşemmi girişmesemmi bilemedim bahar gelsin o zaman karar veririm. Vites geçişlerinde bir sıkıntı yok ama 170 bin km de şuan araç büyük ihtimal hiç değişmedi.
otomatiklerde 40 bin manuellerde 100 bin km civarında değişmesi gerekli, otomatik şanzıman yağlarının önemi motor yağından daha büyüktür
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Şanzıman yağı değişmedim şanzımanım kırıldı bu 1
Gaz bedalına dip basıp aynı anda debriyaja basıp çekerseniz kısaca debriyajı tokatlarsanız çiçek olur çiçek buda 2
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Dipgaz mı yapacaksın ? Çekecen baba üçten ikiye böyle yan yan. :D :D

Şaka bir yana gaza ne kadar basılıyorsa devir de ona göre ayarlanmalı. Teknik bilgim fazla değil, zaten söylenmesi gerekenler de söylenmiş fakat dizellerde çok düşük devirde gaza yüklenildiğinde kurum bağlıyor diye biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
dsg filan kaç kmde değişiyor?
yeni DSG şanzımanlarda 2 ayrı yağ var,
mekatronik kısım 1.5 litre yağ alıyor tam emin değilim ama 3 bakımda bir diye hatırlıyorum
birde mekanik yani dişli kısmının yağı var burası ile ilgili kesin bir şey bilmiyorum ama manuel vites gibi davranabiliriz diye tahmin ediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...